Mitä usko on?

Keskustelua sanasta
Geokala

Mitä usko on?

Viesti Kirjoittaja Geokala »

14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]
15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, [1. Joh. 3:17,18]
16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Eli aito usko näkyy myös käytännön tasolla fyysisessä maailmassa. Ei se riitä, että varmuuden vuoksi uskoo ja käy kerran viikossa kirkossa, jos ei ole valmis tekemään parannusta.

Esitän kehoituksen, yksi tapa ottaa ensiaskel parannuksen, uudestisyntymisen tielle, tämä ensiaskel on yksinkertainen, jokainen halutessaan pystyy siihen, se on: Luopuminen.

Luopumista on monenlaista.
Voit luopua syömisestä päiväksi (paasto)
Voit luopua internetistä viikoksi (medipaasto)
Voit luopua maallisesta omaisuudestasi, ja suunnata se niin, ettei se päädy väärintekijöiden käsiin.


"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa"

Valmis:
Tautukaa muutokseen!
Viimeksi muokannut Geokala, 19 Helmi 2018, 03:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geokala

Re: Mitä usko on?

Viesti Kirjoittaja Geokala »

Matt. 18.
3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.

Tämähän ei tarkoita sitä, että pitäisi mennä hiekkalaatikolle tekemään hiekkakakkuja, ehei.
Tässä mielestäni tarkoitetaan sitä, että tutkitaan elämää, maailmaa, itseämme ja Jumalan Jalointa tarkoitusta meitä varten joka päivä. Tämä maailmaan rakennettu systeemi on vaikeuttanut asiaa, aikuisuus on muodostunut ansaksi, systeemi paaduttaa sydämiä. Onneksi se on suuressa muutoksessa.

Näinä päivinä kannattaa pysähtyä tarkastelemaan oikeastaan ihan kaikkea, mikä liittyy olemassaoloon.. Ei kuitenkaan kannata lähteä liikaa innostumaan tai voi karahtaa karille.

Jumala on hiekoittanut meitä varten turvallisen tien jäätikön halki lähemmäksi Pyhää elämää, eksyttäjät huutelevat sivuilta, että lähde kanssani luistelemaan hiekoitukselta pois, täällä on paljon jännempää! Sillä ne houkuttelee. Maallisilla rikkauksilla, saastaisella tiedolla ja vallalla, kaikella hyvin tuhoavalla. OLKAA VARUILLANNE NÄINÄ PÄIVINÄ.
Pysykää lujina ja vankkoina uskossanne, älkää antako minkään horjuttaa teitä, rukoilkaa johdatusta ja alkakaa TOIMIA.

Lopuksi vielä mieltä ylentävä ja voimaannuttava, positiivinen musiikkivideo, jossa uudestisyntyminen selkeästi läsnä.
Kiitos Julius Kivi tästä.

https://www.youtube.com/watch?v=jBvF8J0Y2_0
Geokala

Re: Mitä usko on?

Viesti Kirjoittaja Geokala »

VALMISTAUTUKAA! KERÄTKÄÄ VOIMANNE! KRISTUKSEN PALUU HYVIN LÄHELLÄ!
Geokala

Re: Mitä usko on?

Viesti Kirjoittaja Geokala »

Valvokaa; Rakkaat ystävät valvokaa. Matt. 24:42 "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. [Matt. 25:13] Matt. 25:13 "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
Sinettisormus

Re: Mitä usko on?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala valitsee usein sellaisen palvelijakseen, joka ei ihmis- silmissä ole mitään, köyhän, kovia kokeneen ihmisen, jolla on nöyrä sydän. Ylpeä ei tähän kelpaa.
Suurimmat Jumalan sanansaattajat ovat olleet juuri köyhistä oloista nostettuja ihmisiä. Ihmisiä jotka ovat maailmassa, mutta ei maailmasta. He ovat enemmän, heidän ajatuksensa on alati Herran luona. Heidän sielunsa janoaa olla lähellä Herraa.
Uskovan paha synti on olla varoittamatta näistä asioista ihmisiä. Se jos he eivät ota vastaan niitä, on heidän asiansa ja se tulee synniksi, mutta jos uskova ei yritä varoittaa, tulee siitä heidän synti ja niiden syntisten veri heidän päälleen.
Meillä on siis vastuu, halusimme tai emme. Tässä ei ole kysymys maallisesta omaisuudesta vaan siitä mitä tulee olemaan kuolemamme jälkeen. Siksi meidän pitää kerätä teoillamme taivasosuutta. Ne teot pitää toteuttaa, pyyteettömästi, nöyrästi ja rakastaen, muuten niillä ei ole mitään väliä. Nämä ovat tärkeitä asioita joita toistelen.
Uskossa olevan ei sovi teeskennellen yrittää tehdä hyvää, se on valetta ja Jumala kyllä tunnistaa sen. Suvaitsevaisuus on tämän päivän muoti sana. Se oli aivan ok, siihen saakka kun sitten syntisiäkin asioita alettiin katsella suvaitsevin silmin. On oikein olla suvaitsevainen ihmisiä kohtaan, mutta ei heidän syntejään kohtaan. Mutta meidän pitää myös muistaa ettemme saa olla tuomareitakaan. Noustaan kaiken tämän yläpuolelle, nöyrästi… Nähdään maailma uusin silmin, ollaan rohkeita…
- Ken maistaa pisarankin Jumalaa, on ikuisesti suunniltaan.”

Minä näen ja koen sinussa, Geokala, palavasti uskossa olevan nuoren. Olenko oikeassa vai väärässä? :roll: :D
Itse olen tällainen kohta 60 lähentelevä mummo :lol: .... mutta lapsen usko on säilynyt. :P
Vastaa Viestiin