Voi paimenia jotka hukuttavat ja...

Keskustelua sanasta
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Voi paimenia jotka hukuttavat ja...

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jeremia:
23:1 "Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajottavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra.
23:2 Sentähden näin sanoo Herra, Israelin Jumala, paimenista, jotka kaitsevat minun kansaani: Te olette hajottaneet minun lampaani ja karkoittaneet ne pois ettekä ole pitäneet niistä huolta. Katso, minä pidän huolen teidän pahain tekojenne rankaisemisesta, sanoo Herra.
23:3 Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät.
23:4 Ja minä herätän heille paimenia, ja ne kaitsevat heitä; eivät he enää pelkää eivätkä säiky, eikä heistä yhtäkään puutu, sanoo Herra.
23:5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
23:6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme.'
23:7 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
23:8 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut.' Ja niin he saavat asua omassa maassansa."
23:9 Profeettoja vastaan. Minun sydämeni on murtunut rinnassani, kaikki luuni raukeavat. Minä olen kuin juopunut mies, kuin sankari, jonka viini on voittanut, Herran edessä ja hänen pyhien sanojensa edessä.
23:10 "Sillä maa on täynnä avionrikkojia, maa murehtii kirouksen tähden, erämaan laitumet kuivuvat; he rientävät pahuuteen, ja heidän väkevyytensä on väärä meno.
23:11 Sillä he ovat jumalattomia, niin profeetta kuin pappikin; omasta huoneestanikin minä olen tavannut heidän pahuutensa, sanoo Herra.
23:12 Sentähden heidän tiensä on oleva heille kuin liukas polku pimeässä, he suistuvat sillä ja kaatuvat; sillä minä tuotan heille onnettomuuden heidän rangaistusvuotenansa, sanoo Herra.
23:13 Samarian profeetoissa minä näin pahennuksen: he ennustivat Baalin nimessä ja eksyttivät minun kansani Israelin.
23:14 Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia: aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahantekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kaikki kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra.
23:15 Sentähden, näin sanoo Herra Sebaot profeetoista: Katso, minä syötän heille koiruohoa ja juotan heille myrkkyvettä; sillä Jerusalemin profeetoista on jumalattomuus levinnyt koko maahan.
23:16 Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.
23:17 He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus.'
23:18 Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?"
23:19 Katso, Herran myrsky, kiivastus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä.
23:20 Eikä Herran viha asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään.
23:21 "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.
23:22 Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.
23:23 Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?
23:24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.
23:25 Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta.'
23:26 Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?
23:27 Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden?
23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.
23:29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?
23:30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
23:31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana.'
23:32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
23:33 Ja kun tämä kansa tai profeetta tai pappi sinulta kysyy sanoen: 'Mikä on Herran ennustuksen kuorma?' niin sano heille: 'Mikä kuorma? - Teidät minä heitän pois', sanoo Herra. >> Jakeen lisätiedot
23:34 Ja sitä profeettaa, pappia ja kansaa, joka sanoo: 'Herran kuorma' - sitä miestä ja hänen huonettansa minä rankaisen.
23:35 Näin sanokaa keskenänne, toinen toisellenne: 'Mitä on Herra vastannut?' ja 'Mitä on Herra puhunut?'
23:36 Mutta 'Herran kuormaa' älkää enää mainitko; sillä kuormaksi on tuleva jokaiselle hänen oma sanansa. Te vääntelette elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne, sanoja.
23:37 Näin sano profeetalle: 'Mitä on Herra sinulle vastannut? Mitä on Herra puhunut?'
23:38 Mutta jos te sanotte: 'Herran kuorma', silloin Herra sanoo näin: Koska te sanotte tämän sanan: 'Herran kuorma', vaikka minä olen lähettänyt teidän tykönne sanomaan: Älkää sanoko: 'Herran kuorma',
23:39 sentähden katso: minä kokonaan unhotan teidät ja heitän pois kasvojeni edestä teidät ja tämän kaupungin, jonka minä annoin teille ja teidän isillenne.
23:40 Ja minä panen teidän päällenne iankaikkisen häpeän ja iankaikkisen pilkan, joka ei ole unhottuva."
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
sisar

Re: Voi paimenia jotka hukuttavat ja...

Viesti Kirjoittaja sisar »

Tähän liittyen, kuulumisia Oulusta:

https://yle.fi/uutiset/3-10354026

Oulussa esitetään rietas kabaree, jonka järjestää pappi, johon osallistuu piispaehdokkaita ja jossa selvitetään kirkon todellisia kantoja

"Rienaava, rietas ja hauska."

Voi paimenia, jotka....
Ja millainen tulikaan olla seurakunnan paimen? Rietas ja hauska? Pukeutuu naisten vaatteisiin jne.

Herra armahda!
Olematon

Re: Voi paimenia jotka hukuttavat ja...

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Kun lapset ovat hukassa. Isä astuu alttarille.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Voi paimenia jotka hukuttavat ja...

Viesti Kirjoittaja Eero »

Taitaa tuo järjestäjätaho, marxilais-teologinen seura kertoa kaiken. Ja jos jo kuvassa ollaan pukeuduttu "vapaamielisesti" eli sado-masokismiin viittaaviin asuihin, niin mistä muusta voi olla kyse kuin pilkasta ja uskonvastaisuudesta. Herra, lopeta tämä hulluutus. Tule, pyydän!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Voi paimenia jotka hukuttavat ja...

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Jos aloitan itse ketjun Raamatusta niin se poistetaan aihealueelta vaikka täällä on muilta kaikenlaisia juttuja.

Joten lisään löytämäni huolen tämän otsikon alle.

Koska hukuttajapaimenet ovat aikoinaan kääntäneet Raamattua väärin joissakin kohdin jotta lampaat eivät tietäisi heidän rikoksiaan.

Jesaja 65:11,12

Mutta te, jotka hylkäätte Herran ja unhotatte minun pyhän vuoreni, jotka valmistatte Gadille pöydän ja vuodatatte uhrijuomaa Menille- teidät minä määrään miekan omiksi, ja kaikki te kumarrutte teurastettaviksi, sentähden ettette vastanneet, kun minä kutsuin, ettekä kuulleet, kun minä puhuin, vaan teitte sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsitte sen, mikä ei ole minulle otollista.

Tässä hämätään lukijaa lisäämällä sanat GAD ja MEN , jotta me luulisimme kyseessä olevan muinaisia turhia epäjumalia. Mutta vanhasta käännöksestä löysin samoja asioita joita itse havaitsin.

https://jumpshare.com/v/HibEjjyan5JBVSu ... pQRvP94cUx

Eli GAD on ONNI ja MEN on NÄYTTÖ, KULISSI

Nykyään palvotaan onnea ja kulisseja, ulkoista menestystä, paremmuutta, kauneutta, diivailua, kivapuhetta. Välittämättä muiden kärsimyksestä tai edes itse aiheutetusta (hallituksen teot) pahuudesta.

Monet saarnaajatkin pyrkivät rikastumaan lampailta keräämillään rahoilla. Eräskin srk juuri kehui vihdoin saaneensa PARKKIPAIKAN velan maksettua ja NYT voi ryhtyä keräämään vihdoin rahaa evankeliointiin.

Mitä jos onkin liian myöhäistä? Mitä jos aika loppuu ja he pitivät arvokkaampana parkkipaikkaa kuin ihmissieluja?

Tai joku kaupunki uutisissa näytti kaunista OJAA johon oli panostettu viiveellä koska se oli TULVINUT niin kauan. Nyt siinä oli kauniit kivet ja istutukset. Rahaa oli ojaan mutta ei kärsiviin ihmisiin, köyhiin suomalaisiin. Mitä jos oja tulvii syksylläkin (kuten ojilla on tapana) ja vie mennessään kivet ja istutukset?

Paavi oli tuon vanhan käännöksen mukaan huomannut rikoksensa Raamatusta ja piilotti sen uuteen käännökseen sanoilla GAD ja MEN.
Sensuuri ei pyyhi pois rangaistusta joka on tuossa mainittu : kuolette miekkaan!
Maaret

Re: Voi paimenia jotka hukuttavat ja...

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Nyt näyttää siltä että kulissi eli näytöt siis virtuaalitodellisuus tulee yhä tärkeämmäksi elämässä. Virtuaalihan on valhetta, harhaa, joka katoaa kun valot sammuu. Jos petokin tulee olemaan virtuaalimessias jota kaikki tottelee niin se on MENin palvontaa.

Ps 73:20
Niinkuin unen käy herätessä, niin sinä, Herra, kun heräjät, heidän valhekuvansa hylkäät.
Maaret

Re: Voi paimenia jotka hukuttavat ja...

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ulkoinen kauneus, kauniit rakennukset, rukoushuoneet, vaatteet , meikit , menestys, kaikki ovat ONNEN ja MENin palvontaa.
Maaret

Re: Voi paimenia jotka hukuttavat ja...

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Eikö tuo A-Thon ole joku muinaisen Egyptin epäjumala ?

https://rapsodia.fi/
Maaret

Re: Voi paimenia jotka hukuttavat ja...

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Maaret kirjoitti: 22 Elo 2021, 09:14 Jos aloitan itse ketjun Raamatusta niin se poistetaan aihealueelta vaikka täällä on muilta kaikenlaisia juttuja.

Joten lisään löytämäni huolen tämän otsikon alle.

Koska hukuttajapaimenet ovat aikoinaan kääntäneet Raamattua väärin joissakin kohdin jotta lampaat eivät tietäisi heidän rikoksiaan.

Jesaja 65:11,12

Mutta te, jotka hylkäätte Herran ja unhotatte minun pyhän vuoreni, jotka valmistatte Gadille pöydän ja vuodatatte uhrijuomaa Menille- teidät minä määrään miekan omiksi, ja kaikki te kumarrutte teurastettaviksi, sentähden ettette vastanneet, kun minä kutsuin, ettekä kuulleet, kun minä puhuin, vaan teitte sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsitte sen, mikä ei ole minulle otollista.

Tässä hämätään lukijaa lisäämällä sanat GAD ja MEN , jotta me luulisimme kyseessä olevan muinaisia turhia epäjumalia. Mutta vanhasta käännöksestä löysin samoja asioita joita itse havaitsin.

https://jumpshare.com/v/HibEjjyan5JBVSu ... pQRvP94cUx

Eli GAD on ONNI ja MEN on NÄYTTÖ, KULISSI

Nykyään palvotaan onnea ja kulisseja, ulkoista menestystä, paremmuutta, kauneutta, diivailua, kivapuhetta. Välittämättä muiden kärsimyksestä tai edes itse aiheutetusta (hallituksen teot) pahuudesta.

Monet saarnaajatkin pyrkivät rikastumaan lampailta keräämillään rahoilla. Eräskin srk juuri kehui vihdoin saaneensa PARKKIPAIKAN velan maksettua ja NYT voi ryhtyä keräämään vihdoin rahaa evankeliointiin.

Mitä jos onkin liian myöhäistä? Mitä jos aika loppuu ja he pitivät arvokkaampana parkkipaikkaa kuin ihmissieluja?

Tai joku kaupunki uutisissa näytti kaunista OJAA johon oli panostettu viiveellä koska se oli TULVINUT niin kauan. Nyt siinä oli kauniit kivet ja istutukset. Rahaa oli ojaan mutta ei kärsiviin ihmisiin, köyhiin suomalaisiin. Mitä jos oja tulvii syksylläkin (kuten ojilla on tapana) ja vie mennessään kivet ja istutukset?

Paavi oli tuon vanhan käännöksen mukaan huomannut rikoksensa Raamatusta ja piilotti sen uuteen käännökseen sanoilla GAD ja MEN.
Sensuuri ei pyyhi pois rangaistusta joka on tuossa mainittu : kuolette miekkaan!
Tämä mun saama näky jakeen merkityksestä näyttää nyt tulevan esiin joka mediassa.

Kulisseja, illuusiota, harhoja, onnea palvotaan yhä enemmän ja monissa yhteyksissä.
Vastaa Viestiin