Hyvän ja pahan taistelu

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
tuula

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja tuula »

tuo eu ei kyllä ole Herran haluamaa, vaan itse pimeyden ruhtinaan tekele. se tulee kaatumaan mahdottomuuteensa. noh. jään odottelemaan vastausta, mitä teen tuon kirjeen kanssa. olisi muuten nopein tie eu:sta ja eurosta ulos, jos venäläinen tulisi ja valtaisi suomen.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... totisesti, EU ei ole Herran haluamaa, näin minäkin uskon....
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

EU:sta. Päättäjämme liittivät Suomen EU:hun laittomasti. Emme siis kuulu laillisesti/juridisesti EU:hun. Eroamiseen riittää pelkkä "goodbye". Jorma Jaakkola valaisee:
> Kaksi huijausta

Selvitykseni asiat koskevat jokaista kansalaista. Liitteillä näytän toteen, että EU-sopimuksen hyväksymiseen liittyy kaksi huijausta:

1. Tekaistu EMU-varauma

EMU-varaumalla järjestettiin valtiopetos.

2. Maatalousartiklojen vaiettu oikeudellisuus.

Presidentit Koivisto ja Ahtisaari sekä keskeiset ministerit tiesivät, mikä oli neuvoteltu sopimus, koska sen tiesi myös keskeinen EY-/EU-neuvottelija Antti Kuosmanenkin, joka joutui vetämään pois myynnistä paljastavan kirjansa ”Suomen tie EU:n jäseneksi”, Ultima Thule, Oulu 1999.

Petoksesta vastaa ensisijaisesti presidentti Mauno Koivisto, joka alkuperäisen Hallitusmuodon 33 §:n mukaan sananmukaisesti määräsi Suomen ulkopolitiikasta. Maatalouden päätösvallan luovutttaminen maan rajojen ulkopuolelle on valtiopetos. Valtiopetos ei vanhene koskaan. <

http://jormajaakkola.fi/EY-vaalipetos%20A-nelosella
Hengellinen tausta Suomen huonoon jamaan löytyy Raamatusta. Kun Israel palvoi epäjumalia, se joutui pakkosiirtolaisuuteen. Suomi palvoo epäjumalia ja on joutunut EU-pakkosiirtolaisuuteen. On aika kääntyä Jumalan puoleen.
1Sam:
7:3 Mutta Samuel sanoi koko Israelin heimolle näin: "Jos te kaikesta sydämestänne käännytte Herran puoleen, niin poistakaa keskuudestanne vieraat jumalat ja astartet ja kiinnittäkää sydämenne Herraan ja palvelkaa ainoastaan häntä, niin hän pelastaa teidät filistealaisten käsistä."
7:4 Niin israelilaiset poistivat baalit ja astartet ja palvelivat ainoastaan Herraa.
7:5 Ja Samuel sanoi: "Kootkaa koko Israel Mispaan, ja minä rukoilen teidän puolestanne Herraa."
7:6 Niin he kokoontuivat Mispaan, ammensivat vettä ja vuodattivat sitä Herran eteen sekä paastosivat sen päivän; ja he sanoivat siellä: "Me olemme tehneet syntiä Herraa vastaan." Ja Samuel jakoi israelilaisille oikeutta Mispassa.
7:7 Kun filistealaiset kuulivat israelilaisten kokoontuneen Mispaan, lähtivät filistealaisten ruhtinaat Israelia vastaan. Kun israelilaiset kuulivat sen, pelkäsivät he filistealaisia.
7:8 Ja israelilaiset sanoivat Samuelille: "Älä kieltäydy huutamasta meidän puolestamme Herraa, meidän Jumalaamme, että hän pelastaisi meidät filistealaisten käsistä."
7:9 Niin Samuel otti imevän karitsan ja uhrasi sen polttouhriksi, kokonaisuhriksi, Herralle; ja Samuel huusi Herraa Israelin puolesta, ja Herra kuuli häntä.
7:10 Sillä kun Samuelin uhratessa polttouhria filistealaiset lähestyivät käydäkseen taisteluun Israelia vastaan, niin sinä päivänä Herra jylisi kovalla ukkosen jylinällä filistealaisia vastaan ja saattoi heidät hämminkiin, niin että Israel voitti heidät.
tuula

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja tuula »

tämä kuulostaa helpolta Jyrki. mutta miksi sitten sanotaan, että eu:sta irtautuminen on vaikeaa. näin sanoo paavo väyrynen, joka nostaa pystyyn uutta puoluetta.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kansaa on jo petetty niin kauan, että poliitikkojen on pakko vaieta. Jos joku heistä avaisi suunsa, se aloittaisi valtavan oikeudenkäyntiruljanssin. Syytettyjen penkille pitäisi panna ainakin poliitikkoja, tuomareita ja sotilaita. Kenties muitakin virkamiehiä.
tuula

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja tuula »

no sinäpäs sen sanoit. juuri noin tulisi käymään. nälkäkuolema on uhkaamassa pikku hiljaa suomeakin ja täällä asukkaita. siis hitaasti ja varmasti tulee nälkäkuolema. venäläisen miehittämänä suomi saisi kokea myös tuskaisen tien, mutta profetioitten mukaan se kävisi nopeasti ja saisi vielä menetettyjä karjalan maita takaisin jouko pihon mukaan.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Ehkä me rukoilemme.
Matt:
6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
6:11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
6:13 äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen].
"Kadosh"
https://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eräänä päivänä jouduin hengellisen hyökkäyksen kohteeksi. Läheinen ihminen julisti sanan huijaukseksi. Se sattui sydämeeni. Hän uhkui että Kristuksia menee ja tulee, eikä ihmeitä ole olemassa. Yritin puolustautua, mutta tunsin olevani heikko. Tilanne tapahtui äkisti ja tämä ihminen poistui läheltäni sanottavansa sanottuaan. En juossut hänen peräänsä väitelläkseni asiasta, olisiko se mitään hyödyttänytkään? Tämä jäi kyllä vaivaamaan minua. Etsin Raamatusta sanaa joka todisti näitä asioita. Ja olihan siellä sitä sanaa paljon, mutta noukin tiivistetysti tärkeimpiä Vastauksia henkimaailman olemassa oloon löytyi paljon. Jeesus puhui niistä:

Matt.22:29-32
29. Jeesus vastasi heille:” Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
30.Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niin kuin enkelit taivaassa.
31. Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
32. “ Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala? Ei hän ole kuolleitten Jumala vaan elävien.

Matt.8:16
Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua, ja hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat hän paransi.

Matt.10:7-8.
7. ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa:” Taivasten valtakunta on tullut lähelle.”
8. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleista, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

Tässä Jeesus tarkoitti armolahjoja joita meidän on mahdollisuus
rukoillen anoa. Paavali sanoi efesolais- kirjeessä 4:5-8:

5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
7. Mutta itse kullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
8. sen tähden on sanottu:” Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille.”

Matt.10:32
Sen tähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

Siksi meidän tulee todistaa hänestä ja hänen antamistaan ihmeistään.

Matt.12:26-28.
26. Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitaantunut itsensä kanssa: kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä.
27. Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
28. Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.

Matt.12:32.
Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

Matt.12:45.
Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä,
pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle.

Tässä vastauksia mistä tunnistaa oikeat profeetat ja messiaat? On ollut, niin kuin Jeesus sanoi, että maailmassa tulee olemaan paljon heitä jotka julistavat itsensä Kristukseksi.

Matt.23:22.
Ja joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja hänen kauttansa, joka siinä asuu.

Matt.7:15-19.
15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevia susia.
16. heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä, eikä ohdakkeista viikunoita?
17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä, eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

Matt.7:29.
Sillä hän opetti heitä niin kuin se, jolla valta on, eikä niin kuin heidän kirjanoppineensa.

Jeesus opettaa meitä, niin kuin Jumala, eikä välittänyt sellaisten opeista jotka olivat oppinsa saaneet kirjoista. Heiltä puuttui rakkaus sydämestä ja niin on tänäänkin. He lukivat ja lukevat edelleen kirjainta, eivät koe Raamatun sanaa elävänä. Jumala ei ole uskonto jota kirjoista opetetaan, vaan elävä Jumala. Tätä on ehkä vaikea ymmärtää muuta kuin sen joka uskoo elävästi,
lapsen uskolla. Siihen elävyyteen tarvitaan lapsen uskoa.

Matt.13:19.
Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.

Matt.13:57-58.
57. ja he loukkaantuivat häneen. Mutta Jeesus sanoi heille: ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja kodissaan.
58. Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa.

Tämän minäkin olen saanut kokea….

Matt.22:16.
Ja he lähettivät hänen luoksensa opetuslapsensa herodilaisten kanssa sanomaan: “Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen ja opetat Jumalan tietä totuudessa, kenestäkään välittämättä, sillä sinä et katso henkilöön.

Todellakin, Jeesus opetti vain Isänsä antamaa sanaa tienä Jumalan luo ja sen hän teki totuudessa. Hän ei kumartanut rahaa eikä titteleitä, vaan vähäosaisimmat olivat ja ovat hänelle tärkeimmät. Siitä tunnistaa hänet Jumalan Pojaksi ja meidän Pelastajaksemme. Se joka opettaa sanaa vastaan ei ole taivaan valtakunnasta, tästä tunnistaa väärät profeetat…

Matt.24:5.
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: “Minä olen Kristus”, ja he eksyttävät monta.

Matt.24:11.
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt.24:36.
Mutta siitä päivästä ja hetkestä, ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Moni on vuosisatoja yrittänyt ennustaa maailmanlopun tuloa, ja Jeesuksen paluuta, mutta se on turhaa, se päivä tulee kyllä ja silloin meidän uskovien pitää olla valmiina.

Matt.36:53-54.
53. Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legioonaa enkeleitä?
54. Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?”

Jumala olisi voinut pelastaa poikansa, mutta silloin ei olisi toteutunut pelastus suunnitelma, jonka avulla voimme saada pelastuksen jos seuraamme Jeesusta. Sen kaiken kauheuden keskellä, Jumala rakasti meitä niin että antoi Poikansa. Sen kaiken oli tapahduttava.

Joh.3:2.
Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: “Rabbi, me tiedämme, että inun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa.

Tunnusteot olivat todiste siitä että Jumala oli hänen Isänsä.

Joh.3:5.
Jeesus vastasi: “Totisesti, totisesti minä sanon sinulle; jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Tässä mainitaan taas uskonkasteen merkitys ja se että ihmisen täytyy ottaa vastaan Pyhä Henki, meidän puolustajamme ja neuvojamme. Meidän on ilman tätä, vaikea tässäkään maailmassa nähdä sitä taivasten valtakuntaa, se ei ole silloin lähellämme. Mutta kun olemme ottaneet tämän vastaan alkaa taivasten valtakunta vaikuttaa jo tässä elämässä ihmeiden kautta ja eri armolahjojen kautta. Itse näen näitä näkyjä ja unia ja rukoukset voivat toteutua ja mitä vielä tuleman pitää? Tämän toteutuessa, sydämemme muuttuu ja ymmärrämme uskon ja sanan merkityksen aivan toisin. Se muuttuu eläväksi. Aivan kuin ääni sanoi kerran minulle:
- “Tunteet juhlistaa.”

Joh.5:36.
Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettäväkseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.

Joh.6:70.
Jeesus vastasi heille:” Enkö minä valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele.”

Tässä Jeesus tarkoittaa perkeleellä Juudasta. Jumala siis käytti tietoisesti perkelettäkin suunnitelmansa toteutumiseen.

Joh.7:17.
Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

Jos joku puhuu vain lämpimikseen tällaisia oppeja ominaan, jää ne vähäisiksi eikä mitään tapahdu. Paha taas ei saa aikaiseksi hyvää.

Joh.10:26-27.
26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Ne ihmiset jotka eivät usko, eivät seuraa Jeesusta, eivätkä koe ihmeitä. Ne jotka uskovat kuulee Herran äänen, näkevät unia ja näkyjä ja käyvät samaa tietä Jeesuksen kanssa. Toteuttavat elämäänsä evankeliumin mukaan. Heidän sydämensä ei ole kylmä eikä epäilevä.

Joh.14:12.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö.

Tässä Jeesus lupaa kaikille jotka häneen uskovat, että ihmeitä vielä tapahtuu, että he voivat tehdä samoja tekoja kuin Jeesus ja vielä suurempiakin mitä Jeesus teki. Hän itse valvoo tätä Isänsä luona taivaassa. Tätäkin olen kuullut, ettei enää tapahdu ihmeitä, että ne loppuivat Jeesuksen kuolemaan. Eikä kaikki usko että Jeesusta olisi ollutkaan. Minulle sanottiin ettei juutalaisetkaan usko että Messias on tullut vielä maailmaan. Vastasin tähän:
- “He ovat niitä vanhoillis- juutalaisia jotka uskovat vanhaan testamenttiin, eivätkä usko uutta testamenttia todeksi ja tapahtuneeksi. Juutalaiset ovat jakautuneet kuitenkin kahteen ryhmään ja nämä uusjuutalaiset uskovat Messiaseen ja uuteen testamenttiin. He ovat niitä jotka saivat seurata Jeesuksen elämää läheltä ja heidän jälkipolveaan. Minä itse uskon, koska Jeesus on lumonnut minut teoillaan. Hän on antanut minulle ihmeitä, joten uskoni ei perustu pelkästään kirjatietoon. Ja nyt kun olen saanut uskonkasteen ja monesti kokenut myös Pyhän Hengen täyttymyksen, Jumalan sanakin avautuu aivan uudella tavalla kuin aikaisemmin. Vaikka olenkin uskonut pienestä
tytöstä asti ja saanut ihmeitä jo silloin, sana on muuttunut elävämmäksi vasta kasteen jälkeen. Olen päässyt nyt paremmin sisään Jumalan valtakuntaan. Tunnen eläväni kuin toisessa maailmassa, en elä enää samaa maailmaa kuin ne jotka eivät usko. Olen tullut Jumalan valtakunnan portille, mutta ymmärrän etten koskaan voi olla täysin valmis, tämä on täyttä koulua loppuun asti. Näen ja tunnen kuinka Herra kouluttaa minua ja usein olen hätäinen ja haluaisin siirtyä eteenpäin. Mutta se ei käy päinsä, sillä tässä koulussa on hyvä kulkea Jumalan tahdon mukaisesti. Tietyt vaiheet kestävät vuosia ja jostain voi selvitä suhteellisen nopeastikin. Ehkä se riippuu oppilaan sydämen laadusta, mitä me kannamme siellä mukanamme. Myös ihmisen elämän kokemukset vaikuttaa asiaan.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Foorumillamme on ollut valtava hengien taistelu ja siksi hainkin vakavaa mietittävää, ei siis mitään köykäistä luettavaa.
Vapaaksi siteistä:

http://www.jariiivanainen.net/vapaaksisiteista.html
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus on VOITTANUT kuoleman!

Kuva
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Saatana tietää, että kaikki jotka unohtavat Raamatun tutkimisen ja rukouksen, tulevat hänen hyökkäyksiensä kautta voitetuiksi. Saatana houkuttelee ihmiset eri nautintoihin ja ylellisiin ruokiin, että nämä unohtavat ja laiskistuvat tutkimaan Raamattua ja rukoilemaan.

- “Heidän hedelmistään te tunnette heidät.” Matt.7:16.

Heikoinkin sielu joka elää Jeesuksessa ja pysyy siinä, on lujempi kuin pimeyden joukot ja saatana tietää sen. Ne sielut jotka eivät elä Jeesuksessa, he elävät nautinnoissaan, eivätkä halua luopua niistä ja tämän takia kieltävät Raamatun sanan ja sen totuuden. He eivät halua nähdä syntiään, luopuakseen siitä. Se on heille rakkaampi kuin Jumala. Hirvittävä vastakkain asettelu, jonka saatana on saanut aikaan ja tämä uskoton ihminen saa sen turmiokseen. Jumala ei pakota kenenkään tahtoa eikä järkeä, Häntä ei miellytä orjamainen kuuliaisuus, vaan sen täytyy olla rakkaudellista kuuliaisuutta.
Geokala

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Geokala »

Jyrki kirjoitti:Kansaa on jo petetty niin kauan, että poliitikkojen on pakko vaieta. Jos joku heistä avaisi suunsa, se aloittaisi valtavan oikeudenkäyntiruljanssin. Syytettyjen penkille pitäisi panna ainakin poliitikkoja, tuomareita ja sotilaita. Kenties muitakin virkamiehiä.
Tämän maailman kovimmat rikolliset ovat valitettavasti korottaneet itsensä lain yläpuolelle, ja ovat virka-asemassa korkeimpia.
En tätä muuten kertoisi, ettei syntyisi pelkoa mutta minulla on hyviä uutisia!

He menettävät valtansa ja....

VANHURSKAAT TULEVAT HALLITSEMAAN MAAILMAA!
Pian se tulee näkymään, osa nähnyt sen jo....

Todellinen valta ollut aina korkeimmalla ja hänen palvelijoilla, mutta vapaan tahdon avulla pahuuden voima on käyttänyt valtavan määrän resursseja sen estämisiseksi, ettei korkeimman pohjaton hyvyys pääsisi laskeutumaan lainkaan tänne! No millään pahalla ei ole koskaan ollut niin paljon voimia, että pystyisi sellaista estämään, korkeintaan hyvin vähän hidastamaan, siis korkeimmalle se on kuin yksi henkäys, mutta meidän tuntemassa ajassa paljon pitempi.
Geokala

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Geokala »

Kauttani on tullut Sana, Kristuksen paluu on lähellä.

Jumalan valtakunta ei voita näkyvällä tavalla tässä maailmassa (Luuk 17:20-21, Room 14:17) ennen Kristuksen takaisin paluuta. Tämän maailman ruhtinas (Joh 14:30) on siihen asti saatana ja maailma on edelleen pahan vallassa (Luuk 4:6). Myös Jeesuksen seuraajat joutuvat kamppailemaan demonisten valtojen kanssa (Ef 6:12). "Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykään rohkeina: minä olen voittanut maailman" (Joh 16:33).
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Tule Jeesus Kristus! Tule Pian! Maranata!
Geokala

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Geokala »

Pakokaasujen terveyshaitoista uutta tietoa – Sydänkohtaukset lisääntyvät selvästi, kun typen oksidit kohoavat äkisti
Sydänkohtausriski kaksinkertaistuu, jos typpidioksidin määrä nousee 20 mikrogrammaa kuutiometrissä vuorokauden aikana. Helsingissä vuorokausivaihtelu on tällä hetkellä jopa 80 mikrogrammaa. -Yle

Tulkitsen tämän nii, että pakokaasut heikentää Hengellisen Sydämen normaalia toimintaa.
Pahuuden tahto.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://sinettisormus.blogspot.fi/2018/ ... latti.html

Kirje efesolaisille 6
1. Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
2. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
3. "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.
5. Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niinkuin Kristukselle,
6. ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,
7. hyvällä mielellä palvellen, niinkuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,
8. tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, sen hän saa takaisin Herralta, olkoonpa orja tai vapaa.
9. Ja te isännät, tehkää samoin heille, jättäkää pois uhkaileminen, sillä tiedättehän, että sekä heidän että teidän Herranne on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön.
10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
20. jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
21. Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
22. Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
23. Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
24. Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta – katoamattomuudessa.

Ensimmäiseksi jokaisen uskovan on sisäistettävä, että olemme jo sodassa - halusimme sitä tai emme. Itse emme sotaa ole aloittaneet, emmekä liioin toivoneet, mutta vihollinen on keskittänyt joukkonsa meitä vastaan, joten itsemme ja 'aseveljien' tähden olemme velvolliset puolustautumaan.

Jumalan sota-asua ei siis ole annettu etukäteen mahdollisen kriisitilanteen varalle, jotta sysäisimme sen laskostettuna kaappiin odottamaan tositoimia. Se on annettu jokapäiväiseksi käyttövarustukseksi, johon uskovan on tarkoitettu pukeutuvan alati, koska Herran omat elävät välittömän sodanuhan alla. Taistelussa jokainen sotilas on puettu Herransa väreihin ja hän käy Herransa taisteluviirin alle yhdessä toisten kanssa vihollista vastaan.
Vastaa Viestiin