Palkkapappi ja valelääkäri

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Palkkapappi ja valelääkäri

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tako Hjelt kirjoitti aika kivan vertauksen, jossa hän oivalsi käyttää valelääkäriä ja kelan lääkäriä vitsin muodossa. Nimittäin vitsi kuuluu, että mitä eroa on valelääkärillä ja kelan lääkärillä? No valelääkäri on ainakin tavannut potilaan.
Tämän saman kaavan kautta palkkapappia voisi verrata lääkäriin. Palkkapappi osaa Raamatun ulkoa muttei koskaan ole tavannut henkilökohtaisesti Jeesusta.

Hän kirjoitteli näin.
Valepappi, eli palkkapappi?
Valepappi kyllä tuntee Raamatun tekstin, mutta ei tunne sanomaa, eli ei ole tutustunut Kristukseen.
Johanneksen evankeliumi 10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. 10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, 10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
Avatar
Marie
Viestit: 351
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Palkkapappi ja valelääkäri

Viesti Kirjoittaja Marie »

Ai kun nauratti toi valelääkäri, olipa hauska vitsinä. Ja niin totta. Ja niin monia suomalaisia on joutunut kokemaan Kelan "valhelääkärit" elämässään.
Vastaa Viestiin