Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Keskustelua ajankohtaisista uutisista.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Maailman parasiittiluokka jota myös erheellisesti eliitiksi kutsutaan, on kokoontunut etelän lämpöön kahdeksi viikoksi keskustelemaan (emme varmaan edes halua tietää mitä muuta tekemään) ilkeästä ilmastonmuutoksesta. Pakko muuten ihailla Jumalan huumorintajua kun nakkasi Saksaan niin paljon lunta, hieman pakkasta ja tuulta, että ilmastosuihkarit jäätyivät kentälle keulat pystyssä, eivätkä päässeet lentämään Emiraatteihin estämään ilmaston lämpenemistä.
Tällä videolla rakas nuorempi veli Chad Thomas näyttää videolta yhden maailman kuuluisimmista, ellei kuuluisimman Gaian palvojan.
Sitähän tämä ilmastovouhkaaminen on kun hieman pintaa raapaisee, Äiti Maan palvontaa, luodun palvontaa.
Kesto vajaa 10 min.
https://youtu.be/NevfCCIs978?si=LzXA3pEaBOyL2KiJ
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Angelicus
Viestit: 414
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Agenda vaatii elitististä käyttäytymistä. ” Valtio olen minä”, sanoi eräskin kuningas. Monta koneellista ’valtioita’ parantamassa maailmaa meidän alempikastisten puolesta. Jumala on erittäin huumorintajuinen.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rutger kirjoitti: 04 Joulu 2023, 10:11
Tällä videolla rakas nuorempi veli Chad Thomas näyttää videolta yhden maailman kuuluisimmista, ellei kuuluisimman Gaian palvojan.
Sitähän tämä ilmastovouhkaaminen on kun hieman pintaa raapaisee, Äiti Maan palvontaa, luodun palvontaa.
Kesto vajaa 10 min.
https://youtu.be/NevfCCIs978?si=LzXA3pEaBOyL2KiJ
Katsoin videon. Kaveri pistää kyllä ihan omiaan. Väittää Gharlesin puhuvan "maan palvomisesta" Jumalan palvomisen sijaan. Siteeraa Raamattua vajavaisesti unohtaen mm. 2.Moos.19:5 , 3.Moos.25:23 , joissa Jumala sanoo maan olevan Hänen, me olemme vain sen haltijoina mutta emme omistajia.

Videon kaveri on pre-trib kannattaja ja "ilmoittaa "seurakunnan poistuvan ennen " 7 vuoden ahdistusta"....

Nämä videolla ennen täyttä seitsemää minuuttia. Sen jälkeen puhuu ihan hyvää evankeliumia ja herätyssaarnaa.....kunnes opettaa ikuisesta kärsimyksestä kadotuksesta.....
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4820
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä en ole katsonut videota, mutta kommentoin noin yleisesti, Tempaushan tulee Jeesusta odottaville juuri oikeaan aikaan, riippumatta siitä mitä teorioita sen ympärille on kehitelty.

Mutta kiinnitin huomiota tuohon mitä AO sanoit kadotuksen luonteesta. Raamattu sanoo hyvin yksiselitteisesti mikä on oleva kadotukseen eli tuliseen järveen joutuvien kohtalo:
20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Ilmestyskirja
Tämän asian kiistäminen on sekä Raamatun vastaista että vie pohjan pois Jeesuksen Ristintyötä, sillä me saamme olla Herran kanssa iankaikkisessa autuudessa ja ilossa, nuo toiset iankaikkisessa kärsimyksessä erossa Hänestä eli kadotuksessa.

Niin kuin emme mekään, he eivät katoa mihinkään, eikä heitä enää armahdeta kun Tuomio on luettu, näiden Raamatunjakeiden mukaisesti.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 06 Joulu 2023, 15:55
Mutta kiinnitin huomiota tuohon mitä AO sanoit kadotuksen luonteesta. Raamattu sanoo hyvin yksiselitteisesti mikä on oleva kadotukseen eli tuliseen järveen joutuvien kohtalo:
20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Ilmestyskirja
Tämän asian kiistäminen on sekä Raamatun vastaista että vie pohjan pois Jeesuksen Ristintyötä, sillä me saamme olla Herran kanssa iankaikkisessa autuudessa ja ilossa, nuo toiset iankaikkisessa kärsimyksessä erossa Hänestä eli kadotuksessa.

Niin kuin emme mekään, he eivät katoa mihinkään, eikä heitä enää armahdeta kun Tuomio on luettu, näiden Raamatunjakeiden mukaisesti.
Tästä on toisessa ketjussa enemmän, jossa perustelen kantani tarkemmin....

viewtopic.php?f=14&t=2745&p=48635&hilit ... nom#p48635
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4820
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aivan, mä en nää hyödylliseksi keskustella tästä enempää, koska Raamattu on tässä asiassa hyvin yksiselitteinen, eikä se voi olla ristiriitainen keskenään.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Eero 👍
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Rutger »

"Sacred system". "Earth doesn't belong to us, We belong to the Earth".
Jos on kuunnellut Kallen puheita viimeiset vuosikymmenet, ei voi olla tietämätön ajamastaan agendasta.
Epäkohteliasta väittää Chadin puhuvan "läpiä päähänsä", kun hän puhuu juurikin asiaa.
Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Ja kyllä, Raamattu opettaa juuri kuten Eero lainasi ja kertoi.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rutger kirjoitti: 06 Joulu 2023, 20:03 "Sacred system". "Earth doesn't belong to us, We belong to the Earth".
Jos on kuunnellut Kallen puheita viimeiset vuosikymmenet, ei voi olla tietämätön ajamastaan agendasta.
Epäkohteliasta väittää Chadin puhuvan "läpiä päähänsä", kun hän puhuu juurikin asiaa.
Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Ja kyllä, Raamattu opettaa juuri kuten Eero lainasi ja kertoi.
Kukin uskokoon mitä haluaa. ;)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4820
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, kyllä, mutta älköön kukaan myöskään uskotelko toisille sitä mitä ei Raamatusta löydy, siellä varoitetaan myös Ilmestyskirjan lopussa aivan suorasanaisesti, että siitä kirjasta ei tule poistaa, eikä myöskään lisätä siihen mitään. Ja mitä muutakaan se on jos lähdetään kumoamaan noita sanoja, jotka aivan suoraan sanotaan siitä, että Herran tuomio ja rangaistus on iankaikkinen. Jätän tämän aiheen Herralle näillä sanoilla.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Amen, Veli Eero. 👍🙏
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 07 Joulu 2023, 09:04 Joo, kyllä, mutta älköön kukaan myöskään uskotelko toisille sitä mitä ei Raamatusta löydy, siellä varoitetaan myös Ilmestyskirjan lopussa aivan suorasanaisesti, että siitä kirjasta ei tule poistaa, eikä myöskään lisätä siihen mitään. Ja mitä muutakaan se on jos lähdetään kumoamaan noita sanoja, jotka aivan suoraan sanotaan siitä, että Herran tuomio ja rangaistus on iankaikkinen. Jätän tämän aiheen Herralle näillä sanoilla.
Ero Jumalan kirkkaudesta on IANKAIKKINEN, mutta fyysisen kuoleman jälkeinen, tuomio ei-pelastuville ei tarkoita ikuista ikinä loppumatonta kärsimystä helvetissä/kadotuksessa/syvyydessä/pimeydessä. Se on "määrämittainen", kunkin pahuuden mukaan...SIELUT tuhoutuvat/kuluvat/ "palavat" AHDISTUKSESSA !

" Ilm.20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. "

VT:ssa tuomioilla on määrämitat, tietyn verran tietystä rikkomuksesta. :geek:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2077
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 07 Joulu 2023, 12:30
Eero kirjoitti: 07 Joulu 2023, 09:04 Joo, kyllä, mutta älköön kukaan myöskään uskotelko toisille sitä mitä ei Raamatusta löydy, siellä varoitetaan myös Ilmestyskirjan lopussa aivan suorasanaisesti, että siitä kirjasta ei tule poistaa, eikä myöskään lisätä siihen mitään. Ja mitä muutakaan se on jos lähdetään kumoamaan noita sanoja, jotka aivan suoraan sanotaan siitä, että Herran tuomio ja rangaistus on iankaikkinen. Jätän tämän aiheen Herralle näillä sanoilla.
Ero Jumalan kirkkaudesta on IANKAIKKINEN, mutta fyysisen kuoleman jälkeinen, tuomio ei-pelastuville ei tarkoita ikuista ikinä loppumatonta kärsimystä helvetissä/kadotuksessa/syvyydessä/pimeydessä. Se on "määrämittainen", kunkin pahuuden mukaan...SIELUT tuhoutuvat/kuluvat/ "palavat" AHDISTUKSESSA !

" Ilm.20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. "

VT:ssa tuomioilla on määrämitat, tietyn verran tietystä rikkomuksesta. :geek:
Matteus 25 jae 46: "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

ELIKKÄ... menevät iankaikkiseen rangaistukseen sanoopi Raamattu :roll:

Ennen tuota jaetta jakeessa 46 ..."Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä."

Elikkä menevät iankaikkiseen tuleen ja iankaikkiseen rangaistukseen.

Myös Ilm. 14:11 aiheesta:
Ilm. 14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

Elikkä... vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti.... ei lepoa päivällä eikä yöllä....

https://www.koivuniemi.com/raamattu/?ti ... 25%3A31-46

Matt. 25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. 25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. 25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. 25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. 25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; 25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' 25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? 25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? 25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. 25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; 25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' 25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' 25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. 25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Viimeksi muokannut Uskon Jeesukseen, 07 Joulu 2023, 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4820
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Eero »

Juuri näin, Vanhassa Testamentissa tuomiot ovat täällä maan päällä ja määrämittaisia suhteessa ihmisen elämään, mutta Jumalan Tuomio iankaikkisuudessa on lopullinen, aina ja iankaikkisesti niin kuin tuossa mun lainaamassa kohdassa sanotaan.

Noissa jakeissa jotka AO laitoit, ei sanota, että teot määräävät tuomion pituuden, vaan että tuomio tulee tekojen mukaan, jollei ole Jeesuksen veren suojissa.

Tämä on kehäpäättelyä ja sanojen kumoamusta toisella. Niin kuin sanoit itse, kukin uskoo miten haluaa, mutta jos se on Raamatun sanojen vastaista, niiin silloin sitä ei pidä toisille totuutena kertoa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Juuri näin, Vanhassa Testamentissa tuomiot ovat täällä maan päällä ja määrämittaisia suhteessa ihmisen elämään, mutta Jumalan Tuomio iankaikkisuudessa on lopullinen, aina ja iankaikkisesti niin kuin tuossa mun lainaamassa kohdassa sanotaan.
Tuomio lopullinen, kyllä. Mutta, pelastumattomien sielujen olemassaolo ei ole IANKAKKINEN, vaan he "palavat", eli kuluvat tyhjiin, tekojensa, syntimääränsä mukaan. :geek:
Noissa jakeissa jotka AO laitoit, ei sanota, että teot määräävät tuomion pituuden, vaan että tuomio tulee tekojen mukaan, jollei ole Jeesuksen veren suojissa.
Tuossahan juuri sanotaan , "tekojensa mukaan"...
Tämä on kehäpäättelyä ja sanojen kumoamusta toisella. Niin kuin sanoit itse, kukin uskoo miten haluaa, mutta jos se on Raamatun sanojen vastaista, niiin silloin sitä ei pidä toisille totuutena kertoa.
Tuossa aiemmassa ketjussa, johon laiton linkin , kerroin pitemmän kaavan mukaan tuomioista.

viewtopic.php?f=14&t=2745&p=48635&hilit ... nom#p48635
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2077
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Kyseessä on annihilaatio-oppi, mitä tulee ajatukseen sielun tuhoutumisesta. Petri Paavola kirjoittaa aiheesta:

https://www.kotipetripaavola.com/iankai ... dotus.html

Iankaikkinen kadotus

Olemme ajassa, joka on lähellä Herran Jeesuksen tulemusta. Herran Jeesuksen tulemuksen läheisyys saa aikaan myös luopumusta totuudesta sekä saatanan kavalia ansoja sekä eksytyksiä. Eräs tällainen eksytys on harhaoppi, joka opettaa että kadotus ei ole iankaikkinen, sillä ihmisen olemassaolo päättyy kun hän kuolee. Tämä opetus on kuitenkin epäraamatullinen ja vastoin Jumalan sanan opetusta, sillä Raamatun sanan selkeä opetus on, että kadotus on iankaikkinen.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 07 Joulu 2023, 14:01 Kyseessä on annihilaatio-oppi, mitä tulee ajatukseen sielun tuhoutumisesta. Petri Paavola kirjoittaa aiheesta:

https://www.kotipetripaavola.com/iankai ... dotus.html

Iankaikkinen kadotus

Olemme ajassa, joka on lähellä Herran Jeesuksen tulemusta. Herran Jeesuksen tulemuksen läheisyys saa aikaan myös luopumusta totuudesta sekä saatanan kavalia ansoja sekä eksytyksiä. Eräs tällainen eksytys on harhaoppi, joka opettaa että kadotus ei ole iankaikkinen, sillä ihmisen olemassaolo päättyy kun hän kuolee. Tämä opetus on kuitenkin epäraamatullinen ja vastoin Jumalan sanan opetusta, sillä Raamatun sanan selkeä opetus on, että kadotus on iankaikkinen.
Kadotus on iankaikkinen, eli lopullinen, samaa mieltä, mutta ketjun kiista ei koske kadotusta,vaan mitä taphtuu pelastumattomalle sielulle, joka on siis aineeton.

Paavola ei itselleni ole kyllä mikään "oppi-isä". ;)

Ilmestyskirja ei ole kronologinen, eikä kirjaimellinen...siinä mielessä kuin esim. VT:n lait olivat kirjaimellisia, vaikka samalla olivat myös esikuvallisia hengellisistä asioista, eikä niin kuin Jeesuksen suorat opetukset, tai Paavalin opetukset seurakunnalle, jotka olivat ns. kirjaimellisia, mutta silloin ei pidä sekoittaa Jeesuksen käyttämiä vertauksia ja esikuvia että ne tulisi ymmärtää kirjaimellisesti, koska ne ovat "vain" esikuvia todellisista asioista.

Jes.26:14 14 Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse: niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa.


Saar.9:5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Jumalan sana sanoo mitä sanoo ja meidän tulee myös pitää sen sanoma Jumalan sanana.
Helvettiin joutuvia piinataan ilman loppua.
Mark 9:47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
Mark 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2077
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 07 Joulu 2023, 14:21
Uskon Jeesukseen kirjoitti: 07 Joulu 2023, 14:01 Kyseessä on annihilaatio-oppi, mitä tulee ajatukseen sielun tuhoutumisesta. Petri Paavola kirjoittaa aiheesta:

https://www.kotipetripaavola.com/iankai ... dotus.html

Iankaikkinen kadotus

Olemme ajassa, joka on lähellä Herran Jeesuksen tulemust... Raamatun sanan selkeä opetus on, että kadotus on iankaikkinen.
Kadotus on iankaikkinen, eli lopullinen, samaa mieltä, mutta ketjun kiista ei koske kadotusta,vaan mitä taphtuu pelastumattomalle sielulle, joka on siis aineeton.

Paavola ei itselleni ole kyllä mikään "oppi-isä". ;)

Ilmestyskirja ei ole kronologinen, eikä kirjaimellinen...siinä mielessä kuin esim. VT:n lait olivat kirjaimellisia, vaikka samalla olivat myös esikuvallisia hengellisistä asioista, eikä niin kuin Jeesuksen suorat opetukset, tai Paavalin opetukset seurakunnalle, jotka olivat ns. kirjaimellisia, mutta silloin ei pidä sekoittaa Jeesuksen käyttämiä vertauksia ja esikuvia että ne tulisi ymmärtää kirjaimellisesti, koska ne ovat "vain" esikuvia todellisista asioista.

Jes.26:14 14 Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse: niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa.


Saar.9:5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
Kyse ei ole sielun olemattomiin tuhoamisesta vaan lähinnä jonkun tai joidenkin henkilöiden uran tuhoamisesta, koko elämäntyön nollaamisesta...

Vrt. Lama tuhosi yrittäjän täysin, elikkä lama nollasi yrittäjän bisnekset ja hän katosi esim. yrittäjien joukosta

Vrt. myös samaan asiaan viittaavat jakeet:
5Moos. 32:26 Minä sanoisin: 'Minä puhallan heidät pois, hävitän heidän muistonsa ihmisten seasta',
Job 18:17 Hänen muistonsa katoaa maasta, eikä hänen nimeänsä kadulla mainita.

Biblehub:
https://biblehub.com/commentaries/isaiah/26-14.htm

Hän tuhosi heidät ja tuhosi kaiken heidän muistonsa; sinä olet tuhonnut sekä heidät että heidän ja kaikki heidän suuruutensa ja loistonsa muistomerkit tai muistomerkit.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2077
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Watchman On The Wall 88 - Chad Thomas

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

...ja eikös tämä ketju käsitellytkin muuta aihetta, kuin annihilaatio-harhamaa... :roll: :?: :!:
Vastaa Viestiin