Syvempi yhteys Jeesukseen?

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Re: Syvempi yhteys Jeesukseen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuinka voin saada syvemmän yhteyden Jeesukseen?

Onko Jeesus sinulle elävä ja lähellä sinua elämässäsi?
Kirjoittanut Vern Nicolette
Kuinka voin saada syvemmän yhteyden Jeesukseen?

Kristittyjen suhde Jeesukseen vaihtelee suuresti henkilöstä toiseen. Pelkästään se, että olet kääntynyt, eli tullut kristityksi, ei välttämättä merkitse sitä, että sinulla olisi syvä ja luottamuksellinen suhde Jeesukseen.
Elävä ja luottamuksellinen suhde

Joillekin kristityille suhde Jeesukseen koostuu rukoilemisesta ja kirkossa käymisestä sunnuntaisin. He pitävät Jeesusta syntiensä uhrina, mutta suhde häneen jää siihen. Toisille Jeesus on esimerkki, jota voi seurata, ja he yrittävät parhaansa mukaan elää niin kuin hän eli. Mutta koska Jeesus on taivaassa ja he täällä, he eivät odota oikeastaan mitään erityistä suhdetta häneen, ja siksi siitä ei myöskään tule mitään. Sellaista suhdetta Jeesukseen voidaan parhaassa tapauksessa kuvailla sanalla “etäinen”.

Mutta Raamattu puhuu intiimistä ja dynaamisesta suhteesta Jeesukseen. Hän on kaikesta huolimatta henkilö, ei “teologinen käsite”; ei sellainen henkilö, joka kerran eli maan päällä ja nyt on kaukana meistä, vaan sellainen, joka elää ja on hyvin lähellä sinua. Hän tuli kiusatuksi kaikessa niin kuin sinä, mutta hän voitti synnin ja kuoleman (Hepr. 4:15; Room. 6:8). Koska hän oli uskollinen, hänellä on kaikki valta ja armo auttaa sinua voittamaan synti elämässäsi. Tämä merkitsee myös sitä, että suhde häneen voi olla täynnä elämää – ei eloton ja pysähtynyt – koska hän itse elää (Ilm. 1:18)!
Valitse hänet

Asia on niin, että sinä itse päätät sen, millainen suhde sinulla on Jeesukseen. Sinun täytyy ensin uskoa, että luottamuksellinen suhde Jeesukseen on mahdollista, ennen kuin voit käydä sellaiseen suhteeseen.

Suhde Jeesukseen ei ole yksipuolinen. Jeesus teki tämän selväksi, kun hän sanoi: “Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.” Joh. 14:23. Ajattele, että Jeesus ja Isä haluavat tulla asumaan luoksesi! Onko sinulla häneen sellainen suhde?

Ja hän sanoo edelleen, että “Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.” Joh. 14:21. Oletko koskaan ajatellut, että Jeesus haluaa ilmaista itsensä sinulle? Tämä lupaus on annettu niille, jotka rakastavat häntä ja pitävät hänen käskynsä, niin on selvää, että tämä jatkuu läpi koko kristillisen elämäsi, eikä tapahdu ainoastaan sen alussa.

Hän myös lupaa “aterioida kanssasi” eli syödä yhdessä sinun kanssasi, niin kuin on kirjoitettu Ilmestyskirjassa 3. Ajattele itseäsi istumassa ja syömässä yhdessä Jeesuksen Kristuksen kanssa ja käymässä hyvää ja rohkaisevaa keskustelua elävän Jumalan Pojan kanssa! Mikä fantastinen ja luottamuksellinen suhde sinun onkaan mahdollista omistaa Jeesuksen kanssa! Mutta silloin sinun tulee uskoa, että sellainen yhteys on mahdollinen ja täyttää ne ehdot, jotka Jeesus on asettanut.
Jokapäiväinen yhteys

Jos täytät nämä ehdot (pidät Jeesuksen sanat elämässäsi), Jeesuksesta tulee rakas ystäväsi, jonka kanssa sinulla voi olla yhteys joka päivä. Hän ei ole kaukana sinusta, vaan hän puhuu sydämessäsi ja mielessäsi Pyhän Hengen kautta. (Eikö hän sanonut: “Jumalan valtakunta on teissä sisäisesti”?) Se on jatkuvaa vuoropuhelua hänen kanssaan, jota rakastat ja jota seuraat. Hän ei ole vain ystäväsi, vaan hän ymmärtää, millaista on olla kiusattu, ja siksi hän auttaa sinua hädän hetkellä. Hän on viisauden ja rohkaisun lähde, ja siksi hän on voiman lähde kiusauksen hetkellä. Hän on pelastajasi, ei pelkästään synnin rankaisusta vaan myös synnin vallasta elämässäsi. Niin kuin on kirjoitettu: “…apu hädässä aivan vahva.” Ps. 46:2. Niin saat kokea Jeesuksen! Hän voi sääliä heikkoja, koska hän itse on kokenut inhimillisen heikkouden (Hepr. 4:15).

Suhde Jeesukseen on sinun sydämessäsi, mielessäsi ja hengessäsi. Kun hän on kaikkein rakkainta, mitä sinulla on, hän myös istuu sydämesi valtaistuimella. Sinä alat tuoda ajatuksesi hänen eteensä, ja sydämesi asenne on: “Rakas Herra Jeesus, onko tämä ajatus sinun mielesi mukainen?” Sellaisella asenteella sydän alkaa ymmärtää, mikä on Jeesuksen mieli, joka on myös Hengen mieli: elämä ja rauha! Opit, että jotkut ajatukset saavat aikaan elämää ja rauhaa, kun taas toiset johtavat levottomuuteen ja tyhjyyteen. Tällä tavalla opit erottamaan hyvän ja pahan välillä jokapäiväisissä tilanteissa, sen välillä, mikä on hänen silmissään otollista ja mikä ei sitä ole. Jeesuksesta tulee kouluttajasi ja ohjaajasi syvempään elämään Hengessä.

Yhteys, joka sinulla on Jeesukseen, on myös ihmishengessäsi, missä opit kääntymään hänen puoleensa, kun sinulla on stressiä, taistelua ja kiusauksia, pois omista ajatuksistasi ja tunteistasi. Siellä kohtaat Jeesuksen Hengen, joka on profeetallinen henki (Ilm. 19:10). Jeesuksen profeetallinen Henki puhuu rakentumiseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi suoraan ihmishengellesi, ja tunnet itsesi voimakkaasti vahvistetuksi.

Kun tulet lähemmäksi Jeesusta, Raamatun sanat, joita olet lukenut ja kuullut ja joista olet puhunut monta kertaa aikaisemmin, tulevat eläviksi. Tunnet ilmestyksen hengen puhuvan sisälliselle ihmisellesi, ja sen seurauksena ymmärrät Jumalan sanan ja oman elämäsi aivan eri tavalla. Usko syntyy sydämessäsi suuremmassa määrin jokaisen ilmestyksen myötä Sanasta. Ja sitä mukaa kun uskosi kasvaa, myös Hengen voima lisääntyy elämässäsi, niin että voit entistä enemmän seurata Jeesuksen jälkiä.
Jatkuvasti syvempi yhteys

Yhteys ihmisiin on dynaaminen, siten että yhteys usein muuttuu ajan myötä ja se voi syventyä. Samoin on myös suhteesi laita Jeesuksen kanssa. Samalla tavalla kuin Jumalan laupeus on uusi joka aamu, voi sinun yhteytesi Jeesukseen myös olla uusi ja elävä joka aamu! Yhteys tulee syvemmäksi sitä mukaa kuin rakkaus häntä kohtaan lisääntyy, ja samalla rakkautesi omaa elämääsi kohtaan (eli omaa tahtoasi kohtaan) vähenee.

Jeesus sanoo: “Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani.” Ilm. 3:20.

Hän sanoo: “jos joku kuulee”. Kuulutko sinä tähän joukkoon?

Sinusta tuli ehkä kauan sitten kristitty, mutta et ehkä koskaan ole saanut luottamuksellista suhdetta Jeesukseen. Tunnetko hänen kolkuttavan sydämesi ovella tänään? Kutsu hänet sisälle sydämeesi, ei vain syntiesi uhrina, vaan rakkaana ystävänä, Herrana ja Mestarina, jonka haluat vahvistavan ja hallitsevan sydämessäsi ja elämässäsi.

Siunattu olet sinä, joka uskot Jeesuksen sanoihin, joka avaat sydämesi oven ja kutsut hänet sisään Herrana ja Mestarina! Koet, millaista on, kun Jeesus elää ja asuu sydämessäsi. Saat kokea luottamuksellisen suhteen kuninkaiden Kuninkaaseen ja herrain Herraan!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Syvempi yhteys Jeesukseen?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Pelko ja häpeä yhdessä oli Adamin ja Eevan perisynti, joka meitä kaikkia on riivannu, kunnes me olemme käyneet sen rankan prosessin läpi, jota uskoon tulemiseksi kutsutaan. Prosessin loppuvaihetta kutsutaan uudestisyntymiseksi, koska sekin kuvastaa uskoon tulemista ja sen loppuvaihe on rankka mutta lopputulos ikionnellinen.
Sinettisormus

Re: Syvempi yhteys Jeesukseen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo!
Tärkein, henkilökohtainen kysymys onkin: " Rakastanko Jeesusta? Onko Hän kaikista rakkain?"
Tämä on lähtökohta joka tulee täyttyä.
Sinettisormus

Re: Syvempi yhteys Jeesukseen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Minulle Hän on rakkainta mitä voi olla.
💖💖💖
Sinettisormus

Re: Syvempi yhteys Jeesukseen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.koivuniemi.com/juha-korhosen-tarina

Juhan tarina

Elettiin kesää 1975 Muuramessa sukumme kesähuvilalla. Olin yhdeksänvuotias ja pelkäsin kuolemaa. Ymmärsin, että taivaaseen pääsevät vain Jeesuksen omat. Tiesin, etten ollut Jeesuksen oma. Tiesin, että olin tehnyt syntiä. Tunsin ihmisiä, jotka uskoivat Jeesukseen. Heillä oli rauha sydämessään. Se näkyi. Yksi heistä oli papaksi kutsumamme isoisäni Vilho Rantanen.

Eräänä iltana kiipesin portaat papan makuukammariin. Hän oli jo nukkumassa. Pappa, minä haluan tulla uskoon, sanoin. Tämä oli hänelle mieluinen pyyntö. Niin polvistuin hänen sänkynsä viereen ja rukoilimme yhdessä Jeesusta elämääni ja isoisäni sai siunata minut uskon tielle. Elämäni muuttui silloin pysyvästi. Sain syntini anteeksi ja rauhan Jumalan kanssa. Kuolemanpelkoni väistyi. Tiesin, että nyt olin matkalla taivaaseen!

Sinäkin voit saada rauhan Jumalan kanssa. Jumala rakastaa sinua. Jos et ole Jeesuksen oma, rukoile seuraava rukous:

Rakas Jeesus, minä avaan Sinulle sydämeni oven. Tule elämääni. Anna syntini anteeksi. Tule Herrakseni ja anna minulle Sinun rauhasi. Kiitos Jeesus, että tulit sydämeeni ja annoit syntini anteeksi. Kiitos rauhastasi, Herra Jeesus. Kiitos, että olen nyt Jumalan lapsi ja matkalla taivaaseen. Amen.

Jeesus kuuli rukouksesi, ja olet nyt Hänen omansa.

Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet (Jeesuksen) vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä > Joh. 1:12.
Sinettisormus

Re: Syvempi yhteys Jeesukseen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mitä ihminen sanoo? Mitä Jumala hänelle vastaa? https://malm.vuodatus.net/lue/2016/04/p ... enlyonteja
Hanne

Re: Syvempi yhteys Jeesukseen?

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Olisikin, ehkä en ole sen arvoinen, oikeasti
Hanne

Re: Syvempi yhteys Jeesukseen?

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Teen vain vääriä ratkaisuja
Sinettisormus

Re: Syvempi yhteys Jeesukseen?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinä olet sen arvoinen!
Kaikki me teemme vääriä ratkaisuja! Minäkin!
Eipä ihmisistä löydy yhtään itsessään täydellistä. Jos niin olisi emme tarvitsisi tien näyttäjää.
Vastaa Viestiin