Herralla on Sanoma

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Herralla on Sanoma

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom!

Kirjoitin tänään ensimmäistä kertaa omia ajatuksiani, tai siis niitä joita uskon että Pyhä Henki on tuonut ajatuksiini, miten meidän kaikkien olisi helpompi elää:

------

Mitä jos vilkkaalla kaupungin kadulla kenelläkään ei olisi kiirettä mihinkään. Voisit rauhassa kävellä, pysähtyä katselemaan kauppojen ikkunoita, ja vastaantulija katsoisi kunnia-asiakseen antaa sinulle tietä. Niin kuin sinäkin hänelle.

Kaupassa saisit rauhassa valikoida tuotteesi, eikä kukaan kiirehtisi kassajonoon ennen sinua. Valitsemasi tuotteet olisivat yllättävän halpoja. Niin halpoja, että tietäisit selviäväsi seuraavasta päivästä juuri sopivasti. Siitä huolimatta kauppias olisi iloinen, että voi tarjota sinulle parastaan. Hänen ei tarvitsisi liittyä mihinkään ketjuun saadakseen lisää voittoja, hän olisi tyytyväinen siihen mitä hänellä on.

Tai jos liikkuisit luonnossa ja lyötäisit sopivan paikan, juuri sellaisen, johon voisit kuvitella pystyttäväsi talosi, suojaisan lahdenpoukaman järven rannalta. Voisit rauhassa pysähtyä siihen, kukaan ei tulisi häiritsemään rauhaasi. Tai jos joku tulisikin, voisitte yhdessä iloita tuosta paikasta, hän jatkaisi matkaansa ja eroaisitte ystävinä. Illan tullen voisit huoletta jättää tavarasi vartioitsematta, pyöräsi lukitsematta. Edes metsäneläimet eivät tavoittelisi ruokiasi, voisit nukahtaa rauhassa.

Miten tällainen utopia olisi mahdollista? Jos jokainen sydämessään sanoisi: "Herran Rauhaa sinulle, lähimmäiseni. Kunnioitan ja rakastan sinua juuri niin kuin itseäni. En halua mitään sinun omaasi." Eläisimme sellaisessa maailmassa kuin Jumala on sen alunperin tarkoittanut, ja vielä enemmän.

"Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu." Jes 65:17
rauha.jpg
rauha.jpg (26.41 KiB) Katsottu 6386 kertaa
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Herralla on Sanoma

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen! Jumalattomat kommunistit tekivät tämän ajatuksen itselleen ihanteeksimutta törmäsivät vähän väliä ihmisen ahneuteen, joten lopputulos oli totaliratismi ja kammottava liittodiktatuuri. Ilman Jumalaa ei tällainen voi toimia.

Ajatellaas miten se toimi vuonna 50 jKr. kun Pietari aloitti vastaavaa. No, me tiedämme Ananiaan ja Safiran tuomiot. Emme kykene vaikka olisimme hyvälläkin liikkeellä. Emme siis kykene tuohon vaikka olisimme kuinka hienosti rakennetussa paikassa... ennen kuin Jeesus Kristus itse saapuu sen valtakunnan perustamaan, josta Jesaja 65 puhuu.

Kiitos Eero paljon herättävästä sanomasta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Herralla on Sanoma

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Sitä halusinkin sanoa, että vain Herramme kykenee tähän, ja se ei ole utopiaa, vaan Herramme todellisuutta kun Hän ssapuu. Halleluja, kirkkaus ja kunnia olkoon Hänen, aina ja iankaikkisesti, Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Herralla on Sanoma

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

LUE TÄSTÄ LISÄÄ : https://aktiivikristinusko.fi/miksi-jum ... a-pilvesta
Jumala ei puhu minulle suoraan pilvistä tai tee uskomisesta helppoa, koska hän on antanut minulle vapauden. Hän haluaa minun valitsevan uskomisen häneen ja se vaatii minun puoleltani toimintaa. Kun valitsen uskomisen ja Jumalan tottelemisen, silloin tulevaisuuteni on valoisa ja lupaava!
Maaret

Re: Herralla on Sanoma

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kun kykenee tuollaista haaveilemaan niin tajuaa miten raskaasti ihminen tänä päivänä on orja.
Juuri eilen mietin miten orja ei voi ilman valtion lupaa omistaa mitään, jos hän haluaisi rakentaa vaikka talon tuonne "poukamaan" josta haaveilit niin eipä onnistu ilman kaavakkeita ja anomuksia ja verotuksia ja vaatimuksia milloin mistäkin johdosta viemäristä putkistosta .

Mutta Jeesus on luvannut sellaisen aikakauden jossa tuo on mahdollista 💖

Kun tässä yks päivä katselin luonnon kauneutta niin ajattelin miten Jumala on luonut elämän sellaiseksi että se aina lisääntyy, se pursuaa runsautta joka paikassa. ELäimet lisääntyy kesällä, joka paikassa poikasia ... marjat kasvaa, kukat kukkii.
Mutta mitä tekee ihminen ? riistää raastaa. ei suo yhdellekään kansalaiselle mahdollisuutta hyötyä tuosta runsaasta elämästä ilman valtion lupaa.
Jos köyhä saisi rakentaa mökin järven rannalle ja kalastaa vapaasti niin hänelläkin olisi oikeasti ihmisoikeudet ja vapaus. Mutta ei onnistu koska valtio kieltää. Olemme siis valtion pahuuden orjuuttamia vaikka Jumala antaa ympärillemme runsain määrin kaikkea hyvää kaikille.
Sinettisormus

Re: Herralla on Sanoma

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näinpä!
Monasti nykyään, näinä päivinä sitä väsyneenä miettii että tässä maailmassa ei ole enää mitään kaunista, ei mitään haluttavaa.
Sitten muistan ja nousee ajatus:
- " Nyt ajattelin hieman väärin, kyllä täällä vielä kauneutta löytyy .. sitä, mitä Jumala on tähän maailmaan luonut."
Todellakin, meillä on vielä paljon kaunista Jumalan luomaa, mutta se, mitä "maailma" on luonut muka ihmisen hyväksi, on alkanut kaatua ihmistä vastaan.
Jotta siis vielä jaksaisimme, nautitaan siitä Jumalalta saadusta kauneudesta ympärillämme, ja me, uskovina, voimme myös Kristuksen kautta edustaa tuota kauneutta!
sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman
Sinettisormus

Re: Herralla on Sanoma

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Herralla on Sanoma

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinetti ja Maaret, oon aivan samaa mieltä. Muistaakseni eilen mietin, että tämä maailma on tehty sillä tavalla salakavalaksi, että vaikka asuisit juuri siellä itse omistamassasi "poukamassa" ja olisit täysin omavarainen, niin silti et voisi pitää tuota paikkaa ilman rahaa. Eli en ihmettele miksi siihen mammonaan viitataan Raamatussa yhtenä pahan alkujuurista. Ei voi viedä verottajalle itse poimimiaan marjoja maksuksi :)

Kirjoitit Maaret ihanasti tuolla toisaalla Taivaassa elämisestä "elämän kautta" ja oliko Tuula joka puhui Taivaassa hengittämisestä. On se varmaan ihmetys myös Herramme Valtakunnassa täällä maan päällä kun kaikki pahan teot on tehty tyhjiksi ja oikeudenmukaisuus vallitsee. Sitä varten tätä epäoikeudenmukaisuutta on hyvä kestää ja myös vastustettava sen minkä voi ja tehdä laupeutta, koska meillä on lupaus paremmasta, johon voi luottaa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Herralla on Sanoma

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos Eero rohkaisevista sanoista, todellakin kun tietää että saa kuitenkin rajan tuolla puolen paremman elämän niin ei tarvitse olla niin epätoivoinen vaikka täällä jäisikin paljosta ilman.
Vastaa Viestiin