Elämä on kuin palapeli

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinetti

Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Elämä on kuin palapeli jota yritämme koota. Joskus puuttuu paloja ja tulee eteen vaikeuksia tai peli päättyy kokonaan kesken. Vaikeistakin peleistä voi muodostua kuitenkin lopulta kaunis kuva, samoin elämässä. Saatamme tuntea pettymystä, turvattomuutta, mutta myös ilon ja onnen hetkiä, ihania onnistumisia. Olemme elämän koulussa. Joillekin se on helpompaa ja jotkut kulkevat sen vaikeamman tien kautta. Luottamus Jumalaan kuitenkin auttaa ja antaa ihanaa turvaa. Turva ei ole kuitenkaan aina varallisuutta vaan ihanaa rauhaa. Hän on meidän Isämme, emmekä halua tuottaa Hänelle pettymystä.
- Emmehän?
Haluan tämän suhteen toimivan, toivon että sinä haluat samaa. Jos et vielä tunne Jumalaa, toivon että kokemukseni saa sinussakin heräämään etsijän, joka lopulta löytää Jumalan aidon rakkauden. Kun sen löytää, ymmärtää ettei mitään parempaa ole. Levätä Jumalan rakastavilla käsivarsilla. Olemme joskus kuin tuhlaajapoikia ja tyttöjä, kun saavumme takaisin Isän luo. Usko ja luota, sillä Hän kyllä ottaa meidät avosylin luokseen, antaen anteeksi ja pesten pyykkimme puhtaan valkoisiksi, jos sitä todella rakkaudessa haluamme. Ei niin likaista vaatetta eli syntiä, jota Jumala ei pystyisi puhdistamaan. Meidän täytyy vain myöntää että olemme tehneet virheitä, itsellemme ja Jumalalle. Elämä on pitkä ja raskas, meidän ei pidä hoppuilla. Kun huomaat herääväsi uskoon, älä jää sen kanssa yksin, vaan hakeudu johonkin seurakuntaan, aivan sama minkä seurakunnan koet henkiseksi kodiksesi, kunhan se edustaa samaa Ylösnoussutta, Jeesusta Kristusta josta minäkin puhun, Raamatun Jumalaa. Tai hakeudu ainakin jonkin uskovan ystävän luo jonka kanssa voit puhua. Ala lukea raamattua, mitä enemmän sitä lukee, sitä enemmän se alkaa avautumaan. Sanotaan että se on monitasoinen kirja, ja niin se onkin, minäkin olen sen todennut. Evankeliumeista on hyvä aloittaa.

Matteuksen evankeliumin 25 luku on minulle erityisen tärkeä. Ei vain lukea sitä, vaan myös elää sen sanan mukaan, antaa näkyä sen teoissamme. Nämä ovat niitä tekoja mitkä kuuluu toteutua uskovan elämässä. Ne tulevat ratkaisemaan tuomiomme viimeisenä päivänä. SIIS TODELLA TÄRKEÄÄ! Ja nämä pitää toteutua myös rakkaudella, ei hampaat irvissä tehden, muuten tekemisillämme ei ole mitään väliä. Aidon uskovan sydämessä on kuitenkin rakkaus, joten tämän ei pitäisi olla vaikeaa. Rakas ystävä, etsi mieli avoinna. Tutkiskele ja tarkastele, edustaako uusi asia, hyvää vai pahaa? Onko se Raamatullista? Sillä se on Jumalan sanaa. Jotkut sanovat että se on vain ihmisen kirjoittamaa tekstiä, niinhän se tavallaan onkin, näin maallisesti katsottuna, mutta Jumala on käyttänyt siinä ihmistä välikätenä, ottanut Raamatun kirjoittajat omaan ohjaukseensa. Tunnen että Jumala on ohjannut minuakin näissä kirjoitelmissani. En koskaan olisi saanut kaikkea tätä aikaan ilman Jumalaa. Mitä teenkin, teen sen Jumalan rakkauden läsnäolossa. Jumala rakastaa meitä kaikkia ja tarvitsee meitä kaikkia, mustasukkaisuuteen asti Hän meitä halajaa. Jokainen ihmiselämä on Jumalalle arvokas. Toivottavasti se on sitä meille ihmisillekin. Henkisen kasvuni kehittyessä, avoimuuteni lisääntyessä, ole tullut siihen tulokseen, että elämme todella lopunaikoja. Siksi minulla on huoli niistä jotka eivät vielä usko. En halua heidän joutuvan kadotukseen sen ikävistä ikävimmän vihtiksen kanssa. ( Vihtis= vihtahousu= saatana ) Siksi toivon että nämä kirjoitukseni, jotka ovat aitoja kokemuksia, aidosta elämästä, koskettaisi sinua ja sinussa heräisi aito kiinnostus ja rakkaus Jumalaa kohtaan. Jos näin käy, älä koskaan päästä siitä rakkaudesta irti, vaan voimista sitä päivä päivältä, olemalla yhteydessä päivittäin Jumalaan, rukoilemalla ja lukemalla sanaa. Tv7:ltä löytyy myös valtavasti hyviä ohjelmia, netin tai kaapeli kanavien kautta, myös niille jotka vasta tutustuvat Jumalaan. Mitä vahvempi yhteys sinulla on Jumalan kanssa, alkaa myös ihanat ihmeet elää elämässäsi. Nämä kirjoitukseni ovat myös
rakkaus kirjeitä Jeesukselle ja Isä Jumalalle ja sinulle rakas läheiseni. olemmehan sisaria ja veljiä keskenämme, Jeesus meidän vanhin veli ja Isä, Jumalamme. Olemme Jumalan lapsia ja siis yhtä perhettä. Siunausta sinulle matkalla Jumalan tuntemiseen.


Ilm. 19:7-9
7. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
8. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus.
9. Ja hän sanoi minulle: “Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!” Vielä hän sanoi minulle: Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat.”
Sinetti

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Evankeliumi Matteuksen mukaan 25
1. "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4. Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7. Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10. Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12. Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
14. Sillä tapahtuu, niinkuin tapahtui, kun mies matkusti muille maille: hän kutsui palvelijansa ja uskoi heille omaisuutensa;
15. yhdelle hän antoi viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykynsä mukaan, ja lähti muille maille.
16. Se, joka oli saanut viisi leiviskää, meni kohta ja asioitsi niillä ja voitti toiset viisi leiviskää.
17. Samoin kaksi leiviskää saanut voitti toiset kaksi.
18. Mutta yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan.
19. Pitkän ajan kuluttua näiden palvelijain herra palasi ja ryhtyi tilintekoon heidän kanssansa.
20. Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
21. Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
22. Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
23. Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
24. Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
25. Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
26. Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
27. Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
28. Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
29. Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
30. Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Sinetti

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

13.10.2011.
Heräilin aamulla sängyssä sikeästä unesta. En halunnut nousta heti, vaan lepäilin vielä silmät kiinni hämärässä makuuhuoneessa. Näin kuinka eteeni ilmestyi himmeä kruunu, ei muuta, sitten se hävisi. Hetken kuluttua kuulin hyvin lempeän ja kauniin naisäänen, ilman mitään kuvia:
- “Nyt on tähtitaivaan aika.”
Sitten ei tapahtunut enää mitään, se oli näky. Olin ihmeissäni. Mitä tämä tarkoittaa? On niin vaikea tulkita näitä, olenhan vain ihminen. Ymmärsin kuitenkin pian että sen täytyi liittyä Ilmestysmajan profetiaan. Minähän olin altaassa tähtitaivaan alla. Nyt se siis alkaa, mitä se sitten onkaan. Kruunu= kuin Kuningatar Ester= Ylhäinen. Näin nimittäin vuoden alussa unen jossa enkelit valmistelivat minua ja sanoivat:
- Ei pyhä, mutta Ylhäinen.
Nämä vahvistavat toinen toisiaan. Noin pari vuotta sitten minulle näytettiin unenomaisesti, kuin tv-ruutu, mustaruutu johon ilmestyi Art, tai jotain vastaavaa, kuvat ilmestyivät valkoisina kuin pilvet ja sitten hävisivät, sitten tuli kaari silta ja se hävisi, sitten tuli kruunu ja lopulta Jeesus ristillä. Eli tässäkin minulle näytettiin Kruunu= Ylhäinen. Kaarisilta= Sovitus, joka tapahtui kun kävin uskonkasteella. Nämä todellakin vahvistavat saamiani profetioita. Mitä minulle onkaan tapahtumassa? mutta haluan olla valmis, sillä se on herran kutsuma tie.
- Onko sinulla ollut koskaan niin iloinen mieli, että tuntuu ihan varpaissa asti?
Silloin tiedät, miltä tuntuu, kun sydämessä pulpahtelee ilo ja kiitollisuus Jumalalle. Meidät on tarkoitettu ylistämään Herraa. Jeesus sanoi:
- Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan.
Todella yksinkertaista. Meidät on luotu tänne kokemaan Herran tekoja ja julistamaan niitä. Ilman Jeesusta elämä olisi tylsää. Uskon henki vapauttaa Jeesuksen Kristuksen ihmeitä tekevän voiman.
- Mitä näet itsessäsi?
- Näetkö ihmisen joka ei tiedä mitä tehdä?
- Kaipaavan ihmisen Jeesuksen luo, muttei ymmärrä sitä itse?
Elä elämäsi huolella, sillä se on arvokas lahja. Kuolemaa kohti me menemme, joka ikinen. Vaikeita asioita, mutta niitä kannattaa oikeasti miettiä.
- Olemmeko valmiita?
Minäkin kaipaan Jeesusta joka minuutti, joka sekunti. Rakkaus Jeesukseen on valtava. Olen riippuvainen Jeesuksesta, mutta se on hyvä asia. Yleensä riippuvuus on paha asia, mutta tässä kohtaa se on todella hyvä.
- Mieti miten Jumala voi vaikuttaa sinun kauttasi?
Meidän tehtävämme on rakastaa ja palvella lähimmäisiämme.
- Miten sinä voit toteuttaa tämän sinun elämässä?
Me asumme eripaikoissa ja vaikutamme eripaikoissa, sinä voit palvella omalla alueellasi, johon jonkun muun olisi vaikea päästä. Joskus voimme auttaa ja antaa apumme jopa sairaalan sängyltä, ei se paikkaa katso. Ihmiset ovat nykyään liian järkeviä, kaikki pitää olla järjellä selitettävissä. Jokainen ihminen joutuu kohtaamaan vastoinkäymisiä. Täytyy löytää oikea elämän tie, mikä ei ole aina helppoa. Kamppailemme ajatuksiemme ja pelkojemme kanssa. Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse olla niin iso, että täytyisi selvitä elämässä yksin. Jeesus jätti meille esimerkin siitä kuinka meidän pitäisi kohdella toisiamme, astumalla heikomman puolelle, puhumalla ja tekemällä heidän puolestaan. Jokainen on ainutlaatuinen ja erilainen, siksi täydellinen sellaisenaan. Meidän pitäisi kirjoittaa kalentereihimme, että pidämme lupauksemme, puhumme totta ja pidämme kiinni lähimmäisistämme. Elämä on kivempaa, jos tekee mitä pitää tehdä, eikä riko sääntöjä. Elämä on vaikeaa jos ei noudata sääntöjä, maallisia ja taivaallisia. Tottelevaisuus ja kuuliaisuus antaa siunauksen. Pitää olla sanansa mittainen. Jos olet valehtelija, et ole mitään. Teoilla on aina seuraus, niin maallisesti kuin taivaallisestikin katsottuna. Pitää kantaa tekojensa seuraukset. Emme halua tulla loukatuiksi, emmekä saa
loukata muita. Emme saa olla röyhkeitä, vaan meidän pitää kunnioittaa toisiamme enemmän. Emme saa orjuuttaa toisiamme, saatana orjuuttaa, emme kai halua olla tämän kaltaisia?
- Miten se käärme on saanut meidät valtaansa? Pettämällä ja valehtelemalla!”
Jos meillä ei ole ystäviä, on vaikeaa selvitä elämästä. Meidän pitää tehdä yhteistyötä ja tukea toisiamme arjessa. Me tarvitsemme rakkautta, mutta myös kuria. Rakkaus kukoistaa, rakkaus ei pure. Kaipaamme halauksia ja hellyyttä. Köyhien ja rikkaiden välinen kuilu suurenee tänä päivänä. Meidän pitää olla vahvoja ihmisenä. Kun on omia tavoitteita ja rakentaa omaa elämäänsä, se antaa voimaa. Se, kun onnistuu jossain, se vahvistaa ja kun onnistuu myös sellaisessa mikä ennen on aina mennyt pieleen. Me kasvamme. Ajat ovat vaikeat. Olemme kokeneet vaikeuksia. Mutta voimme ojentaa auttavan käden toisillemme.
- Onko vaikeaa?
Olen elossa ja se riittää, ei auttamiseen ja välittämiseen tarvita aina rahaa. Kun se tulee sydämestä, on se sitä parasta itseään, RAKKAUTTA! Jospa tässä elämässä osaisi laittaa arvot oikeaan järjestykseen, mikä on tärkeää ja vähemmän tärkeää. Ei pidä valittaa joka asiasta, kun tietää että on monia joilla ei ole mitään. He ovat yksin tässä maailmassa, köyhinä ja sairaina, vailla hoitoa, kodin turvaa.

- Ellet ruoki sataa ihmistä, ruoki yksi ihminen.”
ÄITI TERESA
Sinetti

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Tässä eräs sähköpostin palanen ystävälleni, tuosta edellisessä kirjoituksessani olleesta profetiasta, jonka silloin sain, avaamaan ja todistukseksi tuolle kirjoitukselle:

" .....Puheitten ja saarnojen jälkeen Johanna sanoi että tänään tuntuu että kaikkien pitää tulla eteen siunattaviksi Pyhällä Hengellä, sillä sali oli niin täysi kirkkautta ja Jumala vaatii tätä. Mekin menimme lopulta siunattaviksi ja tulihan mahtavat profetiat. Veljeni oli ennen minua ja kun he siunasivat, kysyin luvan, saanko minäkin laittaa käteni veljeni päälle, sain luvan. Veljeni kädet voideltiin parantamaan sairaita, samalla öljyllä Johanna voiteli myös minun käteni parantamaan sairaita. Sitten Johanna siunasi minua ja profetoi:
- Sinä olet menossa toiselle tasolle, … ei, sinähän olet jo siellä. Nyt näen paremmin. Jumala laittaa sinun jalkoihin hyvin vankat jalkineet…
Sitten tuli toinen nainen luokseni, kun Johanna pyysi häntä jatkamaan tästä. Tämä profetoi lisää, ilosta hymyillen:
- Sinä palvelet ihmisiä rakkaudella, pyyteettömästi. Sinä olet nöyrä palvelija. Jumala tulee antamaan sinulle paljon, voi, sinä et ymmärrä vielä kuinka paljon sinä tulet saamaan.
Sitten hän lopetti. Mietin lähtisinkö paikalleni ja samassa tuli kolmas nainen jostain sivusta luokseni. Sanoin että minut on jo siunattu. Hän vastasi:
- Ei, ei, tämä on ihan minun omaani, mikä minun täytyy päästä kertomaan sinulle. Näen altaan, niin kuin kylpylän altaan joka on täynnä vettä. Sinä olet altaassa ja naisia ympärilläsi. Altaan veteen on laitettu paljon eri tuoksuja. Sinua valmistellaan kuin kuningatar Esteriä, johonkin suureen. Sinulle tullaan aukaisemaan asioita. Altaan yllä on tähtitaivas ja mieletön rauha on kaiken yllä. Sinua valmistellaan johonkin suureen. Se
ei tapahdu aivan heti….
Arvaa kuinka iloinen olin tästä profetiasta. Halasin naista, kiitin ja ylistin Jumalaa. Saa nähdä mitä tulee tapahtumaan, mutta luotan että olen hyvissä käsissä. Sinunkin täytyisi joskus lähteä kokemaan se.
T:******
Sinetti

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Vanhemmiten alkaa arvostaa vanhempiaan ja elämän tärkeitä asioita, läheisiä ihmisiä ympärillään. Olemassa oloa.
- Kiitos vanhemmilleni ja lähellä oleville, jotka ovat vaikuttaneet kasvuuni, mutta suurimman kiitoksen saa Herra, Herra Jumala!
On ihanaa kun vakka löytää kantensa, jonka kanssa jakaa
elämänsä, kaikilla ei ole mitään tai ketään. Mutta emme aina muista olla kiitollisia siitä mitä meillä on. Tuntuu että kaikki on liian itsestään selvää. Kaikella on kuitenkin aikansa, niin kuin Saarnaajakin toteaa Raamatussa. Elämä on rutiinia. Meillä on liian kiire… kohti kuolemaa. Avataan silmämme, tekemään pieniä ihmeitä, auttamalla toinen toisiamme, vaikka vain kädestä pitämällä.
- Meillä on sama Henki!
Muistin taas saamani profetiat ja aloin tutkimaan Esterin kirjaa raamatusta ja muita teoksista, sillä olinhan saanut mahtavan profetian jossa minua valmistellaan kuin Esteriä ja sain näyn kruunusta ja äänen joka sanoi:
- Nyt on tähtitaivaan aika.
Raamatusta muistamme kuinka Kuningatar Ester oli rohkea ja viisas. Hän oli kansansa pelastajana. Ilmestyskirjan Johannes, on seurannut katseellaan historian kulkua ajan loppuun asti:

- Lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus. ( Ilm. 12:17)

Tänään nämä sanat on täyttymässä. Saatana suuttui Esterille koska tämä sai estettyä tämän aikeet. Siksi tämä tulee tapahtumaan uudelleen lopunaikoina. Viimeistä suurta taistelua ollaan valmistelemassa, jollei jo käydä. Muslimit ja Kristityt ottavat jo kovasti yhteen. Saatana on herättävä suuttumusta niitä kohtaan, jotka kieltäytyvät noudattamasta yleisesti hyväksyttyjä maallisia tapoja ja perinteitä. Jumalaa pelkääväiset ei voi hyväksyä ajatuksia, jotka loukkaa kymmenen käskyn lain kohtia. Taistelukentällä tapahtuu totuuden ja valheen välisen kamppailun viimeinen suuri yhteenotto. Jumalan jäännöskansaa vastaan lopulta annettava käsky tulee olemaan hyvin samanlainen kuin se, joka Ahasveros julkaisi juutalaisia vastaan. Eli päämiehemme korkeissa asemissa tulevat tuhoamaan niitä tärkeitä Jumalan arvoja ja käskyjä, esim. säädös sapatista.

Johanneksen ilmestys 12 luku:

Ja näkyi merkki taivaassa: vaimo vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään kaksitoista tähteä.
2. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.
3.Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä, ja kymmenen sarvea, ja sen päässä seitsemän kruunua;
4. ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähdistä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
5. Ja hän synnytti poikalapsen, joka oli kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
6. Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka että häntä elätettäisiin siellä tuhatkaksisataa kuusikymmentä päivää.
7.Ja syttyi sota taivaassa: Mikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat.
8. Mutta eivät voittaneet, eikä heillä ollut sijaa taivaassa.
9. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maapiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10. Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
11. Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä
rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12. Sen tähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!
13. Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.
14. Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääkseen erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoliaikaa poissa käärmeen näkyvistä.
15. Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niin kuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi.
16. Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.
17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
18. Ja se asettui seisomaan meren hiekalle.

Näitä tekstejä tutkiessani ja niiden tullessa vastaani, minulle nousi aina kylmät väreet ja päässä huimasi. Kun ymmärsin että lopussa Jeesus kaataa kaikki meidän syntimme paholaisen päälle ja ajaa tämän kadotukseen, koin sen niin voimakkaana että tunsin saavani kuin sähköiskun. Tällaista en ollut koskaan tuntenut. Sitten löysin mielenkiintoiset kohdat Johanneksen evankeliumista:
Luku 16: 21-22
21. Kun vaimo synnyttää, on hänellä murhe, koska hänen hetkensä on tullut; mutta kun hän on synnyttänyt lapsen, ei hän enää muista ahdistustaan sen ilon tähden, että ihminen on syntynyt maailmaan.
22. Niin on myös teillä nyt murhe; mutta minä olen taas näkevä teidät, ja teidän sydämenne on iloitseva, eikä kukaan ota teiltä pois teidän iloanne.
Sinetti

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Tiedän että Jumalalla on meille kaikille omat suunnitelmansa. Tosin meillä on myös vapaa tahto, tehdä asioita eri tavoin. Joskus valitsemme sen vaikeamman tien, mutta se myös kasvattaa meitä. Teemme asioita pitkän kaavan mukaan, niin kuin Israelin kansa erämaassa, 40vuotta kestävällä taipaleellaan. Se kaikki olisi voinut tapahtua helpomminkin jos olisivat uskoneet ja luottaneet Jumalaan. Samaa teemme tänäkin päivänä. Meidän täytyisi muuttaa suhtautumistamme Jumalaa kohtaan, eikä pitää tätä vain taruolentona. Usein kun olen avannut Raamatun umpimähkään ja katson mitä Jumala haluaa sanoa minulle tällä hetkellä, olen saanut raamatun kohdan,

Jesaja 35:8-10.
8. Ja siellä on valtatie, ja sen nimi on “pyhä tie””: sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
9. Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10. Niin Herran vapahdetut palaavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.

Tässä puhutaan uskosta. Usko ei ole näkyvää, uskomme ei näkyviin asioihin. Kuljemme ja teemme sen uskon mukaan. Se on uskon tie, pyhä tie. Koska sitä tietä kuljetaan uskon varassa, sinne ei todellakaan pääse mitkään pedot. Lopussa saavutamme ilon ja riemun ja murhe ja huokaus häviää. Kuinka ihanaa ja totta. Kukaan ei voi puolustaa meidän uskoa, Jokaisen on uskottava omalla vastuullaan, se on henkilökohtainen asia jokaisen kohdalla. Ketään ei voi pakottaa uskomaan, meillä on oma tahto, Jumala ei orjuuta meitä tässä asiassa, mutta haluaa palavasti meidän pelastuvan paholaisen valtakunnalta.
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala on elävä Jumala, ei kuva. Samoin on uskon kanssa, kun rukouksessa pyytää jotain, se on elävää uskoa! Periksi antamatonta, sillä eihän siinä muuten ole järkeä. Pitää lakkaamatta rukoilla ja kiittää. Minä kyllä tiesin tämän, mutta nyt tämä tieto syveni minulle, tämä veljeni eron kautta. Se antoi minulle esimerkin, miten pitää uskoa kaikissa rukouksissa, vaikkei näkyjä ja unia, eli kuvia olisi saanutkaan.
- ELÄVÄ JUMALA! ELÄVÄ USKO! ELÄVÄ SANA!
Minäkin opin tässä kriisissä jotain, jotain todella tärkeää. Minullehan luvattiin profetiassa että minulle tullaan aukaisemaan paljon asioita. Kun tämän ymmärsin ja kirjoitan tähän, aukaisin raamatun ja se aukesi kohdasta, Jeremia 1 luku, Profeetankutsuminen. Se puhutteli kovin. Illalla kun kävin nukkumaan muistui mieleeni vanhainkoti työajoilta, kuinka erään yli 90-vuotiaan mummon kanssa juttelin uskosta ja sanoin:
- Niin, jos joskus sinne taivaaseen pääsemme?
Mummo vastasi minulle hyvin vihaisena:
- Mitä järkeä on uskoa jos jossittelee!
Mummo oli aivan oikeassa, pitää peräksi antamattomasti uskoa siihen mitä haluaa ja pyytää, tämän Jumala on meille luvannut. Elämme todella lopunaikoja. Niitä jotka ovat vahvoja uskossaan, koetellaan. Netissä katselin jumalattomien varoituksia Johanna Tunturipurosta. Polvijärven pastorin talo paloi. Sanoi itsekin että paholainen koettelee, mutta positiivisena ajatteli että nyt on vapaampi lähtemään Jumalan taistelukentille. Uskovaisia perheitä hajoaa, mutta tämä kaikki on ennustettu, tämä oli odotettavissa ja se tulee vielä pahenemaan, tämä on vasta alkua.
- Saatana suuttui vaimolle ja kostaa tämän jälkeläisille, uskoville, niille jotka Jeesusta todistavat.”
Näin todella tapahtuu.
- …Nyt on aika…
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Profetaalisen sanan tehtävä on tuoda elämää ihmisille, rakentavaksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi. Jumalan sana johdattaa, jos otamme sen vastaan. Meidän pitää olla kuuliaisia tälle sanalle. Jumala on aikataulujen Jumala. Hän johdattaa meitä kädestä pitäen, omalla aikataulullaan. Joskus meidän elämä on täynnä vaikeuksia ja kysymysmerkkejä. Profetioiden kautta meitä voidaan ohjata. Voimme katsoa olosuhteitamme jotka voivat olla tienä meidän uuteen elämään. Ne tiet voivat olla todella kuoppaisia, mutta ne olosuhteet on mentävä läpi jotta saavutamme uuden, minkä Jumala on suunnitellut meille. Vanha karsitaan pois. Profetaalinen sana korjaa ja varoittaa. Profetaalisuus on Jumalan ase lopunaikaa varten ja sen tehtävä on rakentaa Kristuksen ruumista. Me saamme tämän sanan kautta parantua ja pelastua. Profetian hengen tehtävä on näyttää ihmisen sydämen ja sen salat. Kun olemme kuulolla, voimme saada näitä sanoja ja profetian henki voi tulla keskustelun keskelle ja antaa tiedon ja viisauden sanoja. Profetoiva rakentaa seurakuntaa, eli Kristuksen ruumista. Profetian sana ei tule ihmisen tahdosta vaan se on Jumalan antamaa sanaa, Pyhän Hengen kautta. Profetia vahvistaa ihmistä Jumalan edessä. Sellainen sana ei ole profetialista, mikä ei ole rakentavaa.
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Roomalaiskirje 8:5 kehottaa:
- “ Varjele hengellisyyttäsi.”

Se tähdentää sitä että tänä aikana saattaa huomio helposti siirtyä siitä, mikä Raamatun mukaan on todella tärkeää, huomiota hajottaviin ja aikaa vieviin asioihin. Hengellisyys, johon Raamattu kannustaa voi tasapainottaa elämäämme. Tänä päivänä elämämme on yhtä vastakkain asettelua, kahtiajakoa. On kyse hyvästä ja pahasta, Jumalan valtakunnasta ja paholaisen vallasta. Vastakkain ovat Jeesus ja kirjanoppineet sekä fariseukset. Paholainen on ollut alusta asti “valehtelija” ja “murhaaja.” Jeesuksen toimintaa ja ihmeitä hämmästeltiin ja luultiin tämän olevan pahan palveluksessa. Ihmiset eivät uskoneet että Jeesus oli Jumalan Poika, eivätkä nähneet oman sydämen pimeyttä. Jumala teki pelastus suunnitelman jonka mukaan Jeesus tuli pelastamaan meidät paholaiselta. Vastakkain on Jumalan hyvä tahto ja paholaisen paha tahto. Meidän sydän on taistelukenttä. TV:stä, lehdistä ja mediasta näemme hyvän ja pahan hedelmiä. Paholainen ei jätä meitä rauhaan. Siksi meitä kehotetaan rukoilemaan:
- “Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.”
Meillä on tukena taistelussa kasteessa Jumalan lapseksi syntyminen ja Kristuksen voitto synnistä ja paholaisesta.
- “Kumman puolelle kuulumme?”
Jeesus sanoo:
- “Kukaan ei voi palvella kahta Herraa. Jos hän toista rakastaa, hän toista vihaa; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.”
He vihasivat Kristusta, koska hänen puhtautensa ja pyhyytensä paljasti heidän syntisyytensä, ja he syyttivät häntä kaikista onnettomuuksista, jotka olivat heidän omien syntiensä seurauksia. Jeesus ei milloinkaan torju luotaan niitä, jotka etsivät hänen armoaan. Me olemme torjuneet hänen rakkautensa, hänen neuvonsa ja varoituksensa. Jeesuksen tunnustavien joukossa on ollut aina kaksi luokkaa. Toisten tutkiessa
Vapahtajan elämää ja pyrkiessä korjaamaan virheitään ja seuraamaan Jeesusta, toiset karttavat totuuksia, mitkä paljastavat heidän syntinsä. Kun antaudumme syntiin, kutsumme luoksemme saatanan kiusaukset, Raamattua ei tunnusteta uskon ainoaksi ohjeeksi. Oppeihin jotka ovat uskon peruspilareita, suhtaudutaan välinpitämättömästi. Varhaiset kristityt olivat todella erikoislaatuisia. Heillä oli moitteeton käytös ja horjumaton usko, ja se häiritsi syntisten rauhaa. Se sama viha ja vastus seuraa uskovia tänäkin päivänä. Tämä selittää Jeesuksen sanat:

- En ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.” Matt. 10:34

Evankeliumi on rauhan sanoma, jos se toteutuisi kaikkialla maailmassa, mutta valitettavasti kaikki ei halua ottaa sitä vastaan ja se aiheuttaa vastustusta, eli sen miekan. Mietin mitä tuo sana Jeesukselta tarkoittaa? Rakastavalta Jeesukselta? Mutta tämä on vastaus näihin sanoihin; miekkaan. Ihmisillä on kuitenkin oma tahto ja kaikki eivät halua uskoa evankeliumin sanomaan. Saatana on tästä tietysti hyvin mielissään. Suurimmalta osalta maailma on saatanan hallinnassa; - valitettavasti! he vihaavat puhtautta joka paljastaa heidän syntinsä.
- Evankeliumia kutsutaan miekaksi.
olli

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja olli »

Sinettisormus kirjoitti: - En ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.” Matt. 10:34

Evankeliumi on rauhan sanoma, jos se toteutuisi kaikkialla maailmassa, mutta valitettavasti kaikki ei halua ottaa sitä vastaan ja se aiheuttaa vastustusta, eli sen miekan. Mietin mitä tuo sana Jeesukselta tarkoittaa? Rakastavalta Jeesukselta?
Tähän lienee montakin vastausta. Mutta itse olen ajatellut sitä myös niin, että juutalaiset odottivat messiasta joka toisi voiton vihollisista, poistaisi roomalaisen vallan ja toisi rauhan ja ilon ajan maan päälle. Mutta sen vastakohdaksi Jeesus toikin miekan. Tämä oli hieman yllätys opetuslapsille, jotka hekin seurasivat Jeesusta ja opettelivat asioita Jumalan valtakunnasta, mutta monilla heillä oli edelleen sydämissään ajatus että Jeesus nousisi koko kansan hallitsijaksi... hieman sama kuin jos mietit Daavidin elämää. Daavidhan ei ollut "oikein kukaan" niin kauan kuin Saul eli, ja vastaavasti opetuslapset kenties kuvittelivat Jeesuksen nousevan kuninkaaksi kuten Saulinkin - yhdessä hetkessä.

Tästä kertoo myös Pietarin reaktiot, kun hän pariinkin kertaan alkaa puolustaa Jeesusta niin kuin maallista tulevaa johtajaa nyt kuuluukin puolustaa. Mutta Jeesus sanoo Matt 10:ssä
34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
Tässä ilmaisussa haluamme nähdä että sitä "maallista miekkaa" kantavat tietysti kristityn viholliset. Mutta Jeesus puhuu nimenomaan riidan nostamisesta, ja miekka on vain ikäänkuin kielikuva siitä, että Jeesuksen seuraajat ovat hengellisessä sodassa; osana sitä sotaa jota ei käydä lihaa eikä verta vastaan. Sotaan jota käydään jopa perheiden sisällä (tulee muistaa sekin, että perhe ja suku olivat varsin paljon vahvempia sidoksia tuolla kuin mitä ne meidän yhteiskunnassamme ovat tänä päivänä).
Efesolaiskirje:
6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Filippiläiskirje:
1:30 teidän, joilla on sama taistelu, mitä näitte ja nyt kuulette minun taistelevan.
2:25 Katson kuitenkin välttämättömäksi palauttaa luoksenne veljeni, työkumppanini ja taistelutoverini Epafrodituksen, teidän lähettinne ja auttajan minun tarpeissani.
1.Timoteuksen kirje:
1:18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
Jeesus toi miekan, mutta tietysti miekka tarkoittaa myös evankeliumia - tai Jumalan Sanaa, kuten toitkin jo ilmi. On myös muistettava, että tuo miekka toimii myös meidän sisällämme, omassa taistelussamme syntiä vastaan. Se paljastaa synnin omassa elämässämme, jotta Jumalan voimasta pystymme luopumaan siitä mikä ei ole meille hyväksi.
Hebrealaiskirje:
4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos kommentistasi Olli ja siunausta päivääsi.
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kerran Ilmestysmajalla käydessämme, sain niin lohduttavat ja virvoittavat profetiat:

- Näen sinut suuren vuorenhuipulla, tähyilet ympäriinsä, mutta se ei ole sellaista turhaa pälyilyä, vaan olet hyvin tarkkana, mitä ympärillä tapahtuu, tarkkana sanan suhteen…”Sanoin että tunsin tämän omakseni, sillä olen aina sanonut että pitää olla avoin Jumalalle ja Jumalan pienille ja suurille ihmeille. Silmät ja korvat avoinna maailmassa, että näkee kaikki Herran ihmeet, osaa tulkita ne Herran ihmeiksi. Joskus ne ovat vain pieniä asioita, mutta voivat kuitenkin olla hyvin tärkeitä kasvussamme, niistä muodostuu suuria ihmeitä… Sitten profetiat

jatkuivat:
- Näen vauvan kehdon, kehdossa on pieni vauva. Punavalkoisessa talossa, vauva on rintarepussa Isänsä rinnuksilla. Näen että sinä olet tuo vauva ja Isä on Jumala. On lunta ja Isä lähtee kanssasi hiihtämään, sinä Hänen rinnallaan, rintarepussa… Sinulla on hyvä yhteys Jumalaan… Tämä näkemäni kuva tulee 50 vuoden takaa…

Seuraava profetoija:

- Minä näen samaa, hyvän Herran yhteyden, jatkuva yhteys… Näen että asut jossain metsän keskellä, ympärillä paljon lähteitä. Näen kuinka Jumala virvoittaa sinua lähteillään jatkuvasti. Virvoittava vesi virtaa ylitsesi niin runsaana että sitä on muuallakin kuin päälläsi… Näen myös kuin reiän maassa ja siinä on paljon timantteja. Jumala antaa yllesi paljon timantteja, en tiedä mitä ne tarkoittavat, mutta niitä on paljon…”

Ihanat profetiat. Halasimme ja tunsin taas itseni virkeäksi, tunsin niiden lähteiden virkistävän minua… olen taas vauhdissa.

- Kiitos Herra!
Kun kerroin veljelleni profetioistani ja sanoin että profetia Jumalasta ja minusta vauvana oli n. 50 vuoden takaa, silloin vasta ymmärsin, siinä kertoessani:
- Hei… minähän olen 51-vuotias! Miksen sitä heti huomannut?”
Tämä vahvisti profetiani. Nainen joka antoi minulle tämän profetian, ei tiennyt ikääni eikä tuntenut minua muutenkaan.

Matt.25:13
- Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.”

Joh.16:15
- Katso, minä tulen kuin varas, autuas se joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi.”
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ystäväni kerran kertoi:
- Näin unen jossa minä sanoin aamun avauksessa, täällä työkeskuksessa, että kaikille pitää antaa lähimmäisen rakkautta ja kaikkia pitää kohdella saman arvoisesti…
Vastasin nauraen.
- Hyvin olet kuunnellut minua, oppi on mennyt perille, jopa alitajuntaan asti kun se tulee unessakin esiin.
Se tuntui hyvälle, sillä tiesin että minua todellakin oli kuunneltu
ja olin saanut siirrettyä tärkeää tietoa eteenpäin. Rehti luonne on kultaakin arvokkaampaa. Luonnetta ei peritä eikä se ole ostettavissa, sitä pitää kehittää, joka on elinikäinen työ. Jumala antaa meille tilaisuuksia, menestys riippuu miten me niitä käytetään. Kun käyttää tilaisuutensa kaikkeen hyvään ja rakkaudellisuuteen, menestyy ja saa siunauksia elämäänsä. Aina valitettavasti vain emme ymmärrä mitkä asiat olemme saaneet siunauksina, emmekä näin ymmärrä olla niistä kiitollisia. Joskus voimme jopa menettää saadut siunauksemme jos teemme todella pahoja vääriä valintoja. Sen minkä Jumala on antanut meille lahjaksi, sen voi myös menettää. Mitä enemmän ihminen on elämänsä aikana joutunut nöyrtymään, sitä pienemmistä asioista hän ymmärtää olla kiitollinen. Nöyryys onkin todella tärkeä oppi. Täydellisen nöyrä ja rakastava ihminen ei vaadikaan enää itselleen mitään, vaan varmistaa että muilla on asiat hyvin. Hän laittaa itsensä täysillä likoon muiden puolesta. Hän on muiden palvelija, joka ei saa tässä maailmassa sitä palkkaansa, vaan se palkka odottaa tällaista ihmistä taivasten valtakunnassa. Tällainen ihminen luottaa ja nojautuu täysin Jumalaan. Se on aivan kuin se luottamusleikki jossa pitää uskaltaa kaatua taaksepäin ja luottaa että takana olija ottaa kiinni, luottaa toiseen täydellisesti. Se on täydellistä uskoa juuri nöyryys opin kautta, näin Jeesuskin eli elämäänsä. Tällaista tukea tarvittaisiin tänäänkin paljon. Jo yhteiskunnan eritahoilta, pientä köyhää ihmistä painostetaan ja syytetään sairauteen asti. Jotkut riistää itseltään hengen, kun eivät kykene eivätkä jaksa sitä mitä heiltä vaaditaan. Heitä syytetään epäonnistumisistaan, eikä haluta nähdä heitä yksilöinä ongelmiensa keskellä. Meidät halutaan valaa kaikki samaan muottiin, mikä on mahdoton yhtälö.

Kun Luoja sulle armossaan,
soi kaksi jalkaa, kättä,
sä riennä muita auttamaan.
Niin että kenenkään vaivoissaan
jäis yksin ystävättä.

Olemme kuin sovituskopissa. Kun tulemme sieltä valoon, tuntuu ettemme sovi mihinkään, emmekä kelpaa mihinkään; emme tee mitään riittävän hyvin, emme yksinkertaisesti riitä mihinkään. Yhteiskunta on liian suoritus painatteista, joka asiassa pitää olla ykkösiä. Rohkea se joka uskaltaa lähteä haastamaan näitä rajoja, olla oma itsensä. Riittävä sellaisena kuin on, sellaiseksi kuin Jumala meidät on luonnut. Leikki jossa pitää etsiä viisi virhettä, voisi joskus muuttaa niinipäin, että etsii itsestään viisi positiivista asiaa. Uskaltaa ottaa vastaan elämän tuoman kivun, koska eihän se voi olla aina ruusuilla tanssimista, ei edes sille hyvälle suorittajalle.
- Kuinka moni voi sanoa muuttavansa toisen elämää paremmaksi, omalla työllään? He ovat todella harvassa.
Meidän pitäisi jakaa yhdessä niin ilot kuin surut. Ilman ystäviä elämä on köyhää ja ankeaa. Pitää osoittaa että olemme toisillemme tärkeitä. Jos ongelmat pystyy näkemään mahdollisuutena johonkin uuteen, se auttaa eteenpäin.
- Ilman pahoja asioita elämässämme, emme osaisi arvostaa hyviä asioita.
Elämä heittää kokoajan uusia haasteita. Tartummeko niihin vai jäämmekö paikoillemme kaivelemaan ja itkemään menneitä? Omalla pienellä panostuksella tästä maailmasta voi tehdä paremman paikan. On asioita, jotka voi mutaa ja joita voi parantaa, mutta on hyväksyttävä nekin asiat joita ei voi muuttaa. Negatiiviset asiat saatavat kääntyä voimaksi, jos pystyy oppimaan niistä jotakin. Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan pelko.

Ihanassa virressä 341, sanotaan :
- Kiitos sulle, Jumalani, armostasi kaikesta. Kiitos sulle jokaisesta elämäni hetkestä.
Jumala sanoo:
- Sinä olet minun. Kaiken mitä olet, minä tunnen. Kaikkeen mitä olet, olen jättänyt jälkeni. Anna huolesi minulle, minä kannan ne. Anna pelkosi ja häpeäsi minulle. Saat jättää ne kannettavakseni. Anna epävarmuutesi, kipusi ja sairautesi minulle, rukoilen puolestasi. Minulle voit antaa myös syntisi, rikkomuksesi ja laiminlyöntisi. Niihinkin olen jättänyt itseni. kaikki huolesi saat heittää minun päälleni, pidän sinusta huolen.
1. Piet. 5:7
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lähdimme heinäkuussa,2012, taas kolmeksi viikoksi mökille. Minua jännitti oliko siellä tapahtunut sukulaisteni keskuudessa mitään? Minulle ilmeni uusia asioita joista en tiennyt mitään. Tätini mies oli ilmeisesti saanut aivoinfarktin ja sairaalasta päästyään hän näki sairaalan pihalla yhden näistä jotka olivat kääntäneet selän heille jopa kaupassa tavatessaan. Tämä oli nyt kuitenkin nyökännyt hänelle tervehdyksen. Sanoin heille:
- Hyvä, vaikka se on pieni ele, on se silti positiivinen, uskon että jotain on tapahtumassa ja rukouksemme on kuultu joskus asiat vaativat vain aikaa että muutoksia voi tapahtua.”
Ne toteutuvat joskus hitaasti, sillä joskus tarvitaan asioiden muuttumiseen kovia otteita ja se voi tehdä myös kipeää. Keskustelimme kuolemasta ja siitä onko sen jälkeen mitään. Tätini mies sanoi, ettei sieltä ole tullut vielä kukaan sitä kertomaan. Vastasin:
- En halua väitellä asiasta, mutta voin sanoa mielipiteeni nyt kun tuli puheeksi. Jeesuskin myönsi että henkimaailma on olemassa, mutta meidän ei ole hyvä siitä tietää. Etsikko aikani opetti minulle, että Jeesus oli tässä oikeassa, henkimaailman asiat eivät ole leikin asioita.”
Keskustelimme mustasta raamatusta ja trulleista ja sen semmoisesta. Vaikka he väittivätkin etteivät uskoisi näihin, huomasin että silti se puhutteli heitä, miksi, jos ei kerran usko? Mökille päästyämme saunoimme ja löylyn tuomassa rauhassa sain seuraavan runon.


Istun saunanlauteilla.
Ihana lepo ja rauha sydämessä.
Katson kuinka kiukaan alla tuli elää kauniisti.
Se ei ole koskaan samanlainen, vaan on muuttuva, elävä. Ihmettelen sen voimaa joka antaa valoa ja lämpöä.
Se on puhdistava.
Herään henkisyyteen , joka kertoo että Jumalakin on kuin tuli, täyttää samat kriteerit; antaa valoa ja lämpöä ja puhdistusta.
Niin kuin tuli voi olla myös kiivas, niin voi myös olla Jumala. Elävä tuli - Elävä Jumala.
24.7.2012. *.*.

Pyhä henki valtasi minut usein näillä vierailuilla ja huomasin että sukulaisiltani löytyi hiljaista hengellisyyttä jota pitivät piilossa. Puhuin tuomitsemisesta, siunauksesta ja kirouksesta, että nämä olivat minulla työn alla, niitä opiskelin ja kehotin että meidän olisi kaikkien hyvä tehdä niin. Illalla kun kuuntelin radiosta; Raamattu kannesta kanteen ohjelmaa, siinäkin puhuttiin samoista asioista, kuin päivän päätteeksi. Enoni puhui kuinka usein, kun käy mökkiemme luona olevalla lähteellä, josta myös veteemme kaivoon saamme, tulee hänelle niin juhlava olo että tuntuu että pitäisi ottaa hattu pois päästä… Vastasin:
- Oli juuri sanomassa että se on kuin henkinen hetki, se on lahja meille…”
Enoni vastasi:
- Niin, se on lahja meille…”
Huomasin että enonikin sydämessä liikkuu korkeampia arvoja. Illalla ajattelin tätä keskustelua sänkyni pohjalla, enkä saanut unta. Muistin uneni miehestä joka pesi symbolisesti jalkani. Harmittelin ettei Raamattu ollut matkassa. Mökille täytyy ehdottomasti hankkia oma Raamattu. Olisin katsonut kohdan jossa Jeesus pesi opetuslasten jalat. Joh.13:3-15. Sitten jostain alkoi tulvia ajatuksia, että minun pitää ottaa tätä lähdevettä ja rukoilla ja siunata se. Sen jälkeen voisin käyttää sitä
symboliseen jalkojen pesuun. Minun pitää kysyä:
- Haluatko seurata Herran tietä? Herra, siunaa tämä lapsesi kulkemaan sinun tietäsi…”
Pyyhkäisen jalkapöydät vedellä ja kuivaan ne. Luen Raamatun kohdan Joh.13:3-15. Lopuksi voi myös tehdä vedellä kolme ristinmerkkiä otsaan, sanoen:
- Yksi usko, yksi kaste ja pelastus.”
Juuri tässä järjestyksessä, sillä uskon pitää olla ennen kastetta. Myös Psalmi 23 nostettiin ajatuksiini, sekin siis tulee lukea. Tämä vaivasi minua niin etten saanut unta kunnolla koko yönä. Pyysin Jumalalta vahvistusta tähän jos tämä olisi hänestä, eikä minun omia ajatuksiani. Pyhä henki oli vahvasti läsnä näitä ajatellessani, nielin hiljaa kyyneleitä. Jonain päivänä jyrisi ukkonen ja sai minulle nousemaan seuraavan runon.

Isän Ojennus

Tumman puhuvat pilvet taivaalla kohtaavat toisensa, törmäten.
Taivas repeää salamoiden.
Sade ryöppyää suorana kuivaan maahan.
Voimallinen jyrinä lävistää tietoisuuteni ja sydämeni.
Lausun:
Isä meidän,
joka olet taivaassa,
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä, niin kuin taivaassa.
Anna meille tänäpäivänä meidän jokapäiväinen leipämme ja anna meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia,
iankaikkisesti,
Aamen.
Nöyränä katson taivaalle, jyrinä hiljenee, muuttuen lempeämmäksi, hyväksyväksi hyrinäksi.
Sade lakkaa ja aurinko pilkistää pilvien välistä.
Olet taas kerran antanut anteeksi:
- “Sinä ojennat minua, Isä Taivaan, suuri on rakkautesi ja armosi.”

3.8.2012. *.*.
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eränä päivänä autoin serkkuni vaimoa ikkunan pesussa. Päivä oli Sunnuntai. Aloimme keskustella siitä, että ei ole siunausta pyhä päivänä tehdyllä työllä. Rauhoitin häntä, ettei se ole noin yksioikoista. Tietysti on hyvä ja oikein kunnioittaa pyhää päivää, meidän lepopäiväämme, mutta Jeesuskin sanoi fariseuksille, kun nämä syyttivät häntä sapattina tehdystä parantamisesta, ettei lähimmäisen auttaminen ole synti, tai ei voi jättää eläimiä ruokkimatta jos on Sapatti.
- Jättäisittekö te auttamatta…?”
Illalla kuuntelin taas Raamattu kannesta kanteen ohjelmaa ja siinä myös kerrottiin tästä samasta… sattumaa? Serkkuni vaimo kertoi myös että on saanut ihmeitä ja kirjoittaa niitä ylös niin kuin minä ja usein ristii kätensä rukoukseen… Soitin veljelleni ja sanoin että uskon, että täällä on jotain tapahtumassa. Eteeni tuotiin asioita joista en ennen tiennyt mitään. Keskustelut alkoivat aina toisten aloitteesta ja minä tartuin tilanteisiin.

Ymmärrä Sydämein

Ymmärrä pikku sydämein,
selitä minulle salaisuus suuri,
etten muita tuomitse ja ole kuin muuri.
En halveksi suullani tahi teoilla.
Siunaan, siunaan aina vaan.
Ettei kiroukseksi sanani muutukaan.

Ymmärrä pikku sydämein,
selitä minulle salaisuus suuri,
että muistan pyhä päivääkin kunnioittaa,
muttei se avun antamisen esteeksi tulla saa.
Siunaan, siunaan aina vaan,
niin siunausta myös itse saan.

6.8.2012. *.*.

Olemme kaikki Luojan luomia,
muttei yhtään samanlaisia.
Kukat ja puut ja kivet, erilaisia.

Olemme kaikki Luojan luomia,
päivät meille Luojan suomia,
yöt levoksi meille Luojan tuomia.
6.8.2012. *.*.

Runo suoneni jostain syystä pulppusi mökillä ollessa.
8.8. keskiviikko yönä heräsin mökillä niska-päänsärkyyn. En halunnut nousta ylös ottamaan särkylääkettä etten herättäisi miestäni. Rukoilin Jeesusta että parantaisi, sillä hän on paras parantaja. Pitelin kättäni kipeillä kohdilla, vuorotellen, eikä mennyt kauaa kun särky hiipui pois. Tunsin niskassani lämmön kun käännyin kyljelleni nukkuma asentoon. Kiitin Herraa, että hän otti pois säryn ja sain taas nukuttua.
10.8. lähdimme takaisin kotia kohti. Eräänä iltana kotona aloin tutkimaan Raamattua jalkojen pesusta ja etsin myös netin kautta tietoa tästä ja se avautui minulle. Se oli minulle valtava löytö. Olin kyllä joskus ennenkin ajatellut tätä asiaa, mutta nyt oli tullut aika herätä siihen kunnolla. Näin Jumala meitä johdattaa ja kouluttaa, tuomalla asioita eteemme. Luin Joh.13:3-15. Se kertoi yksiselitteisesti että jalkojen pesu toisillemme on yhtä tärkeä kuin ehtoollinen. Jeesus teki sen esimerkkinä opetuslapsille ja
meille, että me näytämme nöyryytemme ja pesemme edelleen toistemme jalkoja, vaikka olisimmekin mielestämme korkeampi arvoisia , kuin se, jonka jalkoja pesemme.
- “Taipuuko meidän selkä siihen nöyryyteen?”
Ennen mökille lähtöä, 10.5. kuulin äänen joka sanoi:
- Arki.”
Nyt luulen ymmärtäväni sen tarkoituksen. Näkyni hiipuivat olemattomiin ennen lähtöä ja mökillä en nähnyt niitä ollenkaan. Paluu aamuna sain kuitenkin näyn kivisorasta josta hiljalleen alkoi suihkuamaan sieltä täältä vettä. Uskon että tämä tarkoittaa näkyjen takaisin tuloa ja hyvä niin, en minä olisi niistä lomalla halunnut olla, mutta Herra tietää paremmin ja ehkä minun piti olla avoin aivan muille asioille.
16.8. aamulla taas näin kuvia. Kaksi niistä ajattelin voivan olla näkyjä, vaikkei ne kovin minulle avautunutkaan. Ensimmäisenä oli kapean valokatoksen alla istutettuja kukkia ja toisessa kuvassa oli koiratarha jonka edusta oli täytetty valkoisella kivisoralla. Mitä lie tarkoittaa? Illalla olin tehnyt miehelleni jalkojen pesun symbolisesti. Oli todella positiivista että mieheni antoi tehdä sen ja sain myös siunata samalla häntä. Toin mökiltä itselleni ja myös veljelleni, hänen pyynnöstään lähdevettä., jotka yritin siunata omalla tyylilläni.
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiepumme paikallamme pääsemättä eteenpäin tai seisomme kasvualustallamme tiukasti läheisiimme kietoutuneina, vaikka tilaa olisi väljemmin ja ottaa vastaan vapaammin maailman. Tunnistan tästä helposti myös itseni, mutta uskon että näin eläjiä on paljon. Ei uskalleta irtautua tutusta ja turvallisesta, ja antaa maailmalle sitä mitä meillä olisi tarjottavana… Meillä on identiteetti kriisi. Emme tiedä mihin kuulumme ja mikä on tarkoituksemme tässä maailmassa? Suomessa on paljon kirkkoja. Käymme rippikoulua ja meidät on lapsena kastettu, olemme siis kristitty kansa. Mutta kun joku uskaltaa onnessaan julistaa uskoon tuloaan, hänet vähintäänkin leimataan hulluksi! Siinä sitten taas karisee identiteetti. Vaatii rohkeutta tässä maassa julistautua aidoksi uskovaksi. Se tuntuu olevan jonkinmoinen häpeä. Siitä voi puhua vain kuiskaten jos sitäkään. Jo yhden sanan sanominen siihen suuntaan saa monen kantapäät kolahtamaan.
- Siis, olemmeko me kristitty kansa?”
Uskon että olemme kristittyjä vain häissä ja hautajaisissa, siihen se sitten monen kohdalla loppuukin ja vaikka olisi halua, ei ole
rohkeutta.
- Usko on siis nynnyjen touhua?
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tavoittelemme kaikkea maallista, ei tärkeää, mutta meidän mielestämme tärkeää. Olisi kuitenkin tärkeämpää tavoitella niitä taivaallisia lahjoja… näin kaksi muutakin näkyä jotka eivät hyvin avautuneet minulle.Teemme paljon virheitä, tulee peräänajoja ja voimme olla väliinputoajia… vauhtia on joskus liikaa, kun itse alamme sinkoilemaan sinne
tänne, vaikka voisimme olla Jumalan johdatuksessa… Meidän tulee löytää elämän tarkoitus joka voisi olla; päästä/löytää kotiin. Uskova katsoo tätä ajatusta toisin silmin kuin ihminen joka ei usko. Uskova uskoo kuoleman jälkeen, pääsyyn taivaan kotiin ja se joka ei usko, hänelle riittää se että löytää kodin täällä maan päällä.
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Psalmi 39:6.
Katso, kämmenen leveydeksi sinä teit minun päiväni, ja minun elämäni on sinun edessäsi niin kuin ei mitään. Vain tuulen henkäys ovat kaikki ihmiset, kuinka lujina seisokootkin. Sela.


Teemme elämässämme omia päätöksiä ja kun menee huonosti päätämme pienessä päässämme että Jumalakin on meidät hylännyt ja onko häntä ollenkaan. Jumala ei ole niin päättänyt, vaan me omassa tahdossamme. Voisimme siis päättää toisinkin ja ottaa hänet elämäämme. Pieleen menneet päätöksemme usein sysäämme toisten syyksi ja Jumalakin on saanut siitä osansa.
Ihme, että hän vielä meitä rakastaa. Meitä, niin itsekeskeisiä olentoja. Raamatussa puhutaan Daavidin avaimesta ja joskus kun en ymmärtänyt mitä se on, ajattelin että kunpa minullakin olisi se avain. Nyt olen sen löytänyt ja meillä kaikilla on
mahdollisuus siihen. Daavid oli aikanaan ilmeisesti ylistyksen johtaja eli Psalmisti. Kun oikein paljon ylistämme, aukaisee se väylän kohti taivasta. Se voittaa ja läpäisee näkymättömät ilmavoimat ja saamme yhteyden Herraan. Ylistäminen on siis todella tärkeä ja voimallinen rituaali. Sitten puhutaan että uudet Eliaat ovat nousemassa. 1 Kunigastenkirja:17. ja Jumala johdattaa heidät puroillensa niin kuin Eliaan. Se mikä kenellekin edustaa puroa, on asia erikseen. Heissä on miehiä ja naisia. He elävät täydellisesti Herran kanssa. Koin että ehkä minäkin olin kesällä mökillä, siellä Eliaan purolla ja meidän mökki on oikeasti puron rannassa. Koin sen jalkojen pesu asian, joka on todella tärkeä ja ehkä tämä oli myös syy etten nähnyt näkyjä siellä. Lepäsin. Nyt odotan mikä on seuraava vaihe, sillä puro vaiheen jälkeen tapahtuu jotain uutta johon Eliaat valmistellaan. Olisiko näin? Olen avoin ja katson mitä tuleman pitää, siis jäitä hattuun… Minulle on avautunut taas isoja asioita. Se laittaa miettimään mihin minua johdatetaan? En pelkää, ja luotan Herraan. Hän tietää paikkani. Olen hyvin kiitollinen tästä kaikesta.
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eräänä syksyisenä iltana, kävin kirkossa jossa oli Sana soi tapahtuma. Ihmiset istuivat jäykkinä ja kuuntelivat puheita. Ilkka Rytilahti todisti uskoaan ja minun olisi mieli tehnyt aina välillä huutaa Aamenta! Mutta minun täytyi vain malttaa ja leikkiä samanlaista patsasta kuin muut ympärilläni edustivat. Olin oppinut sisar seurakunnissa vieraillessani siihen ihanaan elävään ylistykseen ja mukana oloon. Oli vaikeaa vain olla hiljaa penkissä. Lopuksi sai jäädä puhumaan tai rukoiltavaksi eteen. Suurin osa ihmisistä kuitenkin häipyi kirkon ovesta ulos ja vain muutama meistä jäi eteen. Odotin vuoroani ja lopulta Anne Pohtamo-Hietanen tuli kysymään halusinko puhua jostain? Kerroin että halusin rukousta. Kerroin hieman itsestäni ja elämästäni Jumalan kanssa. Pyysin Annea rukoilemaan että Jumala näyttäisi eläväksi tien jota minun tulisi kulkea jos hänellä on vielä jotain varalleni. Pyysin myös puolisolleni uskoa. Anne kohotti kätensä oikean olkapääni ylle ja alkoi rukoilemaan ja siunaamaan. Tunsin ihanan lämmön leviävän olkapäälleni ja se kohosi ylemmäs poskelleni ja ohimolle. Kun rukous loppui kerroin tästä lämmöstä ja että meidät oli varmasti kuultu. Anne sanoi iloisena:
- “Sinun poskesi on aivan punainen, vasen poski ei ole mutta oikea on…”
Poskeani todella kuumotti. Kiitimme Jumalaa iloisina. Anne sanoi:
- “ Jumala käyttää sinua vahvasti ja olet saanut valtavan profetoimisen armolahjan.”
Lopuksi Anne pyysi vielä että saako halata minua ja totta kai halusin. Iloitsimme ja Anne vilkutti pois lähtiessään, hän on todella lämminsydäminen ihminen. Samaisena iltana, kotona kun kävin nukkumaan sain näkyjä; näin ristin jonka yläosassa oli ympyrän muotoinen kehä kuin koristeena. Iankaikkisuus? Sitten näin miehen jolla oli kruunu päässä. Hän tuli ja otti käsiinsä toisen ristin ja sillä ristillä oli Jeesus. Hän alkoi laskea sitä johonkin alas… Kysyin kuka hän on? Jumala? Minulle näytettiin pelikorttia jossa oli Kuninkaan Kuva.
- “SIIS KUNINGASTEN KUNINGAS!”
Sitten näytettiin kuninkaallinen kruunu joka oli tarkoitettu naiselle…
- “ SIIS MORSIUS SEURAKUNNALLE!”
Sinettisormus

Re: Elämä on kuin palapeli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Elämme hyvin kallisarvoista aikaa, aikaa ei ole tuhlattavana. Meidän pitää valmistautua nyt. Joku on voinut ehkä ajatella että jos mietiskelee sitten eläkkeellä näitä, mutta onko meillä silloin enää aikaa? Jeesus sanoi että kun aika on, hän tulee kuin varas yöllä, yhtä yllättäin. Nyt on tullut hetki miettiä oikeasti mihin leiriin haluamme kuulua, Jumalalle vai sille vihtikselle? Ja tehdä sitten asioita sen mukaisesti. Olen surullinen niiden puolesta jotka eivät usko. Usein kyyneleet kirpoavat silmiini kun ajattelen heitä… Jeesus sisälläni itkee. He ovat kuitenkin minun siskojani ja veljiäni. Me olemme taivaan Isän lapsia, siis sisaruksia. Jeesus on vanhin veljemme, kuinka ihanaa! Olemme siis hyvin ainutlaatuisia ja Jumala haluaa päästä antamaan rakkauttaan kaikille lapsilleen mutta meidän lasten tulee ensin löytää Isän tykö. Hän on helposti löydettävissä jos sitä oikeasti haluamme. Anna hänen koskettaa sydäntäsi ja ottaa hänet sinne asumaan. Meidän tulee karistaa ylpeytemme, sillä se on synti. Ylpeässä sydämessä hän ei voi asustaa. Isän luo mennään nöyrällä luonteella. Rahaa siihen et tarvitse. Toivon että olen voinut antaa näillä omilla kokemuksillani sinulle arvokasta tietoa ja samalla saanut sinut uteliaaksi ja herättänyt tahtosi alkaa etsimään Jumalaa. Ala lukea vaikka Uutta Testamenttia. Ota Raamattu lempikirjaksesi ja ahmi Jumalan sanaa, sitä ei voi ylen syödä. Ota itsellesi aikaa ja rukoile ja ole vain Herran läsnäolossa. Ylistysmusiikki ja laulut avaavat ilmatilaa pahoilta hengiltä taivaisiin ja todistan sen vähentävän masennusta. Se on se salaperäinen Daavidin avain. Etsi itsellesi sopiva seurakunta jonka tunnet kodiksesi, sieltä saa hyvää sisarellista tukea. Tv7 antaa myös hyviä ohjelmia jotka opastavat Jumalan tuntemisessa. Itse asun maalla, metsän keskellä joten minun on vaikea päästä seurakunnan piiriin. Hengen nälässäni katselen näitä ohjelmia netistä ja kuuntelen myös ylistysmusiikkia sieltä. Lepään Herran läsnäolossa ja luen Raamattua. Kasvu ei lopu
koskaan. Jumala yllättää uudestaan ja uudestaan teoillaan. Näen kuinka minua koulutetaan tuolta ylhäältä ja aina kun saan sisäistettyä jonkun asian, huomaan kohta että on jo tulossa uutta.
Tämä vaatii avoimuutta. Tämä on tosi elävää! Tätä haluan sinullekin, kaikista parasta, Jumalan lapsena oloa. Anna se mahdollisuus itsellesi. En halua että kuulut niihin vuohiin joista Jeesus puhuu Matt.25:sää. Niiden osa tulee olemaan kurja kadotus. Haluan todistaa ja kirkastaa Herran nimeä kirjoituksillani, nostamatta itseäni jalustalle. Rakas siskoni ja veljeni, Herra siunatkoon sinua hänen tielleen.

“Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa,
että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä
näyttäisi tulevan meistä. Me olemme kaikin tavoin ahdingossa,
mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat, vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut. Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksenkin elämä tulisi meidän ruumiissamme näkyviin. Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.”

2.Kor.4:7-11
Vastaa Viestiin