Hyvän ja pahan taistelu

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Meidän tulee rakastaa totuutta!

Joskus tuntuu että totuutta etsiessä repii rakkaita, tämä tunne sattuu syvälle sydämeen. :(

Matteus 24:
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

2. Tessalonikalaiskirje 2

10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

Rakkaus totuuteen! Mitä se on?

Olin ottanut joskus talteen paikallislehdestä Voimaksi matkalle kirjoituksen, joka osui ja upposi ainakin minuun. Tiivistän sitä tähän omin sanoin:

Totuus vaati kuitenkin aina vartiakseen rakkauden. Sillä jos me rakkauden sivuuttaen latelemme totuuksia, on tulos onneton. Totuuden sanoilla voimme lyödä, haavoittaa ja loukata. Rakkaus on ainoa oikea totuuden tulkintaohje, sillä totuus on rakkauden alamainen.
Rakkaudesta ja totuudesta syntyvä yhteys luo ystävyyttä ja iloa, kunnioitusta ja hyvää mieltä. Toisaalta, vaikka kohtaisimmekin totuudessa, mutta ilman rakkautta, etääntyminen ja vieraantuminen uhkaa. Totuuden sanat voivat rakentaa välillemme siltoja, mutta ilman rakkautta ne rakentavat välillemme aitoja. Totuus ilman rakkautta on valheen sukua. Sanansa kautta Jumala antaa meille rakkautta ja totuutta koettavaksi ja jaettavaksi.
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Johanneksen ilmestys 12:
10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

Olemmeko me valmiita kuolemaan Jeesuksen tähden? Olemmeko me valmiita kärsimään Kristuksen tähden?

1. Pietarin kirje 4

1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

Kärsimys on ase, jonka tarkoitus on surmata lihallisuutemme ja kirkastaa Kristus meissä. Meidän täytyy lakata etsimästä helppoja vaihtoehtoja ja oikoteitä ja antautua kokonaan Vapahtajalle. Meidän täytyy ottaa ristimme ja kantaa sitä yhdessä Herran kanssa. Kaikki muut tiet kuin ristin tiet ovat saatanasta, ne ovat saatanan ihmiseen syöttämiä helpomman tien ajatuksia. Me emme tarvitse vapautusta, vaan meidän täytyy kokea risti! Jos me kuljemme ristin tietä ja kielämme itsemme me olemme poissa sielunvihollisen ulottuvilta ja meistä tulee voittajia.

Matteus 16

23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ninni, tuolla aiemmin kyselit oliko tuo Suuri Taistelu, se Ellen Whiten kirjoittama, 600 sivuinen kirja? Kyllä oli ja se ei ollut korvasyyhyisten luettavaa, vaan aika raskasta luettavaa, mutta itse koin monissa kohti tärkeääkin asiaa, mutten tietenkään kaikkea allekirjoita, pitää muistaa, ettei se koostaan huolimatta mikään raamattu ole, niin kuin ei muutkaa kirjat, jotka ovat ihmisten omaa kirjoitustaan, ainoa totuuden lähde on Raamattu. Eniten minua kiehtoi kertomukset Jumalan Sanan säilyttämisestä kautta aikojen, ja mitä ihmis uhreja se on vaatinutkaan, kuinka ihmiset piilottelivat luolissa ja piilottivat niihin myös Jumalan sanaa kääröissä ja nykyään niitä on myös löydetty noista luolista. On jo muutama vuosi kun tuon kirjan luin ja kasvua on itselläkin tapahtunut tuosta, joten kaikkea en allekirjoita, mutta en sitä kokonaan pannaankaan julista .... ;)
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Juuri näin sinetti, tuo kyseinen kirja ei todellakaan ole Raamattu, vaan jopa osittain ristiriidassa Raamatun Sanan kanssa. Tämä on tärkeää huomata ja tiedostaa. Kyllähän siinä toki jotain hyvääkin on, mutta en kyllä voi suositella kenellekkään.

Ehkä historiapuolelta tärkein totuus joka kirjasta jäi näin äkkisilteen mietittynä mieleen on katollisen kirkon kierot puuhat. ;)
Tosin onhan tuosta jo melkoisen pitkä aika kun tuon kirjan luin, ehkä jo 8 vuotta, joten suattaahan siellä jotain muutakin totuutta olla???
olli

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja olli »

Paavali, 1 Tess 5:21 kirjoitti:... mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
Ja tästä meidän pitää lähteä. Luukas kirjoitti:
Apt 17:11 kirjoitti:Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Me olemme kaikki väärässä. Sorry, se nyt vaan on niin. :) Jumalan suunnitelman kannalta ei ole oleellista, onko meillä 100% oikea oppi - ja väitän että kenelläkään meistä ei edes ole - mutta fakta on se, että sitä oikeaa oppia ei kukaan kysele perään. Meitä ei ole valittu sen mukaan, kuka on oikeassa, vaan sen mukaan, kuka rakastaa Jumalaa ja lähimmäistään !

Kun luette ja tutkiskelette itse Raamatusta onko asia niin tai näin, muistakaa että oikea oppi on jotakin sellaista joka meidän pitää säilyttää, mutta emme pysty sitä hankkimaan eikä säilyttämään ilman Pyhän Hengen johdatusta ja apua - ja sitä tarvitsemme ihan joka päivälle. Kun rakkaus kasvaa sydämessämme, tiedämme että olemme oikealla tiellä. Ja se riittää, sillä Hän on se, joka nostaa, kantaa ja pelastaa. Kun Hän on elämämme Herra, se näkyy siinä mitä teemme... ja miten suhtaudumme lähimmäiseen.

Siinä juuri näkyy hyvän ja pahan taistelukin: Miten suhtaudumme lähimmäiseen; ei siihen joka on ystävämme vaan siihen joka ei ole.
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Olli! Tärkeä muistutus!
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Itselleni tosin jäi hivenen huono fiilis, kun pitikin taas mennä puuttumaan koko asiaan. :(
Kun ei kyse ollut siitä kenellä on oikea oppi ja kenellä ei.
Halusin lähinnä tuoda esille omia tuntemuksia tuohon kirjaan liittyen, ja varoittaa ettei kenenkään toisen tarvitsisi kamppailla noiden tuntemusten kanssa yksinään. :?
Kommunikaatio on tosiaan joskus niin vaikea laji...
Toivottavasti sinetille ei nyt jäänyt huonot fiilikset asian suhteen. :?
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Laitetaanpa tähän välillä sitä totuuden Sanaakin, jossa ei ole yhtään eksytystä, eikä lihan makua.... :roll:

Ensimmäinen Johanneksen kirje 3
1. Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
11. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
12. eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
13. Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
14. Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
17. Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
19. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
20. että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
22. ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
23. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
24. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

Eli rakas sisareni ninni, ole rauhallisin mielin, kaikki hyvin... :roll:
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Huuh... Helpotuksen huokaus! :) Olet rakas sisareni! :) Ja aamenet hyvälle Sanalle!
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

näkymätön ninni kirjoitti:Huuh... Helpotuksen huokaus! :) Olet rakas sisareni! :) Ja aamenet hyvälle Sanalle!
... kaikki me tehdään virheitä, eikä meissä ole yhtään täydellistä, sen jälkeen kun Jeesus nousi täältä ylös taivaaseen, Hän, ihmiseksi syntyneenä oli ja on täydellinen, me taas emme voi millään kerskua.... :roll:
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Useasti harmittelen kuinka ihanista asioista uskottomat jäävät paitsi, mutta niin kuin Jeesuskin sanoi ristillä Isälleen:
- “ He eivät ymmärrä…”
Mutta kun heillä ei ole ymmärrystä ja halua edes yrittää ottaa selvää mitä tämä voisikaan olla. Ylhäältä tuleva viisaus on puhdas ja meidän tulisi myös olla esimerkillisiä tässä, ettemme tekisi toista mitä opetamme. On kauheaa ajatella tilannetta jossa uskova todistaa Jeesuksen nimeä, tupakan tahraamilla, keltaisilla huulillaan, ja iljettävällä hajullaan. Puhuvat evankeliumin puhtaudesta mutta itsellään on vastaiset tavat. Onko tämä uskottavaa? Se on niin maallista ja perkeleellistä. Taivaaseen ei pääse kuitenkaan mitään epäpyhää. Katumattomat synnit pyyhitään pois elämänkirjasta. Jos ei ole anteeksiantoa, ei ole pääsyä taivaaseen. On siis tärkeää pyytää syntejään anteeksi ja
katua tekemisiään ja parantaa sen jälkeen tapansa. Saatana on mielissään näistä ihmisistä jotka elävät siinä uskossaan, ettei tarvitse tehdä mitään katumustyötä, ettei tarvitse pyytää anteeksi, ettei mikään tällainen ole edes totta, vaan on heidän mielestä uskovien höpinää. He ovat niin ajatellessaan automaattisesti saatanan omia, vaikkeivät uskoisi tähänkään, saatanalle se on samantekevää, sillä se tietää tällaisen ihmisen olevan tämän oma. Minä pyydän:
- “Älkää antako sille tätä mahdollisuutta!”
Jostain syystä ei enää puhuta ihmisten synneistä. Kirkoissa ennen puhuttiin saarnoissa paljonkin syntiasioista mutta tänä päivänä ne ovat muuttuneet hyvin paljon maallisiksi ja poliittisiksikin saarnoiksi, vaikka nämä sopisi paremmin eduskuntaan, sinne minne ne kuuluukin. Ihmisen on mahdollista päästä taivaaseen, mutta synnit ei, - mieti sitä. Saattaa kuulostaa rajulle tekstille, mutta se on pelottavan totta.
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Jostain syystä ei enää puhuta ihmisten synneistä. Kirkoissa ennen puhuttiin saarnoissa paljonkin syntiasioista mutta tänä päivänä ne ovat muuttuneet hyvin paljon maallisiksi ja poliittisiksikin saarnoiksi, vaikka nämä sopisi paremmin eduskuntaan, sinne minne ne kuuluukin. Ihmisen on mahdollista päästä taivaaseen, mutta synnit ei, - mieti sitä. Saattaa kuulostaa rajulle tekstille, mutta se on pelottavan totta.
Tuo mitä sanoit sinetti on valitettavan totta! :cry:

Tänä päivänä monet papit ovat enemmän ateisteja, kuin ateistit itse. Kirkon perinteiset Sanaan pohjautuvat opit uskosta ja syntien sovituksesta on hylätty. Onko tällällaisella "uskolla" enää mitään todellista pohjaa? Pelottavaa tässä on se, että paimenet joiden pitäisi ohjata ihmisiä Jeesuksen luo ovatkin susia lammasten vaatteissa.

Matteus 7:
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

Apostolien teot 20:
28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.

Ps: Minulla on tuolla hylyssä kirja: Ateistit alttarilla (Timo Eskola). Vaikuttaa mielenkiintoiselta kirjalta. Lieneekö joku lukenut? Milipiteitä? Taidanpa lukaista seuraavaksi. :roll:
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Liittyen vielä tuohon pohdintaan "Ateistit alttarilla", muutama kohta Sanasta:

Jesaja 56:
10 Israelin vartijat ovat kaikki sokeita, eivät he mitään käsitä; he ovat kaikki mykkiä koiria, jotka eivät osaa haukkua. He näkevät unta, makailevat ja nukkuvat mielellään.
11 Ja näillä koirilla on vimmainen nälkä, ei niitä mikään täytä. Ja tällaisia ovat paimenet! Eivät pysty mitään huomaamaan, ovat kaikki kääntyneet omille teilleen, etsivät kukin omaa voittoansa, kaikki tyynni.

Jeremia 2:
5 Näin sanoo Herra: Mitä vääryyttä teidän isänne minusta löysivät, koska he erkanivat kauas minusta ja lähtivät seuraamaan turhia jumalia ja turhanpäiväisiksi tulivat.
6 He eivät kysyneet: 'Missä on Herra, joka toi meidät pois Egyptin maasta, joka johdatti meitä erämaassa, arojen ja kuilujen maassa, kuivuuden ja synkeyden maassa, maassa, jossa ei kukaan kulje eikä yksikään ihminen asu?'
7 Minä toin teidät hedelmätarhojen maahan syömään sen hedelmää ja hyvyyttä, mutta sinne tultuanne te saastutitte minun maani ja teitte minun perintöosani kauhistukseksi.
8 Papit eivät kysyneet: 'Missä on Herra?' Lainkäyttäjät eivät minua tunteneet, ja paimenet luopuivat minusta; profeetat ennustivat Baalin nimessä ja seurasivat niitä, joista ei apua ole.
9 Sentähden minä vielä käyn oikeutta teidän kanssanne, sanoo Herra, ja teidän lastenne lasten kanssa minä käyn oikeutta.

Jeremia 10:
21 Sillä paimenet olivat järjettömät eivätkä etsineet Herraa; sentähden he eivät menestyneet, vaan koko heidän laumansa hajotettiin.

Jeremia 12:
10 Monet paimenet ovat turmelleet minun viinitarhani, tallanneet minun peltopalstani, tehneet ihanan peltopalstani autioksi erämaaksi.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tähän ninnin tuomaan ajatukseen ja tuon sanan viestiin sopii hyvin tämä Pihon sivulta tähän tuomani Profetia:

31.3.2016

Cherie Sheridanin 30.3.2016 saama profetia

LINNOITUKSET

Jumala tule hajottamaan rahan palvonnan epäjumalat, vaikka se tarkoittaisi yhteiskunnan perustusten järkkymistä. Babylonian (uskonnollisuuden) alttarit tulevat romahtamaan Jumalan voimasta.

Jumala on se, joka pitää kansakunnat pystyssä.

Kun Jumala kielletään voiman ja menestyksen antajana, jokainen kansakunta kaatuu.

TEHKÄÄ PARANNUS

Kansojen menestys ja mahti kaatuvat, kunnes ne antavat kunnian Jumalalle.

Suomi herää! Tuomio on ovella! Sinulta on odotettu vain sitä, että antaisit kunnian Herralle, joka pelasti sinut vihollisen kädestä. Kuinka olemme kieltäneet Sinut, te kysytte?

Siten, että olette vaihtaneet Minut rahan, materian ja lihallisten nautintojen epäjumaliin. Jos jatkatte tätä tietä, lapsistanne tulee vielä pahempia, kuten Sodoma ja Gomorra!

Tehkää siis parannus tai tulen ja siirrän lampunjalkanne pois paikaltaan!

Olette tuoneet pakanoiden rituaaleja minun huoneeseeni. Uskonnollisuuden ja ihmisten perinnäissääntöjen epäjumalat olette tuoneet sinne. Ja niin ovat lamppunne sammuneet.

Juhlitte voittoani noitien kanssa! Osoitatte epäkunnioitusta ristillä vuodattamalleni verelle ja kärsimykselle. Pelkäätte omasta puolestanne, ettekä huolehdi vähimmistä veljistäni, jotka kärsivät Nimeni tähden.

TEHKÄÄ PARANNUS TE PAHA JA USKOTON KANSA!

Kääntykää, ennen kuin vien teidät jälleen vankeuteen. Johtajanne ovat vieneet teidät syvälle harhaan. Kääntykää! Kääntykää! Kääntykää! Kääntykää puoleeni nöyryydessä. Älkää omaksuko valhetta!

En iske silmää synneillenne, vaan ne ovat kuin löyhkä sieraimissani. Katukaa!

Tuomio tulee viipymättä!

LUPAUS

Jos käännytte, käytän teitä Minun äänenäni koko maailmalle.

Kääntykää vain pois rahan ja materian palvonnasta. Minussa ovat kaikki teidän tarpeenne.

Tavaran himostanne on tultava loppu!

SANANSAATTAJAT

Olen lähettänyt sanansaattajiani Suomeen vuosien ajan, jotta syttyisitte.

Te pidätte heitä vain viihdyttäjinä. Mitä nyt? Mitä uutta taas? Vain uusi teatteriesitys jälleen, jota katsoa.

Haluatte, että he antavat itsensä teille kokonaan, mutta mitä he saavat palkaksi? Mitä teette saatuanne Sanan?

Te paadutatte itsenne, ette muutu. Ja jokaisen Sanan jälkeen paadutte yhä enemmän, koska ette ottaneet sanaa vakavasti.

Totisesti, lähetän profeettojani varoittaakseni teitä! Kuunnelkaa heitä ja kääntykää!

TALOUS

Kun maailman talous kaatuu, me kaadumme myös. Perustukset järkkyvät ja sulavat kuin vaha Minun edessäni.

Valitkaa siis tänään, ketä palvelette. Jos Jumalaa, niin palvelkaa tosissaan.

JOHTAJAT

Suomen johtajat ovat johtamassa harhaan kansaanne. He kuuntelevat humanismin ja poliittisen korrektiuden ääntä.

He ovat ennakkoluuloja ja rasismia vastaan muuttaen Totuuden vääräksi ja haluten poliittista korrektiutta.

Heistä on tullut sokeita taluttajia. Rukoilkaa johtajienne puolesta, että he kääntyisivät puoleeni.

TUOMIO VAI ARMO

Tuonko siis armon vai tuomion teille? Tehkää siis parannus ja kääntykää jälleen Minun luokseni rakkaani! Sillä Minä tulen pian, sanoo Jumalan Henki.

HERÄTYS

Haluaisin tulla keskuuteenne, mutta ihmiset vain pelaavat peliään seurakunnassa, eivätkä ota Minua vakavasti. He ovat huolissaan vain omasta elämästään, eikä Minulle ole siinä tilaa. Joudun ravistelemaan heitä saadakseni taas heidän huomionsa.
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Jeremia 25:
34 Parkukaa, te paimenet, ja huutakaa, vieriskelkää tuhassa, te lauman valtiaat; sillä aika on tullut teidän joutua teurastettaviksi. Te hajoatte pirstoiksi, te kaadutte niinkuin kallisarvoinen astia.
35 Mennyt on paimenilta pakopaikka ja pelastus lauman valtiailta.
36 Kuule paimenten huutoa, lauman valtiaitten valitusta! Sillä Herra hävittää heidän laumansa;
37 heidän rauhaisat laitumensa ovat tuhoutuneet Herran vihan hehkusta.
38 Hän on lähtenyt niinkuin nuori leijona pensaikostaan: heidän maansa on tullut autioksi hävittäjän vihan hehkusta, Herran vihan hehkusta."

Hesekiel 34:
1 Minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Saatana tietää, että kaikki jotka unohtavat Raamatun tutkimisen ja rukouksen, tulevat hänen hyökkäyksiensä kautta voitetuiksi. Saatana houkuttelee ihmiset eri nautintoihin ja ylellisiin ruokiin, että nämä unohtavat ja laiskistuvat tutkimaan Raamattua ja rukoilemaan.

- “Heidän hedelmistään te tunnette heidät.” Matt.7:16.

Heikoinkin sielu joka elää Jeesuksessa ja pysyy siinä, on lujempi kuin pimeyden joukot ja saatana tietää sen. Ne sielut jotka eivät elä Jeesuksessa, he elävät nautinnoissaan, eivätkä halua luopua niistä ja tämän takia kieltävät Raamatun sanan ja sen totuuden. He eivät halua nähdä syntiään, luopuakseen siitä. Se on heille rakkaampi kuin Jumala. Hirvittävä vastakkain asettelu, jonka saatana on saanut aikaan ja tämä uskoton ihminen saa sen turmiokseen. Jumala ei pakota kenenkään tahtoa eikä järkeä, Häntä ei miellytä orjamainen kuuliaisuus, vaan sen täytyy olla rakkaudellista kuuliaisuutta.
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Pakko vielä laittaa tämä kohta Raamatun Sanasta, joka tuli eteeni tuolta Sinetin laittaman näyn kautta sanasta: astinlauta. Koen että se liittyy nyt vahvasti tämän ketjun aiheeseen:

Apostolien teot 7:

48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:
49 'Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni astinlauta; minkäkaltaisen huoneen te minulle rakentaisitte, sanoo Herra, tai mikä paikka olisi minun leposijani?
50 Eikö minun käteni ole tätä kaikkea tehnyt?'
51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin.
52 Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
53 te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
54 Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.
55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
57 Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
60 Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:ugeek: ... minulle tuli myös äsken noita aiempia kommentteja kirjoitellessa ja lukiessa mieleeni samaa, että tuo näky liittyy myös tähän ketjuun...
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Sinettisormus kirjoitti::ugeek: ... minulle tuli myös äsken noita aiempia kommentteja kirjoitellessa ja lukiessa mieleeni samaa, että tuo näky liittyy myös tähän ketjuun...
Aamen! :o :D

Mutta nyt on pakko lähteä, vaikka kuinka tekisi mieli jatkaa... :?
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

On ihanaa jättäytyä Herran läsnäoloon ja vain olla ja kuunnella, hiljaa tarkkailla, antaako Hän mitään, tiedon sanoja tai näkyjä? Ja vaikkei aina saisikaan näkyjä tai sanoja on silti ihana olla vain levossa Herran käsivarsilla, tekemättä mitään, antaen rakkauden ja rauhan tunteen virrata. Me olemme pyhiä, koska Hän on Pyhä, me saamme olla vanhurskaita, koska Hän on vanhurskas; ja Hän on meissä. Kun me huomaamme sairaan itsetarkkailumme ja ymmärrämme että se on ylpeys, joka on synti, me nöyrrymme ja olemme voittajia. Me olemme nöyriä ja se on vahvuutemme. Meidän ei pidä pelästyä kohdatessamme vainoa uskomme vuoksi, herjauksia ja häpäisyä, vääriä syytöksiä, piiskan iskuja Kristuksen tähden, maailman hylkäämistä, sukulaisten vihaa, marttyyriutta, vangitsemista, koettelemuksia, kivityksiä, hakkaamista, väärin ymmärretyksi tulemista, puutteita, huolia, hätää, melskettä, valvomista, paastoamista ja muuta vastaavaa; kaikista näistä mainitaan Raamatussa. Kristus kärsi nämä ja
kärsii yhä kanssamme. Me kärsimme syntiemme vuoksi ja ettemme osaa rakastaa toisiamme. Me tarvitsemme lisää viisautta ymmärtääksemme sisäistä sekasortoamme ja hoitaaksemme sitä rukouksella, Jumalan läsnäolossa, selkä suorana, katse kohti Jumalaa. Kun meidän läsnäolomme Herraan vahvistuu, vahvistuu myös meille Hänen lahjansa. Hän on meissä ja sitä kautta saamme myös Hänen armolahjansa kun opimme käyttämään läsnäoloa täydellisesti. Se on olemista Hänessä. Psalmi 139 opettaa ihanasti myös Herran läsnäolosta ja sain sen itse kokea tämän Psalmin kautta, Pyhän Hengen vuodatuksessa.


Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
1.Kor.13:1-3
Vastaa Viestiin