Lempikohtanne Raamatussa

Keskustelua sanasta
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus ja Ella!

Tähän samaan yhteyteen kuuluvaksi:

11. Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12. ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä.

Tit. 2
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

 
Ps. 127:1-2

Jos Herra ei taloa rakenna,
turhaan näkevät rakentajat vaivaa.
Jos Herra ei kaupunkia vartioi,
turhaan vartija valvoo.
Turhaan te nousette varhain, turhaan valvotte myöhään
ja raadatte leipänne tähden.
Yhtä lailla Herra antaa omilleen, vaikka he nukkuisivat.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

PS 125

Jotka Herraan turvaavat, ovat kuin Siionin vuori: se ei horju; vaan pysyy iankaikkisesti.

Vuoret ympäröivät Jerusalemia, ja Herra ympäröitsee kansaansa, nyt ja iankaikkisesti.

Ps:34:8 Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jes;45 2-3 Minä käyn sinun edelläsi ja tasoitan kukkulat, minä murran vaskiovet ja rikon rautasalvat.
Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin,
minä Israelin Jumala.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Pyros

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

En nyt tiedä onko tämä varsinainen lempikohta, mutta kuvastaa omaa kamppailuani kokonaisvaltaisesti;

Saarnaaja 2: 17-26

17. Niin minä kyllästyin elämään, sillä minusta oli pahaa se, mikä tapahtuu auringon alla, koskapa kaikki on turhuutta ja tuulen tavoittelua.

18. Ja minä kyllästyin kaikkeen vaivannäkööni, jolla olin vaivannut itseäni auringon alla, koska minun täytyy se jättää ihmiselle, joka tulee minun jälkeeni.

19. Ja kuka tietää, onko hän viisas vai tyhmä? Mutta hallitsemaan hän tulee kaikkia minun vaivannäköni hedelmiä, joiden tähden minä olen vaivannut itseäni ja ollut viisas auringon alla. Tämäkin on turhuutta.

20. Niin minä annoin sydämeni vaipua epätoivoon kaikesta vaivannäöstäni, jolla olin vaivannut itseäni auringon alla.

21. Sillä niin on: ihmisen, joka on vaivaa nähnyt toimien viisaudella, tiedolla ja kunnolla, täytyy antaa kaikki ihmiselle, joka ei ole siitä vaivaa nähnyt, hänen osaksensa. Sekin on turhuutta ja on suuri onnettomuus.

22. Sillä mitä saa ihminen kaikesta vaivannäöstänsä ja sydämensä pyrkimyksestä, jolla hän vaivaa itseänsä auringon alla?

23. Ovathan kaikki hänen päivänsä pelkkää tuskaa ja hänen työnsä surua, eikä yölläkään hänen sydämensä saa lepoa. Tämäkin on turhuutta.

24. Ei ole ihmisellä muuta onnea kuin syödä ja juoda ja antaa sielunsa nauttia hyvää vaivannäkönsä ohessa; mutta minä tulin näkemään, että sekin tulee Jumalan kädestä.

25. — "Sillä kuka voi syödä ja kuka nauttia ilman minua?" —

26. Sillä hän antaa ihmiselle, joka on hänelle otollinen, viisautta, tietoa ja iloa; mutta syntiselle hän antaa työksi koota ja kartuttaa annettavaksi sille, joka on otollinen Jumalalle. Sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelua.
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kaikki kohdat raamatussa eivät ole juuri niitä lempikohtia, mutta voivat vaikuttaa ja olla vahvoja viestiä kulloisissakin elämäntilanteissa.
Ymmärrän tuosta, että elämässäsi on ollut vaikeita tilanteita ... :(
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tämä Psalmi on Rukoukseni päivittäin. Ovat todella liukkaat nuo kävelytiet.
Ps 91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.

Ps 34:21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa; ei yksikään niistä murru.
Amen!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Äsken tuli tarve kääntyä Raamattua kohti, ottaa se käteen, avaten ja sanoen Herralle, että avaa tähän hetkeen Sananpaikka ja se avautui näin:

JOB 42
1. Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:

2. "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
3. 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
4. Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
5. Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
6. Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Onkohan nyt tosiaan menossa jokin kova vihulaisen hyökkäys? Tuntemukset ovat välillä samoja kuin tuossa sananpaikassa, jonka Sinettisormus laitoit, kiitos siis siitä.

Tuntuu, että ”tiedän” yhä vähemmän ja jotenkin tuntuu että vain kellun Herran huomassa ja se on se ainoa varma tieto.

Tule Herra pian, nouki meidät mukaasi täältä kellumasta!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, rakas Eero veli, samoilla tunteilla täällä vahvasti mennään .. jo jonkin aikaa. TULE JEESUS!!! ME HUUDAMME PUOLEESI!!!
Välillä tulee tunne, että onko minulla edes enää oikeutta teille kirjoittaa, että täytyy vain hiljentyä ..
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

11. Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
12. Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
1.Kuning. 19.

Elia sai kokea pyhän Jumalan läsnäolon hiljaisessa tuulen hyminässä. Luulen, että Elia ymmärsi jotain uutta Jumalasta ja hänen tavastaan toimia.

Kuva
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Joh 15:12 Tämä on minun käskyni, että rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut.

Gal 6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Pi_O

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Taisin mainita alkukesällä, että nyt on aika pitää huivista kiinni. Maailmalla on pidätetty ja syrjäytetty ”eliittiä” jo aikamoinen määrä ja rakenteet natisee liitoksissaan. Kun "eliitistä" putoaa yksi toisensa jälkeen pois niin rakenteet sortuu. Menee aikaa ennen kuin uutta ja toimivaa saadaan aikaan.

Tälläkin palstalla Jumalan palvelijat alkavat jo uuvahtaa. Ei muuta kuin …
Tuultapäin.jpg
Tuultapäin.jpg (11.22 KiB) Katsottu 9437 kertaa
... ja tuulta päin parempia aikoja odotellessa!

Markus 4:39 Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa". Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.
Pyros

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Aam. 3:7
Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.

1.Moo.18:17
Ja Herra sanoi: "Salaisinko minä Aabrahamilta, mitä olen tekevä?"

Ilm. 10:4 & 7
Ja kun ne seitsemän ukkosenjylinää olivat puhuneet, yritin minä kirjoittaa, mutta minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Pane ne sinetin taakse, mitä ne seitsemän ukkosenjylinää puhuivat, äläkä sitä kirjoita".

Vaan että niinä päivinä, jolloin seitsemännen enkelin ääni kuuluu hänen puhaltaessaan pasuunaan, Jumalan salaisuus käy täytäntöön sen hyvän sanoman mukaan, jonka hän on ilmoittanut palvelijoillensa profeetoille.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Pyros kirjoitti: 21 Marras 2019, 21:15 Aam. 3:7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.
AMEN! Tämä on minulle myös yksi...

Toinen paikka minulle tärkeä on Jaakob 1:22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
Pyros

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

1. Kor. 13:1-7
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Pyros veljeni! Amen! Ilman Kristuksen Rakkautta emme ole mitään, vaikka kuinka hyvää olisimme tekevämme! Tämä on minun yksi tärkeimmistä Raamatun paikoista.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Pyros ja Sinettisormus! Herra on Rakkaus ja ilman Häntä ei mitään ole! Herra, anna Sinun rakkautesi virrata meidän kauttamme ja täytä meidät Pyhällä Hengellä ja valmistele meidät tehtävääsi ja johdata sitä polkua Sinun luoksesi. Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin