Vain yksin Jeesus

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Murhe on annettu siunaukseksi, mutta se on raskas. Pitäisi silti olla kiitollinen siitä mitä on ollut ja ottaa pelkäämättä vastaan myös tuleva, Herraan luottaen. Jumala ei luonnut meitä pelkureiksi.
- Jumala antaa aina ottaessaan…”
Moni on kokenut ankaraa elämää, nuoruutta, surua, ahdistusta, nälkää, sotaa… He ovat kasvaneet koviksi. Heidän suustaan tulee heidän mielestään suuria sanoja, mutta ne ovat kovia. Tulee se päivä joka pysäyttää meidät ajattelemaan, mikä on todella tärkeää. Toivottavasti se päivä ei tule joillekin liian myöhään.
- Eikä Tuonelalla ole valtaa maanpäällä, sillä vanhurskaus on kuolematon…”
Minä rakastan sinua ihminen. En sinun syntisiä tekojasi, mutta kukapa meistä ei syntiä olisi tehnyt? En tuomitse sinua, sen tehköön suuremmat vallat. Toivon kuitenkin että olisit ymmärtänyt, että oli syntisi mitkä tahansa, voit pyytää
Jeesukselta Kristukselta niitä anteeksi. Antaa syntisi Jeesuksen ristin juurelle, sillä Hän on ne meidän vuoksemme lunastanut. Hän on meille yhteys Jumalaan, tie Jumalan yhteyteen. Muuta tietä ei ole. Yksikään synti ei pääse taivaaseen, ihminen voi päästä, muttei synnin kanssa. Älä siis turhaan kanna taakkaasi mukanasi, kun voit saada ne anteeksikin, luota siihen. Ihmisillä on rakkauden tarve, saada kontakti toiseen ihmiseen. Välillä tuntuu että on vaikea olla tämän ajan kristitty, sitä toivoo että kunpa Jeesus olisi jo täällä. Uskovia kohtaan on alkanut nousta painostusta. Moni uskova ajattelee varmasti välillä että onko Jumalaa todella olemassakaan, etenkin jos ei ole saanut kokea hengellisiä ihmeitä. Itselläni ei ole tullut uskon horjumista, mutta on vaikeaa katsella ja kuunnella ei uskovia, heidän pilkkaamistaan.
- Sinä ja sinun Jumalasi!!!
Ja niin on ennustettukin, että loppua kohti uskovia tullaan koettelemaan ja vainoamaan. Moni siinä heikkoudessaan horjuu ja sortuu. Sekin on paholaisen aiheuttamaa taistelua Jumalaa vastaan. Jumala on ilmoittanut Raamatussa itsensä. On hyvä että on jotain inhimillistä jota voi etsiä tämän maailman ulkopuolelta, - Jumala ja rakkaus. Kun ihminen tekee jotain väärin, on aina mahdollisuus pyytää anteeksi, toiselta ihmiseltä ja Herralta.
- Mitä tänään teenkin, anna minun tehdä se rakkauden sydämellä, sinun kunniaksesi.
Olkaamme Kristuksia toinen toisillemme, nöyrinä, rakastavina ja palvelevina.
- Voi Herra, anna minun voida elää oikein ja niin kuin on sinun edessäsi arvokasta.
En tällä sanomallani edusta mitään lahkoa, ainoastaan sitä sanomaa mitä Jeesus käski viedä eteenpäin, evankeliumia, Jumalan sanaa, totuutta ja rakkautta lähimmäisiin. Uskoa Jeesukseen Kristukseen, lihaksi tulleeseen Messiaamme, joka on ylösnoussut. Tämä on minun totuuteni ja elämäni. Vaikka karikoita on ollut paljon tielläni ei se ole uskoani missään
vaiheessa heikentänyt, ainoastaan vahvistanut. Hiljaisia hetkiä on tullut vastaan muttei se ole ollut uskon puutetta vaan asioiden uudelleen tutkiskelua ja puntarointia, ns. erämaakautta. Tullakseen onnelliseksi ihmisen täytyy antaa anteeksi sille joka on häntä vastaan rikkonut. Kosto ei anna ihmiselle tyydytystä, vaan anteeksianto. Kuinka hyvälle tuntuukaan kun saa pyydettyä anteeksi ja sovittua asiat. Huonosti käy jos ei pysty auttamaan lähimmäistään. Lähimmäisen rakastaminen ja auttaminen on yksi Jumalan suurimpia ja tärkeimpiä käskyjä. Viha on sairaus. Tällainen ihminen voi kasvattaa itselleen valtavan piikkikuoren, välttääkseen läheisyyttä ja sosiaalista kanssa käyntiä. Tämä ihminen jos kuka tarvitsee rakkautta, vaikka muuta esittääkin. He eivät anna itselleen arvoa ja heidän itseluottamuksensa on heikko. He keskittyvät epäonnistumiseen. Haemme ihanteita muualta kuin itsestämme, … maailmasta. Maailmalla tarkoitan niitä maallisia ulkoisia asioita mitä maailma tarjoaa, muotia, kauneutta, rahaa, omaisuutta, … Kun ihminen sairastuu, hän murenee kuin hauras astia. Ei jaksa enää tehdä niitä kivoja asioita joista pitäisi. Joskus yrittää aloittaa jotain, mutta väsymyksen edessä joutuu hellittämään. Kyyneleet kirveltävät silmiä. Onneksi Jeesus kantaa meitä silloin kun itse emme enää jaksa. Tämän olen saanut itsekin kokea. Kun makaa sairaala vuoteella, fyysisesti voimattomana, voi silti henkisesti hymyillä kun on luja usko Jeesukseen. Minäkin makasin sairaala vuoteella, voimattomana. Tunsin että olin Jeesuksen turvallisessa sylissä. Minulla oli syvä rauha. Sitä rauhaa olen saanut yhä kantaa mukanani. Voimattomana vuoteessani kohosin hiljaiseen rukoukseen, toisten sairaiden puolesta, Herran käsivarsilla. Minulla oli ja on täydellinen luotto Häneen. Se oli kuin luottamus leikkiä, ottaako ystävä sinut takanasi vastaan kun kaadut? Minä olin luotettavilla käsivarsilla. Niin kuin jo aikaisemmin olen jo sanonut, usko ei ole sellainen asia kuin mentäisiin kauppaan ja sanottaisiin että:
- Yksi Jeesus!
Sitten kun kyllästyisimme, heittäisimme pois. Se usko on
sydämessä ja se on täynnä rakkautta.
Olisin ilman Jeesusta kuin:
- Kasvi ilman vettä.
- Auto ilman öljyä.
- Lapsi ilman ruokaa.
- Maa ilman happea.
- Ihminen ilman rakkautta.
Jos joutuisi valitsemaan yhden luonteen piirteen jolla ihminen olisi varustettu, mikä se olisi?
- Ehdottomasti haluaisin olla ihminen joka osaa rakastaa, ilman sitä emme olisi mitään!
Tiedän etten elämässäni ole tehnyt kaikkea oikein, ei kukaan ole meistä ihmisistä niin täydellinen, mutta minun on täytynyt käydä ne asiat läpi ja kokea ne, että ole voinut henkisesti kasvaa. On kuitenkin tärkeää että tunnistaa virheensä ja myöntää ne, silloin tietää että kasvuakin on tapahtunut. Mitä teetkin, tee se omissa nimissäsi, äläkä leiki muuta kuin olet. Henkinen rakentaminen on vielä kesken, mutta meistä tulee hyviä temppeleitä. Elämä on täynnä valintoja. Jumala puhuttelee ihmisiä, neuvoen varovaisuuteen, varoittaen ja nuhdellen syntistä. Hän antaa jokaiselle tilaisuuden korjata virheensä. Joka kerran on antanut periksi kiusaukselle, kompastuu helposti siihen uudelleen, me olemme vain ihmisiä.
- Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Gal. 6:7
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Sinetti. Olkaamme riippuvaiset Herrastamme. Hänen nimensä on...
https://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kristus tekee meistä Jumalan ystävän, Jeesuksen kautta saamme rauhan Jumalan kanssa, Jeesus on ainoa tie Jumalan yhteyteen, eikä meidän tarvitse sotia Jumalan kanssa. Jumala ei ajattele kuin me ihmiset, koska Hänessä ei ole yhtään syntiä. Jeesus, Ylipappimme antaa meille yhteyden Jumalan luo. Jos joku väittää että hänellä on suora yhteys Jumalaan, eikä tarvitse Jeesusta, se on vale, sillä ainoa tie siihen yhteyteen on Jeesus Kristus. Uskon ensiaskelilla, olemme kuin lapsi, Jumalan edessä. Meidän ei tarvitse olla heti täydellisiä. Olemme hyvässä opissa joka kestää loppu elämämme. Me kasvamme kuin lapsi, Jumalan ohjauksessa. Jumala kuljettaa meitä eteenpäin, käsi kädessä, jos meiltä itseltämme vain tahtoa löytyy. Avaa siis sydämesi, anna rakkauden tulvia, sillä se on oikea taajuus taivaaseen. Uskon maailma, on kiehtova maailma. Se ei ole tylsä, niin kuin jumalattomat väittää. Mutta mistä he voisivat tietää sitä, iloa, onnea ja autuutta, kun eivät ole sitä kokeneet.
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pitää oppia kantapään kautta, että kyllä Jumala pitää kuitenkin huolen. Herra haluaa varjella meitä monilta vaaroilta. Kun olemme antaneet itsemme Herralle, emme ole enää itsemme omia, vaan käskyt tulee taivaasta. Pyhä Henki neuvoo meitä. Meille kasvaa Jeesuksen luonne ja katsomme asioita uskon silmin. Asiat joita olemme lukeneet, muuttuvat tunnepohjaisiksi. Pelastus on aina ollut Jumalan tarkoitus. Se, jolla ei ole Herraa sydämessä, on elävältä kuollut, puhutaan myös kuolleista luista. Jumala kääntyy Herraksemme, kun huudamme häntä ja Jeesusta sydämestämme apuun. Herra on teidän kansanne, kun olette itse hänen lähellään. Me edustamme Kristusta parhaiten olemalla viisaita ja oikeudenmukaisia, puhtaita ja hyväntahtoisia, ja harrastamalla lähimmäistemme parasta, vaikka epäuskoisia olisivatkin, emme tuomitse heitä. Meidän tulee varjella itseämme niin, ettei maailma meitä saastuta. Mutta Jumalan tarkoitus ei kuitenkaan ole että vetäytyisimme itsekkäästi syrjään maailmasta, niin ettemme mitenkään voisi vaikuttaa siihen. Meidän pitää olla kaikkina aikoina valoja maailmassa. Jeesus sanoo:
- Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä; eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville’’ eli maailmalle.
Ja Hän lisää:
- Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.’’
Raamattu sanoo:
- Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.’’ Ps.25:9
Herra johdattaa nöyriä oikein, koska he suostuvat opetettaviksi. He haluavat vilpittömästi oppia tuntemaan ja tekemään Jumalan tahdon mukaisesti. Vapahtaja sanoo:
- Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta.’’ Joh. 7:17.
- Jos joltakin puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.’’ Jaak. 1:5.
Jumala ei pakota kenenkään tahtoa; siksi Hän ei voi johdattaa niitä, jotka ovat liian ylpeitä oppimaan ja toimivat omanmielensä mukaan. Kaksimielistä ihmistä joka tekee omantahtonsa mukaan ja samalla sanoo tekevänsä Jumalan tahdon mukaan, on kirjoitettu:
- Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa.’’ Jaak.1:7
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:o Morsian laulaa Yljälle, nyt ylistäkäämme Herraa, Jeesusta Kristusta; Mestaria: Olet mun kaikkeni- Petri Kosonen: https://www.youtube.com/watch?v=wHfC7-6oD-o
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näin TV:stä ohjelman, jossa eräs tunnettu näyttelijä kertoi unestaan. Ennen kuin hän oli kertonut unen loppuun, tiesin kuinka siinä kävisi ja niin kävikin. Uni oli aivan saman tyyppinen kuin omani, jossa katsoin kirkon ikkunasta ja sanoin:
- Katsokaa tuolla puutarhassa ei näy ketään, mutta tiedän kuka siellä on - siellä on Jeesus! Tämän näyttelijän uni oli tälläinen, näin hän kertoi:
- Oli suuri kuparinen astia, se oli korkealla, sinne kiipesi tikarappuset ja astia hohti valoa. Kiipesin ystäväni kanssa katsomaan, mitä siellä oli. Lopulta pääsimme ylös. Kurkotin itseni käsilläni reunan yli katsoen näkymää, ystäväni sanoi: -Minähän arvasin, se on tyhjä!
- Silloin tajusin kuinka laajaa ja avaraa tämä usko on, se leviää ja leviää loputtomiin, eikä tarvitse olla mitään näkyvää.
Se uni oli mielestäni saman tyyppinen kuin omani ja antoi lisää sitä ihmeellistä uskottavuutta minun omaan uneeni. Sitten tämä sama näyttelijä ihmetteli Jeesuksen voimaa, kuinka Hän alkoholisteilta, huumeiden käyttäjiltä ottaa haulut aineisiin kerta heitolla pois, kun Hän haluaa heidät omakseen ja he haluavat Jeesuksen. Ajattelin itsekseni että se on todella ihmeellistä, sillä lääketiede ei ole pystynyt siihen edes useammassa vuodessa. Jeesus ottaa sen kerta heitolla pois. Niinpä niin, mitä meillä on vielä ihmeteltävää, ihmeitä todella tapatuu. Isäni oli hyvä vastaava esimerkki tästä. Alkoholi jäi kun seinään, kun Jeesus astui Isäni elämään.
näkymätön ninni

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Totisesti kiitos Herralle Jeesukselle, että isäsi on päässyt alkoholista eroon ja saanut uskon lahjan!

Minulla on täti, edesmenneen isäni sisko, joka on alkoholisti. Olen rukoillut hänen puolestaan, että hän löytäisi Jeesuksen elämäänsä ja pääsisi aloittamaan puhtaalta pöydältä ilman viinaan. Samoin hänen miehensä, jolla on myös sama ongelma. On surullista seurata sivusta, kun ihmiset tuhoavat elämänsä viinan kanssa. :cry:
näkymätön ninni

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

"Olen hiljainen huokaus
avunhuuto äänetön.
Olen hiljainen huokaus
kerjäläinen kädetön.
Mutta minä tulen luoksesi pyyntö silmissäni,
minä tulen luoksesi pyyntö silmissäni
vaikka en suutani auki saa."
(Jari Kekäle)

Matteus 17:

7. Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö".
8. Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.
Jeesus, minä olen tuo hiljainen huokaus, kädetön kerjäläinen. Minä saan tulla sinun luoksesi, pyyntö silmissäni, vaikka en osaa mitään sanoa. Minä saan tulla, etkä sinä heitä pois. Silloinkin, kun en mitään ymmärrä, kun olen pelkkää huokausta koko ihminen, apua odottava kerjäläinen, silloinkin saan tulla ja saan jäädä. Sinun katseesi, Herrani, ei ole ihmisten katseen kaltainen, eivätkä sinun tuomiosi ole ihmisten tuomioiden kaltaisia. Kun minä seison sinun edessäsi toisten tuomioiden ja syytösten ryöpyttämänä, syyllisyyteni ja syntieni kiusaamana, sinä saat kaikenlaiset kivien heittäjät lähtemään koteihinsa ja minulta sinä vain kysyt: Tahdotko sinäkin mennä pois? Ja sinä olet kykenevä lukemaan vastauksen minun silmistäni silloinkin, kun en pysty mitään sanomaan: "Kenen luo minä, Herra, menisin; sinulla on iankaikkisen elämän sanat?"

Minä nostan katseeni ja näen vain sinut; sinut yksin Jeesus.

Juha Vähäsarja: Taivasta maan päällä
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jakeet 4-8:
”Teitä minä kutsun, miehet ja ihmislapsille kaikuu minun ääneni.
Tulkaa, yksinkertaiset, mieleviksi; tulkaa järkeviksi, te tyhmät.
Kuulkaa, sillä jalosti minä puhun, ja avaan huuleni puhumaan, mikä oikein on; sillä totuutta minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää”.

Jakeet 28-29:
kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman, kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset”.
Sananlaskut 8.

Jumala toimii meissä uskon periaatteen pohjalta. Hän antaa meille sanansa, odottaen, että toimimme sen mukaan. Luin vanhaa kirjaa; Nyt ymmärsin lisää kärsimyksestä elämässä. Kaikki kärsimys ja vastoinkäymiset vahvistaa meitä Jeesuksessa, niinkuin jo aiemmin kirjoitin, mutta me myös kirkastumme Kristuksessa, siksi on hyvä että niitä on uskovan elämässä. Jos yritämme vältellä niitä ja päästä helpompaa tietä, menetämme samalla hänen kirkkauttan. Niinkuin Jeesuskin saavutti täydellisen kirkkauden ristinpuulla, ylösnousemuksen jälkeen hän saavutti täydellisen kirkkauden, on tämä tie meillekkin kuolemassa portti hänen kirkkauteensa, taivaan kotiin. Meidän tulee elää hänen tahtonsa mukaan, ei omamme. Iloita kaikesta, vaikka olisi kuinka vaikeaa. Tätä kirkkautta en halua antaa pois! Jumala koettelee näin uskoamme, kuljemmeko nöyrästi tien loppuun vai käytämmekö mahdollisia oikopolkuja ja mukavampaa elämää. Meidän pitää unohtaa itsemme ja antaa majamme (itsemme) Jumalan käyttöön.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 27 Touko 2016, 07:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:Jakeet 4-8:
”Teitä minä kutsun, miehet ja ihmislapsille kaikuu minun ääneni.
Tulkaa, yksinkertaiset, mieleviksi; tulkaa järkeviksi, te tyhmät.
Kuulkaa, sillä jalosti minä puhun, ja avaan huuleni puhumaan, mikä oikein on; sillä totuutta minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää”.

Jakeet 28-29:
kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman, kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset”.

Jumala toimii meissä uskon periaatteen pohjalta. Hän antaa meille sanansa, odottaen, että toimimme sen mukaan. Luin vanhaa kirjaa; Nyt ymmärsin lisää kärsimyksestä elämässä. Kaikki kärsimys ja vastoinkäymiset vahvistaa meitä Jeesuksessa, niinkuin jo aiemmin kirjoitin, mutta me myös kirkastumme Kristuksessa, siksi on hyvä että niitä on uskovan elämässä. Jos yritämme vältellä niitä ja päästä helpompaa tietä, menetämme samalla hänen kirkkauttan. Niinkuin Jeesuskin saavutti täydellisen kirkkauden ristinpuulla, ylösnousemuksen jälkeen hän saavutti täydellisen kirkkauden, on tämä tie meillekkin kuolemassa portti hänen kirkkauteensa, taivaan kotiin. Meidän tulee elää hänen tahtonsa mukaan, ei omamme. Iloita kaikesta, vaikka olisi kuinka vaikeaa. Tätä kirkkautta en halua antaa pois! Jumala koettelee näin uskoamme, kuljemmeko nöyrästi tien loppuun vai käytämmekö mahdollisia oikopolkuja ja mukavampaa elämää. Meidän pitää unohtaa itsemme ja antaa majamme (itsemme) Jumalan käyttöön.
... nuo jakeet ovat Sananlaskut 8.
näkymätön ninni

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

(napsu) ... koska lainatun Sinetin kirjoituksen voi lukea yläpuolelta suoraan nyt jo kahdesti, kun Sinetti lainasi itseään... eiköhän se riitä ;)

Tähän sinetin kirjoitukseen liittyen ,kärsimyksestä osana uskonkilvoitusta, Olavi Peltolan sivuilta hyvää luettavaa:

(napsu) - Muistuttaisin taas... ei pelkkiä lainauksia kirjoituksiin... ja linkki aina näkyviin.

Olavin kirjoitus löytyy osoitteesta:
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1h.html
... ja sieltä kappale 7.
näkymätön ninni

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

näkymätön ninni kirjoitti:(napsu) ... koska lainatun Sinetin kirjoituksen voi lukea yläpuolelta suoraan nyt jo kahdesti, kun Sinetti lainasi itseään... eiköhän se riitä ;)

Tähän sinetin kirjoitukseen liittyen ,kärsimyksestä osana uskonkilvoitusta, Olavi Peltolan sivuilta hyvää luettavaa:

(napsu) - Muistuttaisin taas... ei pelkkiä lainauksia kirjoituksiin... ja linkki aina näkyviin.

Olavin kirjoitus löytyy osoitteesta:
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1h.html
... ja sieltä kappale 7.
Oukki doukki! Siis no hyvä on sitten. ;)

No kyllhän mie jo vähän laittaessani arvelin, että nyt tulee liikaa tuota lainausta, mutta kun... :D
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Välillä meidän on vaikea uskoa ongelmien keskellä. Herra näkee lävitsemme (lasinen astia), hän tietää kaiken paremmin kuin me itse. Olemme läpinäkyviä hänen edessään. Välillä murisemme ja olemme malttamattomia kuin pienet lapset, mutta hän tietää paremmin, mikä meille on hyvää. Alussa uuden saaminen/ syntyminen voi sattua, kun se muuttuu näkyväksi, sillä vanhan pitää kuolla, nämä ovat ns. synnytystuskia ja kasvukipuja. Läpinäkyvyys rakentaa luottamusta eri ihmisten ja asioiden välillä. Sen välityksellä voidaan rakentaa uudenlaista avoimuuden ja rehellisyyden kulttuuria koko yhteiskuntaan. Vanha sanonta sanoo: - ”Rehellisyys maan perii.” ja ”Totuus ei pala tulessa.” Jumala tahtoo että elämme rehellisesti ja totuudessa, totuuden kypärä päässä. Usein piillotamme niitä luurankoja kaappien pohjille, mutta Herralta ei pysy mikään salassa, hän vain toivoo että me itse menemme hänen eteensä tunnustaen ja luovuttaen pois ne ikeet hänelle, joiden takia olemme kahleissa.

Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.” 1. Joh. 1:7

Kaikki, mikä on paljastettu, on valossa. Sen vuoksi sanotaankin: Herää, sinä joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus on sinua valaiseva. Ef. 5:14
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Meistä siis tulee loistaa teoillamme ja sanoillamme, Herralta saatua valoa, totuutta ja rakkautta, levittää niitä ympärillemme, niin, että se tarttuu myös lähellä oleviin ja näin tämä evankeliumi leviää kaikkeen maailmaan, että he tulisivat tunteman hänen rakkautensa ja valonsa, joka loistaa kaikille.

Matt. 5: 14-16 (vuorisaarna)
Te olette maailmanvalo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella.
Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampun jalkaan. Siitä se loistaa kaikille huoneessa oleville.
Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivä teidän tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaassa.
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja palvoen ja ylistäen Hänestä laulamme: Vain Yksin Jeesus: https://www.youtube.com/watch?v=6Nco7_yh-yk
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus itse on elämän leipä. Hän jakaa lahjojaan meille ja opettaa meitä jakamaan omastamme tarvitseville. Elämän leipä on Jumalalta tulevaa sielun ruokaa. Ilman elämän leipää ihmisen sielua jäytää tappava nälkä. Jeesus on elämän leipä. Hän ruokkii sielun nälän.

Joh.6:48-51.
Jeesus sanoi: Minä olen elämän leipä. Teidän isänne söivät autiomaassa mannaa, ja silti he ovat kuolleet. Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole. Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää.
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva: Jeesus rukoilee, opetuslasten nukkuessa: Kuva
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 28 Heinä 2016, 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rakastan noita kauniita kuvia Jeesuksesta, joita taitavat maalarit ovat aikojen saatossa Jeesuksesta maalanneet. Kerran sain tällaisen näyn: näin maalatun muotokuvan miehen kasvoista, tunnistin sen Jeesukseksi, kysyin heti:
” Onko tuo muka Jeesus? Ei!”
Kuva oli sekavasti maalattu ja värit oli ruman, likaisen ruskeat ja seuraavaksi käsi ojensi minulle ehtoollis leipää ja ojensin käteni tuota kuvaa vastaan ja otin sen leivän ja laitoin suuhuni, symboisesti.
” Tämä on minun ruumiini..”.
Koin että meidän pitäisi kirkastaa Herran kasvoja, todistaa hänen tekojaan, eikä maalata hänestä puheillamme ja teoillamme tällaista rumaa, likaista kuvaa.
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

JEESUS PELASTAA SINUT!

Jumala loi sinut hengelliseksi ihmiseksi, joka elää ikuisesti. Elinaikasi täällä maan päällä on rajoitettu ja sillä on YKSI tarkoitus, joka on paljon tärkeämpi kuin mikään muu. Tämä elämäsi perimmäinen tarkoitus tässä ajassa on VALMISTAA ITSEÄSI TAIVASTA VARTEN.

Jeesus kutsuu sinua todelliseen, elävään ja ikuisesti kestävään yhteyteen Jumalan, sinun todellisen Isäsi ja Luojasi kanssa. Tämä yhteys Jumalan kanssa alkaa jo täällä maailmassa silloin, kun sinä otat vastaan Jeesuksen Pelastajanasi ja Herrananasi. Vain Jeesus antaa sinulle yhteyden Jumalan Isän kanssa, sillä kaikki muut yritykset epäonnistuvat ja ovat valhetta ja petosta.

Jeesus on pyyhinyt pois sovitustyöllään Golgatan ristillä kaiken synnin vallan, joka muuten erottaisi ihmisen Jumalan yhteydestä. Ilman Jeesuksen vastaanottamista synti sitoo sinut kadotukseen ja ikuiseen eroon Jumalasta. Sinä voit nyt heti ottaa ratkaisevan askeleen ja vastaanottaa Jeesuksen niin pelastut ja pääset ikuiseen yhteyteen Jumalan kansssa.

Ap. t. 16:30-31: Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

Kun vastaanotat Jeesuksen henkilökohtaisena Pelastajanasi, Jumala uudestisynnyttää sinut uudeksi luomukseksi. Sinusta tulee Jumalan Isän lapsi, jolle Hän antaa perillisen oikeudet siunauksiinsa Jeesuksen kautta. Elämä Jumalan yhteydessä tekee sinulle mahdolliseksi päästä vapaaksi kaikesta syyllisyyden, pelkojen, himojen, epätoivon ja monien muiden synnin kirousten painostuksista. Jeesus on tullut tekemään tyhjäksi kaikki pimeyden työt. Hän on väkevä ja voimallinen koskettamaan mitä tahansa elämäsi aluetta parantavalla, puhdistavalla ja vapauttavalla voimalla kun antaudut Hänen yhteyteensä ja muuttavan voimansa kosketukseen. Hän parantaa ja eheyttää sinut hengellisesti, mielesi alueella, ja fyysisesti.

Joh. 3:16-17: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

Tämä ihmeellinen Jumalan armo on kuuluu jokaiselle ihmiselle maan päällä aivan samalla tavalla. Raamattu sanoo, että jokainen ihminen on kuollut ja kadotettu syntiensä tähden, jos hän ei usko Jeesukseen. Jos sinä etsit totuutta, valkeutta, hyviä asioita tai vanhurskautta voit löytää ne vain Jeesuksen kautta ja Hänessä. Et voi parantaa itse itseäsi, vain Jeesus, sinun Luojasi voi asettaa sinut ennalleen, muuttaa ja parantaa sinut. Pelastuminen on hyvin yksinkertaista, sillä Pyhä Henki vetää sinua Jumalan puoleen ja Hän johdattaa sinut vastaanottamaan Jeesuksen.

Sinä kaipaat Jumalaa, sillä Jumala itse on luonut sen kaipauksen sydämeesi. Myöskin Jumala Isä kaipaa yhteyttä sinuun, mutta Hän voi saada sen vain kun antaudut Jeesukselle. Sinä kaipaat vanhurskautta, totuutta, elämää ja ratkaisuja. Sinun sydämesi haluaa luopua synnistä ja pimeydestä ja tulla Jumalan yhteyteen ja siksi päätät hyljätä ja luopua vanhasta elämäntyylistäsi synnin ja pimeyden orjana ja vastaanotat Jeesus elämäsi Pelastajana ja Herrana. Toimit vain niinkuin apostoli Paavali kirjoitti Rooman uskoville:

Room. 10:9-10: Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Jos nyt teet päätöksen vastaanottaa Jeesus henkilökohtaisena Pelastajanasi ja Herranasi, lausu seuraava rukous ääneen juuri siellä, missä nyt olet. Me liitymme kanssasi tähän rukoukseesi ja siunaamme sinua ja päätöstäsi.

"Rakas Herra Jeesus, minä tunnustan Sinut Pelastajanani ja Herranani. Tunnustan, että Sinä olet Jumalan Poika ja Sinut on ristiinnaulittu minun edestäni, niin että minä saan kaikki syntini anteeksi. Pyydän Sinua, anna minun kaikki elämäni synnit, ajatukset, sanat, teot ja laiminlyönnit anteeksi. Puhdista minut synnin juuristosta elämässäni. Teen parannuksen ja käännyn pois pahoilta teiltäni. Pyydän sinua Jeesus tulemaan sydämeeni ja täyttämään minut Pyhällä Hengelläsi, puhdistamaan minut, vapauttamaan minut, parantamaan ja eheyttämään minut ja tekemään minusta uuden luomuksen. Täytä minut Pyhällä Hengellä ja tulella. Tee minusta Sinun valtakuntasi uskollinen palvelija. Päätän seurata Jeesusta tästä hetkestä alkaen, lukea ja kuunnella Sinun sanaasi, seurata Pyhän Hengen innoitusta ja ohjausta. Otan nyt vastaan uskon kautta täydelllisen pelastuksen ja anteeksiantamuksen. Kiitän Sinua pelastuksesta ja Pyhän Hengen lahjasta. Vastaanotan Sinulta täysin uuden suunnitelman elämääni varten, kiitos Jeesus!"

Nyt voit uskoa että Jeesus on vastaanottanut sinut ja antanut sinulle Hänen vanhurskautensa ja täydellisen pelastuksensa lahjana suuren rakkautensa tähden. Voit nyt luottaa Häneen, elää Hänen kanssaan ja kasvaa Häneen. Tämä on mahdollista, koska raamattu sanoo: Room. 10:13: Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

Jumalan pelastussuunnitelma toimii nyt sinun hyväksesi. Jeesus on tullut sinun elämääsi. Hän elää sinun sisimmässäsi Pyhän Hengen kautta. Sinun henkesi on syntynyt uudesti ja päässyt yhteyteen Jumalan kanssa. Pyhä Henki alkaa opettaa, johtaa ja muuttaa sinua. Hengelliset silmäsi ovat avautuneet ja voit ymmärtää Jumalan Sanaa, Jumalan valtakunnan periaatteita ja ohjeita. Voit alkaa vastaanottaa Pyhän Hengen ohjauksessa johdatusta ja siunauksia elämääsi.

Kerro ratkaisustasi joillekin ystävillesi! Mitä enemmän puhut muille siitä, mitä Jeesus on tehnyt sinulle, sitä nopeammin kasvat uskossasi. Suusi tunnustus tekee sinut lujaksi ja rohkeaksi samalla kun saat lisää Hengen vapautta päästä niihin Jumalan valtakunnan ulottuvuuksiin, jotka Jumala on rakkaudessaan tarkoittanut sinulle.

Sinun on myös tarpeen etsiytyä elävien uskovien yhteyteen, jossa voit kasvaa, vastaanottaa opetusta ja jakaa elämäsi muiden Jumalan lasten kanssa. Sinä olet nyt tiellä, joka johtaa sinut taivaaseen. Jeesus on peittänyt elämäsi verellään, joka on aina ja kaikkialla pelastuksesi perustus. Opi tuntemaan lisää Jeesusta ja anna Pyhän Hengen muuttaa sinua lisää Hänen kaltaisekseen. Opettele tuntemaan lisää Pyhää Henkeä ja toimimaan Hänen kanssaan yhteistyössä.

Joh. 8:12: Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

Olet jatkuvassa kasvuprosessissa, missä voit saavuttaa yhä uusia siunauksia Jumalassa. Jeesus on avannut sinulle kokonaan uudet suunnitelmat ja mahdollisuudet jo täällä maailmassa. Hän kutsuu sinua palvelemaan muita ihmisiä ja jakamaan heille niitä siunauksia, mitä olet itse vastaanottanut.

http://www.tulta.net/Pelastus/uskoon.htm
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään en kerkiä liioin täällä kirjoittelemaan, kun tänään kotini ovet aukeaa Yhteiseen Rukoushetkeen, mutta tässä katseltavaa jonka koin vahvaksi ja hyväksi sanomaksi: http://www.tv7.fi/vod/player/48298/ Suosittelen.

Isännän pöydässä > Vieraana Sakari Kela
Henkilökuvat > Isännän pöydässä > Vieraana Sakari Kela
Sakari Kela painottaa, että tärkeintä on henkilökohtainen suhde Jumalaan. Hän todistaa myös siitä, että saamme sen mistä luovumme, ja Raamattukin lupaa sen.
Vastaa Viestiin