Raamatun varoittamat väärät profeetat

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Juhani

Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Monet Raamatun sanat varoittavat lopun aikojen eksytyksistä. Tänä päivänä ei monikaan halua ajatella tai paljastaa valheprofeettoja, koska he pelkäävät omaa mainettaan tai leimaa että he tuomitsevat toisia ihmisiä. Pääasia on että profetiat kulkee ja ihmiset lukee. Näitä on Raamatun sanan mukaan olemassa paljon lopun aikoina. Katsokaa: Kristus on tuolla tai tuolla... Vain täällä meidän porukassa toimii voimakas Pyhän Hengen voitelu... Olkaamme rehellisiä Jumalalle siitä, että vain Jumalan sana on totuus. Pyhän Hengen profetiat toteutuvat aina 100%:, mutta miten ne uskosta osattomat ihmiset ajattelevat niistä ilmoitetuista päivämääristä ja profetioista, jotka eivätkään toteuteneet? Ehkä ne ajattelevat, että uskovat ovat kahkoja ja niiden sanaan ei voi luottaa? Näin ei evankeliumia viedä eteenpäin! Monet saarnaavat profetioita "korvasyyhyyn" ja lupaavat asioita jotka eivät kuitenkaan lopulta toteutuneet. Eivätkä olleet edes Herran tahtoa siihen edes kysyneet. Profetointi on vajavaista ja sitä ei saa väheksyä, mutta se ei saa olla täyttä roskaa. Se pitää olla Raamatun sanan ja opetuksen mukaista. Vain oikeat profetiat toteutuvat.
Hyvin tärkeää on myös se, että ihminen rakentaa elämänsä Kristuksen lujalle kalliolle ja hänen sanaansa eikä mihinkään muuhun.

Tuon tässä muutaman esimerkin ja Raamatun sanan varoituksen vääristä profeetoista:

Jer.23
23:16 Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.
23:17 He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus.'
23:18 Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?"
23:23 Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?
23:24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.
23:25 Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta.'
23:26 Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?
23:27 Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden?
23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.
23:29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?
23:30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
23:31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana.'
23:32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
Olematon

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Särähtää heti korvaan jos joku väittää että vain täällä meidän porukassa. Eksytystä on täälläkin. Saatana on tuolla ja täällä. Kumpi on totuus. Kristuksen sana, vai Jumalan sana? Jumalan sana on universaali maailmankaikkeuden totuus. Kristuksen totuus on ihmisen pojan totuus. Kumpaa uskoisi. Jumalaa, vai Saatanan riepottelemaa ihmistä.
Olematon

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Sen verran pakko vielä takertua tähän aiheeseen, mutta se on tärkeää. Saattaa olla jopa niin, että tämmöisissä yhteisöissä eksyttäjiä on eniten. Herra antaa ja Herra ottaa. Kaikki muu on ihmisen keksimää.
näkymätön ninni

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Hyvää pohdintaa Juhani! Tämä on valittettavan totta mitä toit tuossa aloituksessasi esille:
Tänä päivänä ei monikaan halua ajatella tai paljastaa valheprofeettoja, koska he pelkäävät omaa mainettaan tai leimaa että he tuomitsevat toisia ihmisiä.
Matteus 24:

11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Tuossa "Olemattoman" kommentissa jäin miettimään tuota lausetta
Kristuksen sana, vai Jumalan sana?
Miksi nämä pitäisi asettaa vastakkain? Tai niitä ei ensinnäkään pitäisi minun mielestäni asettaa vastakkain, koska ne ovat sama asia;
Kristuksen Sana = Jumalan Sana! Nämä ovat yhtä!!!
näkymätön ninni

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kolossalaiskirje 3:
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Olematon

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Olematon »

näkymätön ninni kirjoitti:Hyvää pohdintaa Juhani! Tämä on valittettavan totta mitä toit tuossa aloituksessasi esille:
Tänä päivänä ei monikaan halua ajatella tai paljastaa valheprofeettoja, koska he pelkäävät omaa mainettaan tai leimaa että he tuomitsevat toisia ihmisiä.
Matteus 24:

11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Tuossa "Olemattoman" kommentissa jäin miettimään tuota lausetta
Kristuksen sana, vai Jumalan sana?
Miksi nämä pitäisi asettaa vastakkain? Tai niitä ei ensinnäkään pitäisi minun mielestäni asettaa vastakkain, koska ne ovat sama asia;
Kristuksen Sana = Jumalan Sana! Nämä ovat yhtä!!!
Omasta mielestäni totuus on jotakin sellaista, että Jeesus kaiketi puhui Jumalan sanaa, mutta ihminen on aina erehtyväinen. Oliko Jeesus poikkeus, vai ei. Minä itse olen sitä mieltä että kannattaa seurata Jeesuksen opetusta ja olla oman elämänsä Jeesus.Mutta et voi pitää muita Jumalia.... Pitää seurata omaa sydäntä.Pitää löytää se oikea alkurytmi.
Viimeksi muokannut Olematon, 12 Elo 2017, 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuula

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja tuula »

no mutta mistä uskova voi tietää jonkun profeetan yksityiselämää, mitä se takanapäin viettää kotona ollessaan ja kuitenkin puhuu Raamatun sanaa julkisesti. onko sekin väärä profeetta sellainen sanan julistaja. :?:
Olematon

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Minut on syntymässä kirottu ja en voi koskaan ottaa Jeesusta elämääni, vaikka haluaisin. Minun on oltava kristus itse.
Olematon

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Minä en tee mitää kovin isoja tekoja, mutta kaikki pienet hyvät tekoni teen, koska olen oikealla taajuudella. En kaipaa huomiota, enkä yhtään mitään. Vain rauhaa... hyvälle tulevaisuudelle pääsee kun on hyvä alkurytmi...
Viimeksi muokannut Olematon, 12 Elo 2017, 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
näkymätön ninni

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Minut on syntymässä kirottu ja en voi koskaan ottaa Jeesusta elämääni, vaikka haluiaisin. Minun on oltava kristus itse.
Rukoilen, että Taivaan Isä Jeesuksen Kristuksen nimessä vapauttaa sinut tuosta valheesta!
Olematon

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Olematon »

näkymätön ninni kirjoitti:
Minut on syntymässä kirottu ja en voi koskaan ottaa Jeesusta elämääni, vaikka haluiaisin. Minun on oltava kristus itse.
Rukoilen, että Taivaan Isä Jeesuksen Kristuksen nimessä vapauttaa sinut tuosta valheesta!
Ja näin tapahtuu...

Ei vaan oikeasti. Pyhässä hengessä ja kristuksen kirkkaudessa on ihmisen vapautettava itse itsensä Saatanan valheista. Jeesuksen opeilla se onnistuu kyllä, mut ei ole helppoa. Pitää luopua maallisistä turhuuksista. Niin ja Jeesuksen opeilla ei myöskään eksy niin helposti.
näkymätön ninni

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Outojapa höpäjät "Olematon"! Onko tämä oppisi jotain universalismia johon on sekoitettu sitä sun tätä?
Olematon

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Uskoakseni raamattu on kuitenkin oikeasti jonkinlainen psykologinen vuosituhansia veivattu opas ihmismielen toiminnasta, kuten kaikki muutkin uskonnot ja filosofiat. Raamattu nyt taitaa olla näistä oppaista se suurin. Se mikä new ages psykologiassa usein unohtuu.... Synti ja lankeemus ja kaikki sellanen miten sitten niistä vastoinkäymisistä ihan oikeasti selviää. Mitä sitten kun sinut heitetään alas taivaasta ja menetät kaiken? New ages ei tunne tuota asiaa. New age kun yrittää saada sinut nostamaan omaa egoasi, vaikka egosta luopuminen on ainut tie sitten kun potkitaan taivaasta.
Olematon

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Olematon »

näkymätön ninni kirjoitti:Outojapa höpäjät "Olematon"! Onko tämä oppisi jotain universalismia johon on sekoitettu sitä sun tätä?
Ei mulla ole mitään oppia. Minä vaan elän kuten minkä hyväksi ymmärrän.
Viimeksi muokannut Olematon, 12 Elo 2017, 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuula

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja tuula »

:!: :!: ei olematon. mitä ihmettä sinä höpötät? sinun tulee ennenkaikkea ottaa mallia Jeesuksen opetuslapsista. eivät he eivätkä me myöhemmin syntyneet voida olla täydellisiä. Olemme syntisiä alusta loppuun ja vain Jeesuksen Kristuksen veri vapauttaa meidät tuosta synnistä.
Olematon

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Olematon »

tuula kirjoitti::!: :!: ei olematon. mitä ihmettä sinä höpötät? sinun tulee ennenkaikkea ottaa mallia Jeesuksen opetuslapsista. eivät he eivätkä me myöhemmin syntyneet voida olla täydellisiä. Olemme syntisiä alusta loppuun ja vain Jeesuksen Kristuksen veri vapauttaa meidät tuosta synnistä.
Ei.. Piti ottaa mallia Jeesuksesta.. Ei muista Jumalista.
Olematon

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Nykyaikaisten opetuslasten elämänviisauksissa on jotain pahasti pielessä, kun maailma on tulessa.
Juhani

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Olematon kirjoitti:Nykyaikaisten opetuslasten elämänviisauksissa on jotain pahasti pielessä, kun maailma on tulessa.
Suuri Babylon tulee kerran palamaan, mutta totuus ei pala tulessakaan!
katso7
Viestit: 1420
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Ennen kaikkea raamattu varoittaa niistä lopunaikoina joilla on jumalisuuden ulkokuori sekä rakkauden kylmenemisestä kun jeesus varoittaa vääristä profeetoista hän sanoo matt 24:9 silloin teidät annetaan vaivaan ...
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
näkymätön ninni

Re: Raamatun varoittamat väärät profeetat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Olematon olet ottanut harteillesi liian suuren ja mahdottoman kuorman kantaa, kun sanot olevasi oman elämäsi Jeesus. Eihän kukaan siihen kykene. Jeesus Kristus on ristillä kärsinyt ja verensä vuodattanut meidän jokaisen syntisen ihmisen puolesta. Yrittämällä itse olla Jeesus joudutaan mahdottoman tehtävän eteen. En tiedä oletko Olematon lukenut minkä verran Raamatun Sanaa, mutta kehoittaisin sinua lukemaan rukouksen kera. Evankeliumeista olisi hyvä aloittaa!

Kolossalaiskirje 3:
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Runsasta siunausta sinulle lukuhetkiisi Raamatun Sanan parissa!
Vastaa Viestiin