Hyvän ja pahan taistelu

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Paholainen on myös ottanut käyttöönsä ne kaiken maailman puhelinennustajat ja spiritismi istunnot. Eräs pappi kertoi näistä paholaisen välineistä saarnassaan. Hän sanoi että paholainen voi olla myös kirkossa. Hän kertoi kuinka kerran yritti häätää paholaista nuoresta miehestä. He olivat kirkossa, kun nuori mies huomasi Jeesuksen kuvan alttaritaulussa. Mies sanoi: -Jumalan Pyhä!
Pappi kertoi että tällä nimellä paholainen kutsuu Jeesusta. Pappi tarjosi miehelle ehtoollista, mutta mies ei saanut nieltyä sitä alas, sen jälkeen pappi katsoi miestä ja huusi:
- Minä tiedän kuka sinä olet, tule pois hänestä!
Mies alkoi vapisemaan kovasti ja lopulta paholainen saatiin häädettyä. Paholainen voi esiintyä vaikka valonenkelinä. Sanotaan että paholaisella on käynyt aika vähiin, siksi minäkin olin mennä halpaan kun alettiin puhumaan ufoista. Kuinka ihmiskunta joutuu muuttamaan käsitystään uskonnosta ja kaikesta mitä kirkko on meille uskotellut. Ettei Jeesusta tulisikaan vaan se olisi mahtava avaruusalus joka noukkisi meistä parhaat päältä. En tiedä mitä kaikkea Jumala on luonnutkaan meidän lisäksemme, mutta jos Jumala on luonut maan, ihmiset, eläimet, avaruuden kuineen tähtineen, niin miksei olisi voinnut luoda myös muualle avaruuteen elämää? Ja niin on Jumala varmasti myös tehnyt ja tiedän myös että tämä on oiva tilaisuus myös paholaiselle saada ihmiset ajattelemaan Jumaluutta vastaan. Jeesus sanoi ettei kukaan tai mikään saa muuttaa raamatun tekstiä, joka on Jumalan sanaa. Tällä ufoajattelulla koko raamatun kertomus kumottaisiin ja se olisi juuri paholaisen tahto. Eräs tutkija oli sitä mieltä että nämä ufo olennot olisivat taivaasta langenneita enkeleitä, jotka yrittävät paholaisen kanssa saada vallan itselleen. Tämä tutkija
oli perustanut tutkintansa raamatun tekstiin, Jumalan sanaan, mikä tosi on. Sieltä löytyi paljon viittauksia taivas olentoihin. On kirjoitettu että on luku joka pitää saavuttaa että taivasten valtakunta aukeaa. Se luku koostuu niiden uskovaisten määrästä jotka pääsee siihen valtakuntaan. Siksi paholainen tekee kaikkensa ettei luku koskaan täyttyisi. Sillä sinä päivänä on myös paholaisen loppu. Ehkä juuri uneni näkymättömästä Jeesuksesta puutarhassa, sai minutkin heräämään tässä asiassa. Ehkä meidän täytyykin varoa enemmän sitä minkä näemme kuulemme ja on kosketeltavaa, himoja ja haluja,sillä paholainen toimii juuri näin. Tuo spiritismi istunnoissa vainajia näkyviin, demonit riehuu ympärillämme. Olen oppinut että on myös hyviä ennustajia jotka tekevät työtänsä Jeesuksen nimessä. Meidän täytyy oppia suodattamaan mikä on hyvää ja mikä pahaa. Kaikki mikä on hyvää tuntuu myös hyvältä ja paha saa aikaan pahan olon tunteet ja epävarmuuden. On kammottavaa tietää kuinka ihmisiä joutuu paholaisen valtaan. On syntynyt saatanan palvontaa. Kerrankin Poikani juoksi huoneestaan kertomaan: - Radiosta kuului juuri kuinka joku saatananpalvoja ryhmä oli tilannut pizzan, kun kuski vei pizzan heille, he söivätkin kuskin!
Näitä kauheuksia kuulee nykyään paljon, on pienten vauvojen silpomisia, kirkkojen polttoja, he viiltelevät itseään ja lopulta jos eivät saa apua, ajautuvat itsemurhaan, Jeesus ei hyväksy itsemurhaa, eikä Jumala, se on synti, se joka itse itsensä tuhoaa joutuu paholaiselle. Meidän täytyy olla valppaita ettemme joudu tuhon tielle, älkäämme antako sitä iloa paholaiselle. Tuntuu pahalle kirjoittaa tälläisia asioita, mutta jos on Jumala on myös paholainen, jos on hyvä on myös paha, eikä näitä todellakaan tarvitse jossitella - näin on. Täytyy muistaa rukoilla ja rakastaa ja lakata pelkäämästä. Sillä vaikka se veisi meidän elämän, uskossamme se ei meidän sielua saisi, se luottaa meidän pelkoomme, mutta näytetään sille ettei me olla pelkureiksi luotuja.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

SINUN AJATUKSESI

Ajatus on aina lähelläsi. Millaiset ovat ajatuksesi, sellaiset ovat tekosi. Sisimmät ajatuksesi ilmenevät käyttäytymisessäsi, niiden mukaan määräytyy millainen on olosi jopa millainen terveytesi. Ajatuksesi voi olla hyvä tai se voi olla huono. Hyvä ajatus tekee sinulle hyvää, huono ajatus huonoa - paha ajatus pahaa. Sanomme, että saamme ajatuksia tai että emme voi mitään ajatuksillemme, kuitenkin vain sinä tiedät, mitä sinä ajattelet, eikä kukaan voi panna ajatusta sinun päähäsi, sinä itse voit sen valita. Valitse tänään ja vastedes, yhä useammin ajatus, joka tekee sinulle hyvää. Vaikka tilanteesi olisi ulkoisesti kuinka vaikea, se ei varmasti parane, jos syövytät mieltäsi huonoa tekevillä, negatiivisilla ajatuksilla. Vaikka sinulla ei olisi varaa mihinkään muuhun ylellisyyteen, sinulla on aina varaa hyvään ajatukseen. Hyvä ajatus on kuin valaiseva ja lämmittävä aurinko. Hoida ja helli itseäsi hyvillä ajatuksilla. Ne auttavat sinua saamaan uusia, käytännöllisiä hyviä ajatuksia. Mihin ikinä niitä tarvitsetkin.

Mikko Kyöstilä

Nuo ovat todella hyviä elämän ohjeita, joilla muovata elämäämme parempaan. Me joudumme kärsimään uskomme takia. Jos esim. nuo ufo asiat toteutuisi ja meitä tultaisiin hakemaan tuolta ylhäältä, väitettäisiin heti ettei Jeesusta ja Jumalaa ole, että Jumalan sana raamatussa on vain tarua.
Se tulee olemaan monelle todellinen uskon koitos. Siinä voi mennä lopuksi vaikka henki, vaikkakin näin ajatteleva ihminen ei ole vielä pitkällä henkisessä ajattelussaan, ja onneksi kaikki on kuitenkin vain maallista, omaisuutemme ja ruumiimme. Sen suuren kärsimyksen jälkeen olisi palkintona taivasten valtakunta. Kun oppii ymmärtämään tämän kaiken, kuoleman pelkokin häviää. Kaiken sen minkä joudumme kärsimään, palkitaan taivaassa. Ajattele mitä kaikkea Jeesus joutui kärsimään, meidän kärsimyksemme on siihen nähden pientä. Eräs aviopari kertoi minulle todella häkellyttävän, oman tarinansa. Heillä oli kymmenen kuukautta vanha poikavauva, joka oli sairaalassa letkuissa. Tästä lapsesta ei olisi koskaan tullut normaalia tervettä lasta, vaan hänet olisi jouduttu sijoittamaan johonkin laitokseen. Pariskunta kävikin eräässä laitoksessa katsomassa lapselleen hoitopaikkaa ja siellä tapahtui heille todella ihmeellinen asia. Siellä oli autistinen poika, joka ei ollut koskaan puhunut sanaakaan. Hänetkin oli tuotu vauvana tähän laitokseen. Pariskunta kierteli laitosta tutustumassa ja tulivat myös tämän pojan luo. Poika, heidän yllätyksekseen katsoi miestä ja alkoi puhua:
- Sinä olet Isä, minutkin on tuonnut tänne Isä, eikä sen jälkeen ole käynyt luonani… -Älä tuo poikaasi tänne!
Hän käytti vielä poikaasi sanan kohdalla, pojan oikeaa nimeä. Sen jälkeen poika vajosi taas omaan maailmaansa, eikä enää puhunut sanaakaan. Laitos oli täynnä samanlaisia lapsia ja he piirsivät kädellään ilmaan jotain kuviota. Pariskunta sai lopulta selvän tästä kuviosta, se oli sydän! Siitä hetkestä he päättivät että heidän poikaa ei koskaan laiteta mihinkään laitokseen. Jonkun aikaa tämän jälkeen, heidän poikansa kuitenkin kuoli ja he olivat varmoja että tämä oli päässyt Jumalan hoiviin.
Näin oli varmasti paras heille kaikille, vaikka se jättääkin syvät haavat sydämiin. He olivat myös varmoja siintä, että tällä kaikella täytyy olla jokin syvempi tarkoitus. Sitä he eivät vielä tiedä, mitä se on, mutta tämä tarkoitus varmasti vielä avautuu heidän eteensä. Olin ajatellut että nämä vammaiset ja autistiset lapset saattavat olla niin herkkiä maailmassaan, että näkevät ja vaitoavat enkeleitä ympärillään, heidän poissa olonsa ja sillä hetkellä onnelliset ilmeensä, eleensä ja liikkeensä ovat saaneet minut uskomaan että he näkevät jotain mitä me terveet emme näe. Ehkä he ovat enkeleitä lähellämme, hetkeksi tulleet opettamaan meille jotain todella tärkeää. Tästä opimme, että vaikeudet, oli ne kuinka pahoja tahansa, silti ne kasvattavat ja eheyttävät meitä. Arvomaailmamme rikastuu, vaikka sillä hetkellä se ei siltä tuntuisikaan.Tämä kertomus, niin kuin myös omat kokemukseni saavat pyörittämään päätä, niille jotka vielä väittävät ettei ihmeitä enää tapahdu, eikä ole muka koskaan tapahtunutkaan. Se ei todellakaan pidä paikkaansa - EI! Tämä meidän koko elämä on pelkkää ihmettä, kun ne vaan opimme huomaamaan. Nämä vanhemmat, lapsen kuoleman jälkeen alkoivat auttaa venäjän katulapsia. Joskus ne ihmeet on niin lähellä meitä ja niin pieniä ja tavallisia asioita, ettemme niitä edes tunnista. Kun kuuntelee sisintään tarkemmin, avartaa mielensä kaikelle ympärillä olevalle, antaa sen pienen lapsen astua esiin sieltä sisimmästämme, niin huomaa kuinka paljon ihmeitä tapahtuu ympärillämme. Meidän täytyy osata tutkailla maailmaa ennakkoluulottomasti, kuin pikkuiset lapset.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje efesolaisille 6
1. Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
2. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
3. "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.
5. Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niinkuin Kristukselle,
6. ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,
7. hyvällä mielellä palvellen, niinkuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,
8. tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, sen hän saa takaisin Herralta, olkoonpa orja tai vapaa.
9. Ja te isännät, tehkää samoin heille, jättäkää pois uhkaileminen, sillä tiedättehän, että sekä heidän että teidän Herranne on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön.
10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
20. jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
21. Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
22. Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
23. Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
24. Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta - katoamattomuudessa.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hyvän ja Pahan taistelu (kuva)
Kuva
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 28 Heinä 2016, 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eräänä talvi iltana näin TV:stä ohjelman jossa keskusteltiin Uskontoon joutuneista uhreista. Nämä olivat pieniä lapsia joita peloteltiin uskonnon varjolla.
Näissä perheissä yritettiin näyttää ulos päin hyvää kuvaa kuinka hyviä ja uskovia he olivat mutta todellisuus oli aivan muuta.
Peloteltiin synnillä, helvetillä ja Jumalan vihalla, tärkeitä asioita kyllä mutta ne täytyy ymmärtää oikein ja pienen lapsen on vaikea ymmärtää näin raskaita asioita. Jos lapsi uskalsi kysyä jotain hän ehkä sai vastauksen mutta jos siitä heräsi lisä ajatuksia ja kysymyksiä, eikä vanhemmat osanneetkaan vastata eivätkä etsiä Raamatusta vastauksia, syyllistettiin heti tämä pieni lapsi, syntisine ajatuksineen ja kysymyksineen ja nämä ajatukset ja kysymykset tulivat varmasti vanhempien mielestä paholaiselta.
Lapselle painotettiin jatkuvasti Jeesuksen paluusta maalimaan ja jos ei ole valmis ja on ollut tuhma ei pääse taivaaseen vaan helvettiin kertoen minkälainen tulipätsi se onkaan ja se polttava kuumuus on ikuinen se ei lopu koskaan. Jeesus saattoi tulla millä minuutilla tahansa ja lapsi pelkäsi…
Hän itki iltaisin itsensä uneen jos edes aina sai unta.
Kauheaa pelottelua pienelle lapselle. Tällaista varmasti on tapahtunut paljon ja tapahtuu vieläkin eri lahkoissa. En leimaa tässä näitä lahkoja joista tässä ohjelmassa oli kyse. Minulle ei uskonto ole tärkeä vaan se aito usko. On väärin opettaa pienelle lapselle että uskoa pitää pelätä.
Minä ole jo pienenä oppinut että Jumala ja Jeesus ovat rakastavia ja saamme olla turvassa heidän sylissään, pyytää apua tarvittaessa. Jeesus sanoi:
- Sallikaa lasten tulla minun tyköni.
Emmehän me muutoinkaan edes ilman uskoa opeta lapselle ensimmäiseksi maailman kauheuksia että siitä joutuu vankilaan tai tulee kuolema, vaan me ohjaamme häntä hellästi eteenpäin. Kyllä nämä elämän kauheudet keritään oppimaa myöhemminkin kun aikuistumme ja osaamme ajatella ja käsitellä asioita eri
tavoin.Meidän täytyy ihmisenä kasvaa lempeästi uskoon, oli tämä lapsi tai aikuinen, uskon elämän alku taipaleella. Kun tieto ja taito ja oma halu kasvaa, se tapahtuu omassa tahdissa. Me sulatamme eri tahdissa asioita ja uskossa kasvu on koko elämä. Emme voi vain napsauttaa sormia ja määrätä:
- Nyt sinä uskot ja nyt osaat sen uskon!
Tämä on se uskonto josta vielä puuttuu se oleellinen, eli rakkaus. He uskovat vain tietoon nojaten. Ei näin voi todellakaan toimia, ei! Monet papitkin tietävät mistä puhuvat, he ovat sen oppineet koulun penkiltä, mutta eivät kuitenkaan todella usko julistamaansa.
Ei ole ihme jos on uskovaisten vihaajia jos he ovat saaneet tällaista oppia uskosta. Todella vääristynyt kuva Jumalasta.
Myönnän että on synnin asioita ja on helvetti, mutta ne opitaan pikkuhiljaa kun aletaan ymmärtämään uskon elämää paremmin. Opetetaan rakkaudessa elämistä ja toisten kunnioitusta.
- Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Otetaan esimerkkiä Jeesuksen teoista ja pyritään itsekin elämään sen mukaan.
Itsekin pelästyn välillä, kun luen tai näen ohjelmia helvetistä, ei ne kauniita asioita ole, mutta olen aikuinen, olen itse etsinyt sen tiedon, sulattelen sitä hiljaa ja uudet asiat joita opin koko ajan lisää, auttavat ymmärtämään tämän maailman kaikkeuden ja sen suunnitelman paremmin. Kun kokonaiskuva alkaa hahmottua, huomaa sen suunnitelman kauneuden, tähän kasvaakseen tarvitaan aikaa ja jokainen kasvaa todellakin omaan tahtiinsa. Täältä maailmasta katsottuna nämä asiat voivat tuntua kauheiltakin, mutta meillä onkin väärä katsonta suunta. Meidän todellinen koti on taivaassa, täällä me olemme vain oppimassa. Uskomme vahvuus on siinä että vaikka meiltä vietäisiin elämä ja kuolisimme, emme pelkäisi, sillä tiedämme että sielua ei meiltä voi riistää, vain maallisen ruumiin.
On ihmisiä jotka eivät halua ensinkään tälle tielle ja se olkoon heidän valintansa, ketään ei saa pakottaa, sillä usko tulee
sydämestä ja siellä sydämessä pitää olla rakkaus että se olisi aitoa uskoa.
Jos ihminen on pakotettu elämään uskossa, eikä ole kokenut uskosta muuta kuin sen minkä on kuulut ja lukenut, ymmärrän että on vaikea uskoa. Itse olen saanut myös kokea ihmeitä, mikä on ollut ihana lahja. Minulle on annettu rukous vastauksia, olen nähnyt enkelin ja minulle on näytetty unissa asioita. Minulle on todistettu että Jumala on ja henkimaailma on.
En tiedä miksi kaikki eivät koe näitä asioita sillä niitä koettuaan on todellakin helpompi uskoa ja vaikka olisikin saanut näitä ihmeitä mutta puuttuisi rakkaus, se usko ei olisi mitään.
Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja me itse teemme valintamme elämässä, siitä nämä maailman kauheudetkin, jotka sitten Jumala meille sallii, olemmehan ne itse päätöksillämme aiheuttaneet. Meidän pitäisi miettiä mitä me tällä vapaalla tahdolla teemme. Koputa niin sinulle avataan, etsi niin löydät.
Jumala rakastaa iloisia, rakastavia, toisiaan kunnioittavia ihmisiä ja on sitä iloisempi mitä iloisempia itse olemme.
MUITAKAA ETTÄ JUMALA EI OLE MIKÄÄN USKONLAHKO, LAHKOT OVAT IHMISEN OMAA KEKSINTÖÄ!!!
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Viime viikonloppuna, valitettavasti, saimme lukea viestiä, missä kerrottiin, että saarnaaja oli pahoinpidelty. Enpä muista onko Suomessa ennen tällaista tapahtunut? Tässä tuo viesti, minkä itse luin tuolta suomi 24 profetiat palstalta ja kyllä siitä tiedottivat minulle muutama uskon ystäväkin, hyvin ikävää, mutta tähän on menty:
Patrik (Tiainen) on joutunut väkivallan kohteeksi.

Suomessakin vainotaan Jeesuksen seuraajia.

Mitä kuuluvammin julistaa ja kertoo Jeesuksesta, sen tuulisempi paikka.

Hiljaa olevien ei tarvitse tulla "huomatuksi ja kuulluksi."

Rukoillaan että saamme vapaasti kertoa uskostamme Jeesukseen pelkäämättä.

Vastaus Facebookista.

Patrick Tiainen

10 t ·

Tämän päivän kokoukset Helsingissä on ainakin minun osalta peruttu. Viime yönä jouduin pahoinpitelyn kohteeksi, nyt keräillään voimia. Huomenna aamulla lento lähtee Israeliin ja olen seuraavan kerran tavoitettavissa 14.3. Tarvitsen nyt lepoa ja rauhaa.

Katkaistaan huhuilta siivet, minulla on kaikki hampaat suussa mutta aivotärähdys. Kaikki ok, ja eihän tässä lannistuta vaan levon jälkeen uuteen nousuun. Kiitos teille jotka eilen autoitte minut siteistä ja hälytitte apua, ottakaa yhteyttä niin mennään joskus kahville.

Niin, ja kiitos jos muistatte. Kyllä sitä nyt tarvitaan.""

Totisesti, kristittyjen vaino on alkanut meilläkin, täällä "kotoisessa" Suomessa.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

7.3. illalla, jouduin tekemisiin ihmisen kanssa, joka on usein hyökännyt vahvasti näissä uskon asioissa ja niin tapahtui nytkin, kun puheet kääntyi maahan muuttajiin ja islamiin. Olen oppinut, että kuljen näissä keskusteluissa tuon hyökkääjän suunnan mukaan, en ala puheillani profosoimaan häntä enää lisää, etenkin kun tiedän hänen ADHD taustan, puhun vain sen minkä katson tarpeelliseksi. Illalla nukkumaan käydessä, tiesin että huominen päivä on myös kanssaoloa tuon ihmisen kanssa,( puhun hänestä näin, sillä en halua hänestä korostaa tunnistettavia piirteitä) Rukoilin Herralta apua, että Hän olisi vahvasti läsnä ja apuna, ettei noita ikäviä hyökkäyksiä tulisi ja että osaisin puhua, niinkuin on hyvä ja vältyttäisiin törmäyksiltä, joista aina on jäänyt ikävä tunne. Siinä rukoillessa, yhtäkkiä sain näkykuvan, siinä oli punainen paloauto, siniset valot vilkkuen. Tiesin heti että Herra oli kuullut rukoukseni, sillä tuo auto kuvastaa pelastusautoa; pelastusta, jonka Herra lupasi minulle. Olen muutaman kerran ennekin saanut tuon kuvan punaisesta paloautosta. 8.3. päivä menikin sitten todella hyvin, eikä meillä ollut mitään kismaa, vaikka eräässä kohtaa vähän puhelinkin varoen näistä uskon asioistani. Herra oli siinä työssä läsnä, tuoden rauhan ilmapiiriä keskellemme. Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Vaikka tämä olikin näin henkilökohtainen asia, halusin sen kertoa teillekkin, todistukseksi siitä, että Herra toimii tänäänkin keskuudessamme, arjenkin keskellä, Hän ei ole vain niiden sunnuntai kirkkokahvien puheen aihe, vaan Hän on elävä ja elävästi mukana jokapäiväisessä elämässämme.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulla on samanlailla taistelut menossa ja en ole siksi oikeen jaksanut osallistua. Selittelen niitä sitten kun sekin episodi on ohi.

Koitetaan jaksaa vaan rukoilla... älkäämme tuomitko, ettei meitä tuomittaisi, eikä meidän arvokasta kruunuamme siksi vietäsi. Siinäpä pulma, koska ei meidänkään ole pakko, eikä mitään sanankaan mukaista syytä kääntää kolmatta kertaa poskea vain neljättä lyöntiä varten. Taistellaan sanan voimalla ja alati rukoillen.
Älkäämme myöskään laskeko omia hyviä tekojamme ja vertailko niitä lähimmäisen muka "vähäpätöisemmiksi" teoiksi, vaan iloitaan saamastamme avusta ja ollaan vaiti omista hyvistä teoistamme.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

- Se mitä pelkäätte sen te saatte….
Siis älä pelkää ja jos se tunne tuleekin, työnnä se pois tietäen mistä se tulee ja luota Jumalaan. Jumala pitää meistä huolen sen hän on luvannut, mutta älä valitse paholaista, älä luota sen
antamiin pelkoihin. Rukoile ja ylistä Jumalaa niin kauan että tunteesi muuttuu positiiviseksi ja häädä paholainen pois Jeesuksen Kristuksen nimeen. Se on meistä itsestä kiinni mitä valitsemme elämäämme, Jumala on antanut meille vapaan tahdon. Mutta jos annat sen paholaiselle, pelolle, et ole enää vapaa. Olet paholaisen orja, sitäkö haluat? Sinä teet valinnan. Jeesuksen Kristuksen kautta voimme murtaa sen pelon. Hänen nimessään ja veressään voimme olla turvassa. Päästä Jeesus Kristus sisimpääsi ja anna hänen rakkaudessaan ohjata tekojasi. Nojaa luottaen siihen mitä hän tekee rakkaudessa kauttasi.
Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, ympäri käydään yhteen tullaan. Olen etsinyt ja löytänyt, kolkuttanut ja on avattu. Olen päätynyt yhteen totuuteen ja se löytyy sanasta, Jumalan sanasta, se on totuus, ainoa totuus! Jos joku sanoo tai kirjoittaa jossain jotain, se ei ole välttämättä totuus mutta Jumalan sana on sitä aina. Kaikki tieto löytyy lopulta Jumalan sanasta. Mitä enemmän sitä luet sitä enemmän se avautuu. Kun luet sitä ääneen se voimistuu ja muuttuu rukoukseksi ja kokemukseni mukaan myös Jumalan kanssa vuoropuheluksi. Ole siis nälkäinen sanasta ja täyty siitä! Se on sitä Jumalallista ravintoa. Pidä se alati ruokalistallasi, päivittäin niin kuin muukin ravinto, ettet näivettyisi ilman hengen ravintoa.
Ruoho kuihtuu ja lakastuu, mutta Jumalan sana säilyy aina ja iankaikkisesti. Aamen!

Joh. 3:18-24
Siitä me ymmärrämme että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme, jos se meitä jostain syyttää.
Jumala on ,meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken.


Voi Jumala…
Voi Rakkaus…
Jumala on…
Rakkaus on…
Jumala on Rakkaus!
Minun Rakkauteni!
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eräänä päivänä katselin ohjelmaa jossa oli mielenkiintoinen ajatus pelosta, siinä voisi olla hyvinkin perää. Mies väitti että kun pelkäämme, meistä erittyy haju joka erottuu myös henkimaailmaan. Silloin saatanan demonit tietävät hyökätä meidän kimppuun ikävyyksineen. Miksi ei, niinhän koirakin haistaa ihmisen pelon ja tuntee myös muun negatiivisuuden meistä. Tämän takia Jumala sanoi; älkää pelätkö. Kun pääsemme pelkomme yli, emme eritä tätä hajua. Joku ihmettelee, että miten pelosta voi päästä, sama koskee ehkä masennukseenkin, sillä minusta ne ovat hyvin lähellä toisiaan. Itse olen oppinut että pelko ja masennusajatukset saa pois ääneen rukoilemalla, lukemalla ääneen Raamattua ja todella hyvä keino on ylistysmusiikki, laulut ja virret. Jos ei muuta keksi niin laulaa pelkää hallelujaa omalla sävelellään, ylistäen. Tee näitä niin kauan että pelko poistuu. Luottamus Jumalaan auttaa myös, itse olen saanut näin apua ja tiedän että se auttaa. Joskus saamme näkyjä ja unia ja tiedonsanoja. Mietimme mistä tietää onko ne Jumalasta. Saatana kyseenalaistaa kaiken ja heittää jokipaikkaan
kysymysmerkkejä ja jos sanoja. Jumala puhuu kyllä tai ei sanoin, ei ole josseja.

Matteuksen evankeliumi 5:37 sanoo:
- “vaan olkoon teidän puheenne: “on, on” tahi “ei, ei” Mitä siihen lisätään se on pahasta.”

Jaak.5:12 sanoo:
- “Mutta ennen kaikkea, veljeni, älkää vannoko, älkää taivaan kautta älkääkä maan, älkääkä mitään muutakaan valaa; vaan “on” olkoon teillä “on ja “ei” olkoon teillä “ei” ettette joutuisi tuomion alle.”
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Iso AMEN! Puhuit erittäin hienon ja ajankohtaisen puheenvuoron. Raamatussa lukee 366 kertaa eri muodoissa "älkää pelätkö" eli siis tänä vuonna on mm. karkausvuosi ja 366 päivää. Jeesus sanoi, älkää peljätkö, olen teidän kanssanne joka päivä elämänne loppuun asti.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tämä vielä nousi mieleeni tuosta Raamatun lukemisesta, että se on tosi hyvää läsnäoloa Herrassa ja Hänen Sanassaan, silloin olemme ajatuksimme täysin taivaallisissa ja tuo "vihulainen" ei saa otettaan ajatuksiimme, eli se aika on kaikki pois vihulaiselta ...
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 27 Maalis 2016, 11:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

:) Kiitos Sinetti rohkaisevista ja rakentavista kirjoituksistasi! :)
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

näkymätön ninni kirjoitti::) Kiitos Sinetti rohkaisevista ja rakentavista kirjoituksistasi! :)
... kiitos teille, että jaksatte lukea niitä ja toivottavasti niitä voi ottaa myös osiltaan vastaan... :roll:
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mietin historian tutkintaani, oli vaikeaa löytää sitä mitä Herra nyt pyysi minua tutkimaan. Eräänä päivänä muistin kirjahyllyssä olevan, yli 600sivuisen kirjan: SUURI TAISTELU. Olin saanut sen vanhemmiltani. Usein olin sitä katsellut, mutta siihen se jäi. Voisiko se olla sitä mitä etsin. Aloitettuani lukemaan sitä, tuli varma tunne että tämä se on, mitä herra pyysi tutkimaan. Se oli todella hyvä kirja. Se avasi paljon uusia asioita ja raamatun kohtia. Ajattelin ja kerroin veljellenikin, tulevana evankelistana hänenkin olisi hyvä lukea tuo kirja, ja kaikkien uskovien. Se kertoo uskonpuhdistuksesta. Kuinka julmaa se oli,
polttorovioineen ja murhineen. Raamattuja poltettiin ja niitä luettiin salaa luolissa ja kaupunkien alla olevissa tunneleissa. Rooma ja vatikaani piti valtaa alusta asti ja olivat paholaisen tyyssija. Olin joskus nähnyt aiheesta elokuvia ja dokumentteja, mutta nyt tämä kirja aukaisi asioita paljon enemmän. Koin sen kaiken nyt hengellisestä näkökulmasta, en pelkästään historiallisesta. Luther oli yksi suurista uskonpuhdistajista. **Apostoli Paavali ennustaa toisessa kirjeessään tessalonikalaisille suuresta luopumuksesta, joka johtaisi paavillisen vallan perustamiseen. Hän selittää, että Kristuksen päivä ei tule “ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä Jumalaksi tahi jumaloitavaksi kutsutaan, niin hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.” Saatana tiesi hyvin, että pyhät kirjoitukset tekivät ihmiset kykeneviksi havaitsemaan hänen petoksensa ja vastustamaan hänen voimaansa. “Kirjoitettu on” vastustajan jokaisen ehdotuksen hän torjui sanan voimalla ja viisaudella. Jeesus torjui saatanan hyökkäykset sanan voimalla. Jumalan sana on totuuden kilpi. Valon ja pimeyden Ruhtinailla ei ole olemassa mitään yhteyttä, eikä sitä ole heidän seuraajiensakaan välillä. Saatana riemuitsi että oli onnistunut pettämään suurta joukkoa Kristuksen seuraajia. Seurakuntaan liittyi vähemmän innokkaita ja pyhittäneitä käännynnäisiä ja näin sai saatana jalansijan seurakuntiin. Sitten hän kohdisti enemmän voimiaan heihin että nämä alkoivat vainoamaan niitä jotka pysyivät uskollisina Jumalalle. Parhaita vastustajia olivat he jotka olivat kerran olleet kristillisen uskon puolustajia. Luopio kristityt alkoivat taistella Kristuksen opin tärkeimpiä kohtia vastaan. Pyhiä totuuksia oli salattava ja poljettava maahan. Raamatun levittäminen kiellettiin. Rooman kirkko omaksui tämän periaatteen. Ennustuksen mukaan paavikunta pyrkisi
“muuttamaan ajat ja lain.” Dan.7:25
Rooma rohkeni poistaa Jumalan laista toisen käskyn, joka kieltää kuvien palvelemisen, ja jakaa kymmenennen käskyn kahtia, säilyttääkseen käskyjen alkuperäisen lukumäärän. Kyllä saatana on ketku taistelussaan.

Meillä ei ole taistelu verta ja lihaa
vastaan, vaan hallituksia vastaan,
valtoja vastaan,
tässä pimeydessä hallitsevia
maailman valtiaita vastaan,
pahuuden henkiolentoja vastaan
taivaan avaruuksissa.
Ef.6:12
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Uskonkaste joka oli Raamatun sanan mukainen kiellettiin kuoleman uhalla. Synkkä pimeys oli laskeutunut kirkon ylle. Se kätki sovituksen, riisti Kristuksen kunnian ja käänsi ihmisten mielet pois pelastuksen toivosta - ristiinnaulitun Lunastajan verestä.** Tässä pari hyvää kertomusta jotka David Pawson on kertonut:
- “Kotikaupungissani on nuori mies, joka oli helvetin enkeli - täydelleen sellainen, jolla oli moottoripyörä. Hän käytti huumeita. Ja Herra löysi ja pelasti hänet. Hänestä tuli uusi mies ja hän tiesi, että hänen pitäisi tulla kastetuksi, mutta hän ei halunnut sitä, koska hänellä oli rinnassaan tatuointi: kuva saatanasta, paholaisesta. Ja hän huomasi, että kun ihminen menee veteen, niin hänen paidastaan tulee läpinäkyvä. Ja hän sanoi ettei kehtaa tulla kastetuksi. Ihmiset näkevät paholaisen ruumiissani. Niin hän meni paikalliseen sairaalaan ja puhui plastiikkakirurgin kanssa. Ja hän sanoi:
- “Voitteko ottaa pois sen tatuoinnin ruumiistani; haluan tulla kastetuksi?”
Ja kirurgi sanoi:
- “kyllä minä voin. Me voimme polttaa sen pois, mutta siihen jää silloin arpi. Tai voimme irrottaa ihoa reidestäsi ja siirtää sen
rintaasi, mutta siihen menee paljon aikaa ja se maksaa sinulle paljon rahaa.”
Poika sanoi, ettei hänellä ole vaadittavaa aikaa eikä rahaa. Ja hän pyysi joitakin ystäviään kastamaan hänet. Ja he tekivät sen uima-altaassa eräässä puutarhassa. Ja kristityt ympäröivät uima-altaan. Ja poika meni alas veteen hautaamaan menneisyytensä. Ja hän nousi ylös vedestä ilman tatuointia! Tämä poika ei ajattele että kaste olisi pelkkä symboli. Hän sanoo:
- “…se otti paholaisen pois minusta!”

Seuraava tarina on yhtä ihastuttava, jonka baptistipastori kertoi Pawsonille:
- “Kun olin koulupoika, minulla oli erittäin läheinen ystävä. Me olimme erottamattomat. Kun lopetimme koulunkäynnin, niin menetimme kosketuksen toisiimme. Tiedän nyt, että menimme aivan eri suuntiin. Minusta tuli kristitty ja sitten seurakunnan pastori. Mutta hän sekaantui huumeisiin ja rikoksiin, ja meni alas ja alas. Ja lopulta hän päätti tehdä itsemurhan. Mutta ennen kuin hän riisti itseltään hengen, hän muisti ystävänsä kouluajoilta. Ja hän ajatteli, että’ jos vain voisin saada yhteyden tähän kouluystävääni, niin hän voisi auttaa minua’. Mutta hän ei tiennyt, missä hän oli. Niinpä hän meni henkioppaan eli meedion luokse ja kysyi:
- “Saatko selville, missä minun ystäväni on?”
Meedio vajosi transsiin ja sanoi:
- “Näen talon, missä ystäväsi asuu.”
Ja hän, nainen, kuvaili yksityiskohtaisesti taloa. Ja sanoi, että erään puiston reunalla, missä oli puita. Ja hän sanoi, ettei saa selville mitään muut kuin että se on Pohjois-Lontoossa.
-” Mutta minulla on joitakin pahoja uutisia sinulle. Ystäväsi on kuollut ja voin kertoa sinulle päivän, jolloin hän kuoli.”
Mutta poika lähti Lontooseen. Ja hän etsi viikkojen ajan taloa, mikä sopisi tähän kuvaukseen. Ja hän sai selville, että hänen ystävänsä oli elossa ja asui siinä talossa. Ja tämä ystävä kertoi, miten hän johdatti tämän miehen Herran luokse ja pelasti hänen
elämänsä. Mutta tämä ystävä kertoi, että
- ‘oli outo asia, kun meedio kertoi minulle, missä sinä asuit ja sanoi minulle, että sinä olit kuollut! Ja kertoi minulle, minä päivänä sinä kuolit!”
Ystävä kysyi,’ mikä päivä se oli?’ Ja hän sanoi, että se oli minun kasteeni päivä!”
Henki tietää hyvin, milloin sinä kuolet Kristuksen kanssa.
- Ihana tarina!
Meillä ei ole lupaa muuttaa Jumalan sanaa, poistamaan tai lisäämään siitä mitään. Ihmiset jäävät pelastuksesta paitsi sen tähden, että he itse tahallisesti hylkäävät elämän lahjan. Kristusta ei kannata esittää itsekylläiselle ihmiselle, jonka sydän ei vielä koskaan ole murtunut. Kristuksen vastaanottamiseen tarvitaan nöyrä sydän. Olin järkyttynyt uskonpuhdistus kertomuksista. Missä vääryydessä ja valheessa ihmisiä on pidetty, se kaikki on saatanasta. Niitä rippeitä valitettavasti on kirkoissa edelleenkin. Jumalan pyhittämä lepopäivä ei ollut alun perin sunnuntai. Alkujaan se oli viikon ensimmäinen päivä ja seitsemäs, lepopäivä oli lauantai, mutta Rooma muutti tämän. Sunnuntaina vietettiin valonjuhlaa ja saatana sai pikkuhiljaa sen muuttumaan Jumalan sapattipäiväksi. Missään sanassa ei puhuta messujen pitämisestä, eikä niitä alussa ollut. Ihmiset kokoontuivat sanan ääreen kodeissa ja luonnonhelmassa. Messut, kynttilät ja pyhimysten kuvat ovat tulleet jälkijunassa, ne ovat saatanan eksytystä, muka hyvällä horjuttaa Jumalan sanaa. Ihmiset alkoivat kumartaa vääriä asioita. Nämä eivät olleet, eivätkä ole vieläkään sanan mukaisia. Ihmiset kuvittelivat palvovansa hyvää, eivätkä tienneet että heitä oli eksytetty syntymästään asti. Ainoastaan se pieni joukko oli puhdasuskoisia jotka elivät vain Jumalan sanan mukaan. Saatana sai ihmiset palvomaan asioita jotka olivat heidän tapojaan ja ihmisten omaa perimätietoa. Saatana oli riemuissaan, se oli osannut iskeä heikkoon kohtaan ja ihmiset eivät tunnistaneet sitä, niin kuin eivät tunnu tunnistavan tänäkään päivänä. Luther sanoikin että jos jossain on maailmassa paholaisen koti, hän on
täysin varma että se on Rooman alla. Se mieletön vaino, sen takia että puhdasoppiset halusivat elää ja kulkea Jumalan sanan mukaisesti, siinä ei todellakaan ollut mitään pahaa. Mutta sehän oli saatanan tarkoitus ja on edelleen. Luther oli sitä mieltä että antikristus oli vatikaani ja paavi. Kun luin kirjaa, kyllä se sieltä hyvin kuvastuikin, mikä oli ja on ehkä edelleenkin antikristuksen keskus. Jumalan laki mittaa jokaisen ihmisen luonteen. Jumalan laki on Jumalan sana, se on ainoa totuus.

“Meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti” Luotettavat ovat kaikki hänen asetuksensa. Ne pysyvät järkkymättä aina ja iankaikkisesti, ne ovat tehdyt totuudessa ja oikeudessa.” Jes.40:8; Ps.11:7.8

Luther sanoi:
- “Minä olen täysin vakuuttunut, että tuomiopäivä ei voi viipyä täyttä kolmeasataa vuotta. Jumala ei tahdo eikä voi sietää tätä jumalatonta maailmaa paljoa kauemmin.” Se suuri päivä lähestyy, jolloin ilkitöiden valtakunta kukistetaan.”
Olen tästä samaa mieltä. Tänä päivänäkin julmalla tavalla näkyy ihmisten jumalattomuus. On kauheaa kuunnella nykyihmisten mielipiteitä, miksi ne ovat muuttuneet, mikään ei ole pyhää. Ihmisten pitäisi ymmärtää että kaukana ei ole enää tuomiopäivä. Meidän pitää valmistautua, lukea evankeliumia ja parantaa tapamme. Elää sanan mukaisesti. Ehkä olisi syytä alkaa tutkia Ilmestyskirjaa. Danielin kirjoitukset ovat yhteydessä Ilmestyskirjan tapahtumiin. Kirjoitan tämän varoitukseksi. Kaikki tulee tapahtumaan kuin Nooan aikaan. Ihmiset olivat jumalattomia ja vaikka heitä varoitettiin, he eivät uskoneet. Näin tulee tapahtumaan ennen tuomionpäivääkin. Näen selvästi näitä merkkejä kun katselen ja kuuntelen tätä maailmaa. Muutaman vuoden aikana on tapahtunut hurjia muutoksia ihmisissä ja heidän käyttäytymisessään. Asioita joita pidettiin ennen pahoina ja syntisinä ja ovat sanan mukaan niitä edelleenkin, on alettu pitää hyväksyttävinä.
- Kumpi on Herralle mieleen, uhrit vai kuuliaisuus? Kuuliaisuus on parempi kuin uhri, totteleminen parempi kuin oinasten rasva.” 1.Sam.15:22
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Sinettisormus kirjoitti:Mietin historian tutkintaani, oli vaikeaa löytää sitä mitä Herra nyt pyysi minua tutkimaan. Eräänä päivänä muistin kirjahyllyssä olevan, yli 600sivuisen kirjan: SUURI TAISTELU. Olin saanut sen vanhemmiltani. Usein olin sitä katsellut, mutta siihen se jäi. Voisiko se olla sitä mitä etsin. Aloitettuani lukemaan sitä, tuli varma tunne että tämä se on, mitä herra pyysi tutkimaan. Se oli todella hyvä kirja. Se avasi paljon uusia asioita ja raamatun kohtia. Ajattelin ja kerroin veljellenikin, tulevana evankelistana hänenkin olisi hyvä lukea tuo kirja, ja kaikkien uskovien. Se kertoo uskonpuhdistuksesta. Kuinka julmaa se oli,
polttorovioineen ja murhineen. Raamattuja poltettiin ja niitä luettiin salaa luolissa ja kaupunkien alla olevissa tunneleissa. Rooma ja vatikaani piti valtaa alusta asti ja olivat paholaisen tyyssija. Olin joskus nähnyt aiheesta elokuvia ja dokumentteja, mutta nyt tämä kirja aukaisi asioita paljon enemmän. Koin sen kaiken nyt hengellisestä näkökulmasta, en pelkästään historiallisesta. Luther oli yksi suurista uskonpuhdistajista. **Apostoli Paavali ennustaa toisessa kirjeessään tessalonikalaisille suuresta luopumuksesta, joka johtaisi paavillisen vallan perustamiseen. Hän selittää, että Kristuksen päivä ei tule “ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä Jumalaksi tahi jumaloitavaksi kutsutaan, niin hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.” Saatana tiesi hyvin, että pyhät kirjoitukset tekivät ihmiset kykeneviksi havaitsemaan hänen petoksensa ja vastustamaan hänen voimaansa. “Kirjoitettu on” vastustajan jokaisen ehdotuksen hän torjui sanan voimalla ja viisaudella. Jeesus torjui saatanan hyökkäykset sanan voimalla. Jumalan sana on totuuden kilpi. Valon ja pimeyden Ruhtinailla ei ole olemassa mitään yhteyttä, eikä sitä ole heidän seuraajiensakaan välillä. Saatana riemuitsi että oli onnistunut pettämään suurta joukkoa Kristuksen seuraajia. Seurakuntaan liittyi vähemmän innokkaita ja pyhittäneitä käännynnäisiä ja näin sai saatana jalansijan seurakuntiin. Sitten hän kohdisti enemmän voimiaan heihin että nämä alkoivat vainoamaan niitä jotka pysyivät uskollisina Jumalalle. Parhaita vastustajia olivat he jotka olivat kerran olleet kristillisen uskon puolustajia. Luopio kristityt alkoivat taistella Kristuksen opin tärkeimpiä kohtia vastaan. Pyhiä totuuksia oli salattava ja poljettava maahan. Raamatun levittäminen kiellettiin. Rooman kirkko omaksui tämän periaatteen. Ennustuksen mukaan paavikunta pyrkisi
“muuttamaan ajat ja lain.” Dan.7:25
Rooma rohkeni poistaa Jumalan laista toisen käskyn, joka kieltää kuvien palvelemisen, ja jakaa kymmenennen käskyn kahtia, säilyttääkseen käskyjen alkuperäisen lukumäärän. Kyllä saatana on ketku taistelussaan.

Meillä ei ole taistelu verta ja lihaa
vastaan, vaan hallituksia vastaan,
valtoja vastaan,
tässä pimeydessä hallitsevia
maailman valtiaita vastaan,
pahuuden henkiolentoja vastaan
taivaan avaruuksissa.
Ef.6:12
Tarkoititko sinetti Ellen Whiten kirjaa Suuri Taistelu?

Minullakin se on tuolla hyllyssä. Luin sen joskus uskontaipaleeni alkupuolella, ja koin melkoisen "hengellisen" kriisin sitä lukiessa. Onneksi rukoilin ennen kirjan lukemista Herralta, että hän olisi minun kanssani sitä lukiessa. Hyvää tuossa kirjassa onkin juuri tuo historiaa käsittävä osuus. Kirja on taitavasti ja muukaansatempaavasti kirjoitettu. Alkupuoli kirjasta onkin ihan hyvää luettavaa, siis historia osuus, mutta sitten kun kirjassa lähdetään käsittelemään ilmestyskirjaa ja tulkitsemaan sitä niin minun mielestäni mennään metsikköön... Joku siinä mättää? Ahdistuin kovasti aikoinaan tuota kirjan loppuosaa lukiessa. Sen jälkeen en ole kirjaa lukenut.
Olisi ihan mukava saada myös muiden mielipiteitä kirjaan liittyen?
olli

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja olli »

näkymätön ninni kirjoitti: Tarkoititko sinetti Ellen Whiten kirjaa Suuri Taistelu?

Minullakin se on tuolla hyllyssä. Luin sen joskus uskontaipaleeni alkupuolella, ja koin melkoisen "hengellisen" kriisin sitä lukiessa. Onneksi rukoilin ennen kirjan lukemista Herralta, että hän olisi minun kanssani sitä lukiessa. Hyvää tuossa kirjassa onkin juuri tuo historiaa käsittävä osuus. Kirja on taitavasti ja muukaansatempaavasti kirjoitettu. Alkupuoli kirjasta onkin ihan hyvää luettavaa, siis historia osuus, mutta sitten kun kirjassa lähdetään käsittelemään ilmestyskirjaa ja tulkitsemaan sitä niin minun mielestäni mennään metsikköön... Joku siinä mättää? Ahdistuin kovasti aikoinaan tuota kirjan loppuosaa lukiessa. Sen jälkeen en ole kirjaa lukenut.
Olisi ihan mukava saada myös muiden mielipiteitä kirjaan liittyen?
Ellen oli tuottoisa kirjailija, muttei hengellisenä kirjailijana kovinkaan tärkeä. Nuo hänen "historialliset" osuutensahan ovat pitkälti fantasiaa, kuvitelmaa tai korkeintaan yksi mahdollinen tapahtumaketju monien muiden joukossa.

Osa noista on totta, osa yksinkertaisesti valhetta ja sepitettä, joka on jopa osin ristiriidassa Raamatun kanssa. Kaiken kaikkiaan, sama pätee hänen hengellisiin ohjeisiinsa; kuten esim. että lopun aikana jokaisen naisen tulee osata valjastaa hevonen, tai että viimeisinä aikoina kirjapainot ja kolportöörityö on tärkeimpiä kristillisiä työmuotoja. Että siis sitä tasoa - sopi ajalleen, mutta ei ollut mitään "ikuista totuutta". Ellenin juna meni jo, ja viimeisetkin hyppivät kyydistä näinä aikoina.

Se, että hänen kirjoituksensa edelleen adventtikirkossa nauttivat "profeetallista arvovaltaa", on sekin raskasta yliarvostusta, joka on tullut jo taakaksi itse adventtikirkollekin.
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Olli tuosta yläpuolen kommentistasi, arvostan sitä suuresti! :)

Niihin aikoihin kun aloin kysellä tuonne ylöspäin; "oletko Sinä Jumala oikeasti olemassa?" Tutustuin tässä lähellä asuvaan iäkkääseen ja iloiseen adventtikirkkoon kuuluvaan leski rouvaan. Koin että Jumala lähetti hänet minun luokseni, kun kyselin hädissäni Jumalan perään. Asun täällä "korvessa" siis maaseudulla, joten tässä ei ole kirkkoja eikä seurakuntia ihan lähellä. Lisäksi olin hoitovapaalla kotona pienten lasten kanssa, eikä minulla ollut silloin vielä autoa käytössä, joten tämä oli jo valtava ihme, että tuo uskova ihminen löysi minut ja tiemme kohtasivat. Tämä ihana ihminen antoi minulle arvokkaita ja tärkeitä neuvoja rukouksesta ja Raamatun lukemisesta, joista olen ikuisesti hänelle kiitollinen. Mutta hän antoi minulle myös tuon kirjan Suuri taistelu ja muitakin Ellen G Whiten kirjoja luettavaksi. Onneksi hän antoi myös ohjeen kirjoja antaessaan, että muista aina rukoilla ennenkuin alat lukea Raamattua tai kirjoja, että Herra olisi sinun kansassasi ja lähettäisi Pyhän Henkensä ohjaamaan sinua ja varjelisi sinut kaikelta pahalta. Siinä minä sitten olin lievästi sanottuna hieman ymmälläni noiden kirjojen kanssa, koin voimakkaasti, että niissä on joku pielessä... :?
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Ilmeisesti on edelleen olemassa setsemännen päivän adventtikirkko?

Olenko ymmärtänyt oikein, että heidän opetuksissaan käytetään edelleen näitä Ellen G Whiten "profetioita"?

Löysin linkin entisen adventistin sivuille: http://kyti.mbnet.fi/mita_adventistit_e ... inulle.htm

Eksytystä on ollut ja on edelleen. Tuskin niistä voi koskaan liikaa pitää meteliä. Koen että on hyvä niistä varoittaa ja puhua, vaikka aihe on arka ja monille vaikea...
Anokaa henkien ertottamisen armonlahjaa, sitä tässä ajassa tarvitaan. Ei tosin ole helppo lahja ollenkaan... :?
Vastaa Viestiin