Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, Te Ihanaiset Rakkaani!
Vähän ennen ylösnousuani, sain kaksi kuvaa, jotka meinasin sivuuttaa, mutta äsken niitä tutkiessani ja googlettaessani siihen avuksi, sain eteeni heti, tekstin, joka niin kuvasi noita kuviani.
Siis minä jaan ne nyt teille:
Ensin näin kuvan, jossa oli Ruukkuun istutettu, pieni kasvi, kuin pieni pyöreä pensas. Sitä näytettiin minulle pariin otteeseen ja ensin se näytti huono voivalta, mutta sitten se jostain syystä virkistyi ... toisessa kuvassa, oli varmaankin tuo virkistymisen syy, sillä näin vedenpinnan, johon hiljakseen putoili pisaroita ja ne saivat veden pinnan kauniisti väräjämään ... Se oli kuin kastetta ...

Ja niin saan näkyni sopimaan tähän eteeni tulleeseen tekstiin, joka löytyi suomi24 sivulta. http://keskustelu.suomi24.fi/t/4706607/ ... inen-kaste

Kristillisen kasteen asemaa ja olemusta voidaan kuvata ruukkukasvilla. Multa jossa kasvi kasvaa on usko Jeesukseen. Ruukku on kristillinen kaste. Kasteluvesi kuvaa taas raamattua ja kristillistä opetusta johon kasvin tulee yhä uudestaan ja uudestaan kastautua jotta se ei kuolisi ja pystyisi nauttimaan ruukun ja mullan antamasta voimasta eikä siis näivettyisi ja kuivuisi. Itse elossa oleva kasvi kuvaa luonnollisesti uudestisyntynyttä ja taivaaseen menossa olevaa ihmistä.

Kristillinen kaste ruukkuna pitää koossa kasvin kasvua ja tukee sitä etenkin kuivina aikoina. Ilman ruukkua juuret kasvaisivat sinne tänne ja olisivat alttiita haavoille ja vaurioille. Ilman ruukkua myös vesi haihtuisi juurista nopeammin ja olisi vaarassa että kasvin juuret kärsisivät todennäköisemmin nopeammin pysyviä vaurioita ja kuivuisivat.

Ilman multaa taas ruukku on turha eikä se hyödytä kasvia, mutta mullan ja kasteluveden kanssa se luo yhdessä kasville mitä parhaimmat edellytykset kasvaa. Ilman ruukkua taas mullan on vaara levitä sinne tänne kun kasvia kastellaan ja näin kasvi on vaarassa kuolla. Luonnollista on myös että ilman kasteluvettä kasvi todennäköisesti kuolee jo alkuunsa koska se olisi tällöin satunnaisen sateen varassa varsinkin jos kyseessä on jokin etelän sitruspuu. Tässä tapauksessa kasvin elossa pysyminen riippuisi siis paljolti siitä minkälainen kasvi on kyseessä.

"tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen JA opettakaa heitä pitämään kaikki minkä minä olen käskenyt teidän pitää"
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Minä ainakin olen vakuuttunut siitä että sinä Sinettisormus olet Jumalan armoitettu profeetta. Tämä hyvällä ja nöyrällä mielellä tiedoksi.
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

" ME", todellakin tarvitsemme, tuon kasteen, täydessä ymmärryksessä, se ottakaamme vastaan! Se saa meidät virkoamaan, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa!

Kuva

Siunattu olet myös sinä, RAKAS veljeni Jarmo. Herrassa me teemme kaiken ja saamme kaiken, itse en voi mitään, edes vähässäkään. Siksi kai Hän näin hiljaisuudellaan välillä muistuttaa, että jos Hän, ei tee mitään kauttamme, ei myös mitään tapahdu. Nämä hetket on hyvä käyttää lepoon, Hänen kanssaam, tuolla venheessä leväten.
Nyt kun nuo aamuiset kuvat alkoivat avautua, tuntuu niinkuin joku, eli Jeesus itse, olisi kastellut minunkin juuriani ja ne alkaavat taas heräämään.
Kiitos Jeesus! Olet RAKKAIN!!!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jeesus on myös minulle se kaikkein ylivertaisin ja tärkein elämässä. Se on kuin henki ja lihasydän joka minut laittaa hengittämään ja viemään happea aivoihin. Ei ilman toista.
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ps. tuosta profeetasta itsessäni, tiedä häntä, mutta minulle on kyllä ilmoitettu, että minulla on profetaalinen armolahja ja siitä iloiten kiitän Herraa, sillä ilman Häntä, ei olisi tuota lahjaakaan. Riemuiten olen saanut ottaa sen vastaan.
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.... ja nyt .... aivan kuin kaiken Kruunuksi, aurinkokin alkoi paistamaan, sade päivien jälkeen!
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuosta kukkaruukusta ja siinä olevasta kasvista, nousi mieleeni, kun nuoruudessani, minun piti tehdä hakemus, jossa hain erääseen hoitopaikkaan töihin. Kurssilla oli opetettu, että hakemuksessa tulee olla jotain omaa, josta erottuu muista hakijoista.
Muistan, kuinka kirjoitin peusteluina, kuinka vanhuksia pitää kunnioittaa ja hellästi hoivata, kuin kukkaa, jonka vanhoja ja hauraita juuria, hellästi rapsuttelen ... Tuo kuvaus jäi elävästi mieleeni ja halusipa sitä muutama aikanaan minulta "lainatakkin".
Tänään, näen täällä myös monia hauraita ja heikkoja ihmisiä, joita tulee lähimmäisenä kunnioittaa, ja hellävaroen rapsutella niitä hauraita juuria, ehkä auttaa hieman uuden mullankin vaihdossa, mullan jossa on Herralta saatua ravinnetta.
Tämä tuli kuin muistutuksena, että tuo hoiva käy edelleen, tänäänkin, ei vain vanhuksille, vaan kaikille lähimmäisille, jotka tarvitsevat tukea ja välittämistä ja rakastamista. Sitä ei ole tässä maailmassa koskaan liikaa.
Tietäkää, että olette minulle OIKEASTI RAKKAITA, en huutele ja heittele tuosta asiasta mitään feikkiä. Noin koen ja tunnen, onhan minulla Kristuksen Rakkaus sydämessäni!

Kuva
http://www.biolan.fi/media/puutarhanhoi ... hto_07.jpg
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

" yksinäinen puu palaa huonosti ja sammuu nopeasti, mutta yhdessä muiden kanssa se loimuaa iloisesti, lämmittää ja valaisee. "
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Hyvä seura virkistää. Jumala on tarkoittanut, että myös hänen seurakuntansa olisi erityinen virvoituspaikka. Paavali toteaa tähän liittyen: ”Tarkoitan, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.”
Yhteinen näky Kristuksen ruumiista, ykseydestä joka meillä kristityillä on, tuo meidät yhteyteen, joka on ravitsevaa ja luo mahdollisuuden kasvaa Isän tuntemisessa ja Jeesuksen kaltaisuuteen muuttumisessa.
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät
keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat. Pelko levisi
ihmisten keskuuteen, ja apostolien kätten kautta tapahtui monia ihmeitä ja
tunnustekoja. Uskovat pysyttelivät yhdessä, ja kaikki oli heille yhteistä.
He myivät talonsa ja tavaransa, ja rahoista jaettiin kaikille sen mukaan kuin
kukin tarvitsi. Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan
he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin. He
ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti
heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat. (Ap. t. 2:42-47)

Missä on meidän YHTEYTEMME? Olemmko KADOTTANEET sen?
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Meidät on kutsuttu auttamaan ja tukemaan toinen toisiamme. Jokaisen kristityn elämässä tulee aikoja, jolloin lähimmäisten tarjoama apu on korvaamatonta. Tulee myös aikoja, jolloin voi itse olla auttamassa toisia. Jumalan tahto onkin, että seurakunnan jäsenet voimaannuttavat toisiaan: ”Vahvojen tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itselleen mieliksi. Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaakseen, että hän rakentuisi.”
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... mutta tämä kukka alkaa taas näivettymään, yksinäisyyttään, ... eihän täällä ole enää ketään... Herra auta! Kerro, onko minunkin aika lähteä, tästä yksinäisyydestä? :cry:

... tää hiljaisuus ajaa pois täältä viimeisetkin. :cry:
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuosta kuvasta muistuu mieleeni näkyni; Keltainen koivunlehti : viewtopic.php?f=4&t=475 .... enteileekö jotakin? Jotakin muuta, niinkuin kuvan alareunassa lukee... :?
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tulkaa! Tukaa Takaisin! Riemuitkaamme Iloiten Herrasta ja Toisistamme, sillä olemmehan Yhtäperhettä!!! Virvoittautukaamme! Antaa Tämän Pelastussanomien Alkaa Kukoistaa ja Loistaa Kirkkauttaan Herrallemme; Jeesukselle Kristukselle, joka meidät On kutsunut! Näytetään maailmalle se VALO, Joka Kristuksesta meissä loistaa!
Amen!!!

KUTSU JUMALAN VALTAKUNTAAN
Luuk. 14:16-24
16. Jeesus sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta. 17. Illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki onjo valmiina'. 18. He kaikki rupesivat kuitenkin esittämään verukkeita. Eräs sanoi: 'Olen ostanut pellon, jaminun täytyy lähteäsitä katsomaan. Pyydän sinua, pidä minua estettynä'. 19. Toinen sanoi: 'Ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan. Pyydän sinua, pidä
minua estettynä'. 20. Muuan sanoi: 'Olen juuri mennyt naimisiin, ja siksi en voi tulla'. 21. Palvelija tuli takaisin ja kertoi tämän herralleen. Silloin isäntä vihastui ja sanoipalvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo tänne köyhiä, raajarikkoja,sokeita ja rampoja'. 22.Palvelijatuli sanomaan: 'Herra, se on tehty, mitä käskit, ja vielä on tilaa'. 23. Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja vaadi heitä tulemaan sisälle, ettätaloni täyttyisi. 24. Minä sanon teille: Kukaan niistä miehistä, jotka oli kutsuttu, ei ole maistava minunillallisiani'."
Kaksi kutsua
On kahdenlaisia kutsuja. Sellaisia, joihin voi vastata vapaasti joko myöntävästi tai kieltävästi.
Sitten on niitä, joihin oma vastaus ei millään tavalla tehoa, niitä on vain pakko noudattaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus esittääkin meille vakavan kysymyksen: "45. Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtävä palvelija, jonka hänen Herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallaan." (kukkaruukku + hoito/huolenpito)
Sinettisormus

Re: Näky; Ruukkukasvi ja Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Armonsa takia Jumala ei koskaan vaadi tai sido ketään omaan suunnitelmaansa. Mutta elämämme suurin siunaus on ottaa vastaan Hänen armonsa ja suostua elämään sen sisäpuolella. Jumala on kaikkivaltias, Hän on menneisyyden, nykyisyyden ja tulevaisuuden Jumala. Jumala on aikaa suurempi, sillä Hän on senkin luonut. Jumala on täysin riippumaton ajasta, Hän näkee esteettömästi menneet, nykyiset ja tulevat tapahtumat. Kuitenkaan Jumala ei ennalta määrää meidän kohtaloamme, sillä meidän omat valintamme vaikuttavat ratkaisevasti siihen, mitä meistä tulee? Tuo kaunis, hyvin Ravittu Kukka ruukussaan ...
Vastaa Viestiin