Johdatus ja Ohjaus

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

- ”Herra, sinä tiedät, että olemme malttamattomia, kuljemme usein kuin erämaassa, mutta mitä on erämaa hetkemme, Israelin kansan 40 vuoden erämaa vaellukseen? Minä tiedän että sinä johdatat ja minun tulee vain luottaa sinuun ja katsoa sinua kasvoihisi. Pyydän sinulta lohduttavaa näkyä, jolla voin myös lohduttaa muita sitä tarvitsevia. Tapahtukoon tahtosi ja kirkastukoon nimesi! Aamen!”
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hän tarjoaa meille virvoitukseksi lähdevettänsä, Hän, Kuningasten Kuningas, Ylösnousemuksessa Kirkastettu!
- ”Kiitos Herra, että näin rakastat meitä. Anna kaikkien maistaa tuota lähteesi vettä, sen jälkeen he eivät paremmasta tiedä, anna meidänkin kulkea tuota kirkastettua tietä, pelasta meidät, anna parannusta sairaille, anna herätyksen sateen tulla yllemme. Herra, tapahtukoon sinun tahtosi ja kirkastukoon nimesi.”
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuolla seikkailessani, löysin tällaisen IHANAN tarinan, oli pakko tuoda jakoon teillekkin (Suomi:24:ltä):

Kaksi Junaa

Jaakobintähti

8.3.2018
Asemalla oli tungosta...matkalaisia..kaikenlaisia.vanhoja nuoria..lapsia.rikkaita ja köyhiä.
Toisilla oli paljon matkalaukkuja ja pakaaseja.toisilla vain reppu tai ei juuri mitään.
Laiturissa odotti kaksi junaa.
Molemmat olivat todella pitkiä.
Mutta ne olivat kovin erilaisia.
Ensimmäinen koostui vanhoista iänikuisista matkustajavaunuista ja loppupää junasta oli pelkkiä karja ja tavaravaunuja.jotka olivat jo historiaa.
Toinen juna koostui tuliteristä luotijunavaunuista.uusista ja mukavista.
Sekin oli hyvin pitkä..
Asemalla oli kuumeinen hyörinä..ilma oli sakeana ratapöllien lemua.
Kaiuttimista kuulutettiin .
Juna numero 777 .ViaDolorosan kautta Golgatalle lähtee raiteilta 1.
Toinen kuulutus..Juna nro.666.Baabelin.kautta Paratiisiin Dubaihin lähtee raiteelta 2.
Matkalaiset alkoivat liikehtiä..kaikki etsivät oikeaa vaunua..johon he olivat varanneet paikan.
Lopulta asemalaituri oli tyhjä.kaikki olivat päässeet kyytiin.
Juna nro 777.n matkustajat asettuivat kukin omiin vaunuihinsa.
Eräs matkalainen..istui härkävaunun lattialla ja puhui vieressä olevalle..
Onneksi sain vielä paikan tästä junasta..
Onhan tämä aika huono ja kun matkastakin tulee pitkä...jaksaakohan sitä loppuun saakka.
Vieressä oleva kysyi..aioitkos mennä perille saakka Golgatalle?
Toinen vastasi..kyllä olis tarkoitus..
Haluaisin nähdä sen paikan.
Minä myin koko omaiauuteni.ja päätin ottaa tämän ViaDolorosan kautta kulkevan junan.kun luin eräästä kirjasta..että ainoastaan sen kautta pääsen Öljymäelle.
Toinen kysyi..onko se kirja kenties Raamattu?
Toinen vastasi on.mistä arvasit?
Minäkin luen sitä ja itseasiassa tein samoin kuin sinä..myin kaiken omaisuuteni ja päätin lähteä tälle matkalle.
Mitä luulet onkohan Jumalan Poika tässä junassa?
Toinen sanoi..en nyt täysin varma ole.mutta siinä raamatussa kyllä sanotaan..että Hän on meidän kanssamme..siihen minä uskon ja ainakin sitten perillä näemme Hänet kasvoista kasvoihin..
Molenpien miesten kasvot loistivat ja halasivat toisiaan..
Sitten juna nytkähtäen lähti hitaasti nitisten ja kolisten liikkeelle...matka alkoi..kohti aamunkoittoa.
Mitähän keskustelua käytiin toisessa junassa
Sekin oli aluksi menossa samaan suuntaan
Voi olla että pitkän matkan aikana..kun ensimmäinen juna saapuu ViaDolorosan risteysasemalle.
Junien matkustajista osa haluaa vaihtaa junaa?
Siitä kehkeytyykin toinen tarina.
Sitä odotellessa kiskot vievät itää kohti

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15209764/kaksi-junaa
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Junassa nro 777 Viadolorosan kautta Golgatalle..oli kova keskustelu.
Joku oli laittanut kiertämään sanan että Itse Herra matkustaisi tässä samassa junassa.
Ja niin asia oli..
Härkävaunussa olleet kaksi kaverusta saivat sen myös todistaa.
Jeesus nimittäin kulki jokaisen vaunun läpi..puhutteli kaikkia matkaajia.
Hänellä oli pari kysymystä.
Jokaiselta erikseen Hän kysyi.?
Uskotko että minä olen Jumalan Poika?
Uskotko että olen tullut..että sinä Minun ristin kuoleman kautta olen sovittanut sinun ja maailman synnit.?
Uskotko että Minä olen Isä Poika ja Pyhä Henki..Jumala.
Haluatko seurata minua?
Kaikki vastasivat..Kyllä Herra meidän Jumalamme.
Ja matka jatkui..

Junassa laulettiin ja uskottiin, että

Golgatan veressä voima on,
Voima niin siunattu, verraton.
Pyhässä veressä Jeesuksen,
Voima on suuri ja ihmeellinen.
Golgatan veressä voima on
Voima niin siunattu, verraton.

Veri voi puhdistaa syntisen.
Veri voi uudistaa jokaisen.
Pyhässä veressä Jeesujsen
Voima on suuri ja ihmeellinen.
Veri voi puhdistaa syntisen
Veri voi uudistaa jokaisen.

Väsyneet kulkijat tulla saa
Sairaat ja heikot Hän paeantaa.
Pyhässä veressä Jeesujksen
Voima on suuri ja ihmeellinen.
Väsyneet kulkijat tulla saa.
Sairaat ja heikot Hän paeantaa.

Karitsa häihin jo kutsu soi.
Karitsan häät kohta alkaa voi.
Pyhässä veressä Jeesuksen
Voima on suuri ja ihmeellinen.
Karitsan häihin jo kutsu soi.
Karitsan häät kohta alkaa voi.

Aamen aamen
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen useasti saanut Herran sanan kautta napakymppi vastauksia ja minulle eräs ihminen sanoikin tässä vuoden alussa:
- ” Olet saanut armolahjan, löytää Raamatusta, oikeaa sanaa, oikeaan hetkeen ...”
Lahjan, todellakin, näyssä oli lahja ja se saattoi tarkoittaa tätä armolahjaakin, niin hyvin se on alkanut toimia.
Kerran sain vastaukseksi Jeremia 15 ja katsoin sen Raamatusta, jossa oli selityksiä, ja tässä kohtaa seltyksissä luki näin, kuin avaten asioita minulle:
Kutsuessaan Jeremian profeetaksi, Herra antoi hänelle sanansa, ne sanomat, jotka hänen oli julistettava. Hän ”söi ne” omaksi elämäkseen ja ohjeekseen. Hän ”sisäisti” ne ja ne olivat hänen sydämensä ilo. Vaikeina aikoina hänestä kuitenkin tuntui, kuin Herra olisi ollut ”kuin ehtyvä puro” eikä ”elävän veden lähde; ja niin hän joutui hengellisesti ”kuiville.” Herra muistutti silloin Jeremialle, että hänen oli käännyttävä hänen puoleensa, tuoden esiin vain jaloa eli saamaansa sanaa, ihmisten korvasyyhyä kysymättä. Tällä ehdolla hän sai edelleen olla ”Herran suuna”. Mahdollisesti Jeremialla oli hengellistä kuivuutta tuntiessaan vaara puhua omia tunteitaan ja ajatuksiaan. *
Tunsin tämän tekstin omakseni. Helposti lähdemme puhumaan omistamme, kun kuitenkin sanan julistus on tärkeintä. Tämä vuoden alku on alkanut vahvasti sanan parissa ja se on ollut todellakin osuvaa.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hengellisesti uudestisyntymättömät ihmiset eivät ymmärrä Jumalan sanaa, se on heille kuin lukittu kirja. He voisvat puhua Jumalasta ja harjoittaa muodollisia uskonnollisia menoja, mutta heidän sydämensä on Hänestä kaukana. Herra voi kuitenkin ihmisen muuttaa niin jos ihminen sitä sydämessään tahtoo että" kuurot kuulevat kirjan sanat ja sokeain silmät näkevät vapaina pimeydessä". ja vielä "hengessän eksyväiset käsittävät ymmärryksen."
Siksi onkin tärkeää olla aidosti rukouksessa Hänen kanssaan. Jesaja varoitti ja kehoitti turvaamaan Herraan. Kuningas Hiskia tekikin niin siitä huolimatta, että kansassa, johtomiestenkin joukossa, oli monia, jotka eivät sitä halunneet. He eivät halunneet kuulla Herran oikeita profeettoja, vaan mieluummin kuuntelivat mieluisia silmänlummeita ennustelevia vääriä profettoja.
Herralla on halu armahtaa ja auttaa, mutta hän voi tehdä sen vasta kun ihminen nöyrtyy hänen edessään katumaan syntejään ja rukoilemaan armoa. Taivuttaakseen ihmistä tähän, Herran täytyy useinkin antaa hänelle " hädän leipää ja ahdistuksen vettä."
Uskovalle, joka haluaa vaeltaa Herran johdossa oikeaa tietä, hän näyttää tien, jota hänen on kuljettava: Sanansa opetusten, toisten uskovien neuvojen ja olosuhteiden kautta. Herran tielle lähtevä hylkää entiset epäjumalansa, myös mammonan ja oman suuren minänsä. Sellaiselle Herra antaa Henkensä ja siunaustensa sateita.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Voi kun tästä olis paljon puhuttavaa! Paljon paljon... Perimmäinen ja pohjimmainen asia tässä on luottamus ja usko.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Paana on avoin, Jarmo! Olet tässä avoimella paikalla todistustesi kanssa. Me ilolla (kuuntelemme) luemme ja otamme vastaan! :D :roll:

Kuva
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... 0MCxsU778g
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri nousi tämä ajatus:
- "Herra on nostanut, asettanut ja salinnut meidät tänne, avaralle paikalle, on meidän vastuullamme, kuinka täytämme tämän tilan, Hänen kirkastuksekseen ja todistuksekseen. Emme me itseämme todista, vaan sitä, miten Hän, Elävänä Jumalana, elää meidän kauttamme!"
Amen.

Hyödynnämmekö tarpeeksi tätä tilaa, minkä HÄN on meille mahdollistanut?
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra tietää ja Hän saa johdattaa. Häneltä pyydän apuni ja neuvoni ja avoimena odotan ja tarkkailen Hänen vastaustaan.
Näen myös Hänen antamissaan vastauksissa Herran huolen maailman vuoksi joka kovin kuuroksi ja sokeaksi on käynyt, on ehkä pian aika jättää heidät omiin voimiinsa ja heidät odottamaan sitä mitä ovat kumartaneet.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olemme eksyneitä ja luulemme että kykenemme itse hoitamaan elämämme ilman Jumalaa ja ettei meidän enää tarvitse välittää Hänen sanastaan ja käskyistään, sana on käynyt mielestämme vanhan aikaiseksi ja sen on aika uudistua tai peräti hävitä kokonaan, saduksi sitä vain luullaan, mutta olemmeko itse vanhanaikaisia ja tarvisimme tuon uudistuksen, koska Jumala ei elä ajassa, ei hänen sanansakaan vanhene, vaan elää aina siinä hetkessä kuin ihminen ja maailma.
Tätä olen usein miettinyt täällä. Itketään, miksei kukaan anna meille sanaa, jaa hyvää sanaa tänne luettavaksi, mutta miksemme tee näin; ottaisimme itse tuon kirjan käteemme ja pyytäisimme Herran läsnäolossa ja rukouksessa Hänen avaamaan tuon kirja ja se paikka mistä tuo sana avautuu; uskoisimme sen Herralta saaduksi, mutta ei, odotamme valmista, vaikka Herramme haluaa meiltä juuri tuota henkilökohtaista läsnäoloa ja sitä mekin tarvitsemme aikaa olla hänen läsnäolssaan ja levossa Hänen käsivarsillaan. Ota siis Raamattusi hyllyltä pölyyntymästä ja ala keskustelemaan Herran kanssa, Hänen sanansa kautta, joka on hyvin elävää .....
On vain hetki aikaa. Nyt Morsiamen on noustava ylös ja Julistettava! Meidän tulee olla vapaita ja usakaltautua julistamaan ja jättää ihmis pelko syrjään! Onhan Herra meidän vahvuutemme, ilman hänen voimaansa emme ole mitään!
Tuula1

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Aamen Sinetti. Itseasiassa ihmisen kiirekkin on paholaisesta. sanoohan sana näin, että tulkaa luokseni työtä tekevät ja raskautetut, sillä minä annan teille levon.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4932
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Tuula ja SInetti! Oon samaa mieltä, että kiire on vihollisen meille asettama harha. Eihän meillä ole kiire mihinkään, tiedämme, että Herra saapuu ja Hänelle ei aikaa ole. Kiire on sen sijaan vihulaisella, jolla on vain vähän aikaa. Siksi varmaan koko maailman tahti kiristyy ja ihminen ahdistuu, kun pitäisi pysyä nuorena ja saada aikaan koko ajan enemmän maailman silmissä. Pirullinen juoni tosiaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin