Uskon päämäärä

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Juhani

Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Uskon päämäärä, sielujen pelastus 1.Piet. 1:9

Jeesus käski julistamaan evankeliumia kaikille ihmisille. Meidän pitää todistaa Jeesuksesta, mutta miten ja millä tavalla voisimme sen parhaiten tehdä?
Rakkaat veljet ja siskot Jeesuksessa Kristuksessa, voisimmeko keskustella ja neuvoa toisiamme tästä hyvin tärkeästä asiasta?


Miten toimia?

Uskon tuputtaminen ei auta. Ehkä on parempi kylvää vain uskon siementä ja kastella sitä. Ketään ei voi pelastaa, jollei Jumala kutsu.
Liiallisella innolla ja taitamattomuudella voi tehdä myös vahinkoa.
Puhumattomuus ei johda mihinkään.
Rukoilla viisautta vaeltamaan niin, että uskomattomat kiinnostuivat vaelluksen perusteella asiasta.
Jokainen uskova "saarnaa" omalla elämällään, jota ihmiset seuraavat ja näkevät uskovan vaelluksen.
Aitous ja rehellisyys. Teeskentelyn huomaa heti!
Ei saa myöskään unohtaa esirukoilijan tehtävää.
Rakkaus vetää puoleensa ja avaa sydämet kuuntelemaan.
Uskon että sen työn kautta mitä teemme, olemme Jumalan käytössä ja tuomme rakkauden sanomaa Häneltä juuri sinne, missä sitä tarvitaan.

Paavalikin oli vain ihminen 1.Kor. 9:19-23
19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. 2. Tim. 4:2.
14 Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa. 1. Kor. 16:14.

Miten menetellä?...
Viimeksi muokannut Juhani, 23 Helmi 2017, 01:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hannah

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Hyvän puheenvuoron laitoit mutusteltavaksi Juhani!
Sinettisormus

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Meille on annettu ohjeeksi julistaa evankeliumia, niin sopivalla kuin sopimattomalla hetkellä. Itse teen yleensä niin, kun en myöskään pidä tuputtamisesta, että kun olen keskusteluissa ihmisten kanssa, niin koko ajan tutkailen heidän puheitaan, tutkiskelen heidän maaperäänsä, johon voi kylvää.
Usein jotkin sanat heidän puheissaan ilmoittaa, että maa on sopivaa kylvettäväksi. Silloin alan varoen puhumaan näistä uskon asioista, tilanteeseen sopivalla tavalla. Ja tämä on toiminut hyvin. Tosin, meidän pitäisi olla rohkeita ja pystyä puhumaan silloinkin, kun hetki ei ole se sopivin, mutta onko se sitten sitä ihmispelkoa, vaiko kunnioitusta toista ihmistä kohtaan?
Sinettisormus

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

2. saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
5. Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.
6. Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
2. Tim. 4.
näkymätön ninni

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Hyvin kirjoitit Juhani. Kiitos!
katso7
Viestit: 1421
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Voi kun me uskovat todella tajuaisimme tämän mikä on tärkeintä sielujen pelastus on uskon päämäärä!
Kerron kokemuksiani asuin silloin hesas sanoin Jumalalle haluan todistaa. Miten teen sen ettei se mene `hysteeriseksi`trakun jakamiseksi. En halua jakaa please don´t go hell trakuja koska ihmiset monet kokevat sen jo täällä. Halusin että he saavat `pelastusrenkaan`. Sanoin Jumalalle en rupea jakamaan mitään trakuja ja sanaakaan sanomatta lykkäisin sen kylmästi jonkin käteen ja jatkan matkaa. Koin sen itse kylmäksi tavaksi kohdallani toimia. Joten sanoin Jumalalle jokainen joka tulee puhumaan tai juttelemaan avaa itse keskustelun kanssani lupaan todistaa heille. 2 viikon aikana tuli 60 ihmistä. Sanoin yleensä lyhyesti Jumala on rakkaus Jeesus rakastaa sinua joskus keskustelimme ja rukoilinkin joskus jonkun puolesta siinä paikalla. Näin lyhyesti monien kohdalla todistin ja pyysin seurakuntaan jossa olin.erään kerran junassa mies rupes puhuun mulle en uskaltanut todistaa jotenkin pelko valtasi mieleni. No mies jäi asemalla pois ja kun pääsin kotiin koin Pyhän Hengen nuhteen Jos jotain lupaat pidä se. Ylkäsi ei tuollaisesta pidä. Sanoin anna anteeksi anna uusi mahdollisuus tavata tämä sama mies. no lähdin illalla vielä keskustaan ja rautatientorilla sama mies kävelee vastaan. Sanoin että anteeksi minun piti todistaa sinulle kun näin junassa en vain uskaltanut mutta koska nyt olet siinä kerron että Jeesus rakastaa sinua. Olin riemua täynnä koska uskon että se ei ollut sattumaa.Jumala on armollinen
No nyt tällä paikkakunnalla missä asun toimin samalla tavalla. Oli tulossa kokous jossa tiesin Jumalan toimivan ja ihmisiä tuli niissä uskoon. no tein valmiiksi laput että kokous siellä ja silloin puhujana se ja se. Tein ja printtasin laput. ja lähdin kalastaan. tein laput 1.5kk aikaisemmin ennen kokousta ja rukoilin Jeesus johdata sinä en halua tyrkyttää näitä. Tiedät ihmisten sisäisen kaipuun. 1,5kk aikana noin 50 ihmistä tuli puhumaan minulle mikä on yleensä aika outoa että jatkuvasti joku tulee puhumaan tai kyselemään. No kokous oli ja näin siellä joitakin joille olin kutsun antanut kiitin heistä. Ei yhden ihmisen koko genesarettia tarvi tyhjentää! Jeesus kutsuu pelastukseen. Hän pelastaa minä todistan ja kutsun. Näin minä olen toiminut tämä on ollut minun leiviskäni todistaa. Toki joskus oli joitain narkkareita joille en uskaltanut todistaa mutta kun työhön käy iloiten niin rohkeuskin kasvaa koska Jumala siunaa sen mitä halauamme hänelle antaa. Fariseusten ei kannata todistaa. jos on vain pää täynnä raamatunlauseita mutta et ole niitä sydämessäsi läpi käynyt ja märehtinyt ne on kuolleita kirjaimia. Pyhä Henki mielestäni koskettaa jumalattoman sydäntä koska vain sydämessä oleva todistus elämästä Jeesuksesta koskettaa kuollutta sydäntä. jos sydämessäsi ei ole liekkiä en usko että sillä on vaikutusta vain sydän voi hehkua ei pää. Jeesus sanoi fariseuksille että kierrätte maat ja mannut ja teette ihmisestä helvetin lapsen. Aika rankasti sanottu.Ei ollut tarjolla kermaleivosta vaan terävä kaksiteräinen miekka fariseuksille.Johdattakoon Herra meitä ettemme olisi fariseuksia kun todistamme. Nyt muutamaan päivään ei ole tullut ihmisiä jutteleen. no sanoin Jumalalle haluan olla kalastaja johdata. heti tuli bussipysäkillä aivan alkoholisoitunut nainen jolle todistin ja heti sen jälkeen bussiin päästessäni eräs mies rupes tarjoamaan koskenkorvaa sanoi en ota en halua. Todistin näille molemmille ja pyysin viikon kuluttua olevaan kokoukseen jossa koen Jumalan toimivan.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Juhani

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kiitos ja Aamen Katso7. Kunnia Jumalalle!
Viimeksi muokannut Juhani, 24 Helmi 2017, 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AAA-MEN, Katso7!!!
Juhani

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja Juhani »

On kiva kuulla todellisista Jumalan sotilaista Katso7. Kiitos Herralle!
Olen ehkä väärässä, mutta minusta tuntuu välillä että tänä päivänä, suurinta osaa ihmisiä kiinnostaa vain omien siunauksen etsiminen ja itsensä pyhittäminen. Herra antakoon minulle sanani anteeksi!

3.Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
Sinettisormus

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri äsken puhelin soi ja siellä kaupattiin Suomen kuvalehteä. Kerroin ystävällisesti, että olin pyrkimässä pois kaikesta tuollaisesta maallisesta ja sain kertoa uskostani Jeesukseen joka teki sovitustyönsä meidän vuoksemme. Myyjä kysyi olenko Jehovan todistaja, johon vastasin, etten ole vaan luterilainen, joka on vapaa, eikä usko mihinkään käsin rakennetuihin seurakuntiin, vaan Jeesuksen hallitsemaan.
Tässä yksi tapa julistaa evankeliumia. :P
katso7
Viestit: 1421
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Onneksi se sota-varustus on hengellinen. Niin kuin Daavid yritettiin pukea poika isoon sota-asuun. Hän heitti ne menemään ja otti lingon. Meillä kaikilla on Jumalan sanan linko joka on tulinen kaksiteräinen miekka. Sydämissämme tulinen rakkaus. Tulinen rakkaus Kristuksen rakkaus todistuksen kautta ei jätä ketään kylmäksi kun ihmiset elävät ilman todelista rakkautta Jeesusta. Me kaikki olemme uskoontulon jälkeen sotilaita esim. se nainen jolla oli 5 miestä ollut heti lähti kertoo lieneekö se Messias. 2000 riivaaajaa lähti miehestä ja heti tuli sotilas Eivät menneet 2vuodeksi kouluun opettelemaan todistamista olen sitä mieltä etteis itä voi opiskella kuinka voisit opiskella tuulta(Pyhää Henkeä) kun et tiedä minne se menee ja mistä se tulee aika vaikeaa. Ovat voittaneet saatanan todistuksensa sanan kautta ja Karitsan veren kautta. Gideonillekin sanottiin sinä sotaurho ja tiedätte kuinka hän väheksyi ja halventi itseänsä. Jumala ei väitä mitä ehkä ajattelet itsestäsi. Kunhan sulla on sydän joka kuuluu ylipäällikölle Jumala voi saada hyvin heikostakin Jumalan aseen ja häviön saatanalle. Se mikä ei maailman silmissä mitään ole sen Jumala valitsi. Jos kieltäydymme aina avaamasta suutamme kuinka kukaan voi kuulla!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
olli

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja olli »

Kiitos, katso7. Vain tätä yhtä lausetta halusin hieman kommentoida:

"Jumala ei väitä mitä ehkä ajattelet itsestäsi."

No siis, tietysti tarkoitit "ei välitä" ;) mutta en viittaa kirjoitusvirheeseen... Kuitenkin tuo ei itse asiassa liene oikea ilmaisu. Jumala välittää paljonkin siitä mitä ajattelet itsestäsi, mutta varmaankin tarkoitit sitä että Jumalan silmissä sinä olet sotaurho riippumatta siitä mitä itse ajattelet.

Kommentoinkin tätä juuri siinä mielessä, että Jumalalle on tärkeää myös se mitä ajattelemme itsestämme, koska Hän haluaa parantaa haavamme ja saada meidät ymmärtämään sen, keitä itse asiassa olemme.

Ihmisen olisi hyvä ymmärtää, miten Jumala ajattelee meistä ja nimenomaan sen tulisi muuttaa sitä miten itse ajattelemme itsestämme. Voisin melkein sanoa, että jos ajattelisimme itsestämme edes sinapinsiemenen verran samalla tavalla kuin miten Jumala meidät näkee, voisimme siirtää vuoria. Eräs suurimmista haasteistamme on se, ettemme oikeasti usko sitä miten paljon Jumala meitä rakastaa, ja miten paljon Hän on tehnyt puolestamme, tai sitä, että Hän on jo ottanut meidät omaksi lapsekseen.
katso7
Viestit: 1421
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Todellakin Olli. Ajattelin korjata mut sit tuli mieleen mitä nyt yhel lauseella on väliä. Sillä on suurta väliä. Vaikka Gideon ajatteli että minä en ole mitään Jumala rohkaisi häntä ajattelemaan itsestään juuri päinvastaista eli Jumala korjaa väärät asenteeni kun vähättele itseäni kuten Gideonin tapauksessa. Katsomme itseämme niin kuin Jumala meidät näkee eikä niin kuin kirjoitin.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Uskon päämäärä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

MITEN USKO SYNTYY; LUE LISÄÄ : https://www.sley.fi/luennot/ESITYS/UskoJR.htm
Saako ihmisiä sitten kehottaa uskomaan? Kyllä saa ja pitääkin. Jeesus teki niin, samoin apostolit. On kyse jostakin samasta kuin Lasaruksen herättämisessä. Jeesus kehotti kuollutta ystäväänsä palaamaan elämään: "Tule ulos." Eikä kuitenkaan ollut Lasaruksen ratkaistavissa, alkaako hän elää vai ei. Mutta siinä sanassa, jonka Jeesus sanoi, oli voima, joka sai Lasaruksen heräämään. Me voimme ja meidän tulee kehottaa ihmisiä uskomaan Jeesukseen. Ja kuitenkin on niin, ettei ihminen voi päättää, alkaako hän uskoa vai ei. Mutta siinä kehoituksen sanassa Jumala on ja toimii ja antaa uskon, jos niin tahtoo tehdä.
Vastaa Viestiin