Veneestä pois keskellä merta

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Veneestä pois keskellä merta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom!
Nyt se tapahtui ja päätös on hyvin varma ja sydän hyvin rauhallinen, eli siitä tiedän että tämä on Jumalan tahto.
Eli nyt jättäydyin määräajattomalle tauolle, eli ehkä kokonaan pois kotikokouksistamme.
Vielä yksi kokous ja sitten on sen päätös, mutta tämän olen jo kaikille ilmoittanut.
Olen yllättynyt kuinka vapaa olo minulla on, kaikesta huolimatta minulla on ilo sydämessä. Koen, että me uskovat olemme liian sisäpiirisiä, vaikka maailma huutaa yhä enenevästi.
Meidän tulee mennä sinne, missä meitä tarvitaan , eli niille kaduille.
Minulle on 3 ihmistä profetoinut, että työni laajenee, että minusta tulee evankelista, joka tekee työtään Rakkaudella.
Joskus sanoin, ettei minusta ole evankelistaksi, sillä en osaa puhua, olen kuin Jeremia joka huutaa tuskissaan, että olen liian nuori, etten osaa puhua.
Mutta ei minun tarvitsekkaan, sillä Jumala antaa kaiken sen mitä tarvitsen ja Hän vie minut sinne, mihin on tarve.

Kun tein tuon päätökseni äsken ja jo tein sittä ilmoituksenkin, niin samassa eteeni tuli tämä teksti, joka on nyt tässä kohtaa minulle hyvin kuvaava.
Jumala puhuu minulle tässä ja nyt tämän tekstin kautta:

KOTIKOKOUKSET


Alkusanat

Kuvaan uskonaskelta, jonka otat, kun avaat kotisi ovet taivasten kuningaskunnan veljillesi ja sisarillesi, seuraavilla sanoilla: "veneestä pois keskellä merta". Tämä on tarkoitettu opetukseksi kristillisestä valtakunnasta lähteville.

Sinun täytyy ottaa uskon askel "tuntemattomaan". Tällainen askel on välttämätön hengellisen kasvun kannalta. Vasta sitten, kun jättäydyt taivasten kuningaskunnan ahtaalla portilla Hänen seuraamisensa varaan, saat kokea monenlaisia ihmeellisiä asioita. Tunnet ulkonaisesti taivasten kuningaskunnan lapsena turvattomuutta, yksinäisyyttä ja ihmisten hyljeksintää, aivan kuin olisit siirtynyt "ei kenenkään maalle", mutta tulet löytämään ainoan todellisen turvapaikan ja linnasi Hänen tyköänsä, joka rakastaa sinua.

Askel

Sitooko sinut "veneeseen" kristillisen valtakunnan roomalaiset perinnäissäännöt ja -opit (Matt. 14:24)? Olet paatunut nykyajan kristillisen hapatuksesta, josta olet oppinut, että "vesi ei kannata sinua", siksi sinä edelleen viihdyt "veneessä". Vesi on sinun mielestäsi vain uimista, purjehtimista, soutamista ja kalastamista varten. Khefa uskalsi ottaa ensimmäisen askeleen veden päälle. Hän teki jotakin, joka ei sovi nykyajan kristilliseen statistiikkaasi eikä teologiaasi. Shimeonin uskon askel oli samankaltainen uskon teko, kuin on kodin avaaminen taivasten kuningaskunnan kokoontumisia varten. Ensimmäinen askel on tärkein, koska se on peruuttamaton siirto, sillä silloin siirryt "veneen" ulkopuolelle.

Ehkä ajattelet: 'Vene on takanani ja voin palata, jos tässä käy huonosti', tai sitten: 'Ainahan voin kokeilla silloin tällöin kannattaako "vesi"? Petros ei ajatellut sellaisia, vaan hän oli saanut Rabbi Jahushualta sanan: "Bo' (tule; Matt. 14:29)!" Petros tunsi, että tuossa kolmikirjaimisessa lyhyessä sanassa, jonka hän oli kuullut, oli valtava uskoa synnyttävä voima. Tuon sanan juurikirjainten tarinassa "Alef" odottaa Petrosta tulemaan luokseen "talosta". Uskallatko ottaa askeleen "tuntemattomaan"? Jos et ota askelta, et tule koskaan tietämään, mitä sitten tapahtuu. Kiinnostaako, mitä on askeleesi jälkeen? Etkö tiedä, että uskon askeleet kirjoittavat taivasten kuningaskunnan historiaa, mutta pelkuruudesta ei jää jäljelle mitään?

Tyydytkö istumaan "veneessä", jossa ei tapahdu koskaan mitään? Sanot: " Olen ennenkin selvinnyt omin purjein ja soutaen kotiin, niin nytkin!" Etkö tahdo, että "venematkasi" olisi ikimuistoinen? Tiedät kyllä, että luonnollinen statistiikka puhuu uskon askelta vastaan, koska ensimmäisen askeleen otettuasi vain taivas tietää, mitä sen jälkeen tapahtuu.

Petros tunsi jalkapohjissaan veden pinnan, jota kukaan muu Jahushuan opetuslapsi ei tullut koskaan tuntemaan. Petros sai uskon askeleestaan perinnöksi kokemuspiiriinsä jotakin ainutlaatuista, jollaista toista tapausta ei Pyhissä kirjoituksissa tunneta. Muillekin Jahushuan opetuslapsille annettiin samanlainen mahdollisuus, mutta he eivät käyttäneet annettua tilaisuutta hyväkseen.

Haluatko olla Petros, vai ne 11 muuta opetuslasta, jotka katselivat jännittyneenä "veneestä", miten Petrokselle oikein käy? Älä paadu nykyajan kristillisestä opetuksesta, että vesi ei kannattaisi askeleitasi, vaan totu uskossa siihen, että Hänen kasvonsa, Pyhä sanansa ja äänensä antavat sinulle haasteen ottaa uskon askel kohti "tuntematonta". Nykyajan kristillisestä "veneestä" on jännittävää katsella, kun otat ensimmäisiä askelia poispäin. "Veneestä" katsotaan, pysytkö veden päällä vai vajoatko. Pastoreiden neuvoja satelee, ja sinulle annetaan kuunneltavaksi erilaisia nykyajan kristillisiä saarnoja. Milloinkaan et saa niin paljon ohjeita ja huutoja, kun lähdet "veneestä" ulos ja otat ensimmäiset uskon askeleet kohti taivasten kuningaskuntaa. Huomaat, kas kummaa, että vaiteliaammatkin ovat äänessä, kun heidän tulisi olla hiljaa. Muista, että "veneessä istujien" on hyvä antaa ohjeita ja neuvoja, koska heidän ei tarvitse maksaa taivasten kuningaskuntaan johtavista askeleista yhtään mitään. Heidän elämänsä on riskitöntä ja turvattua, mutta myös turhauttavaa, puuduttavaa ja hyvin tylsää.

Ystäväni, eikö sinulle olisi parempi Shimeonin lailla hieman vajota veden alle kuin jäädä "veneeseen"? Rakasta myrskyävää merta enemmän kuin turvallista venettä, kun tiedät, että sinun turvasi on Hänen katseensa, pyhä sanansa ja Hänen uskoa herättävä äänensä. Kumpi asia on tärkeämpää elämässäsi, "venekkö", joka kaikin tavoin turvaa elämäsi, vai Rabbi Jahushuan käsi, joka nostaa sinut vedenpinnan alta ylös? Etkö tahtoisi mieluummin vajota veden alle ja olla Hänen pelastettavanaan, kuin jäädä "veneeseen"?

Kiinnostako sinua Rabbin odottaminen ja Hänen tahtonsa toteuttaminen myrskyn keskellä! Ota rohkeasti ensimmäiset askeleet ja ole "veden varassa", koska silloin vasta alat tuntea Hänen pelastavan rakkautensa ja Hänen voimallisen kätensä, jotka nostavat sinut kevyesti ylös kuin höyhenen. Hän iloitsee, että uskallat ottaa ensimmäiset askeleet kohti taivasten kuningaskunnan turvasatamaa. Tiedätkö, että saat olla "veden varassa" lähempänä Häntä kuin he, jotka istuvat kauempana "veneessä"? Eikö ole parempi ottaa uskossa riski, kuten Sadrak, Meesak ja Abednego tekivät (Dan. 3:16-17)?

Sinä kävelet "veden" päällä, kun otat uskon askeleen. Luota ääneen, jonka olet kuullut ja Pyhään sanaan, jonka olet lukenut, ja katso Rabbi Jahushuaan, joka odottaa sinua ja sinun suloisia askeleitasi. Älä pelkää vajoamista, sillä Hän nostaa sinut. Sääli niitä, jotka jäävät "veneeseen". Vaikka kuulisit usein Hänen lempeän, rakkautta täynnä olevan nuhtelunsa: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit (Matt. 14:31)?", on se huomattavasti parempi sana kuin hiljaisuus. Jos sinä olet vähäuskoinen, mitä veneessä olevat ovat?

Älä jää syrjästä seuraamaan, mitä uskon askeleita profeetat tekevät (2 Kun. 27:7, 15), vaan seuraa heidän sanojansa heidän rohkeissa askelissaan, niin tulet näkemään elämässäsi menestyksen (2 Aik. 20:20).

Loppusanat

Tahdotko olla vähäuskoinen vai pelkuri? Valitse mieluummin vähäuskoisuus. Sinun uskon askeleesi ei lopeta myrskyä, mutta on myrskyn keskellä Hänen apunsa, josta "veneessä" istujilla ei ole mitään osallisuutta. Vasta sitten, kun sinä olet saanut avun myrskyssä, ja olet kulkenut polun taivasten kuningaskunnan ahtaan portille läpi, voit olla rohkaisuksi ja avuksi toisille kristillisestä valtakunnasta lähteville.

Avaa kotisi taivasten kuningaskunnan Rabbi Jahushualle. Ota ensimmäinen uskon askel. On aika tehdä uskon tekoja ja jättää toiset "veneeseen". Sinun rohkeutesi tähden "veneessä" olevat näkevät, mitä Elohim tekee elämässäsi. Muut kristillisen valtakunnan jäsenet tarvitsevat uskosi esimerkin, seuratakseen sinua rohkeasti myrskyävälle merelle.

Laita taivasten kuningaskunnan siemen liikkeelle hyvään maahan, niin saat 100-kertaisen sadon. Laita uusi satosi liikkeelle, niin saat 10 000 uutta siementä (Matt. 3:8). Avaa kotisi ovet taivasten kuningaskunnan heprealaiselle Rabbi Jahushualle!
http://www.israelinhuone.com/breratmech ... oukset.php
Sinettisormus

Re: Veneestä pois keskellä merta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Veneestä pois keskellä merta

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Siunattu päätös! Toivotan sinulle miljoonia uskon askeleita veden päällä Jeesuksen käsipuolessa.
Jos kulkusi joskus suuntautuu pääkaupunkiin johonkin tilaisuuteen, ilmoitatko siitä täällä, tulen katsomaan!

Siunauksin Maikku
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: Veneestä pois keskellä merta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Maikku!
Katsotaan nyt mihin tämä vie ja missä muodossa ilmenee? Se voi olla myös evankeliointia tuolla "kaduilla". Tiedän, että nyt kun otin tuon vapauttavan uskon askeleen .. siis todellakin, kun tuo päätöksen oikeasti tein, tunsin ihmeellistä vapautta, ja nyt mtä tulee tapahtumaan, on varmasti ensin sitä Herralta tulevaa oppia ja kasvua.
Mutta täällä netissä kyllä edelleen olen ja kerron ja jaan, miten Herra kuljetaa eteenpäin.
Monasti olen sanonut, että olisi niin ihanaa päästä tapaamaan teitä, jotka täällä olette. Ja niitäkin hetkiä varmasti vielä tulee. Tässä vähän aikaa sitten Herra antoi minun saada tavata nämä 2 rakasta veljeäni, Jarmon ja katso7:n.
Kiitos siitä Jeesus!
Sinettisormus

Re: Veneestä pois keskellä merta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin, illalla, ennen kuin lähdin nukkumaan, sammuttelin tätä konetta ja kävin vielä jostain syystä tässä ketjussa, jäin tuijottamaan tuota tuomaani kuvaa tsunamista. Se oli kuin vuoden alussa saamani kuva, jossa iso aalto, juuri tuon kuvan tapaisesti pyyhkäisi rannalle ja samassa se oli edessäni kuin uusi sivu, avoimessa kirjassa, eli jokin uusi on avautumassa. Onko se nyt tämä hetki, tämä uskon askel, joka tulee muuttamaan uskon elämääni?
Sinettisormus

Re: Veneestä pois keskellä merta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra Jeesus ei odota että olet vain hänen palvelijansa, vaan hän etsii ystäviä, jotka tietävät mikä hänen tahtonsa on. ”En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee. Minä kutsun teitä ystäviksi, sillä olen ilmoittanut teille kaiken, mitä olen kuullut Isältäni” (Joh.15:15)

" Herra kutsuu meitä nousemaan hänen läsnäoloonsa, että voit kuulla mitä hän puhuu sinulle! Herra kutsuu edelleenkin sanoen: ”Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhun sinulle”(Hes.2:1). Tule siis ja nouse Jumalan läsnäoloon odottaen, silloin Herran Henki nostaa meitä ja johdattaa meitä.
Rohkaiskoon myös sinua minun tavoin ottamaan askelia uskossa siihen suuntaan, mihin Jumala meitä kutsuu. Nämä askeleet voivat olla pieniä tai suuria, lyhyitä tai pitkiä, helppoja tai vaikeita, tavallisia tai kummallisia mutta kaikki ne johtavat aina samaan osoitteseen – hyvän, armollisen ja rakastavan Jumalan luokse. Olkaamme myös valmiita hylkäämään ylpeytemme ja omat hienot suunnitelmamme Jumalan vielä parempien suunnitelmien edessä. Kuunnelkaamme toisiamme. Luottakaamme myös Jumalan yliluonnolliseen johdatukseen, apuun ja huolenpitoon omien vajavaisuuksiemme kanssa uskon tiellä kamppaillessa. Jumala johdatti Israeliin pakanakansaan kuuluvan Naemanin, koska rakasti häntä ja tahtoi parantaa hänet fyysisesti ja hengellisesti. Myös me saamme olla tämän saman suuren Jumalan johdatuksen ja rakkauden ja kohteita.
Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon. Jaakobin kirje 4:6"
Sinettisormus

Re: Veneestä pois keskellä merta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Veneestä pois keskellä merta

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

miniature-1700602_960_720.jpg
miniature-1700602_960_720.jpg (60.98 KiB) Katsottu 4783 kertaa
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Vastaa Viestiin