Joka muita virvoittaa se itse kostuu! ja muita Spurgeonin tekstejä!

Keskustelua sanasta
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Joka muita virvoittaa se itse kostuu! ja muita Spurgeonin tekstejä!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

C.H. Spurgeon Sekkivihko Jumalan pankkiin kirjasta!

San 11:25
Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi ja joka muita virvoittaa se itse kostuu!

Jos minä otan toiset huomioon Jumala ottaa minut huomioon. ja tavalla tai toisella hän palkitsee minut. Jos minä huomioin köyhää Herra huomioi minut. Jos minä pidän huolta lapsista Herra kohtelee minua lapsenaan. Jos minä ruokin hänen laumaansa hän ruokkii minua. Jos minä kastelen hänen puutarhaansa hän tekee sielustani kastellun puutarhan. Tämä on Herran oma lupaus olkoon minun osani ehtojen täyttäminen ja täyttymyksen odottaminen.
Voin huolehtia itsestäni sairaalloisuuteen asti voin eritellä tunteitani kunnes en tunne enää mitään ja voin valittaa heikkouttani kunnes olen liian heikko valittaakseni. Minun olisi hyödyllisempää tulla epäitsekkääksi ja rakkaudesta Herraani Jeesukseen alkaa huolehtia ympärilläni olevista sieluista. Vesi säiliöstäni alkaa laskea eikä uutta sadetta tule sitä täyttäämään mitä minä teksisin. Minä vedän tulpan pois ja annan veden josta kastelemaan säiliön ympärillä kuihtuvat kasvit. Mitä näenkään? Astiani näyttää täyttyvän vuotaessaan. Salainen lähde on puhjennut. veden seisoessa lähde on suljettu mutta kun vesivarastoni alkaa virrata kastelemaan toisia Herra huolehtii minusta. Halleluja!

Haluan rohkaista muitakin kirjoittamaan tälle palstalle. Jokaisella on jotakin annettavaa!
Viimeksi muokannut katso7, 18 Syys 2018, 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Joka muita virvoittaa se itse kostuu!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, katso7 veljeni, niin totta tuossa kirjoitit. Noin saamme tuon lähteen pulppuamaan. Minua on myös vaivannut tämän palstan hiljaisuus, lähteessä on miltei seisova vesi, antakaa sen pulputa ... viewtopic.php?f=5&t=1346

Lähde Jumalan: https://www.youtube.com/watch?v=EThgJj8nOFs

Kuva
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Joka muita virvoittaa se itse kostuu!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen ja kiitos Katso7, se on totta, jokaisella on JOTAIN annettavaa ja Herra ANTAA sanat kun antaa niiden vapaasti tulla.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Joka muita virvoittaa se itse kostuu ja muita Spurgeonin tekstejä!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Suuri rauha on niillä jotka rakastavat sinun lakiasi eikä hänelle kompastusta tule Ps 119:165

Niin tosi rakkaus suurta kirjaa kohtaan lahjoittaa meille SUUREN RAUHAN suurelta Jumalalta ja on meille suuri suoja. Eläkäämme jatkuvasti Herran lain tuntumassa niin se synnyttää sydämiimme levon jollaista mikään muu ei voi antaa. Pyhä henki toimii Lohduttajana sanan välityksellä ja levittää sisimpäämme suotuisia vaikutuksia jotka tyynnyttävät sielun myrskyt.
Mikään ei muodostu kompastuskiveksi sille joka sisimmässä Jumalan Sana asuu runsaana. Hän ottaa joka päivä ristinsä ja se on hänelle ilo. Hän on valmistautunut tulisiin koetuksiin eikä pidä niitä outoina niin että antaisi niiden lyödä itseään täysin. Häntä ei langeta menestys kuten niin monet eivätkä murskaa vastoinkäymiset kuten jotkut sillä hän elää ulkoisen elämän vaihtelevien olosuhteiden yläpuolella. Kun Herra asettaa hänen eteensä jonkun suuren uskon mysteerin joka saa toiset huutamaan Tämä on kova sana kuka voi sitä kuulla? Uskova hyväksyy sen kyselemättä sillä hänen kunnioittava pelkonsa herran lakia kohtaan joka on hänelle ylin auktoriteetti ja jota hän iloiten palvoo voittaa hänen älylliset vaikeutensa. Herra anna meille tätä rakkautta tätä rauhaa ja tätä lepoa joka päivä.

Oma lisäykseni: Jeesus sanoi: Autuas se joka ei loukkaannu minuun!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Joka muita virvoittaa se itse kostuu! ja muita Spurgeonin tekstejä!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Heidän sielunsa on oleva kuin runsaasti kasteltu puutarha Jer 31:12

Oi sen sielun onnea joka saa osakseen taivaallisen PuutarhaurIn hoitoa. Se ei ole enää autiomaana vaan herran puutarha. Autiomaasta aidattuna armon muurien ympäröimänä opetuksen istuttamana rakkauden ravitsemana taivaallisen kurin kitkemänä ja jumallisen voiman varjelemana siunauksen saanut sielu on valmis kantamaaan hedelmää Jumalalle.
Mutta puutarha voi muuttua rutikuivaksi veden puutteesta ja silloin kasvit kuihtuvat ja alkavat kuolla. Oi sieluni kuinka pian tämä tapahtuisi jos Herra jättäisi sinut! Itämasilla puutarha ilman vettä lakkaa pian olemasta puutarha mikään ei kasva kypsy tai edes elä, Kun sitä kastellaan säännöllisesti tulos on ihastuttava. Jospa sieluni saisi Pyhän Hengen kastelun kauttaaltaan jokaisessa puutarhan kolkassa virtaisi oma jokensa runsaana riittävän virvoitus jokaisle puulle ja kasville huolimatta siitä kuinka janoisia ne luonnostaaan olisivat jatkuvasti kunakin hetkenä ei tulisi vain kuumuus vaan myös virvoitus viisaasti jokainen kasvi saisi juuri sen mitä se tarvitse Puutarhassa voit nähdä sen vehreydestä missä vesi virtaa ja voit nähdä milloin Jumalan henki tulee. Oi Herra kastele minut tänään ja tee minut kykeneväksi kantamaan täysi sato Jeesuksen tähden Aamen!
C.H. Spuregeon
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Joka muita virvoittaa se itse kostuu! ja muita Spurgeonin tekstejä!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jes 12:6 Huutakaa ja riemuitkaa Siionin asukkaat sillä suuri on teidän keskellänne Israelin Pyhä!
Ps 119:38 Anna palvelijallesi toteutua lupauksesi joka on annettu sinua pelkääville.
Ps 119:111 Sinun todistuksesi ovat minun ikuinen perintöosani sillä ne ovat minun sydämeni ilo.
Jes 64:5 Sinä käyt niitä kohti jotka ilolla vanhurskautta tekevät jotka sinun teilläsi sinua muistavat
Omia lisäyksiäni jotka puhuttelivat tänään!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Joka muita virvoittaa se itse kostuu! ja muita Spurgeonin tekstejä!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Otteita Spurgeonin kirjasta Shekkivihko Jumalan pankkiin

Jos me antaudumme uskon kuuliaisuudessa hänen pyhikseen hän itse suostuu varjelijaksemme. Hän varjelee jalkamme haavoittumasta. Kenkämme ovat rautaa ja vaskea niin että vaikka poljemme miekan teriä tai tappavia käärmeitä veri ei vuoda eikä myrkky vaikuta

Se joka astuu esiin Jumalan kasvoja katseltuaan ei koskaan pelkää ihmisten kasvoja. Jos me pysymme hänessä meihin tarttuu sankarillinen henki ja maailman vihollisineen on meille kuin pisara vesisangon uurteessa.

Yksinäisyys ja kärsimys tuottavat satoa taivaaliselle Isälle enemmän kuin muut menetelmät

Me saamme samassa suhteessa suojelua kuin matka ja taistelu edellyttävät.

Jumalan viisauteen jonka Herra voi yksin antaa. Jospa oppisin tuntemaan itseni Jumalani ja Vapahtajani. Voin saada niin paljon jumallista opetusta että alan käytännössä toteuttaa taivaallisia totuuksia ja elää niiden valossa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Joka muita virvoittaa se itse kostuu! ja muita Spurgeonin tekstejä!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Katso7, pidän kovasti Spurgeonin teksteistä, ne eivät kaikki ole aivan kevyintä Jumalan Sanan leipää, mutta niinhän sen kuuluukin olla. Herran Sana Totuus, eikä totuutta ole aina helppo hyväksyä. Mutta Hänen totuutensa on rakkaudellinen, eikä Hän kiistä sitä keneltäkään, joka haluaa Hänen Kasvojaan etsiä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin