Näky - Ristiin Naulittu

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!
Olin tänään, tuossa rukous hetkessäni Jeesuksen kanssa ja kun olin lopettamassa, nostin käteni koholleen vastaanottaakseni, jos Hänellä olisi jotain annettavaa ... ja samassa näin ... ensin tuli kuin jokin vuorimäki ja kohta näin lisää ... oli pimeää ja näin sivusta katselleena, kuinka maasta nousi pystyyn puinen risti ja ristillä näin naulitun hahmon; Jeesuksen Kristuksen!!!
En katsellut Häntä edestä vaan sivulta ja näin Hänen tumman sivu profiilinsa, varjoisan siluettinsa. Tuon tutun kuvan, jossa Jeesus on ristillä.
Tuo oli se hetki, kun risti nostettiin ja Jeesus oli tuohon ristiin naulittuna ...
Hän haluaa meidät tuohon hetkeen kanssaan, tuohon hetkeen, jossa Hän oli kovin yksin.
Hän kuoli puolestamme, ristille naulittuna ....

JESAJA 53
1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 01 Syys 2017, 09:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

19. Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".
20. Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
21. Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
22. Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".
23. Kun sotamiehet olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen, ottivat he hänen vaatteensa ja jakoivat ne neljään osaan, kullekin sotamiehelle osansa, sekä ihokkaan. Mutta ihokas oli saumaton, kauttaaltaan ylhäältä asti kudottu.
24. Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa". Ja sotamiehet tekivät niin.
25. Mutta Jeesuksen ristin ääressä seisoivat hänen äitinsä ja hänen äitinsä sisar ja Maria, Kloopaan vaimo, ja Maria Magdaleena.
26. Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
27. Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa.
28. Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".
29. Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen.
30. Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Joh.19.
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,

ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,


ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nouskaa ylös, Golgatalle, Jeesuksen Kristuksen ristin juurelle ....
jouko

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja jouko »

Tervehdys Herrassa rakkaat siskot ja veljet.
Tuo on riipaiseva Raamatun kohta minusta joka hyvin tuo esiin sen ettei Herramme todellakaan ottanut muotoa jota maailma olisi pitänyt ihailtavana.
Tästä syystä vierastankin monesti kuvia joissa Herra Jeesus kuvataan kuvan kauniina sileäposkisena ihmisenä.
Niin kuin Raamatussa sanotaankin ettei Herra katso ulkoista kuorta vaan näkee ihmisen sisimpään.
Yksinäinen Jeesus ristillä, kunpa ihmiset ymmärtäisivät että ei ole muuta tietä pelastukseen kuin Herra Jeesus ja siitä tiestä moni vähät välittää.
Surettaa kuinka monessa perheessä Jeesus on lähinnä pilkan kohde.
Oma poikanikin kertoi ettei heidän luokallaan ole kuin yksi hänen lisäksi joka uskoo Jeesukseen.
On myös hämmentävää nähdä miten pienet alakouluikäisetkin ovat jo sisäistäneet pilkkaavan suhtautumisen uskoon.
Tämä suhtautuminen tietysti opitaan kotoa vanhemmilta.
Opettajat myös kertovat oman ateismisen vakauden oppilaille ja perinteistä kristillistä uskonopetusta toivotaan laajennettavan niin että se olisi vain osa maailman muiden uskontojen seassa.
Seksuaalisista moraalikäsityksistä puhumattakaan.
Tähän maailmaan lapsemme joutuvat kasvamaan ja pysyäkseen lujina uskossa Herraamme saavat myös kokea tuon saman yksinäisyyden ja halveksinnan.
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jouko veljeni! Joka sanasi on niin totta ... kiitos tuosta hyvästä kommentistasi. Sinä nousit kanssani tuonne Golgatalle, ristin juureen.
Ole Siunattu, sinä veljeni!
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Polvistu ristin juureen ja tunnusta syntisi, saat anteeksi ja tulet uskoon! Rauha tulee sydämeesi. Olet onnellinen Jeesuksen oma ja kiitos kumpuaa ...

Kuva
http://jeesustie.suntuubi.com/datafiles ... %20jee.jpg
näkymätön ninni

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Ristin juurelle me käymme!

Gal:6

14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, sinä siunattu siskoni ninni!
Tämä laulu on soinut tänään koko ajan mielessäni ....
Ristin luona : https://www.youtube.com/watch?v=ScrS21uWDoQ

... itken .... rakkaudesta ... :cry:
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... nyt meitä on kolme täällä ristin juurella, Jouko, Ninni ja minä .... me odotamme ja rakastamme Häntä, tulevaa, Jeesusta Kristusta!!!
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Käydään joka aamu ristin juurelle yhdessä! Vaikka maailma kohtelisi miten, niin Herra pitää meistä huolen. Siihen voi aina luottaa.

Tule silti Herra Jeesus Kristus, hae meidät Kotiin, missä saamme olla Sinun kanssasi Rakkaudessa, ilman syntiä. Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Eero »

Muistan muuten tänä aamuna unen seassa miettineeni, että näkyyköhän tempaus taivaalla suurena hohtavana ristinä kun Morsian kokoontuu Herran luo. Voisiko tämä näky kieliä myös tuon hetken läheisyydestä, Herran Morsian alkaa olla valmis, kaksi "päivää" ristiinnaulitsemisesta sitä on valmisteltu, kolmantena se on valmis.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

...kiitos sinä Siunattu HerranNimessä, kun saavuit kanssamme tänne ristin juurelle. Tuota toivon todella ja täällä odottelen, että tämä kaikki on sen hetken läheisyyttä, että olemme, me , morsian, valmiina Herramme tuloon!
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

244 Ristin luona kiusatulla

1. Ristin luona kiusatulla, / langenneella vaivatulla / paras paikka on, paras paikka on. / Siksi älä koskaan lähde, / älä minkään synnin tähden / ristin luota pois, ristin luota pois. / Ristin luona ainoastaan synnin turmelusta vastaan voitto saatu on. / Ristin luona ainoastaan / Isä armahtavi lastaan, / rauhan julistaa, rauhan julistaa. / Ristin luona kiusatulla paras paikka on.

2. Ristin luona pohja kestää, / armo putoomasta estää / kauhun kuiluihin, kauhun kuiluihin. / Ristin luona lepo koittaa, / toivo epätoivon voittaa, / sydän puhdistuu, sydän puhdistuu. / Ristin luona ainoastaan / synnin turmelusta vastaan / voitto saatu on. / Ristin luona ainoastaan / Isä armahtavi lastaan, / rauhan julistaa, rauhan julistaa. / Ristin luona kiusatulla / paras paikka on.
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiusattu ja heikko ihminen saa ristin juurella vapauden.


1. Kor. 2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa

2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

116

1. Minua, Herrani,
vain viisaudessasi
kasvamaan auta sekä armossasi myös.
Siunaa jo sieluni.
Veisaamaan kiitostasi
opeta lahjasta suurimman armotyös.
Näin lammastasi
sun sanallasi,
sieluni ravinnolla,
ruoki vahvistain.
Kun ristin luona vain
haavasi nähdä sain,
muun kaiken unhotan, vain tätä miettien:
saan Siioniisi kerran mennä riemuiten.

2. Pois oma hurskaus
karkota sydämestä.
Tee sydän luuloistansa aivan tyhjäksi.
Suorita puhdistus.
Suo veren sitä pestä.
Opeta lapsenmieliseksi, nöyräksi.
Kun viivyn tässä
nyt kerjäämässä,
niin vapauta minut synnin kahleista
näkemään paremmin
sydämen pohjakin
ja ole kilpeni ja voitonmiekkani.
Sun kunnia on, sulle suon sen, Herrani.

3. Kun haavoihisi saan
piilottaa köyhyyteni,
niin tiedän, ettei lohduta muu ollenkaan.
Ei kiusauksetkaan
voi tulla esteekseni,
kun opin sinuun luottavasti katsomaan.
Jos sydän häilyy,
kuitenkin säilyy
toivoni sinussa, Lunastajassani.
Jos joudun poikkeemaan,
muistuta uudestaan.
En muuta voi kuin lapsen lailla uskoa
ja harjoitukseen panna sanas totuutta.
sisar

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja sisar »

HerranNimessä kirjoitti:Muistan muuten tänä aamuna unen seassa miettineeni, että näkyyköhän tempaus taivaalla suurena hohtavana ristinä kun Morsian kokoontuu Herran luo. Voisiko tämä näky kieliä myös tuon hetken läheisyydestä, Herran Morsian alkaa olla valmis, kaksi "päivää" ristiinnaulitsemisesta sitä on valmisteltu, kolmantena se on valmis.
Voi HerranNimessä. KIITOS HERRALLE! Minulla oli tänään IHAN SAMANLAINEN ajatus. Siis mietin, että kun tempaus tulee, muodostammeko me (Jos Herran armosta saan olla mukana) ristin taivaalle. Olen myös törmännyt kuluneella viikolla kolme kertaa sanoihin "risti nostettiin". (Yksi sisaremme Sinettisormuksen kirjoittamana, kaksi ihan muissa yhteyksissä)

Ja Ristin juurella olen minäkin. "Sama vanha ristinpuu, kaiken ylle kaareutuu, Risti vain - ei kestä mikään muu." (Pekka Simojokea lainaten).

Olkaa siunatut ja valvokaa!
Sinettisormus

Re: Näky - Ristiin Naulittu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, siunattu sisareni! Amen! Saamme kanssasi odottaa, Herraa saapuvaa, tämän vanhan ristinpuun alla, joka kaiken ylle kaareutuu!
Exit, Hymni : https://www.youtube.com/watch?v=Xc3QwGUoPeo
Vastaa Viestiin