Kaste

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Manna

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Manna »

Amen Sinetti. Jeesus kehotti kuitenkin myös varoittamaan eksytyksestä. Sille me ei sitten voida mitään jos varoitetaan kerran tai kaksikin, ja toinen ei sittenkään ymmärrä. Patrickiahan on varoitettu. Eihän Patrick tahallaan väärää oppia opeta, vaan varmastikin ihan vilpittömästi uskoo opettavansa oikein ja saavansa näyt Pyhältä Hengeltä. Jossain kohtaa vain hän on joutunut tämän uuden harhaopin valtaan, ja se on paljon kavalampi ja ovelampi kuin edelliset menestysteologiat. Todella vakava eksytys kyseessä.

Herra ohjaathan oikeaan Patrickia ja meitä kaikkia tässä pimenevässä maailmassa. Silti Herra itsehän on luvannut lähettää lopun aikana suuren eksytyksen maailmaan, ja minä epäilen vahvasti että se kumpuaa juurikin tästä NARista, toki vielä ehkä muuttaa muotoaan kun se saa enemmän porukkaa mukaansa, luultavasti tulee vetämään miljoonittain ihmisiä mukaansa. Nyt seulotaan jyvät akanoista, kuka pysyy Sanassa ja seuraa Jeesusta, ja kuka lähtee mukaan toiseen evankeliumiin ja toisen jeesuksen seuraajaksi.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä on Hän, joka on elämässäni, ylitse muiden: Yksi nimi ylitse muiden: https://www.youtube.com/watch?v=wg9UaRNnuwU
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä nimi on minulle rakkain, sitä palvoen ylistän: Nimeäsi Jeesus: https://www.youtube.com/watch?v=UFQ8QuKiW1g
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Manna kirjoitti:Juha Norolampi on helluntailainen, ja ollut mukana aikoinaan eksyneenä torontolaisuudessa ihan henkilökohtaisesti, joten todellakin tietää mistä puhuu. Ei todellakaan ole kyse mistään hengen sammuttamisesta tms. kateellisuudesta. Juha Norolampi ja Petri Paavola mm. ovat todellakin huolissaan Patrickista ja hänen seuraajistaan, koska tuo uusi eksytys on niin ovelaa ja viekasta... ...Patrickihan on tosi mahtava tyyppi ja omaa hyvän esiintymistaidon, minkä myös molemmat miehet ovat todenneet. Kunpa vain pääsisi pois eksytyksen parista, kuten seuraajansakin.
Kiitos Manna erittäin valaisevasta taustoittamisesta. Minulla ku ei ole kokemusta näistä ja siksi on ilo saada tällaista heti luotettavissa olevaa tietoa.
Manna

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Manna »

Niin, pitää vielä tähdentää, että en livenä tunne Juhaa enkä Petriä. Mutta tulee kyllä seurattua aktiivisesti uskonaskelta ja netmissionia, tämän foorumin lisäksi.

Tässä on todella hyvä video Juha Norolammelta, suosittelen kuuntelemaan, vaikka onkin pitkä video. Juha on nöyrä Jumalan palvelija, ihan kyyneleet tulee silmiin tästä videosta. Sellainen reaktio itselläni yleensä tulee kun on Pyhä Henki paikalla.

Myös Petri tekee tärkeää opetustyötä, ei todellakaan keskity pelkkään eksytysten paljastamiseen. Eihän hän edes olisi Patrickia edes kuunnellut tai tutkinut hänen puheitaan, tuskin tiesi koko Patrickin olemassaolosta, mutta hänelle tuli niin paljon kyselyjä Patrickista, että lopulta hänen oli tartuttava toimeen, koska koki sen lopulta tehtäväkseen Pyhältä Hengeltä. Näin olen ymmärtänyt kun olen lukenut näitä juttuja.

https://www.youtube.com/watch?v=5_WEI0Y_Rss
Elämme eksytyksen keskellä - Juha Norolampi

Mutta tosiaan meillä kaikilla on ihan oma tehtävämme annettu kun olemme Jeesusta lähteneet seuraamaan. :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Katsoin jo vähän matkaa... Totisesti, tämä mies on nöyrästi Jumalan oma. Hän sanoi mm. näin: "minäkin olin eksyksissä, mutten ole enää niin eksyksissä kuin silloin, koska nyt tiedän kuinka eksyksissä olin mutten tiedä kuinka eksyksissä minä vieläkin olen, sillä kukaan ei ole meistä täydellinen, vaan me kaikki hairahdumme välillä". Aivan mahtavaa pohdintaa Kristittynä ja erityisesti opettajana koska hän ymmärtää asemansa ja lauseen lopuksi totesi vielä että "toivon etten enää opettaessani voisi eksyttää ketään pois elämäntieltä".

Toinen asia mikä tuossa alussa heti kävi ilmi, oli se että kun ihminen haluaa Jumalaa etsiessään löytää totuuden, niin siinä poistuu itselleen valehtelemisen mahdollisuus. Tarkoitan samoilla sanoilla kuin Norolampi tuossa mainitsi Raamatun sanoihin, "etsin totuutta salatumpaan saakka".

Sinettisormus sanoi tuolla että hän ei ole jossain kohtaa samaa mieltä, joka on ihan normaalia. Ette tekään ole minun kanssani kaikessa samaa mieltä, enkä minäkään ole koskaan sanonut olevani täysin oikeassa mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta. Meillä voi olla vahvoja mielipiteitä mutta se ei tarkoita silti että ne olisivat totuuksia....

Jatkan katselua/kuuntelua...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tilitän tähän jännän kuuntelemani erotuksen. Norolampi käytti tuossa eksytyksen tunnusmerkkinä Paavalin sanoja Efesolle, että vaikka enkeli taivaasta tulisi ja julistaisi jotain muuta EVANKELIUMIA, kuin se minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Norolampi näytti ensin ohittavan sanan evankeliumi ja sen selityksen mitä se on, mennen sitten johonkin opetukseen sisälle mutta jatkaakin asiasta hieman toista kautta, antikristuksen kautta, elikkä hengen, joka kieltää evankeliumin. Palaa hienosti takaisin asian keskiöön, Jeesukseen, jonka tilalle eksytys asettaa vaihtoehdon.
Kyseessä on E-V-A-N-K-E-L-I-U-M-I, elikkä sanoma Jeesuksen Kristuksen Golgatan veren lunastuksesta ja kaikki muu opetus mikä tulee, silti pitäen tämän tärkeimpänä ykkösasiana on vain uutta ja salattua mannaa Jumalalta, eikä eksytystä. Moni kavahtaa esimerkiksi juuri tätä minun opettamaani eskatologista sadonkorjuuta, jossa on kaksi ylösottoa,ensin morsian, sitten häävieraat ja lopuksi Jeesus palaa meidän kaikkien kanssa häistään. Tätä he haukkuvat joka paikassa mielellään eksytykseksi, vaikka siinä on Jeesus kaikkein keskimmäisenä osana pelastuksessa.

..to be continue :D
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

...yritin kuunnella, melkein ensimmäinen puoli tuntia meni hyvin, mutta vähän ennen, tuli törmäys, kun hän kertoi että emme voi nähdä näkyjä ja etenkin olemme eksyneitä jos väitämme nähneen Jeesuksen, mutta heti perään hän puhui kuinka Paavali tuli uskoon, saatuaan ilmestyksen itseltään Jeesukselta Kristukselta. Yritin vielä jatkaa kuuntelua, mutta en voinut, sillä paha olo alkoi tulla hänen puheistaan, valitan... , olenko eksynyt?
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... eli jos Norolampi puhuu mielestänne totta, kehoitan teitä poistamaan kaikki uneni ja näkyni täältä, ettei ne ketään eksytä enempää... tulipa huono olo.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Älä Sinetti tosta ole moksiskaan... Katsos kun Norolampi oli torontolaiskarismaattisuudessa niin syvällä, niin on helppo ymmärtää että hän reagoi päin vastoin. Älä ihmeessä reagoi noin jyrkästi.

MINÄ NÄEN NÄKYJÄ JA UNIA! ...JA USKON, NE OVAT PYHÄSTÄ HENGESTÄ!!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Itseasiassa on hyvä että tämä keskustelu käydään! Uskossa EI OLE MUUTA TÄREKÄÄ KUIN JEESUS KRISTUS. Nämä näkemiset, karismaattisuudet ja unet eivät ole uskon pääpointti, vaikka olisit kumpaa mieltä tahansa. Saatat olla sitä mieltä ettei kukaan näe muuta kuin pahojen henkien välityksellä, no sehän kiistää Pyhän Hengen työn. Sama toisin päin, jos joku luulee että kaikki näyt ovat Pyhästä hengestä, niin hän ei usko sielunvihollisen olemassaoloon ja sen valtaan meissä.

Raamattu ja Jeesus Kristus on se ainoa tärkeä, ei se mitä Norolampi esittää eksytyksestä.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... no en tietenkään, huomaan kyllä että syvällä on käyty, kunhan tuli tokaistua... :D ja olen nähnyt Jeesuksen ja muutaman kerran unessakin ja näyssä, mutta niitä en anna pois. Jeesus lupasi että me teemme samoja ihmeitä kuin hän teki ja suurempiakin, siis valtava lupaus... pahoittelen ja pyydän anteeksi Manna, etten ole tässä asiassa samaa mieltä. Norolampi kyllä osaa puhua ja osaa Raamatun jne. jne. mutta.... valitan, en halua kuitenkaan pahoittaa sinun mieltäsi, sillä tämä ei ole henkilökohtaista, ymmärtänet.... :roll:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä jaksoin kattoa 56 minuuttia ja sitten en enää jaksanu. Mutta kyllä! Siis juttu on monimutkainen. Norolampi edustaa entistä eksynyttä ja panee painopisteen toiseen ääripäähän.
Me ex. adventistit usein käännyttyämme vapaisiin suuntiin, alamme taistella lepopäivän viettoa vastaan, ehkä kymmenyksiä vastaan, lakihenkisyyttä vastaan ja monta muuta adventistisuuden eksytyksenä pitämäämme juttua vastaan.
Mä olen mielestäni saanu "tasavirtasähköiskun" tms. ;) koska olen jäänyt sopivasti keikkumaan keskelle. Mielestäni eksytys on VAIN JA AIOASTAAN JEESUS KYSYMYS. Muuta eksytystä ei oikeastaan ole. Kaikki muu on enemmän tai vähemmän sitäö ja tätä, kuten Paavali totesi "sen te kyllä hyvin kestätte".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä oon nähny Jeesuksen unessa kans ainakin kahdesti! :D
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... huomioin myös sen, että hän kertoi muisti ongelmistaan, että jotain oli sattunut... sairaus...hän pyysi seurakuntaa korjaamaan mahdolliset virheet.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:... no en tietenkään, huomaan kyllä että syvällä on käyty, kunhan tuli tokaistua... :D
Olet Sinetti hyvin impulsiivinen ihminen, aivan kuten minäkin. Olen äärimmäisen rauhallinen olemukseltani mutta minussa on Pietarimaista äkkipikaista, muttei ehkä kiihkoilevaa, mutta hyvinkin periksiantamatonta luonteenpiirrettä.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:lol: ... kuulostaapa tutulta.... :lol:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:... huomioin myös sen, että hän kertoi muisti ongelmistaan, että jotain oli sattunut... sairaus...hän pyysi seurakuntaa korjaamaan mahdolliset virheet.
Jep, se selittää paljon... hän on kovia kokenut mies, sen huomaa. Arvostan sellaista. Hän on nöyrä, joka on se PARAS puoli hänestä.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:lol: ... minäkin olen yleensä rauhallinen, mutta varjele jos pääsen yhtäkkiä vauhtiin,ylityksiä saattaa tulla. Joskus tyttärenkin on sanonut, vauhtiin päästyäni: "ÄITI"!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti::lol: ... minäkin olen yleensä rauhallinen, mutta varjele jos pääsen yhtäkkiä vauhtiin,ylityksiä saattaa tulla. Joskus tyttärenkin on sanonut, vauhtiin päästyäni: "ÄITI"!
Voin uskoa sen... sä kirjoitit sillon jo kauan sitten jollain "opetuslapsi" vai mikä nimierkki se olikaan siellä S24:llä, ennen Sinettisormusta. Sillon jo mietin että tos on kyl lujaluonteinen ihminen. Tää ei ollu mikään sellanen selkään taputtelu kehuvuodatus, vaan aito intuitio silloin.
Vastaa Viestiin