1:16

Keskustelua sanasta
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

1:16

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Katso ystäväni nuo paikat. Ja ARMOA armon päälle!Paikat raamatusta joka jae jossa on 1:16 Ja ARMOA
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja katso7 »

1Ms 1:16. Ruut 1:16. Joh1:16. Ap.t. 1:16. Room 1:16 Gal 1:16 Efes 1:16 siunausta teille kaikille
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom ja Amen, katso7 veljeni!
Armossa me todella saamme kasvaa. Ristin kuolema, on antanut meille armon kasvaa rakkaudessa ja uskossa.
Siitä minusta kertoo tämän aamun näkynikin ja siksi haluan se "istuttaa", tänne, armonpaikalle, armon istuimelle, joka vanhan testamentin aikaan oli Liiton arkki ja tänään sitä edustaa vahvasti Jeesus Kristus! Hän on meidän Valomme ja tuo Valo ohjaa meidän kasvuamme.

Kuva
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... B3Ev1FHyXw


Tänään, 14.6.2018. Kun heräsin ja aloin siinä joka aamuiseen rukoukseeni, näin kuvan rististä, joka oli muodoltaan, kuin muovinen kaukalo, vaaleaa muovia, ja siinä oli kauttaaltaan, mutta järjestyksessä, pieniä reikiä, johon oli istutettu vihreitä heinä tai kasvi tuppoja.
Mietin, mitä tuo tarkoittaa, onko tuo näky ollenkaan, mutta sitten tuota miettiessäni, minulle nousi tai se nostettiin minulle että tuo RISTI, on meidän uskovien kasvu alusta.
Kiitos, kunnia ja ylistys, Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle!
Amen!

4. Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi. 5. Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut. 6. Ääni sanoo: Julista! Toinen vastaa: Mitä minun pitää julistaman? Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:
Jesaja 40.

Kuva
https://esiru.files.wordpress.com/2016/08/kukkasia.png
Sinettisormus

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Taspainoinen uskon harjoittaminen: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2010-09-19

"Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen."
2. Piet. 3:18 [kr92] [kr38]
Sinettisormus

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje efesolaisille 2
1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
11. Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
12. että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13. mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Sinettisormus

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tiit 2:
11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
15 Puhu tätä ja kehoita ja nuhtele kaikella käskyvallalla. Älköön kukaan sinua halveksiko.
Sinettisormus

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... näen ja koen tässä katso7 aloituksessa vahvan johdatuksen Jeesukselta, liittäen sen tämän aamun näkyyni. Yhdessä saamme kasvaa, Kristus ruumiissa ja Hänen armossaan ja tuo Risti on kasvupohjamme ...
Sinettisormus

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/ ... chman-nee/
Ristillä on keskeinen asema Jumalan tahtoon liittyvissä päätöksissä. Tämä johtuu siitä, että Jumalan ikuinen tarkoitus sekä Hänen Pojalleen että Hänen seurakunnalleen voi toteutua ainoastaan ristin kautta. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna, julisti apostoli Paavali (1. Kor. 2:2). Kristus tuli luoksemme ristin kautta, ja me voimme oppia tuntemaan Hänet ainoastaan tällä samalla tavalla. Ellemme hyväksy ristiä sekä objektiivisesti Kristuksen Golgatalla täyttämänä työnä että subjektiivisesti Pyhän Hengen toimintana meissä, meillä ei ole sanomaa tuotavana maailmalle emmekä ole kelvollisia sen sanansaattajiksi.

Tässä kirjassa Watchman Nee osoittaa meille, että risti on kaikkien hengellisten asioiden alkulähde. Siihen, että Kristus voisi olla kaikki kaikessa, ei ole mitään muuta tehokasta keinoa kuin risti. Meidän tarvitsee siis todella rukoilla: Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni(Ps. 139:23). Kun Jumala sitten vastaa tällaiseen hartaaseen rukoukseen, voimme saada todellista tietoa itsestämme. Hänen vastauksensa tarkoittaa, että joudumme kokemaan henkemme ja sielumme erottamisen, koska kaiken synnin alkujuurena on ihmisen langenneen minän oma elämä.
Sinettisormus

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje kolossalaisille 2
1. Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
2. että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
3. jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.
4. Tämän minä sanon, ettei kukaan teitä pettäisi suostuttelevilla puheilla.
5. Sillä jos ruumiillisesti olenkin poissa, olen kuitenkin teidän kanssanne hengessä ja iloitsen nähdessäni järjestyksen, joka teidän keskuudessanne vallitsee, ja teidän lujan uskonne Kristukseen.
6. Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7. juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
8. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
Sinettisormus

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.youtube.com/watch?v=obi5ZGujiuU This is my desire (with lyrics) ;)

Exit, Hymni (Sama vanha ristipuu) : https://www.youtube.com/watch?v=Xc3QwGUoPeo
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hyvin rakas aihe mulle! Mä kannan valtavaa sympatiaa, en siis suurensuurta huolta ja kannan jopa iloakin tänne jäävien puolesta. Tämä on ihan päinvastoin kuin moni näkee asian kauheana ja marttyyrikuolemaan johtavana polkuna. Mutta mä tiiän Jumalan sanana ja voin sanoa jopa ainakin osittain Hänen silminkin katsottuna, että se aika kun me mennään ja tänne jää se SUURIN OSA, niin SE AIKA ON JUMALALLE SUURI ILON AIKA... MUTTA, kun pakanakansojen TÄYSI LUKU on sisälle tullut, silloin syttyy Jumalan viha ja se taas ei ole enää hyvä aika.

Ahdistuksen aika tuottaa Jumalalle sen hedelmän jota yltäkylläisyys ei tuottanut
Joh.ilm. 3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

RISTI
Kuva
https://brothersofthebook.com/wp-conten ... -thing.gif

- Laminiinit ja fibronektiini pystyvät viestittämään tietoa ympäristöstä solun sisään.
http://www.solunetti.fi/fi/solubiologia/laminiini/2/
Kol 1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
http://www.finbible.fi/UT/Kolossa/Raamattu.htm

VIDEO
https://www.youtube.com/watch?v=mqjmL0jCT14

Ps. Tällä kertaa Sinetti ja Katso7 inspiroivat minua laittamaan yo. jutun tänne. PLUS. Pelastussanoman "juttutontti" sinällään toimii ideoiden herättäjänä. Kiitos kaikille osallistujille :D
Sinettisormus

Re: 1:16

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

18. Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat!
Jesaja 30.
Vastaa Viestiin