Lempikohtanne Raamatussa

Keskustelua sanasta
Pi_O

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Aamen Eero! Hieno kommentti :idea:

Joh. 17:26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku /Ilm. 3:14/
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Eero »

3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4. turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5. jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
6. Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7. että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.


1 Piet. 1

Näistä tulee niin hyvälle mielelle, Pyhässä Hengessä kirjoitettua tekstiä. Halleluja! Tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Matias60
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Huhti 2019, 18:42

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Matias60 »

Psalmi 139 on koskettava ja kerran oli erityisesti sen loppu: "Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle."
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Lucan Ewangeliumi 2 Luku

Mutta niinä päivinä tapahtui, että käsky kävi ulos keisarilta Augustukselta että kaikki maailman piti verolliseksi laskettaman.
2. Tämä weronlaskelmus oli ensimäinen, joka tapahtui silloin, koska Gyrenius oli maaherra Gyriasta.
3: Ja kukin meni kaupunkihinsa antamaan itsensä arvattaa.
4, Niin myös Joseph Galileasta, Nasaretin kaupungista, meni ylös Juudeaan, Dawidin kaupunkiin, jota kutsutaan Betlehem (sillä hän oli
Dawidin huoneesta ja suvusta)
5. Antavan itsensä arvattaa, Marian hänen kihlatun emäntänsä kanssa, joka raskas oli.
6. Niin tapahtui heidän siellä ollessansa, että hänen synnyttämisensä päivät tulivat täytetyksi.
7. Ja hän synnytti pojan hänen esikoisensa, ja kapaloi hänet, ja pani seimeen, ettei heillä ollut sijaa majassa.
8. Ja paimenet walvoivat siinä paikkakunnassa, ja wartioitsivat yöllä heidän laumaansa.
9. Ja katso, Herran enkeli seisoi heidän tykönänsä, ja Herran kirkkaus ympäri valaisi heitä, ja he suuresti peljästyivät.
10. Ja enkeli sanoi heille;älkää pelätkö! sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle.
11. Teille on tänäpäivänä syntynyt Wapahtaja, joka on Kristus , Herra Dawidin kaupungista.
12, Ja tämä on teille merkiksi; te löydätte lapsen kapaloituna makaawan seimessä.
13. Ja kohta oli enkelien kanssa taiwaallinen sotawäen joukko, jotka kiittiwät Jumalata, ja sanoiwat;
14.Kunnia olkoon Jumalalle korkeudesta, ja maassa rauha, ja ihmisille hyvä tahto!
15. Ja tapahtui, että enkelit meniwät heidän tyköänsä taiwaaseen, niin ne paimenet puhuiwat keskenänsä: käykäämme
Betlehemiin, ja kunnioitamme sitä kuin tapahtunut on, jonka Herra meille ilmoitti.
16, Ja tuliwat kiiruhtain, ja löysiwät Marian ja Josephin niin myös lapsen, joka makasi seimessä.
17. Koska he tämän nähneet oliwat, julistivat he sen sanoman, kuin heille tästä lapsesta sanottu oli.
18, Ja kaikki, jotka sen kuulivat, ihmetteliwät niitä, kuin heille paimenilta sanottu oli.
19. Mutta Maria kätki kaikki nämät sanat, tutkiskellen sydämmessänsä.
20. Paimenet palasiwat ylistäin ja kunnioittain Jumalata kaikesta kuin he kuulleet ja nähneet oliwat, niin kuin heille sanottu oli.

Pyhä Raamattu
v.1909

Joulun aikaa Rauhaisaa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme. Jumalalta ei voi salata mitään. Kaikki, mikä on luotu, on avointa ja alastonta hänelle, jolle meidän on tehtävä tili."
Hepr. 4:12-13 [kr92] [kr38]
Inkku

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Inkku »

Psalmit 23
1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Tämä Raamatun kohta tuli läheiseksi kun elämässäni oli pimeä hetki. Lapseni oli aikonut riistää hengen itseltään, tuosta alkoi ahdistusta ja rukoustaistelu. Kun vihdoin aamulla viestittelin kyseisen lapsen kanssa ja taistelu oli ohi. Otin Raamatun ja luin senpäivän kohdan Raamatusta, eli luen Raamattu läpi vuodessa systeemillä, ja se oli juuri tuo kohta. Ja käytän vielä Raamatunkäännöstä jossa tuo neljäs jae kuuluu "vaikka minä vaeltaisin kuolemanvarjon laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet kanssani....".
Tuula1

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Minua puhuttelee nykyään nämä sananlaskujen luvut, koska minulla ollut nykyään vastoinkäymisiä ja kiireitä. koeteltu aikalailla jokapuolelta. esim tämä sananlasku 10:11. Vanhurskaan suu on elämänlähde, mutta jumalattomien suu kätkee väkivaltaa.... Viisaita sanoja ja paljon.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Matt: 6:25 Jeesuksen Vuorisaarna kehoittaa kaikessa turvautumaan Jumalaan.
25.Sen tähden minä sanon teille; älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkää ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
Eikö henki ole enemmän kuin vaatteet?
26. Katsokaa taivaan lintuja; eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne.
Ettekö te ole paljon suurempi arvoiset kuin ne?
27. Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28. Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29. Kuitenkin minä sanon teille; ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljon ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31. Älkää siis murehtiko sanoen; Mitä me syömme? tahi Mitä me juomme? tahi Millä me itsemme vaatetamme?
32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta. 2. Kor. 1:5
💖👑🙇‍♀️
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

TOTUUS

Niille juutalaisille, jotka nyt uskoivat häneen, Jeesus sanoi:
"Jos te pysytte uskollisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani.
Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."
Joh. 8:31-32

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä.
Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Joh. 14:6

Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
Me saimme katsella hänen kirkkauttaan,
kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa.
Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1:14

Lain välitti Mooses,
armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
Joh. 1:17

Jeesus: "Pyhitä heidät totuudellasi (Isä).
Sinun sanasi on totuus."
Joh. 17:17

Sinun sanasi on kokonansa totuus,
ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Ps. 119:160

Jeesus: "Te saatte Puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota.
Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta".
Joh. 15:26

Jos väitämme, ettemme ole syntisiä,
me petämme itseämme
eikä totuus ole meissä.
1. Joh. 1:8

Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka,
ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
Ps 51:8

Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat,
kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
Ps 145:18

Ohjaa minut totuuteesi ja opeta minua,
sinä Jumalani, auttajani!
Sinuun minä luotan aina.
Ps. 25:5
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


PSALMIT 34
1. Daavidin virsi, kun hän tekeytyi mielipuoleksi Abimelekin edessä ja
tämä karkoitti hänet luotansa ja hän meni pois.
2. Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani.
3. Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat.
4. Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä.
5. Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni.
6. Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu.
7. Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa.
8. Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
9. Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa!
10. Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.
11. Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu.
12. Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan.
13. Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:
14. varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;
15. vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen.
16. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa.
17. Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa.
18. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.
19. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
20. Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.
21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru.
22. Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi.
23. Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi.
Pyros

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Psalmit 69:
6. Jumala, sinä tunnet minun hulluuteni, eivätkä minun vikani ole sinulta salassa.
7. Älä anna minussa häpeään joutua niiden, jotka odottavat sinua, Herra, Herra Sebaot. Älä salli minussa pettyä niiden, jotka etsivät sinua, Israelin Jumala.
Pyros

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Psalmit 16:
1. Daavidin laulu. Varjele minua, Jumala, sillä sinuun minä turvaan.
2. Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun Herrani, paitsi sinua ei ole minulla mitään hyvää";
3. ja pyhille, jotka maassa ovat: "Nämä ovat ne jalot, joihin on koko minun mielisuosioni".
4. Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huulilleni niiden nimiä.
5. Herra on minun pelto- ja malja-osani; sinä hoidat minun arpani.
6. Arpa lankesi minulle ihanasta maasta, ja kaunis on minun perintöosani.
7. Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa.
8. Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju.
9. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa.
10. Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.
11. Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti.
Pyros

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Psalmit 116:
1. Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni;
2. sillä hän on kallistanut korvansa minun puoleeni, ja minä huudan häntä avuksi kaiken elinaikani.
3. Kuoleman paulat piirittivät minut, tuonelan ahdistukset kohtasivat minua; minä jouduin hätään ja murheeseen.
4. Mutta minä huusin avukseni Herran nimeä: "Oi Herra, pelasta minun sieluni!"
5. Herra on armollinen ja vanhurskas, meidän Jumalamme on laupias.
6. Herra varjelee yksinkertaiset; minä olin viheliäinen, mutta hän auttoi minua.
7. Palaja, sieluni, takaisin lepoosi, sillä Herra on tehnyt sinulle hyvin.
8. Sillä sinä olet pelastanut minun sieluni kuolemasta, minun silmäni kyynelistä, jalkani kompastumasta.
9. Minä saan vaeltaa Herran kasvojen edessä elävien maassa.
10. Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu.
11. Minä sanoin hädässäni: "Kaikki ihmiset ovat valhettelijoita".
12. Kuinka minä maksan Herralle kaikki hänen hyvät tekonsa minua kohtaan?
13. Minä kohotan pelastuksen maljan ja huudan avukseni Herran nimeä.
14. Minä täytän lupaukseni Herralle kaiken hänen kansansa edessä.
15. Kallis on Herran silmissä hänen hurskaittensa kuolema.
16. Oi Herra, minä olen sinun palvelijasi, sinun palvelijasi minä olen, sinun palvelijattaresi poika! Sinä päästit minun siteeni.
17. Sinulle minä uhraan kiitosuhrin ja huudan avukseni Herran nimeä.
18. Minä täytän lupaukseni Herralle kaiken hänen kansansa edessä
19. Herran huoneen esikartanoissa, sinun keskelläsi, Jerusalem.
Halleluja!
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje galatalaisille 5
1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
7. Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8. Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
10. Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
11. Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12. Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
13. Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus! Tässä mun mielestä on hyvin sanottuna miten vakava asia usko on, se ei voi olla puolittaista ”harrastamista”, jossa on jumalisuuden ulkokuori, mutta kielletään sen voima. Tai yritetään kääriytyä tekoihin. Mutta samalla usko on kaiken täyttävä ja ihana, armollinen Rakkaus, jos siitä haluaa pitää kiinni!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Valitusvirret 3::22 Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:
3:23 se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa.
3:24 Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni; sentähden minä panen toivoni häneen.
3:25 Hyvä on Herra häntä odottaville, sille sielulle, joka häntä etsii.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Psalmit 46 Jumala on meidän linnamme.
Veisuunjohtajalle: koorahilaisten laulu, korkeassa äänialassa.
2.Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva.
3. Sen tähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat.
4.Vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapisisivat sen raivosta. Sela.
5.Virta lähteinensä ilahuttaa Jumalan kaupungin, Korkeimmat pyhät asunnot.
6.Jumala on sen keskellä, ei se horju. Jumala auttaa sitä jo aamun koittaessa
7.Pakanat pauhaavat, valtakunnat horjuvat; hän jylisee, huojuu maa.
8.Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme. Sel
9.Tulkaa, katsokaa Herran töitä. hänen joka tekee hämmästyttäviä tekoja maan päällä
10.hän lopettaa sodat maan ääriin saakka, hän särkee jousen taittaa keihään, polttaa sotavaunut tulessa.
11."Herätkää ja tietäkää, että minä olen Jumala, korkea kansojen keskellä, korkea maan päällä"
12. Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Lempikohtanne Raamatussa

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Ja hän (Herra Jeesus) tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte ja myös niille, jotka lähellä olivat.
Ef. 2:17

Uskon Jeesukseen

Ps. 1 Moos. 1:1 - Ilm. 22:21 on myös hyvä!
Vastaa Viestiin