voitelu

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
VainYksinJeesus

voitelu

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Voiko jollain ihmisellä olla erityisvoitelu? Ja jos voi niin mitä sellanen tarkottaa?
VainYksinJeesus

Re: voitelu

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Ja eikös Jeesus kasta erikseen Pyhällä Hengellä? Että vaikka ois täyttynyt Hengellä niin kaste on erikseen? Saako silloin kasteen jälkeen voiman palvella niillä armolahjoilla mitä Herra antaa?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2225
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: voitelu

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Yksi Herra Yksi Usko Yksi Kaste Yksi Jumala ja kaikkien Isä. Efes. 4:5-6

1.Joh. 2:20

Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto

2:27

Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: voitelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus varustaa työntekijänsä heidän tehtävänsä mukaan. On monia astioita erilaisia palvelutehtäviä varten. Sinun tulee paikallistaa ja sisäistää oma kutsumuksesi, tehtäväsi ja voitelusi. Älä vertaa elämääsi tai voiteluasi toisiin, sillä Jumala on suunnitellut sinulle oman tehtävän. Sen sijaan vertaa nykyistä tilannettasi siihen, mitä Herra on sinulle puhunut ja aseta tähtäimesi Herrassa yhä korkeammalle.

Voitelun vastaanottamisen ensimmäinen kynnys on siinä, että tulet täysin tietoiseksi omasta riittämättömydestäsi ja kyvyttömyydestäsi. Kun tulet siihen pisteeseen Jumalan voitelu voi alkaa laskeutua elämääsi! Voitelussa eläminen ja palveleminen johtaa sinut jatkuvaan lihan kuolettamiseen. Mitä suuremman voitelun haluat sitä suurempi nöyryys sen saamiseksi tarvitaan. Jeesus antaa jokaiselle yltäkylläisesti, eli enemmän kuin on tarpeen. Voitelu on Jumalan kirkkauden ja mielisuosion läsnäoloa elämässäsi ja sinun tehtävänäsi on valvoa vaellustasi, että voitelu voi pysyä ja kasvaa edelleen.
Uudessa liitossa jokaisella kristityllä on voitelu:

“Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto” (1.Joh.2:20)

“Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet“ (1.Joh.2:27)

“Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala” (2. Kor. 1:21)

Jeesus oli voideltu tehtäväänsä:

“Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta”. (Luuk.4:18-19)

Jeesuksesta sanotaan, että uudessa liitossa Hän on meidän ylipappi, aivan, kuten vanhassakin liitossa oli ylimmäinen pappi. Meistä kristityistä sanotaan, että me olemme niitä muita pappeja, aivan, kuin Aaronin pojat olivat vanhassa liitossa:

”Mutta te olette “valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja”, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa” (1.Piet.2:9)
Sinettisormus

Re: voitelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä opin kuin kirkastuen, voitelun Paavalin kautta. Uudestisyntyneinä Kristuksessa, olemme hänen voidellunsa ja valittunsa. Ja mitä enemmän pystymme kuolettamaan itseämme omassa lihassamme, nöyrtyen ja kärsienkin, kuin Paavali, kasvamme ja kirkastumme Kristuksessa. Paavali kehoittikin meitä iloitsemaan vaikeuksista elämässämme, sillä sitä kautta myös vahvistumme ja kirkastumme Kristuksessa. Ei ole helppoa, mutta uudestisyntyneinä täysin mahdollista. Itselleni tuo oli valtava ja kirkastava oppi, kun sen syvällisesti ymmärsin.

Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: voitelu

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Minä opin kuin kirkastuen, voitelun Paavalin kautta. Uudestisyntyneinä Kristuksessa, olemme hänen voidellunsa ja valittunsa. Ja mitä enemmän pystymme kuolettamaan itseämme omassa lihassamme, nöyrtyen ja kärsienkin, kuin Paavali, kasvamme ja kirkastumme Kristuksessa. Paavali kehoittikin meitä iloitsemaan vaikeuksista elämässämme, sillä sitä kautta myös vahvistumme ja kirkastumme Kristuksessa. Ei ole helppoa, mutta uudestisyntyneinä täysin mahdollista. Itselleni tuo oli valtava ja kirkastava oppi, kun sen syvällisesti ymmärsin.
Amen! Täsmälleen niin.

Kun teemme rukoustyötä itsellemme, niin silloin on syytä ajatella mitä Jumala meistä tahtoisi ja rukoilla sitä kautta itsellemme parannusta, joka on luopumusta maailman arvoista ja ihanteista. Minäkin tunnen itsessäni paljon sellaisia ominaisuuksia, jotka minua vievät maailmaan ja niitä vastaan on vaikea taistella ilman tämän tilanteen selkeää ymmärrystä. Nuo ominaisuudet vetävät minua syntiin kuin virta jota vastaan pitää koittaa taistella ja mitä enemmän pääset siitä virrasta pois ja hiljentyä Jumalan tahdon mukaan, niin sitä suuremmassa määrin voitelu tulee osaksemme. Se on sitä Paavalin kuuluttamaa kilvoittelua. Emme me koskaan kykene täydellisyyteen, siihen ei kannata ehkä edes pyrkiä, koska siellä on se toinen eksytyskuoppa, ylpeys, joten on parempi että kilvoittelemme niin kauan kunnes täydellisyys tulee itse luoksemme.
Sinettisormus

Re: voitelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Mitä enemmän luovumme maailman asioista ja viettelyksistä, sitä enempi Kristuksella on tilaa meissä, Pyhän Hengensä kautta.
VainYksinJeesus

Re: voitelu

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Eilen illalla Herra sanoi, jos siis osaan erottaa Hänen puheensa omista ajatuksista, Hän sanoi että kastaa minut Pyhällä Hengellä.
Olen joskus aikoinaan ihmetellyt mikä on Hengen kaste.
No nousin seisomaan, katosta loisti taas sellanen valonsäde, näen useesti näitä omaan käteen kohdistuvaa valoa tai pään yläpuolella, puhuin sitten kielillä. Sitten Hän ilmoitti että Hän antaa mulle armolahjan, pahojen henkien ulosajamiseen.
Olen kokenut aiemmin tälläisen, että Pyhän Hengen voimasta on henki joutunut lähtemään, mutta nyt se niinkuin ilmoitettiin erikseen että saisin tälläsen lahjan...silloin olin itse todella peloissani, mutta sain nähdä ja tuntea millainen voima Pyhässä Hengessä on ja Jeesuksen nimessä. Ei tarvinnut kuin pitää kättä toisen päällä, ja sellainen voima tuli mun ylle, etten koskaan ennen ollut kokenut.

Kyseessä on ollut oma perheenjäsen ja koen että vihollinen erityisesti tuota ihmistä kiusaa.
Pyysin eilen sitten kun olin niin onnellinen siinä hetkessä, niin tuota ihmistä, että saisin rukoilla hänen puolestaan. Ja hän tuli rukoiltavaksi, mutta sitten hän suurinpiirtein retkotti lattialla, pää sohvalla. Ei mennyt kunnolla siis polvilleen lattialle ja kun tunsin että Pyhä Henki tuli hänen ylleen, niin tuo ihminen rupes pitämään ihmeellistä ääntä. En tiedä oliko hänessä jokin, en kehdannut kysyä, mutta voimakkaammin sanoin vaan Jeesuksen Kristuksen nimessä. En tiedä, tuo "tyyppi" kiroilee paljon, ja vaikka sanoisin sata kertaa että lopettaa, niin ei mee perille. Suuttuessaan hän saattaa heittää tavaroita, on todella heikkohermoinen.
Mutta antaa kyllä rukoilla puolestaan, mikä on ihana asia.

Mä toivon että jos kirjoitan jotain mitä Pyhä Henki on puhunut, niin kerrotte jos ette koe että olisi Hänen puhettaan. Koska mietin, että eikö Henki teissä vahvista, jos joku sanoma on Häneltä?
Sinettisormus

Re: voitelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiittäen ota tuo lahjasi vastaan, äläkä pelkää, sillä itsessäsi sinä et tee mitään, sellaista voimaa sinulla ei ole, vaan Jeesus Kristus, on voimasi.
VainYksinJeesus

Re: voitelu

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Kiittäen kyllä :) Kyllä sitä rukoilee että ihmiset jotka on pahojen henkien valtaamina tai muuten kahlehdittu, niin saisivat vapautua. Ite kun on ollut pelon vankina, niin se miten Jeesus voi tehdä vapaaksi, on kyllä ihmeellistä.
VainYksinJeesus

Re: voitelu

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Niinkuin tänään kokouksessa, siellä on vanha mies joka ei ole uskossa. Mutta Pyhä Henki on aikoinaan koskettanut mua tuon miehen kautta. Silloin luulin että hän on tosiuskova, mutta selvisikin kun tutustuin häneen, ettei hän tunne Jeesusta.
Tänään näin häntä, ja siinä juteltiin..eräs toinen uskova kysyi jos saisimme rukoilla hänen puolestaan mutta hän ei sitten antanut. Ja tuo mies sanoi, että "kun se Jeesuskin on niin ihmeellinen tyyppi".

En voinut olla naurahtamatta ja sanoin että siinä hän on kyllä niin oikeessa, Jeesus on ihmeellinen ja kerron sen joka päivä Hänelle.
Jeesus on laskenut mun sydämelleni tuon vanhuksen ja rukoilen ettei hän kuolisi ennenkuin on ottanut Jeesuksen sydämeensä.
Hän sanoi ettei ole kiinnostunut Jeesuksesta. Kuitenkin uskon että juuri Jeesus vetää häntä sinne kokouksiin.
Vastaa Viestiin