Johdatus ja Ohjaus

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Koen, että on hyvä tuoda hieman Sanaa Johdatuksesta. http://www.perea.fi/sana-sinulle/
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulle on tullut parikin viestiä joissa kerrotaan unista, joissa ilmeisesti Jeesus on tuon ihmisen takana, erilaisissa tilanteissa, unessa, ihmettelin tuota järjestystä, sillä me seuraamme Jeesusta. Onko tuollainen sitä meidän omaa hengellistä jumalanpalvelusta?
Ymmärrän tuon malttamattomuuden Herraa odotellessa ja sen aiheuttaman väsymyksen, olen kokenut samaa ja monasti sen olen Herralle ilmoittanut, anteeksi pyytäen. Lähdemme helposti touhuamaan itsessämme, emme Herran johdatuksessa.
Äsken istuin ja mietin tätä,mitä sanoisin?
Muistin tuon uneni lopun kilpajuoksusta, jossa tuo nainen kaatui aina uudelleen maahan, mutta myös nousi sieltä jatkaakseen loppuun ja minä tuin omassa juoksussani häntä.
Mieti annatko sinä Jeesuksen johdattaa ja ohjata sinua, vaiko onko taipumuksesi malttamattomuudessa,johdattaa Herraa? Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
Me voimme olla hyvinkin vahvoja ja nöyriä uskossamme, mutta joskus vain tulee hetkiä, kun tuntuu, ettei odotuksessamme tapahdu mitään, lähdemme tekemään omassa lihassamme.
Tämä ei ole loukkaavaa vaan kasvua eteenpäin menossa.
Ettemme kanna huolta huomisesta, se pitää sen itsessään ja otamme ilolla vastaan sen mitä Jeesus eteemme jokaisena päivänä erikseen antaa. Teemme kilvoituksemme loppuun, niin että Herra saa iloita meistä ja että tuo valo loistaa myös ympärillemme.
Ettemme alituiseen enää hoe, että minä minä, tässä ja nyt. Tuota tein itsekkin., mutta se kuuluu kasvuun.
Että luovutat elämäsi ohjauksen kokonaan Jeesukselle ja annat elämäsi uhrina Jeesukselle.
Me kyllä teemme niin kuin Sanassa sanotaan, rituaalimaisesti teemme palvelusta, mutta onko se sitä mihin Herra sillä hetkellä haluaa meitä johdattaa?

Tässä tekstiä tuosta aloituksen linkistä, aiheeseen sopivaa ja meille mietittävää:
http://www.perea.fi/sana-sinulle/
"Herra on minun Paimeneni, ei minulta mitään puutu.

Viheriäisille niityille Hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö Hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä Sinä olet minun kanssani; Sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
Herra Jumala on minun Paimeneni. Ja minä olen Hänen lampaansa, jos olen luovuttanut elämäni Kristukselle. Ajattele, miten läheistä, lämmintä ja huolehtivaa suhdetta tämä kuvaa Jumalan ja ihmisen välillä. Kristus on sinun Hyvä Paimenesi. Hän ei ole joku kova tuomari, joka on aina syyttämässä ja tuomitsemassa sinua, kun teet väärin. Eikä Hän myöskään ole joku etäinen kuningas palatsissaan, jota me emme voisi koskaan tavata tai lähestyä. Ei. Vaan Kristus on sinun hyvä Paimenesi. Paimen, joka on koko ajan, päivin ja öin, sinun kanssasi.

Ja niin kuin tiedämme, lampaat myös kuulevat ja tuntevat oman paimenensa äänen ja seuraavat sitä vaikka pimeässä; niin kuin mekin saamme kuulla Sanassa Jeesuksen äänen ja seurata sitä. Tämän äänen kautta Hän ohjaa meidät oikealle tielle. Tiedämme, että tämä maailma on täynnänsä vääriä ja houkutteleviä valheen ääniä, jotka kutsuvat meitä tykönsä. Mutta me emme tunne niitä. Siksi me emme seuraa niitä, vaan Kristuksen ääntä, jonka me kuulemme Sanassa.

(napsu)
Ja loput linkin takaa...
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 11 Heinä 2017, 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ihmisen osa
http://www.uskonet.fi/artikkelit/155/johdatus

Uskovan ihmisen kohdalla johdatuksessa on kyse Jumalan tahdon ja Hänen suunnitelmansa löytämisestä omaan elämään. Kyse on myös siunauksen saamisesta, sillä elämällä Jumalan tahdon mukaan ihminen saa siunauksen elämäänsä. Ja vaikka Herra johdattaisikin meitä tuskan, epäonnistumisten tai kärsimysten kautta, syynä on vain se, että se polku johtaa loppujen lopuksi todelliseen siunaukseen ja onneen. "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut" (Room. 8:28). Saatamme nurista, kun näemme omien suunnitelmiemme romahtavan tai elämän tuodessa eteen vaikeuksia, mutta Jumalan tahdosta löytyy aina siunaus ihmisen elämään. Ajattele Pietaria, joka yritti estää Jeesusta menemästä kohti ristiä. "Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: ´Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko´" (Matt. 16:22). Mitä jos Jumalan tahto ei olisi päässyt tapahtumaan?
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

http://karstulanlahetysseurakunta.fi/aj ... en-kotisi/

Anna Jumalan johdattaa hengellinen kotisi

Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta. Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa. Jer. 17:5-6

Meillä uskovilla on joitain hengellisen elämän osa-alueita, jotka paljastavat kovin karulla tavalla, onko meillä oikeasti Herralta tullutta viisautta ja pyhitettyä mielenlaatua, vai onko se kuitenkin jäänyt vielä kehitysasteelle. Ollakseni rehellinen, täytyy myöntää, että olen monta kertaa löytänyt itseni väärällä tavalla kiivailemassa “Herran Sebaotin nimessä”. Kuitenkin nöyrästi myönnän, ettei sellainen toiminta kanna hedelmää, ja sen vuoksi tässä asiassa meidän tulee kasvaa aikuisiksi.

ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa Ef. 4:14
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra Johdattaa meitä niin moninaisesti, joskus Hän tuo eteen nopeastikkin asioita, ihanasti yllättäen. Kerran olin rukoillut työpäivän alkaessa että Hän jotenkin näyttäisi päivän aikana jodatuksensa ja niin tapahtui, kun työpäivä oli jo miltei päättymässä, eikä vielä ollut tapahtunut mitään erityistä, kuulin siinä käytävää kävellessäni erään vanhuksen huoneesta hengellisiä lauluja ja näin että huoneen ovi oli raollaan ... se oli kutsu minulle, jonka Herra johdatti siihen päivän päätteeksi. Tuolta huoneesta löysin uskovan mummon ja vaihdoimme muutamia asioita uskon tieltämme ...
Joskus kuitenkin tuo johdatuksen ja ohjauksen tie voi olla hidasta, asiasta riippuen.
Se voi kestää vuosiakin tai jopa vuosikymmeniä. Aivan kuin tuo Israelin kansa erämaassa, kulki johdatuksessa ja ohjauksessa 40 vuotta.
Silloin on myös kyse siitä, että meidän tulee oppia jotain, olemme kasvussa ja Herran koulutuksessa.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 78
1. Aasafin mietevirsi. Kuuntele, kansani, minun opetustani, kallistakaa
korvanne minun suuni sanoille.
2. Minä avaan suuni mietelmiin, tuon ilmi muinaisaikojen arvoituksia.
3. Mitä olemme kuulleet, minkä olemme saaneet tietää ja mitä isämme ovat meille kertoneet,
4. sitä me emme heidän lapsiltansa salaa, vaan me kerromme tulevalle polvelle Herran ylistettävistä teoista, hänen voimastansa ja ihmeistänsä, jotka hän on tehnyt.
5. Hän asetti todistuksen Jaakobiin, hän sääti Israeliin lain ja käski meidän isiemme julistaa ne lapsillensa,
6. että jälkipolvi saisi ne tietää, saisivat tietää vastedes syntyvät lapset, ja nekin nousisivat ja kertoisivat niistä lapsillensa.
7. Niin nämä panisivat uskalluksensa Jumalaan eivätkä unhottaisi Jumalan tekoja, vaan ottaisivat hänen käskyistänsä vaarin.
8. Ja niin ei heistä tulisi, niinkuin heidän isistänsä, kapinoitseva ja niskoitteleva polvi, sukupolvi, jonka sydän ei pysynyt lujana ja jonka henki ei pysynyt uskollisena Jumalalle.
9. Efraimin lapset, asestetut jousimiehet, kääntyivät pakoon taistelun päivänä.
10. Eivät he pitäneet Jumalan liittoa, eivät tahtoneet vaeltaa hänen lakinsa mukaan,
11. vaan he unhottivat hänen suuret tekonsa ja hänen ihmeensä, jotka hän heille näytti.
12. Heidän isiensä nähden hän ihmeitä teki Egyptin maassa, Sooanin kedolla.
13. Hän halkaisi meren ja vei heidät sen läpi, hän seisotti vedet roukkioksi.
14. Hän johdatti heitä päivän aikaan pilvellä ja tulen valolla kaiket yöt.
15. Hän halkoi kalliot erämaassa ja juotti heitä runsaasti, kuin syvistä vesistä.
16. Hän juoksutti puroja kalliosta ja vuodatti virtanaan vettä.
17. Yhä he kuitenkin tekivät syntiä häntä vastaan ja olivat uppiniskaisia Korkeimmalle erämaassa.
18. He kiusasivat Jumalaa sydämessänsä, vaatien ruokaa himonsa tyydyttämiseksi.
19. Ja he puhuivat Jumalaa vastaan sanoen: "Voikohan Jumala kattaa pöydän erämaassa?
20. Katso, hän kyllä kallioon iski, ja vedet vuotivat ja purot tulvivat; mutta voiko hän antaa myös leipää tai hankkia kansallensa lihaa?"
21. Sentähden Herra, kun hän sen kuuli, julmistui; ja tuli syttyi Jaakobissa, ja Israelia vastaan nousi viha,
22. koska he eivät uskoneet Jumalaan eivätkä luottaneet hänen apuunsa.
23. Hän käski pilviä korkeudessa ja avasi taivaan ovet;
24. hän satoi heille ruuaksi mannaa, hän antoi heille taivaan viljaa.
25. Ihmiset söivät enkelien leipää; hän lähetti heille evästä yllin kyllin.
26. Hän nosti taivaalle itätuulen ja ajoi voimallaan esiin etelätuulen;
27. hän antoi sataa heille lihaa kuin tomua, siivekkäitä lintuja kuin meren hiekkaa;
28. hän pudotti ne leirinsä keskeen, yltympäri asuntonsa.
29. Niin he söivät ja tulivat kylläisiksi; mitä he olivat himoinneet, sitä hän salli heidän saada.
30. Eivät olleet he vielä himoansa tyydyttäneet, ja ruoka oli vielä heidän suussaan,
31. kun heitä vastaan jo nousi Jumalan viha: hän tappoi heidän voimakkaimpansa ja kaatoi maahan Israelin nuoret miehet.
32. Mutta sittenkin he yhä vielä tekivät syntiä eivätkä uskoneet hänen ihmeitänsä.
33. Sentähden hän lopetti heidän päivänsä niinkuin tuulahduksen, antoi heidän vuottensa päättyä äkilliseen perikatoon.
34. Kun hän surmasi heitä, kysyivät he häntä, kääntyivät ja etsivät Jumalaa.
35. He muistivat, että Jumala oli heidän kallionsa, ja että Jumala, Korkein, oli heidän lunastajansa.
36. Mutta he pettivät häntä suullaan ja valhettelivat hänelle kielellänsä;
37. sillä heidän sydämensä ei ollut vakaa häntä kohtaan, eivätkä he olleet uskolliset hänen liitossansa.
38. Mutta hän on laupias, antaa anteeksi rikkomukset eikä tahdo hukuttaa. Sentähden hän usein kääntyi vihastansa eikä antanut kaiken kiivautensa nousta.
39. Sillä hän muisti, että he ovat liha, tuulahdus, joka menee eikä enää palaja.
40. Kuinka usein he niskoittelivat häntä vastaan korvessa ja murehduttivat hänen mielensä erämaassa!
41. Ja yhä edelleen he kiusasivat Jumalaa ja vihoittivat Israelin Pyhän.
42. He eivät muistaneet hänen kättänsä, eivät sitä päivää, jona hän päästi heidät ahdistajasta,
43. jona hän teki tunnustekonsa Egyptissä ja ihmeensä Sooanin kedolla,
44. muutti heidän virtansa vereksi, niin etteivät he voineet vesiojistaan juoda;
45. lähetti heidän sekaansa paarmoja, jotka heitä söivät, ja sammakoita, jotka tuottivat heille häviötä;
46. antoi heidän satonsa tuhosirkoille ja heinäsirkoille heidän vaivannäkönsä;
47. hävitti rakeilla heidän viiniköynnöksensä ja raekivillä heidän metsäviikunapuunsa;
48. antoi heidän karjansa alttiiksi rakeille ja heidän laumansa salamoille.
49. Hän lähetti heitä vastaan vihansa hehkun, kiivastuksen, vihastuksen ja ahdistuksen, parven pahoja enkeleitä.
50. Hän raivasi tien vihallensa, ei säästänyt heidän sielujansa kuolemasta, vaan antoi heidän henkensä ruton valtaan.
51. Hän surmasi kaikki esikoiset Egyptistä, miehuuden ensimmäiset Haamin majoista.
52. Mutta kansansa hän pani liikkeelle kuin lampaat ja johdatti heitä erämaassa kuin laumaa.
53. Hän johti heitä turvallisesti, heidän ei tarvinnut peljätä; mutta heidän vihollisensa peitti meri.
54. Ja hän vei heidät pyhälle alueellensa, vuorelle, jonka hänen oikea kätensä oli hankkinut.
55. Hän karkoitti pakanat pois heidän tieltänsä, jakoi ne heille arvalla perintöosaksi ja antoi Israelin sukukuntain asua niiden majoissa.
56. Mutta niskoittelullaan he kiusasivat Jumalaa, Korkeinta, eivätkä ottaneet hänen todistuksistansa vaaria,
57. vaan luopuivat pois ja olivat uskottomia isiensä lailla, kävivät kelvottomiksi kuin veltto jousi.
58. He vihoittivat hänet uhrikukkuloillansa ja herättivät hänen kiivautensa epäjumaliensa kuvilla.
59. Jumala kuuli sen ja julmistui, ja hän hylkäsi Israelin peräti.
60. Hän hylkäsi asumuksensa Siilossa, majan, jonka hän oli pystyttänyt ihmisten keskelle.
61. Hän salli väkevyytensä joutua vankeuteen ja kunniansa vihollisten käsiin.
62. Hän antoi kansansa alttiiksi miekalle ja julmistui perintöosaansa.
63. Heidän nuorukaisensa kulutti tuli, ja heidän neitsyensä jäivät häälauluja vaille.
64. Heidän pappinsa kaatuivat miekkaan, eivätkä heidän leskensä voineet itkuja itkeä.
65. Silloin Herra heräsi niinkuin nukkuja, niinkuin viinin voittama sankari.
66. Hän löi vihollisensa pakoon, tuotti heille ikuisen häpeän.
67. Hän hylkäsi myös Joosefin majan eikä valinnut Efraimin sukukuntaa,
68. vaan valitsi Juudan sukukunnan, Siionin vuoren, jota hän rakastaa.
69. Ja hän rakensi pyhäkkönsä korkeuksien tasalle, rakensi sen kuin maan, jonka hän on perustanut ikiajoiksi.
70. Hän valitsi Daavidin, palvelijansa, ja otti hänet lammastarhoista.
71. Hän toi hänet imettäväisten lammasten jäljestä kaitsemaan kansaansa, Jaakobia, ja Israelia, perintöosaansa.
72. Ja Daavid kaitsi heitä vilpittömin sydämin ja johti heitä taitavalla kädellä.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Psalmi 78 kuvaa osuvasti Jumalan valitun kansan matkaa Jumalan johdattamana. Kansaa kuvataan uppiniskaiseksi, unohtivat Jumalan, kapinoivat Jumalaa vastaan, kulkivat omia teitään... Samalla kuvataan Jumalaa uskolliseksi, hän piti huolen, Jumala on armollinen, hän ei tuhoa syntistä, Jumala teki ihmeitä heidän keskellään.
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Kiitos Sinetti sisareni viisaista opetuksen sanoista.Oi Herra Jeesus kiitos että käytät Sinettiä Sinun palvelijattarenasi.Lisää Hänelle valtuutusta ja voimaa Pyhässä Hengessä,että voit myös hänen sairaan pään päälle laskettuja käsien kautta parantaa sairaita.Sinun pyhän nimesi kiitokseksi ja kunniaksi ja Sinun valtakuntasi rakentamiseksi.Aamen.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sinulle kiitosvirsi veljeni, että olet siellä! Siunausta myös sinulle.
En pidä lainkaan itseäni minään opettajani, mutta sellaiseksi Herra kaiken sanomani tahtoo muokata ...
Tämä vanha evakelista sanoikin viimeksi kun nähtiin, että tulen olemaan lamppuna ... no, kuka tietää ... menen sillä mitä saan ja koen että tarvitsee tuoda.
Äsken tuolla nousi vielä tämä asia, että joku voi miettiä mistä tietää Jumalan tahdon?
No, se löytyy kaikki Raamatusta ja Hänen sanastaan, mitä siellä ilmoitetaan. Kun elää Sanan mukaista elämää , elää Jumalan tahdon mukaisesti.

"Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet."
- - -
"Kuulkaa nyt, te jotka sanotte: 'Tänään tai huomenna me lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin, viivymme siellä vuoden, teemme kauppoja ja keräämme hyvät voitot.'
Ettehän te tiedä, mitä huomispäivä tuo teidän elämäänne! Savua te olette, joka hetken näkyy ja sitten haihtuu. Näin teidän tulisi sanoa: 'Jos Herra tahtoo, niin me elämme ja teemme sitä ja sitä."
- - -
"Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte, ja minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra."
Matt. 6:33-34; Jaak. 4:13-15; Jer. 29:11-14a [kr92] [kr38]
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 4
1. Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte.
2. Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
3. Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4. että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
5. ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
6. ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.
7. Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
8. Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.
9. Veljellisestä rakkaudesta ei ole tarvis teille kirjoittaa; sillä itse te olette Jumalalta oppineet rakastamaan toisianne;
10. niin te myös teette kaikkia veljiä kohtaan koko Makedoniassa. Mutta me kehoitamme teitä, veljet, siinä varttumaan yhä enemmän
11. ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet,
12. että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.
13. Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeremian kirjan luvussa 31 Jumala sanoo: "9. Minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen." Jumala on luvannut JOHDATTAA meitä, kun jätämme asiamme rukouksessa hänen eteensä. Rukous avaa sydämemme Jumalalle ja antaa hänelle tilaa toimia elämässämme. Usein juuri rukoillessamme ymmärrämme, mitä meidän pitäisi tehdä. Varsinkin suurten ratkaisujen alla meidän on syytä varata aikaa rukoukseen. Niin Jeesuskin teki esimerkiksi valitessaan opetuslapsensa ja valmistautuessaan kärsimykseensä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Minä olen konkreettisesti huomannut rukousvastaukset jakautuvan selkeeän kahteen osaan. Ensinnäkin kun me rukoilemme itsekkäin perustein itsellemme jotain, niin niiden toteutuminen on yleensä selkeästi että emme saa sitä. Mutta kun rukoilemme että Herra johda sinä, minä alistun ja tee se mikä minulle parhaaksi näet, niin jo alkaa tapahtua.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Jarmo!
Lauantaina minulle näytettiin, mitä tapahtuu, kun itsekkäästi unohtaa itsensä ja ajattelee vain lähimmäisen parasta.
Saimme ilmoituksen että eräässä seurakunnassa on niin paljon ylimääräistä leipää, että mieheni voisi tulla hakemaan niitä metsän eläimille, ruokintapaikalle. Menimme sinne ja kun hetkisen vartuimme, meille sanottiin;" että melkein kaikki ovat hakeneet, joten voitte katsoa löyttkö teille itsellennekin jotain."
Sanoimme jo mieheni kanssa aiemmin, että itsellemme emme tarvitse mitään, vain noille eläimille ne, mitkä ovat niin huonoa että ei kelpaa ihmisille, ottakoon ensin ne jotka oikeasti tarvitsee.
No, menimme sitten lopulta katsomaan josko siellä olisi jotain aivan itselle. Otin käteeni sellaisen ison mustan muovirasian, jossa oli broilerin lihaa ja ajattelin, että kun tämä on viimeinen , eikä enää tässä muita ole, voisin tämän ottaa ...
Kohta viereeni tuli pieni ja heiveröinen mummo, katsoin häntä ja kysyin, vai olisitko sinä halunnut tämän? Mummo kysyi mitä se oli ja kerroin mitä paketissa oli. Mummo sanoi että; " voisinhan minä sen ottaa, ahneella on kakkanen loppu..."
Nauraen hän lähti siitä viereltäni. Sanoin siinä vieressä olevalleni, että koin että tuo paketti oli enemmän tuolle mummolle tarpeen. Kuulin sitten että tämä mummo oli hieman dementtinen. No, tarvitsee niiden dementikkojenkin syödä, jos sitten vielä osaa laittaa :)
Kohta huomasin että siihen samaan kohtaan pöydälle oli imestynyt toinen paketti, jossa oli valmiiksi marinoituja broilerin paloja, katselin ympärilleni, mutta kukaan ei sitä halunut ja otin sen siitä sitten iloiten. Mieheni sanoi että kun päästään kotiin laitetaan se grilliin ja tehdään siitä tämän päivän ruoka. Iloitsin siinä ääneen, että kun luovuin tuosta ensimmäisestä paketista tuon mummon hyväksi, vaikka sitä kukaan ei minulta pyytänyt, Herra siunasi samassa hetkessä minut vielä paremmalla liha paketilla ... Herra siinä koetteli minua, että olinko niin itsekeskeinen ja muista välinpitämätön, että olisin vienyt sen ensimmäisen paketin jo omiin suihin .. :) ... varmasti moni olisi niin tehnyt.

Raamatussa on paljon elämänviisautta, joka johdattaa sinua. Sananlaskujen 119 luvussa sanotaan: Miten nuorukainen pysyy oikealla tiellä? Siten, että noudattaa sinun sanaasi. Koko sydämestäni minä kysyn sinun tahtoasi, älä anna minun eksyä käskyjesi tieltä. Kevein askelin minä kuljen sinun käskyjesi tietä, sinä huojennat mieleni.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 11 Heinä 2017, 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala haastaa meitä: ”Kysykää minulta, mikä on hyvä tie ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte ilon ja levon sielullenne” (Jer 6:16). Näin Jumala sanoi aikoinaan Israelin kansalle ja näin hän sanoo tänään meillekin. Mutta mitä israelilaiset vastasivat? ”Me emme halua, me emme vaella sinun teitäsi”. Näin jokainen meistä, ainakin joskus ajattelee ja asennoituu. Ei kiinnosta.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. pitää ilmoittaa tässä sivu huomautuksena, mutta ei mitenkään vähäisenä, että riemuitsen siitä, että Herra on johdattanut Jarmon, takaisin tänne "KOTIIN" .... :P :roll:

Siunattu varmuus: https://www.youtube.com/watch?v=6nT6xlFiMpE

PSALMIT 84
1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin viininkorjuulaulu; koorahilaisten
virsi.
2. Kuinka ihanat ovat sinun asuinsijasi, Herra Sebaot!
3. Minun sieluni ikävöitsee ja halajaa Herran esikartanoihin, minun sydämeni ja ruumiini pyrkii riemuiten elävää Jumalaa kohti.
4. Löysihän lintunen majan ja pääskynen pesän, johon se poikasensa laskee: sinun alttarisi, Herra Sebaot, minun kuninkaani ja minun Jumalani.
5. Autuaat ne, jotka sinun huoneessasi asuvat! He kiittävät sinua alati. Sela.
6. Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa, joilla on mielessänsä pyhät matkat!
7. Kun he käyvät Kyynellaakson kautta, he muuttavat sen lähteitten maaksi, ja syyssade peittää sen siunauksilla.
8. He käyvät voimasta voimaan, he astuvat Jumalan eteen Siionissa.
9. Herra, Jumala Sebaot, kuule minun rukoukseni, ota se korviisi, Jaakobin Jumala. Sela.
10. Jumala, meidän kilpemme, käännä katseesi, katso voideltusi kasvoja.
11. Sillä yksi päivä sinun esikartanoissasi on parempi kuin tuhat muualla; mieluummin minä olen vartijana Jumalani huoneen kynnyksellä, kuin asun jumalattomien majoissa.
12. Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi; Herra antaa armon ja kunnian, ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat.
13. Herra Sebaot, autuas se ihminen, joka sinuun turvaa!
Juhani

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

AAMEN JARMO! JUURI NIIN!!
Herra vastaa Hänen TAHTONSA (ei oman tahdon) mukaisiin rukouksen ja vain SILLOIN (odota) kun hän kun Hän haluaa sen parhaalla näkemällään hetkellä tehdä.

Esimerkiksi uskon että Herra parantaa varmasti sairaita, mutta en voi ymmärtää että joku paimen rukoilee sairaan puolesta ja sanoo: Jeesus parantaa sinut "tässä ja nyt" kuin itse päättäen koska ja milloin se tapahtuu. Toiset haluavat käyttää Herraa kuin "juoksupoikana" ja toteuttaa vain omaa tahtoansa.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aamupäivällä käyskentelin ajatuksissani. Sitten pyysin Herralta Sanaa Raamatusta. Luin ne tapani mukaan ääneen ja nyt ... juuri äsken ymmärsin, että tuo yksi Sananpaikka oli tarkoitettu tähän:

JESAJA 35
1. Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin
lilja.
2. Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3. Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4. Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5. Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6. Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7. Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8. Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
9. Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10. Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Kerron esimerkin omasta elämästä miten ihmeellisesti Jumala johdatti asunnon. Olin muuttamassa Tukholmaan noin vajaaksi 3 vuodeksi. Soittelin joihinkin seurakuntiin mutta asuntoa en löytänyt. Eräs ystäväni tiesi että olin sinne menossa ja hän oli patmoksen rukoustilaisuudessa esirukouspalvelijana.Sinä iltana nainen tulee hänen rukoiltavakseen ja sanoo että kun hänellä on tyhjä asunto Tukholmassa että Jumala johdattaisi siihen vuokralaisen. Ystäväni sanoi heti tiedän erään ystävän joka etsii asuntoa sieltä. Niin he vaihtoivat numeroa ja seuraavana päivänä soitin naiselle ja sovimme että vuokraan asunnon. Tätä voi jo kutsua Jumalan johdatukseksi ja vastaukseksi asuin siellä jonkin aikaa, kunnes siirryin erään seurakunnan tiloihin Tuhkolmassa ikään kuin vahtimestariksi. Meillä on toimiva jumala! Laittakaamme täysi turvamme Jumalaan hän vastaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Pigeon
Viestit: 891
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Amen katso7!
Kiitos, kun jaoit. Kokemuksesi antoi valtavan hyvän mielen ja vahvistaa uskoa, että meitä johdatetaan sinne, missä meidän kuuluu olla :)
Vastaa Viestiin