Luulevaiset

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
katso7
Viestit: 1420
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Mä en tiedä. Mutta suuresti ihmettelen niitä tuttujani jotka sanovat olevansa uskossa.Koskaan he eivät puhu uskosta sano että rukoillaanko. Tuntuu että niin monilla tutuillani on aina jotain kivempaa.ihmettelen että jos Jeesus on Herra ja olemme Hänelle kihlattuja aina pitää pyytää voisimmeko rukoilla.Ja se rukous on aina 2-5min.ykskin sano että ei meitä sanamäärän mukaan kuulla.Mulle rukous on ihana etuoikeus se on mulle hengitystä koska jos en rukoile tuntuu että tukehdun.Koska olen tilanteessa että en jaksa viihhdyttää itseäni uskoviennkanssa joille kaikki muu on tärkeämpää kuin se joka pitäisi olla Herrana.en tiedä mikä syntymä heillä on ollut kun sanotaan että on täytytty pyhällä hengellä ja tulella! Mihin se tuli on oikein tarkoitettu kun siitä ei puhuta tai siihen ei anneta sytykettä raamatusta ja rukoilusta.ei kai usko voi olla vain jotain kopioita toisten teksteistä.mielestäni meillä uskovilla pitäisi olla ilo se mikä elämässä on pääasia.olen kyllä ollut yksin paljon kun seura tekee kaltasekseen. Minulle ei riitä että käyn kerran viikossa kuulemassa kokouksessa,haluan elävää vettä ja tarpeen vaatiessa nuhdetta ja terävää miekkaa joka erottaa hengen ja sielun ja on kaikkien ajatusten tuomitsija
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1420
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Onko se sama kuin tampereella babtistikirkko toi babtistilähetys.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuossa onkin hyvää Sanomaa uudestisyntymisestä, olisiko "hengellisen kätilökurssin", osa, nro:1 ?
Ajattelin, josko saa, voisin käyttää tuota tekstiä, huomisessa Rukousyhtes Illassamme, joita vietämme kodeissamme ja meitä on siellä eri seurakunnista ja uskomme taso on kirjavaa. Hyvää muistutusta, ennen Jeesuksen takaisin tuloa.
Ja voisin muulloinkin lainailla noita tekstejäsi, ilman mitään muutoksia niihin, jos vain saa?
olli

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja olli »

Sinettisormus kirjoitti: Ja voisin muulloinkin lainailla noita tekstejäsi, ilman mitään muutoksia niihin, jos vain saa?
Yleisesti: aina on hienoa kysyä lupa, mutta lyhyet / osittaiset lainaamiset netissä julkaistuista teksteistä on sallittua lupaa kysymättäkin, jollei sitä ole esim. erikseen sivulla kielletty. Kokonaan (tai lähes kokonaan) lainamiseen taas pitäisi saada erikseen lupa. Aina pitää kuitenkin mainita tekstin lähde.

Netissä julkaistun tekstin käyttäminen jossakin tilaisuudessa (esim. lukemalla se ääneen) on kokolailla normaalia lähdemateriaalin käyttöä, jota saa tehdä.
Sinettisormus

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Olli!
Timolla tuntuu olevan paljon hyvää Sanomaa ja nyt tuossa päätinkin ottaa huomiseen Rukousyhteys hetkeemme mukaan tuon; Mitä jos Jeesus olisi vierellämme? Olisi sopivaa Sanomaa tähän hetkeen. Ja Pyhä Henki kosketti minua kun luin sitä ekaa kertaa...
olli

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja olli »

Sinettisormus kirjoitti:Tuossa onkin hyvää Sanomaa uudestisyntymisestä, olisiko "hengellisen kätilökurssin", osa, nro:1 ?
Tätä asiaa voisi myös miettiä hieman laajemmin. Meillä on palstalla nyt kaksi ajatelmaa, nimittäin toisaalta hengellinen kätilökurssi ja toisaalta luulevaiset. Eiväthän ne ristiriidassa ole... mutta tässä on se ongelma, että miten voidaan valita "kätilökurssin" oppilaat ? Kuka heidät hyväksyy tai valitsee ?

Nimittäin, "luulevaisia" ei pitäisi kätilökurssille ottaa, koska on huono asia että "valmistuneeksi kätilöksi" ihmisten silmissä luokiteltu luulevainen osoitettaisiin tai itse alkaisi toimia kätilönä uudestisyntyneelle.

Monet ajatukset ja kirjoitukset ovat hyviä, mutta usein ne käsittelevät asioita vain yhdestä näkökulmasta. Esimerkiksi mormooneilla, jehovantodistajilla, adventisteilla, baptisteilla tai helluntailaisilla on jokaisella oikein hyvin kirjoitetut perustelut omille erityisopeilleen ja muista eroaville opetuksilleen, jotka ovat ristiriidassa keskenään (muiden seurakuntien opetukseen nähden).

Raamatun opetus ei ole lainkaan niin mustavalkoista kuin haluamme joskus nähdä. Meillä ei esimerkiksi ole mitään todistetta siitä, että ryöväri ristillä olisi tehnyt parannuksen teoistaan, noudattanut sapattia, rukoillut Isää, ... saati sitten käynyt kasteella. Kuitenkin monia näistäkin esitetään joissakin piireissä pelastuksen ehdoksi.

Samoin, etiopialaisen hoviherran tapauksessa meillä ei ole minkäänlaista indikaatiota annettu mistään muusta kuin siitä että hoviherra pyysi kastetta, jonka ainoaksi ehdoksi Filippus tuntui asettavan sen, että uskoo koko sydämestään. Hoviherran vastattua että uskoo Jeesuksen Jumalan pojaksi, Filippus kastoi hänet - jonka jälkeen vedestä noustuaan Filippus temmattiin pois tilanteesta.

Raamattu toki tuo ilmi selkeästi parannuksen ehdoksi pelastumiselle - mutta sanaa "parannus" ei ole mitenkään tarkkaan määritelty. Siitä voidaan ottaa joitakin indikaatioita eri puolilta, mutta meillä ei ole mitään absoluuttista rajaa siitä mikä on "parannus". Sen tiedämme, että se tarkoittaa jonkinasteista luopumista vääristä teoista ja sodasta Jumalaa vastaan... mutta ei paljoa enempää.

Näin ollen, aloituksen lainauksen teksti antaa tavallaan oikeaa tietoa, mutta itse tärkein asia - mitä on parannus "uudestisyntymisen ehtona"- jää hyvinkin avoimeksi.

Sakkeukselle se tarkoitti sitä, että lakkaa ottamasta ihmisiltä ylimääräistä ja palauttaa korkoineen jo väärin otetut rahat. Mitä se sinulle tarkoittaa ?
Sinettisormus

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totta Olli. Tuo ajatus katso7:ltä hengellisestä kätilökurssista, oli vain niin huikea, että olen yrittänyt herätellä siihen muidenkin ajatuksia, olisiko hyviä ideoita? Vetäjän täytyy olla todella vahva ja totuudessa Jumalan Sanassa, vastuu on kova, eikä virheisiin olisi varaa. Mutta mielestäni, se kenelle se olisi, niin tottakai sen täytyisi koskettaa meitä kaikkia, millä tasolla uskossamme kuljemmekaan.
Sinettisormus

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Laitoin illalla veljelleni viestiä asiasta, kun on käynyt ja vetänyt noita seurakuntansa kursseja, olisiko hänellä mitään annettavaa tai ideaa ja sain vastaukseksi, juuri tuota samaa:
- ""Hieno ajatus sinänsä, mutta viisautta tarvitaan, koska alku on tärkeä, ettei ajaudu väärille urille. Opettajilta vaaditaan paljon jo sanan mukaankin. Ja opettajat ovat vastuussa. "
Sinettisormus

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ehkä on kuitenkin vain hyvä jättäytyä Jeesuksen kannettavaksi. Meissä ei ole yhtään niin täydellistä opettajaa. Mutta kun ihminen uudesti syntyy, Jeesus itse häntä johdattaa ja ohjaa, juuri sille paikalle, johon hänet on tarkoitettu. Herra myös kasvattaa meitä ja aivan henkilökohtaisella tasolla, tietäen, aivan tarkkaan, mitä tarvitsemme kasvuumme. Joidenkin kasvu on hitaampaa ja joidenkin nopeaa. Olemme kaikki yksilöitä ja tehtävämme moninaiset.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Sinetti! Näin se menee, meissä ei ole yhtäkään täydellistä opettajaa. Mä olen tätä asennetta uskovissa aina hämmästellyt, koska Raamattu sanoo suoraan sen, kuinka täydellisiä me olemme, suorastaan epätäydellisyydessä täydellisiä. Profetointi on vajavaista, sanoo Jumalan sana ja silti kaikki puhuvat tuolla siitä kuinka profetointi pitää olla kirjaimelleen täydellistä, ollakseen Pyhän Hengen tuottamaa. Me olemme kuin rikkinäinen puhelin. Me emme voi ottaa vastaan täyttä alkuperäistä koodia. Jos emme ymmärrä väärin, niin lisäämme siihen omaa astiaamme tai päin vastoin.
Sinettisormus

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Jarmo! Amen! Toi on vaan niin totta!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuon takia moni Jumalan profeetta saa osakseen halveksuntaa ja pilkkaa.
Juhani

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja Juhani »

"Baptistilähetyksen (tai yhteistyössä heihin olevat) seurakunnat ovat Suomen palavimpia ja Sanalle uskollisimpia tällä hetkellä. "

Mielestäni kaikki morsiusseurakuntaan kuuluvat uudestisyntyneet ihmiset. Maata, kaupunkia tai seurakuntaa erottelematta, ovat niitä ,"palavampia ja uskollisempia".

19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
Viimeksi muokannut Juhani, 03 Maalis 2017, 23:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juhani

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Rukoilin tässä yhtenä päivänä ja kysyin: Herra, ketkä ovat ne kaikki uskovat ihmiset ja mistä uskonsuunnasta tai seurakunnasta ne ovat? Mikä on oikea? Kuulin korvassani kuin kuiskauksen rukoillessani.. Uudestisyntyneet...Uudestisyntyneet...
Sinettisormus

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totta sinä puhut ja hyvin.

Itsellänikin on ollut juuri tässä vaihe ja jatkuu edelleen, että puhditan itseäni erinäisistä asioista, en itselleni, enkä kenellekkään, joka maailmasta on vain ainoastaan Herralleni, Jeesukselle Kristukselle! Monia asioita olen jo jättänytkin, hyvin kipeitäkin ja niistä olen onnellinen.
2010, kävin uskonkasteella, ja se on pitkä tarina, joka kyllä löytyy tuolta , Kaste ketjusta, viewtopic.php?f=5&t=77 ja siinäkin olin täydellisesti Herran kutsuma ja olin kuuliainen sille. Siitä lähtien on kasvuni ollut ihanaa, tosin olin kyllä kasvussa jo ennen sitäkin. Mutta tuosta niin moni asia muuttui.

Tänään uskon tällä puhdistuksellani olevan jonkin tärkeän merkityksen ja kun teen tätä nyt Herrassa, Jeesus vierelläni, onkin tämä ollut yllättävän helppoa.
Sinettisormus

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vielä noista kipeistä asioista sen verran, kun niistä pääsin eroon, samalla näin voittoni saatanasta ja se voitto tuli Herran voimalla, ei omassani.
olli

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja olli »

purified kirjoitti:Olii. Olet väärässä. Johannes Kastaja, Jeesus, Pietari ja Paavali asettivat parannuksen ehdoksi syntien anteeksiantamiselle. Se on järkkymätön fakta. Niin... Mitä se on? Metanoia (kreik) = muuttaa mielensä, kääntyä, katua, ajatella toisin. Se on hepreankielessä 180-asteen käännös entisestä suunnasta.
Niin, siis missä olen väärässä ??? Sanoin
Raamattu toki tuo ilmi selkeästi parannuksen ehdoksi pelastumiselle - mutta sanaa "parannus" ei ole mitenkään tarkkaan määritelty. Siitä voidaan ottaa joitakin indikaatioita eri puolilta, mutta meillä ei ole mitään absoluuttista rajaa siitä mikä on "parannus". Sen tiedämme, että se tarkoittaa jonkinasteista luopumista vääristä teoista ja sodasta Jumalaa vastaan... mutta ei paljoa enempää.
Kun Raamattu tosiaankaan ei määrittele sitä tarkkaa rajaa, vaan tuo sana voidaan sinun mukaasikin kääntää tarkoittamaan monta aivan eri asiaa, eli "muuttaa mielensä, kääntyä, katua, ajatella toisin", niin esimerkiksi ryöväri ristillä alkoi ajatella toisin Jeesuksesta ja Hänen asemastaan ja vallastaan, sekä päätti alistua Hänen tahtoonsa, hän pelastui. Ihan ilman tekoja. Hän siis "muutti mielensä" Jeesuksen suhteen tai "kääntyi" pois sodastaan Jumalaa vastaan ja otti Jeesuksen Herrakseen. Ja se riitti.

Samoin hoviherrakin pelastui, eikä hänenkään tekemisistään mainita mitään. Hän ainoastaan tunnusti Jeesuksen Herraksi ja uskovansa Häneen.

Tästäpä juuri puhuin. Me ihmiset haluamme "tulkita" mitä esim. parannus nyt sitten konkreettisesti tarkoittaa, vaikka se on itse asiassa aivan turhaa, koska sitä ei määrittele kukaan ihminen vaan Jumala yksin. Tämä on juuri yksi niistä asioista jotka ovat kaikkea muuta kuin mustavalkoisia.

Raamatusta emme sitä vastausta kirjaimellisesti löydä. Tiedämme kuitenkin, että Raamattu selkeästi asettaa pelastuksen ehdoksi nimenomaan juuri sen, että uskoo Jeesukseen omana vapahtajanaan ja valitsee noudattaa Hänen käskyään rakastaa. Tästä lisää, Joh 13-17.
katso7
Viestit: 1420
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Sehän on päivänselvää että olemme vajavaisia. Eikö raamtun kirjeiden kirjoittajat olleet ihan tavallisia uskovaisia.Eliasta sanottiin että hän oli yhtä vajavainen kuin mekin.Ja mitä tapahtui hänen kauttaan. Kumminkin raamattukin on kirjoitettu ihmisten kautta ja sitä sanoataan Jumalan sanaksi.Eikä minun sanani ole kuin tuli ja kirjoitettin uusi testamentti ihmisten kautta ei enkelien kautta Jos vanhemmat kaiken aikaa hokevat lapsilleen kuinka huonoja syntisiä ja vajajavaisia he ovat ihmettlelen mitä lapset oikein ajttelevat. Yleensä vajavaiset vanhemmat varskin uskovaiet vanhemmat minkä Jumala siunaa jos siihen uskoo. jos eivät joka vuosi eroa anteeksiantamattomuuden tähden yleensä onnistuvat kasvattamaan.aito avioliito on ikuinen liito se ei ole valintamyymälä kun kyllästyy valitsee kauniimman joka täyttä ulkonaiset mitat . kuka haluaa millasetkin mitat joltakin naiselta. Kun se tapahtuu Herrassa siis avioliito. ei ole missään raamatussa e mittoja mitkä esim. naisen pitäsisi täytää tottakai isot rinnat ovat ovat mahtavat kuin purjeet mutta Jumala päättää kuka on sielunkumpani. aina löytyy parempi. Jeesus sanoi tämä aviionrikkojasukupolvi jo 2000 vuotta sitten miten ohittemme näitä jakeita miten voimme aina puhua uskovista että olemme miin vajavaisia. tuntuu että se on puolustus sille että Jumala ei saisi meidät kauttamme mitään aikaan. Miksi raamattu sanoo
En elää enää minä....
Sota aseet vasemmassa ja oikeassa kädessä...
Ennen annoitte jäsennne laittomuuden palvelijoiksi antakaa ne nyt Jumalan sota- aseiksi.
Seurakunta on PERHE ei myllyn paras yritys tai yhdistys. Niin kauan kuin rakkauden kaksoiskäsky ei tule omaksemme ja toteuta sitä voimme aina puolustautua.
rakasta Herraa sinun Jumalaa ja lähimmäistäsi niin kuin itseäasi. Suurin osa kyllä väittää rakastavansa Jumalaa mutta rakastammeko lähimmistämme niin kuin itseämme. Jos todella niin tekísimme herätys olisi puhjennut jo aikapäiviä sitten. ihmiset vaistovat kopioinnin ja jääkaappi seurakunnan josta tulee jäätyneenä takaisin.
On eläviä ja fariseus uskonnollisa seurakuntia jos tuli on siellä sen tuntee hengessä.
Älkää ny hyvä ihme te joilla on lapsia joka päivä sano että kun on niin huono vanhempi oon mato en pysty sua kasvattaan . ei susta mitään tuu mun kasvatuksela.
olemme savioastioita joten turha odottaa että sanomamme jonka Jumalalta saamme olis täydellinen -siihen pysytyi vain Jeeusus. Olisko aika sanoa joka päivä se on vapaa valinta En eläenää minä vaan Kristus minussa. Miten Kristus sinussa elää kun hoet pilkkuna tota valajaivuutta. Sen tietää Jumala se on joka aamuinen valinta armo ja totuus vai saankoolla mahdollisimman uskoton kaikille 10 käskylle,
Israekin puolustusministeri kysyy mikä on álokkaan nimi ; olen mato matakmies maan suomesta. No et kykene matona pukeutumaan sotasuun. Puolustusministeri sanoo mene jillitsemään mellakoijia ramallahiin; aloka s vastaa ei kuulu mulle hoida sinä se sinähä se Jumala olet . en minä ole sinun juoksupoikasi! Jeesus tuli palvelemaan se on myös jokaisen meidän tehtävä. Ei ole rakkautta kun ei haluta palvella.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
jouko

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja jouko »

Voiko joku oikeasti väittää että on tehnyt parannuksen synneistä ja tästedes elää synnitöntä elämää.
Minä en ainakaan voi.
Sorrun joka päivä syntiin vähintäänkin ajatuksen tasolla ja joka päivä joudun rukoilemaan Herralta armoa ja anteeksiantoa Herran Jeesuksen veressä.
Parannusta teen joka päivä ja taistelen syntiä vastaan, vaan aina häviän sillä olen lihassani synnin alainen kuolemaan asti.
Herra Jeesus Kristus Jumalanpoika ei sortunut syntiin ja eli maallisen elämän niin kuin se ihmisen kuuluisi elää, siksi Hän on täydellinen syntiuhri ja Hänen uhraukseen turvaten me pelastumme.
Jos pelastuminen edellyttää synneistä parantumista ei meistä kukaan pelastu, silti meidän kuuluu tehdä niistä parannusta ja katua.
Siinä tullaan myös siihen seikkaan että ikään kuin ansaitsisimme pelastuksen koska tästedes emme tee syntiä emmekä siitä syystä että Herra Jeesus on ne sovittanut.
Tämä on varmasti vaikea asia monelle ja ainakin itselläni kesti pitkään ymmärtää että pelastus on meille armosta annettu ilman että voimme sitä mitenkään ansaita, meidän pitää vain ottaa se vastaan ja uskoa se.
Herra on hoitanut kaiken puolestamme.
Kuitenkaan tämä ei tarkoita sitä että syntiä pitäisi hyväksyä tai ettei sitä kuuluisi vastustaa kaikin tavoin.
Jeesus ei tullut lakia kumoamaan vaan täyttämään sillä me emme kyenneet.
Herran siunausta rakkaat veljet ja siskot.
Näin minä asiasta ajattelen.
olli

Re: Luulevaiset

Viesti Kirjoittaja olli »

purified kirjoitti:Olli. Pelkkä suhtautumisen muuttuminen Jeesukseen ei riitä. Parannus on suhtautumisen muuttuminen synteihin. EI vain Jeesukseen. Ei Jeesusta niin vain oteta Herraksi, jos ei syntejä hylkää.
Mahdatkohan ollenkaan lukea mitä kirjoitan ? Juuri pääsin kirjoittamasta ja jopa uudelleen lainasin oman lauseeni, jossa sanoin että parannus takoittaa myös jonkinasteista luopumista vääristä teoista.

Sanon jonkinasteista, koska usein ihminen joutuu myöntämään, että "Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei". Lisäksi kirjoitin
Hän siis "muutti mielensä" Jeesuksen suhteen tai "kääntyi" pois sodastaan Jumalaa vastaan ja otti Jeesuksen Herrakseen. Ja se riitti.
Tuo alleviivattu lause sisältää aika paljon. Se sisältää tahdon toteuttaa Hänen tahtonsa, ja se itse asiassa on paljon enemmän ja tärkeämpi kuin mikään ulkoinen teko sinänsä.

Sanalla "parannus" taas usein tarkoitetaan jotakin ulkoista; lopettaa alkoholinkäyttö, käydä kirkossa, olla kiroilematta, ... kaikenlaista, joka itse asiassa on tyypillistä "luontaisesti" niille jotka ovat kasvaneet uskovassa perheessä. Toisin sanoen, esimerkiksi "elintapojen muutos" -parannus ei mitenkään ole suoraan tekemisissä sen "parannuksen" kanssa joka johtaa syntien anteeksisaamiseen.

Eli kuten sanoin: parannus ei ole ollenkaan niin tarkkaan määriteltävissä oleva asia, kuin jotkut sen haluavat nähdä. Mitä mustavalkoisempi tai kulmikkaampi on ihmisen ajattelu, sen helpompi ihmisen on asettaa jokin tarkka raja sille mitä "parannus" on ja mitä se ei ole. Jotkut uskonsuunnat määrittelevätkin esim. kasteelle haluavan ehdot varsin tiukoiksi.

Näin ne, jotka ovat kasvaneet tiukan kurin uskonnollisessa perheessä, pääsevät kasteelle ihan tekemättä "parannusta", kun taas huonoja tapoja harrastaneella on paljon enemmän taistelua omaa lihaansa vastaan; taistelua joka joskus kestää kuukausia täydellisen kääntymyksenkin jälkeen. Hassua kyllä, tapakristitty pääsee siis kasteelle suoraan heittämällä, kun taas henkilö joka haluaa tehdä elämässään täydellisen käännöksen ja "parannuksen", ei välttämättä pystykään osoittamaan tätä tahtoaan muille.

Voisi siis kysyä, koska heroiinin orja tekee parannuksen ? Sillä hetkelläkö kun hän tekee päätöksen antaa elämänsä Jeesukselle ja noudattaa Hänen tahtoaan, eli myös lopettaa aineiden käyttö... VAIKO silloin kun hän viimeisen retkahduksensa jälkeen on elänyt puhtaasti vaikkapa vuoden ?

Minä sanon että hän tekee parannuksen juuri silloin - tasan sillä hetkellä - kun hän tekee päätöksen kääntyä Jeesuksen puoleen, pyytää syntejään anteeksi ja valitsee elää Jeesuksen omana... eli juuri samalla hetkellä kuin ryöväri ja hoviherrakin. Se, koska ihminen lopullisesti pääsee eroon jostakin helmasynnistään, on ihan toinen asia.
Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko.
Vastaa Viestiin