Älkää tuomitko

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

1.9.2011. Apua, kuinka on paha olla, menen saunaan ja haluan itkeä, maailma kuohuu, ihmiset ovat pahasti eksyneet. Luin juuri uutisista, pastori Markku Koiviston irtisanomisesta. Se tapahtui seksuaalisten rajojen ylittämisestä. Media kertoo asiasta vajavaisesti, sen osan mikä myy, sormella osoittaen. Aletaan heti yleistämään, että tämä tuntuu olevan aika tavallista uskovien piirissä, rukoilen:
- Herra, auta palvelijaasi Markku Koivistoa, auta häntä ihmisenä. Jos tämä kaikki on totta, ota hänen syntinsä ristisi juurelle ja auta parantumaan tästä synnistä. Hän oli hyvä saarnaaja, rukoilen että kaikki muuttuu hyväksi. Ota Jeesus
rukoukseni vastaan ja vie se Ylipappina Jumalan tykö. Aamen.
Olemme helposti tuomareita, syytämme ja osoitamme sormella. Kuinka puhtaita itse olemme?
- se joka ei ole syntiä tehnyt, heittäköön ensimmäisen kiven!?
Toki uskovatkin tekee syntiä, olemmehan vain ihmisiä, emme Jumalia. Jos joku pitää itseään Jumalana, on hänellä muita ongelmia, jotka tulee siltä vihtikseltä. Me korotamme itsemme Jumalan yläpuolelle, kun alamme tuomitsemaan. Leikimme tuomaria. Pöyhkeillen päästämme suustamme tuomionsanoja. Saamme olla hetken sankareita. Niistä sanoista joudumme kuitenkin aikanaan itse tuomiolle. Varokaa mitä suustanne päästätte. Haluan itkeä, maailma on niin paha.
- Herra armahda….
Meidän pitää välillä pysähtyä, tutkimaan itseämme, ajatuksiamme, omaa tilaamme ja sydäntämme. Oikea itsensä tunteminen näkyy nöyryytenä ottaa armo vastaan Jumalan lahjana. On hyvä välillä levähtää, antaa hiljaisuuden, Raamatun sanan ja rukouksen hoitaa itseämme. Saamme voimaa seuraavaan päivään, kun näin lataamme tyhjät akkumme. Jaksamme myös paremmin rohkaista ja auttaa hädässä olevaa lähimmäistämme. Tämä on tärkeää, sillä väsyneinä ajaudumme vain syyttelemään toisiamme, vaikka pitäisi tukea. Ihmiset on tänä päivänä todella julmia. He hyökkäävät kuin sudet, apua tarvitsevan kimppuun. Ei löydy enää myötätuntoa:
- onko sitä koskaan ollutkaan?
Ajattelemme vain itseämme. Käännämme asiat toisiamme vastaan, olemme kuin sodassa keskenämme. Se on paras, joka osaa parhaiten satuttaa. On hienoa päästellä herjaavia ja tuomitsevia sanoja. Koemme olevamme viisaita:
- mutta onko se viisautta?
Näin asioita hoitaen, ne vain synkkenee, eikä kukaan ole autettu. Niin, kyllähän minä sen ymmärrän, että tämä on sen mokoman vihtiksen tarkoitus. Sille on tullut kiire ja sen näkee myös maailman kuohunnassa. Kunpa ihmiset avaisivat silmänsä ja näkisivät myös tämän totuuden. Aika on käymässä vähiin ja
on tulossa voi huutojen aika. Nyt joku ajattelee, että siinä se nyt itse syyttää ja tuomitsee. Ei, en minä sinua syytä. Minä en hyväksy vain näitä itsekkäitä tekojamme ja ajatuksiamme. Ne ovat syntiä. Minä rukoilen itkien ihmisen puolesta, että he saisivat ymmärrystä ja näkisivät totuuden. Olen huolissani ihmisestä. Kaikki paha mitä meissä on, on paholaiselta saatua perisyntiä. Rakastan sinua ihminen, olen siskosi, saman Jumalan luomia, saman Jumalan lapsia, eli olemme sisaruksia. Jeesus oli Jumalan ensimmäinen lapsi ja me jälkeenpäin tulleita, eli Jeesus on veljemme. Eikö ole ihanaa!!! Miksi siis vihaisimme toisiamme? Olen kokenut elämäni aikana paljon ikäviä asioita. Perheessä olevaa alkoholismia, väkivaltaa, koulukiusaamista, pelkoa monista eri asioista. Tätini kysyi minulta miten olen selvinnyt noin tasapainoiseksi, kaikesta huolimatta? Mieheni vastaisi tähän varmasti, että, syömällä! Mietin asiaa, ja tulin siihen tulokseen, että minulla on ollut pienestä pitäen Jeesus, johon olen saanut turvata. Silloin kun on ollut pelon ja hädän hetki, eikä muita turvallisia käsivarsia ole ollut. Jeesukselle olen vienyt rukouksessa huoleni ja itkuni. Hän on ollut minulle ne turvalliset käsivarret, jotka kantaa ja antaa suojaa. Jeesus on minun tasapainoni lähde. Hän voi olla sitä sinullekin, jos vain tahdot. Ihmisen teot määrittävät hänet.
- Mieti, mitä sinun tekosi ilmentävät sinussa?
- Vaikuttaako tekosi positiivisesti vai negatiivisesti elämässäsi, ympäristössäsi?
- Keskittyykö tekosi asioihin joista itse hyödyt esim. rahallisesti, vai asioihin joilla voit auttaa lähimmäistäsi pyyteettömästi? Voimme itse olla itsellemme pahimpia vihollisia. Pelkäämme ajatuksiamme, estämme toteuttamasta itseämme. Silloin se on hyvä jos estämme toteuttamasta negatiivisia tekoja, mutta kun estämme myös hyvät aikeemme, olemme itsemme vihollisia. Siksi on tärkeä oppia tuntemaan itseään. Muista että se vihtis käyttää tätä myös hyväkseen.
Sinettisormus

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Evankeliumi Matteuksen mukaan 7
1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
6. Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
7. Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
8. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
9. Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
10. taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
11. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
28. Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
29. sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Aihetutkimukselle sanon että "aivan älyttömän iso Amen!"
Sinettisormus

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Aihetutkimukselle sanon että "aivan älyttömän iso Amen!"

... kiitos Jarmo.... :roll:
Sinettisormus

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jos joltakin puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.’’ Jaak. 1:5.
Jumala ei pakota kenenkään tahtoa; siksi Hän ei voi johdattaa niitä, jotka ovat liian ylpeitä oppimaan ja toimivat omanmielensä mukaan. Kaksimielistä ihmistä joka tekee omantahtonsa mukaan ja samalla sanoo tekevänsä Jumalan tahdon mukaan, on kirjoitettu:
- Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa.’’ Jaak.1:7
Emme saa kadehtien tuomita toisia, me emme saa alkaa tuomareiksi. On vain yksi tuomari, Herra. Me anastamme Luojan oikeuden, kun alamme tuomitsemaan muita. Tämä on ollut minunkin läksyni, tänä vuonna 2011. Vaikea läksy onkin. On niin helppoa alkaa arvostelemaan toisten tekemisiä ja yhtyä toisten tuomitseviin ajatuksiin, kun he alkavat arvostelemaan ja tuomitsemaan. Pitäisi ymmärtää olla silloin itse hiljaa, eikä lähteä siihen mukaan. En minä haluaisi olla sellainen, mutta on vaikea muuttua. Tiedän että muutos kuitenkin tapahtuu, sillä aina kun osallistun tällaiseen käytökseen, välittömästi myös huomaan ettei näin olisi pitänyt toimia. Sanonkin usein ääneen ettei näin saa puhua toisista. 2010, minulla oli selvästi oppiläksynä pelko. Ei sekään helppoa ollut mutta tunsin selviytyneeni siitä hyvin. Kummasti tuli aina pelkoon liittyviä asioita eteeni. Nyt ne ovat muuttuneet tuomiota koskeviksi asioiksi. Pyhä Henki tuo niitä eteeni. Pelon saa aikaan paholainen ja niinhän se on tuomionkin kohdalla. Paholainen eli vihtis on syyttäjä joka kuiskuttelee syytöksiä korviimme ja me tuomme ne suustamme ääneen ulos. Jeesus sanoikin että ei se mitä laitamme suuhumme ole niin pahaa, kuin se mitä päästämme sieltä ulos. Se on kyllä aivan totta. Sanoillamme saatamme saada todella pahaa aikaan. Ylpeys ja kunnianhimo ovat laajalle levinneitä, ja missä niitä suositaan, siellä ne
herättävät kateutta ja vallanhimoa. Näin sielu loittonee Jumalasta ja joutuu tietämättään saatanan polulle. Me päästämme saatanan vaikuttamaan mieleemme, tekemällä synnillisiä halujamme, synti ei enää tunnu synniltä, siksi saarnaaja joka puhuu Jumalan sanaa ja joutuu tuomitsemaan syntimme, saa usein vihat päällensä. Synti tekee meitä haluttomiksi tekemään parannusta, siitä on liikaa vaivaa ja liikaa uhrauksia. Pidämme Jumalan palvelijaa liian ankarana.
- Jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta.’’ Matt. 12:32.
Jeesus sanoi näin kun juutalaiset väittivät hänen tekevän ihmetekonsa Beelsebulin avulla. Jumala pitää ihmiseen yhteyden Pyhän Hengen voimalla, ja ne, jatka tahallaan torjuvat tämän ja pitävät sitä saatanallisena, ovat katkaisseet sielun ja taivaan välisen yhteyden. Jumala pyrkii Pyhän Hengen nuhtelulla saamaan syntisen vakuuttuneeksi ja jos Pyhän Hengen työ torjutaan, Jumala ei voi enää tehdä mitään sielun hyväksi. Synnin tekijä on irrottautunut Jumalasta, eikä synnissä itsessään ole mitään parantavaa voimaa.
- Anna hänen olla.’’(Hoos. 4:17) kuuluu jumalallinen käsky.
- ei ole enää uhria meidän syntimme edestä, vaan on hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat,’’ (Hebr. 10:26,27)
näkymätön ninni

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Sinetti hyvistä kirjoituksistasi ja voimia jatkaa! :)

Kirjoituksiasi on mukava lukea, koska ne lähtevät sinun omista kokemuksistasi ja ovat lisäksi opettavaisia ja ajatuksia herättäviä.

Erityisesti poimin tuosta aloituksesta tämän:
Meidän pitää välillä pysähtyä, tutkimaan itseämme, ajatuksiamme, omaa tilaamme ja sydäntämme. Oikea itsensä tunteminen näkyy nöyryytenä ottaa armo vastaan Jumalan lahjana. On hyvä välillä levähtää, antaa hiljaisuuden, Raamatun sanan ja rukouksen hoitaa itseämme. Saamme voimaa seuraavaan päivään, kun näin lataamme tyhjät akkumme. Jaksamme myös paremmin rohkaista ja auttaa hädässä olevaa lähimmäistämme.
Siunausta kaikille tasapuolisesti! :)
Sinettisormus

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:P Kiitos ninni siskoni ja siunausta ja rauhaa Herrassa teille kaikille, ei ole mitään sen ihanampaa!
Sinettisormus

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti::P Kiitos ninni siskoni ja siunausta ja rauhaa Herrassa teille kaikille, ei ole mitään sen ihanampaa!
... lisäänpä vielä vähän, sillä olen näin kokenut, että Herra haluaa juuri näin minun työskentelevän, kertomalla todistaen, miten elävä Hän on minunkin elämässäni, jokapäiväisessä elämässä, ilossa ja surussa, mutta aina Hän kantaa ja johdattaa ja ohjaa. Kuuliaisena tuota saan tehdä ja sitä myös tahdon, tahdon sitä täydestä sydämestäni, vaikka kolhujakin on tullut, mutta ne vain kasvattaa.
Eräs Pastori kerran profetoi minulle näin:
- "Sinä tulet olemaan avoin kirje suurelle joukolle ihmisiä..."
Totisesti, sitä olen saanut olla. Jeesus sanoi: -"...levittäkää sanomaa kaikkeen maailmaan..."
Ja ymmärsin, että myös tänne netti maailmaan, sillä täällä on paljon niitä, joita ei muuten tavoita. Hän on minulle kaiken tämän, kuin "rautalangasta" vääntänyt, että olen saanut ymmärtää Hänen tahtonsa. Olen saanut ja saan edelleen käydä Hänen kanssaan tätä ihanaa hengen koulua, avoimena saan ottaa vastaan ja jakaa teille.
Sinettisormus

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:
Sinettisormus kirjoitti::P Kiitos ninni siskoni ja siunausta ja rauhaa Herrassa teille kaikille, ei ole mitään sen ihanampaa!
... lisäänpä vielä vähän, sillä olen näin kokenut, että Herra haluaa juuri näin minun työskentelevän, kertomalla todistaen, miten elävä Hän on minunkin elämässäni, jokapäiväisessä elämässä, ilossa ja surussa, mutta aina Hän kantaa ja johdattaa ja ohjaa. Kuuliaisena tuota saan tehdä ja sitä myös tahdon, tahdon sitä täydestä sydämestäni, vaikka kolhujakin on tullut, mutta ne vain kasvattaa.
Eräs Pastori kerran profetoi minulle näin:
- "Sinä tulet olemaan avoin kirje suurelle joukolle ihmisiä..."
Totisesti, sitä olen saanut olla. Jeesus sanoi: -"...levittäkää sanomaa kaikkeen maailmaan..."
Ja ymmärsin, että myös tänne netti maailmaan, sillä täällä on paljon niitä, joita ei muuten tavoita. Hän on minulle kaiken tämän, kuin "rautalangasta" vääntänyt, että olen saanut ymmärtää Hänen tahtonsa. Olen saanut ja saan edelleen käydä Hänen kanssaan tätä ihanaa hengen koulua, avoimena saan ottaa vastaan ja jakaa teille.
... minä kun asun täällä jossakin, metsän keskellä, eikä minulla ole sitä autokorttia, eikä täällä enää linja-autotkaan kulje, Herra näki hyväksi minulle, työvälineeksi tämän netin, on Hän kyllä ylen ihmeellinen! :P
Sinettisormus

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra työstä meitä, kasvata ja ohjaa ja rakkaudella johdata: Tee minussa työtä. https://www.youtube.com/watch?v=L5du8iv9sMI
Vanha Uskis

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Vanhaa uskista raapaisi syvältä sydämmestä tapahtuneet teot ja erityisen pahalta tuntuu edelleen näiden uhreiksi joutuneiden kohtalo. Synti oli sitä luokkaa että kyseinen liike sammui siihen. Itse koin että niihin aikoihin kun Riku Rinne jätti liikkeen, liike alkoi jo sammumaan.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Sinettisormukselta asiaa. halléluja.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tervetuloa tänne keskuuteemme, katso7. Olen ikionnellinen että tulit, kiitos siitä Herralle! Tänään olen vähän huono kirjoittamaan, kun tuota päätä töiden päälle alkoi särkemään, mutta tähän oli pakko vastata, saamme varmaankin nauttia vielä jatkossakin seurastasi, veli/sisko? Olet siunattu, Jeesuksessa Kristuksessa!
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja katso7 »

olen veli mulle on Jeesus Kristus tehnyt aivan uskomattomia vapautuksia ja asioita mis oli tääl palsta jossa vois kertoo todistuksensa
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja katso7 »

kiitos sinettisormus et laitoit linkin tästä foorumista en ole ennen kuullutkaan. mahtava rukousvastaus kiito Jeesus Kristus
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Esim. tuolla alhaalla on palsta: Todistukset ja kokemukset. ja sananjulistuksissa ja armolahja palstalla on ketjuni: Todistajat. Tutkippa Foorumia rauhassa, tää on hyvä paikka... Odotan innolla todistuksiasi.
t.siskosi; sinetti :P
Sinettisormus

Re: Älkää tuomitko

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ps. tuo Todistukset ja kokemukset palsta, olisi ehkä kuitenkin sinulle se paras, voisit tehdä aivan oman aloituksen sinne. :roll:
Vastaa Viestiin