Totuus ja rakkaus ovat yhtä

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
näkymätön ninni

Totuus ja rakkaus ovat yhtä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni » 30 Marras 2017, 21:57

Tämänpäiväisiin tapahtumiin liittyen syvennyin tähän aiheeseen tänään:

Totuus ei koskaan toimi ilman rakkautta. Myös totuuden sanoilla voimme lyödä, haavoittaa ja loukata. Totuus vaatii aina vartiakseen rakkauden. Jos me rakkauden sivuuttaen vain härkäpäisesti latelemme mielestämme totuuksia on tulos onneton. Rakkaus on ainoa oikea totuuden tulkintaohje. Jos kohtaamme totuudessa, mutta ilman rakkauta, etääntyminen ja vieraantuminen uhkaa. Totuuden sanat ilman rakkauta rakentavat välillemme aitoja. Mutta totuuden ja rakkauden sanat yhdessä rakentavat siltoja; parhaimmillaan ystävyyttä, iloa, kunnioitusta ja hyvää mieltä.

Voisipa jopa sanoa, että totuus ilman rakkauta on valheen sukua!
"Sinä, Herra, olet minun turvani"
"Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni."
Psalmi 91:9 ja 14

näkymätön ninni

Re: Totuus ja rakkaus ovat yhtä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni » 30 Marras 2017, 22:05

Petri Paavola kirjoittaa aiheeseen liittyen näin:
Raamattu opettaa totuuden ja rakkauden olevan yhtä. Totuus ilman rakkautta on kuin ruoska, joka viiltää syviä haavoja lähimmäisen sydämeen. Rakkaus ilman totuutta on kuin lipevä ja mielistelevä ihminen, joka puhuu kaikille kauniisti heidän korvasyyhyjensä mukaan.
Uskovan elämässä tulisi vaikuttaa Jumalan rakkaus, joka elää totuuden mukaan ja puhuu totuudesta rakkauden kautta. Katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessä on totuuden puhumista vastaan. Lahkohengen ja kiivauden vallassa oleva uskova ei toimi Jumalan rakkauden kautta, siksi hänen sanansa ja toimintansa saa aikaan syviä haavoja lähimmäisten sydämessä. Totuus ilman rakkautta ei kykene näkemään toisen kasvuvaihetta ja siksi totuudella lyövä rakkaudeton uskova saa paljon pahaa aikaa ja koittaa pakottaa toisia siihen mihin saakka he eivät ole vielä kasvaneet tai ymmärtäneet jotakin asiaa...
Mielestäni hyvä kirjoitus! Löytyy täältä:

http://www.kotipetripaavola.com/totuusj ... nyhta.html
"Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni."

näkymätön ninni

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni » 30 Marras 2017, 22:23

Efesolaiskirje 4

1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

AOAOAOAOAO
Valvoja

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO » 01 Joulu 2017, 00:39

Kitos Ninni lainaamistasi Paavolan lauseista ! Hyvin kirjoitettu.
Minä Olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet Minun.

https://www.youtube.com/watch?v=-EUtxAQbeZ8 Virsi 222; Jeesus Kristus Elämämme.

Juhani

Viesti Kirjoittaja Juhani » 01 Joulu 2017, 01:03

Kiitos Ninni! Hyvin sanottu! On kiva kuulla totista Jumalan sanaa.
Aamen!

Jatka vaan lisää.. :)

näkymätön ninni

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni » 01 Joulu 2017, 08:39

Kiitos kannustuksesta; lämmitti kovasti, vaikka vähän säikähdin tuota Juhanin laittamaa
Jatka vaan lisää..
kommenttia. :roll:

Ensimmäisenä tuli ajatus; ei minulla ole mitään sanottavaa, ei minusta ole tähän, en osaa, en pysty, en kykene.... eikö joku muu voisi...

No sitten luin taas tuolta Raamattuopiston sivuilta tämän päivän sanan, joka kuului näin:
Herra sanoi hänelle: ”Kuka on antanut ihmiselle suun? Kuka tekee ihmisestä mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö juuri minä, Herra? Mene nyt, minä olen sinun kanssasi, kun puhut, ja neuvon sinulle, mitä sinun tulee sanoa.” 2. Moos. 4:11–12.

Jumala ilmoitti tulleensa vapauttamaan kansansa egyptiläisten käsistä ja johdattamaan sen luvattuun maahan. Mooses olisi se, jonka johdolla lähtö orjuudesta oli tapahtuva. Miten Mooses reagoi? Ajatteli olevansa juuri sopiva mies tehtävään, parempaa ei olisi voinut valita? Ei, vaan Mooses järkyttyi koko ajatuksesta. Hän vastasi Jumalalle: ”Mikä minä olen menemään faraon luo ja viemään israelilaiset pois Egyptistä?” Mooses ei tahtonut mitään muuta kuin paeta tehtävän alta mahdollisimman kauas. ”Mutta, Herra, minä en ole koskaan ollut hyvä puhuja enkä ole nytkään, vaikka sinä olet puhunut minulle. Minulla on hidas puhe ja kankea kieli.” Vielä Mooses rukoili: ”Minä pyydän, Herra, lähetä joku muu.” Näin on yhä tänään. Se jonka Jeesus kutsuu työhönsä, kokee olevansa tehtävään joko alamittainen tai täysin mahdoton. Se on terve merkki ja hyvä alku.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lapsen lailla.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

No en nyt tarkoita että olen tässä vertaamassa itseäni Moosekseen tai kehenkään muuhun, älkää ymmärtäkö väärin...
Mutta jos kokee olevansa alamittainen... On se terve merkki ja hyvä alku!!! :D

Ja Juhania kannustaisin myös kirjoittelemaan enemmän, sinulla on hyviä ajatuksia ja kommentteja!!! :)

katso7
Viesti:

Viesti Kirjoittaja katso7 » 01 Joulu 2017, 13:48

Joh 1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all

näkymätön ninni

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni » 04 Joulu 2017, 21:08

Tälle päivälle päivän Sanaa rohkaisuksi ja vahvistukseksi kaikille. Armo, Rakkaus ja Totuus kulkevat käsi kädessä!
Älkää antako kaikenlaisten vieraiden oppien johtaa itseänne harhaan. Meidän sydämemme tulee vahvistua armosta. Hepr. 13:9.

Pitäydymme siinä, minkä olemme oppineet luotettavilta henkilöiltä ja mistä voimme olla varmoja. Seurakuntana tuemme toisiamme raittiissa uskossa ja vahvistumme armossa. Emme etsi suuria sanoja tai ihmeellisiä tekoja, vaan pitäydymme Jumalan sanaan ja armon evankeliumiin. Uskomme Jumalaan, niin kuin isämme ennen. Rukoilemme toistemme puolesta.
Rohkaisemme toisiamme Jumalan lupauksilla ja jaamme sanan löytöjä hurskastelematta ja iloisesti. Ympäröimme rakkaudella erityisesti ahdingossa olevat. Rakastamme kaikkia tasapuolisesti ja pidämme toisistamme huolta, ettei kukaan uuvu matkalle. Viemme evankeliumin lähelle ja kauas mahdollisuuksien mukaan. Ja joskus, Jumalan armosta, saamme toivottaa Jumalan luoman eksyneen tervetulleeksi takaisin kotiin.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lapsen lailla.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy
Siunausta ja Hyvää yötä!

näkymätön ninni

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni » 09 Joulu 2017, 09:37

Tämän päivän teksti Roseniuksen kirjasta elämän leipää antaa ohjeita veljelliseen rakkauteen:
JOULUKUUN 9 PÄIVÄNÄ

Olkaa veljenrakkaudessa helläsydämisiä toisianne kohtaan. keskinäisessä kunnioittamisessa olkaa toisillenne esikuvina. Room. 12:10.

Tässä puhutaan erikoisesti »veljellisestä rakkaudesta», rakkaudesta veljien kesken Kristuksessa. Ja apostoli puhuu siitä sillä tavalla, että varmaan moni joukossamme tuntee itsensä syylliseksi. Apostolin käyttämä sana »helläsydäminen» tarkoittaa alkukielessä isän ja äidin hellää rakkautta lapsiansa kohtaan ja sisarusten luonnollista, erikoista rakkautta toinen toisiinsa. Nyt apostoli sanoo, että niin hellän tulee rakkauden, niin sydämellisen tulee osanoton olla kaikkien kristittyjen kesken, koskapa he taivaalliseen lapsioikeuteen nähden ovat keskenänsä veljiä ja sisaria.

Tässä nuhtelee apostoli niitä, jotka tahtovat käydä kristityistä ja kuitenkin kohtelevat armosta osallisia veljiänsä jäykkyydellä ja kylmyydellä. Ja vaikkapa he eivät ajattelisikaan ja puhuisi pahaa heistä, niin eivät kuitenkaan kohtele heitä hellällä, sydämellisellä rakkaudella, vaan jättävät heidät oman onnensa nojaan vaeltamaan miten parhaiten taitavat. Sellainen kohtelu ei ole veljellistä rakkautta. Jos me todella iäisyyttä ajatellen olemme veljiä, tulee meidän myös sellaisina rakastaa toinen toisiamme, kohdella toisiamme hellällä myötätuntoisuudella ilossa ja surussa. Samaten kuin isä ja äiti huolehtivat lapsensa parhaasta, ovat kärsivällisiä ja helliä, niin samaten tulee meidänkin kohdella veljiä. Tätä apostoli näillä sanoilla tarkoittaa.

Luther sanoo tämän johdosta: »Äidin suhde lapseensa opettaa meille, mitä hellä, veljellinen rakkaus tekee, kärsii ja kantaa lähimmäisensä tähden. Niin on myös Kristus tehnyt ja alinomaa vielä tekee. Hän holhoaa ja kärsii meitä, jotka olemme niin saastaiset, puutteelliset, viheliäiset ja syntiset, että näyttää siltä, kuin emme olisikaan kristityitä. Mutta hänen rakkautensa tekee meistä kristittyjä.»...
Lisää löytyy täältä: http://rovasti.fi/node/299#9

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 09 Joulu 2017, 16:41

Amen, Ninni...

Olematon

Viesti Kirjoittaja Olematon » 10 Joulu 2017, 09:36

Totuudesta ja rakkaudesta voi syntyä itserakkaus ja ylpeys, jos ei elä pyhässä hengessä.

Vastaa Viestiin