Suojassa kaikelta pahalta!

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
katso7
Viestit: 1420
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Suojassa kaikelta pahalta!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jean Watson:
Hän päästää sinut linnustajan paulasta turmiollisesta rutosta Ps 91:3

Tämä psalmi osoittaa miten täydellisesti Jumala suojelee kansaansa. Linnustajan paula kuvaa pyydystä johon olemme sotkeutuneet ja joka estää meitä kulkemasta Jumalan meille valmistamaa täydellistä polkua pitkin. Tämä pyydys voi olla ihminen tai asia. Yön kauhut ja rutto joka pimeässä kulkee tuovat mieleen pelon ja paniikin joka usein saa ylivallan keskellä yötä kun ongelmat tuntuvat suurilta.

Leijona ja kyykäärme muistuttavat meitä saatanasta jota kuvataan raamatussa kiljuvana jalopeurana tai viekkaana käärmeenä. Hän hyökkää hirvittävän julmasti ja yllättäen. Tuskassamme syytämme usein toisia vaikka paholainen on itse sen takana. Häntä vastaan me taistelemme. Psalmin kirjoittaja mainitsee kaikki nämä pahan muodot voidakseen osoittaa että Jumala suojelee meitä kaikissa tilanteissa. Tätä varjelusta kuvataan kahdella tavalla se on hellää lohduttavaa. Se on myös varmaa ja vakaata. Hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
Psalmit:
91:1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
91:2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan."
91:3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
91:5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
91:9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
91:10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi. >> Jakeen lisätiedot
91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Suojassa kaikelta pahalta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Kiitos katso7 tästä.
Sinettisormus

Re: Suojassa kaikelta pahalta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.kylvaja.fi/psalmit/2014/06/psalmi-91
Psalmi 91
30.6.2014
Uskonrohkeuden ylistysveisu

Kohtaamme tässä psalmissa ihmeellisen, suorastaan yliluonnollisen rohkeuden ja valoisuuden hengen. Oli elämämme tilanne millainen tahansa ja tapahtui mitä tahansa, lukiessamme rukoillen tätä rohkeuden ylistysveisua se antaa elämäämme syvää uskonturvallisuutta.

Kuinka monin, voimakkain kuvin psalmi vakuuttaakaan meille, niin helposti pelkojen valtaan ajautuville, että Herra on linnamme ja turvapaikkamme. Meidän ei tarvitse jäädä pelkojemme vangiksi. Hän aina pelastaa ja suojelee.

Psalmi kuvaa omalla realistisella tavallaan ympärillämme olevaa todellisuutta: Se on täynnä pelonaiheita. On yön kauhuja, päivän pelottavia yllätyksiä (6). Elämä on haurasta, ja monet kaatuvat vierellämme (7). Joudumme jopa näkemään, kuinka Jumalan toteuttaa jo nyt pelottavia rangaistustuomioitaan (8). Onnettomuudet iskevät, vitsaukset uhkaavat (10). Tiellä on kiviä (12). Edessä on kammottava pimeyden henkivalta, jota kuvataan leijonaksi ja kyyksi, jalopeuraksi ja lohikäärmeeksi (13).

Kaiken tämän keskellä psalmi vakuuttaa meille, että Herra pelastaa pettävistä ja lamauttavista ansoista ja pahan vallasta (3). Saamme asua Korkeimman suojassa ja Kaikkivaltiaan varjossa (1). Hän levittää siipensä ylitsemme ja olemme turvassa (4). Herran uskollisuus ympäröi ja suojaa kuin muuri ja kilpi (4). Siksi ei tarvitse pelätä mitään pahaa. Turvamme on Herra ja kotimme on korkeimman suojassa (9). Hän lähettää enkelinsä varjelemaan ja kantamaan (11-12).

Saamme olla uskossa varmoja siitä, että huutaessamme Herraa avuksemme hän aina vastaa. Saamme olla myös varmoja siitä, että kun on ahdistus, hän tukee. Vanha käännös sanoi tämän näin: ”Minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus” (15b). Tämä onkin ollut monella rohkaisevin Herran sana tässä psalmissa.

Saamme olla uskossa myös varmoja siitä, että Herra vapahtaa ja saattaa kirkkauteensa ja kunniaansa. Hän antaa mielekkään elämän – psalmin kirjoittajan aikana se tarkoitti pitkää ikää ja ennen kaikkea sitä, että saamme nähdä ja kokea todeksi Herran antaman pelastuksen (15-16, KR38 ja KR92).

Olavi Peltola
Sinettisormus

Re: Suojassa kaikelta pahalta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä on Psalmi, VAHVA PSALMI, jota ei voi ylistää liikaa. Se on myös itsessään vahva RUKOUS ja sanotaan että se on psalmeista kaikista vahvin.
Sen avulla, on kerottu, että monilta onnettomuuksilta on vältytty. Sodassakin, moni luki tuota Psalmia, niin kauan, että uhka väistyi.
Muistakaamme tämä hädän hetkellä.
Sinettisormus

Re: Suojassa kaikelta pahalta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.youtube.com/watch?v=CWvVUP-uCFc
Sid Roth / Psalmi 91, liitto suojaksi kaikkea vastaan!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4796
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Suojassa kaikelta pahalta!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Todellakin vahva psalmi, kiitos tästä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
katso7
Viestit: 1420
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Suojassa kaikelta pahalta!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jesaja:
49:16 Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Vastaa Viestiin