Sinetti - Musta hevonen

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, te rakkaat siskot ja veljet!
Tänään, sain kaksi kuvaa jotka olivat kyllä vajavaiset ja mietin annanko niitä jakoon, mutta sitten päätin, ettei niitä ole yksin minulle annettu joten koetelkaa kanssani:

Näin mustan hevosen, jonka harjakset ja tukka liehui sen hurjassa vauhdissa ja se kääntyi katsomaan minua .... 5. Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6. Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
Ilm.6.

...sitten näin toisen kuvan, jossa tummaihoisia ihmisiä kulki sankoin joukoin, he olivat näitä " pakolaisia/maahanmuuttajia" ja heidän kulkuaan näytettiin takaperin, he kulkivat taaksepäin, vaikka kasvot oli eteenpäin, niinkuin filmi olisi laitettu kulkemaan "takaisin".
Jeesuksen mukaan ahdistuksen aika lyhennetään "valittujen tähden".

Siunausta päiväänne ja viikkoon! :P
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Evankeliumi Matteuksen mukaan 24
1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
43. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
44. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
45. Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46. Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47. Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
48. Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
49. ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
50. niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51. ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä hevonen on kuin näkyni musta hevonen, mutta se katsoi ja riehui oikealle kuvassa ...

Kuva
http://3.bp.blogspot.com/-Aq7spiuixfI/U ... rdSeal.jpg
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tosi mielenkiintoinen näkykuva. En heti osaa sanoa mutta kolmas sinetti minun käsityksen mukaan ei niinkään kuvaa taloudellista tilaamme, vaan enemmänkin kun siinä puhutaan denaarista ja denaari on Jeesuksen antama palkka = ikuinen elämä. Siinä siis punnitaan nisuja ja ohria, elikkä morsianta ja häävieraita. Muistetaan vielä morsiamen omerin laskennan mittari, se oli lestyjä nisujauhoja josta otetaan kaksi kymmenennekesestä. Onko suhde siis 2/20. 2/10 vai 2:12 uskon että viimeinen on se oikea suhde, vaikkei sillä niin väliä ole.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ajatellan miksi tuo kolmannen sinetin punnitseminen tarvitaan? Raamattu sanoo että sillä teille mitataan millä te mittaatte. Moni mittaa ommien hyvien tekojensa kautta, eikä yksikään siinä mittarissa pääse denariin käsiksi. Tuossa siis mitataan vain morsiamen osaa Jeesuksessa. 3. Mooses 23 luvussahan puhutaan kahdesta kakusta (2/12) jotka tuodaa Herralle uutislahjaksi (morsiamen ylösotto) ja se tehdään niin että lestyjä jauhoja leivotaan happamena, joka tarkoittaa että joka turvautuu Jeesukseen ja mittaa itseään VAIN Jeesuksen tekojen kautta, pitäen itseään kelpaamattomana syntisenä ilman Jeesusta, on tämä leivottu happmena synnissä (hapan = syntisyys)
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo!
Itse ajattelin myös että kun mustahevonen tulee, sen selässä istuvalla, on mukana tuo vaaka ja se nosti minulle myös tuon, että nyt meidät punnitaan ja palkkamme on sen mukaista ...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Täsmälleen.... Sinetti :D Denarin päiväpalkka on ikuinen elämä ja siksi Jeesus antaa saman yhden Denarin vaikket olisi kuin elämäsi 5 viimeistä sekuntia palveluksessa.
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... välillä minua puistattaa tämä oma nimimerkkini, jonka Herra antoi minulle, se on niin vahva, että välillä sitä ajattelee, onko Herra erehtynyt sen saajasta, mutta se on minulle näyillä näytetty ja Sanalla vahvistettu. Se on vahvistettu juuri tuolla sanalla, Haggaista, joka esiintyy tuossa avattaressakin. Kiitosvirsi, oli yksi vahvistuksen tuojista. Kiitos siitä. Enpä voi muuta sanoa, kuin Amen! Herra tietää ja Hänen on suunnitelmansa!

... ja sitten vielä ne Esterin Profetiat, 2x, minua valmistellaan kuin Esteriä .... niin monasti noita sanoja olen miettinyt, miksi minulle olisi Esterin osa, ei minussa ole mitään, mitä Esterissa kuvataan ....?
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... sitten kun epäilen, ... Herra monasti nostaa eteeni Jeremian .... :D
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Samoja ajatuksia kuule Sinetti mulla ollu ja mä olen niin ollu polvillaan rukoillu nöyryyttä. Mua pelottaa jos ihmiselle annetaan liikaa ja sitten alkaa se itsensä korottaminen. Herra jaa mulle ja Sinetille vaan sitä nöyryyttä, emme halua menettää lapseuden nöyrää mieltämme.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Profetoiminen on raskas lahja myös kantaa pikkuihmisen.
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo! Lapseuden nöyrää mieltä meille!
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sitten kun tulee näitä hiljaisia hetkiä, jota tässä on taas läpikäyty, niissä hetkissä näkee oman pienuutensa niin selvänä. Sitä pyytelee Herralta jotain tapahtuvaksi, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu. Huudan Herralle usein, että itsessäni en voi mitään, mutta SINÄ voit!
Kaikki on vain ja yksin Herralta saatua. Muutaman kerran minulta on kysytty ja pyydetty, että jos voisin nähdä heille jotain? Vastaan vain, ettei se niin mene, sillä Herra antaa jos on antaakseen tai on antamatta. Ei me olla ennustaja eukkoja! Moni vain sotkee Profetiat ja nämä ennustaja eukot toisiinsa, mutta ne ovat kaksi aivan eriasiaa ja eri hengestä lähtevää.
sisar

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja sisar »

Sinettisormus kirjoitti:Shalom, te rakkaat siskot ja veljet!
Tänään, sain kaksi kuvaa jotka olivat kyllä vajavaiset ja mietin annanko niitä jakoon, mutta sitten päätin, ettei niitä ole yksin minulle annettu joten koetelkaa kanssani:

Näin mustan hevosen, jonka harjakset ja tukka liehui sen hurjassa vauhdissa ja se kääntyi katsomaan minua .... 5. Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6. Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
Ilm.6.

...sitten näin toisen kuvan, jossa tummaihoisia ihmisiä kulki sankoin joukoin, he olivat näitä " pakolaisia/maahanmuuttajia" ja heidän kulkuaan näytettiin takaperin, he kulkivat taaksepäin, vaikka kasvot oli eteenpäin, niinkuin filmi olisi laitettu kulkemaan "takaisin".
Jeesuksen mukaan ahdistuksen aika lyhennetään "valittujen tähden".

Siunausta päiväänne ja viikkoon! :P

En tiedä liittyykö tämä näkyysi, mutta viime päivinä on ollut paljon ainakin ulkomaisissa medioissa orastavista katastrofeista liittyen nälänhätään. Myrskyjä on ollut siellä sun täällä, välillä kuivuutta, välillä rankkasateita, eläinten (varsinkin kalojen) joukkokuolemia. Mehiläisten tuohoutumista jne. jotka vaikuttavat ihmisten ravinnon saantiin. Lisäksi on paljon ollut profetaalisia varoituksia tulevasta nälänhädästä.

Jumala piti huolta Eliasta ja Elisasta kun muualla kuoltiin nälkään. Viini ja öljy, voisivatko kuvastaa Herran omia, joista Herra pitää huolen yliluonnollisella tavalla?

Tummaihoiset/maahanmuuttajat.... olisivatko tulossa ensin länsimaihin hakemaan apua, mutta apua ei ole tarjolla täälläkään kun hätä on joka paikassa.... siksi palaavat takaisin.

(Nämä oli vain mun ajatuksia...)
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... mieluusti kuulen sinunkin ajatuksiasi, rakas, sisareni, olet ääni sydämessäni. :P
sisar

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja sisar »

Liittyen aiemmin mainitsemaani nälänhätään:

http://themostimportantnews.com/archive ... -right-now

"YK:n mukaan pahin ruokakriisi sitten toisen maailmansodan on menossa parhaillaan. Globaali nälänhätä alkamassa"
Lisää tietoa enkuksi yllä olevan linkin takana. (En tiedä miten luotettava toi sivusto on, mutta vastaavia uutisia on myös muualla)

Herra varjele, anna apusi ja turvasi.
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Äsken olin rukouksessa, erään yksityisviestin vuoksi, en saanut mitään kuvaa tahi sanoja, ainakaan vielä, mutta Herra ilmoitti Pyhän Hengensä kautta, että rukous on kuultu. Pyhä Henki laskeutui ylleni rukouksen aikana. Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pyysin Rukouksen jälkeen Hengessä Sanaa ja tämä avautui:

PSALMIT 77
1. Veisuunjohtajalle; Jedutunin tapaan; Aasafin virsi.

2. Minä korotan ääneni Jumalan puoleen ja huudan; minä korotan ääneni Jumalan puoleen, että hän minua kuulisi.
3. Ahdistukseni aikana minä etsin Herraa; minun käteni on yöllä ojennettuna eikä väsy; minun sieluni ei lohdutuksesta huoli.
4. Minä muistan Jumalaa ja huokaan; minä tutkistelen, ja minun henkeni nääntyy. Sela.
5. Sinä pidät minun silmäni valveilla; minä olen niin levoton, etten voi puhua.
6. Minä ajattelen muinaisia päiviä, ammoin menneitä vuosia.
7. Minä muistan yöllä kanteleeni, minä mietiskelen sydämessäni, ja minun henkeni tutkii:
8. Hylkääkö Herra ikiajoiksi eikä enää osoita mielisuosiota?
9. Onko hänen armonsa mennyt ainiaaksi, onko hänen lupauksensa lopussa polvesta polveen?
10. Onko Jumala unhottanut olla armollinen, onko hän vihassaan lukinnut laupeutensa? Sela.
11. Minä sanoin: tämä on minun kärsimykseni, että Korkeimman oikea käsi on muuttunut.
12. Minä muistelen Herran tekoja, minä muistelen sinun entisiä ihmetöitäsi.
13. Minä tutkistelen kaikkia sinun töitäsi, minä mietin sinun suuria tekojasi.
14. Jumala, sinun tiesi on pyhä; kuka on jumala, suuri niinkuin sinä, Jumala?
15. Sinä olet Jumala, joka teet ihmeitä, sinä olet ilmoittanut voimasi kansojen seassa.
16. Käsivarrellasi sinä lunastit kansasi, Jaakobin ja Joosefin lapset. Sela.
17. Vedet näkivät sinut, Jumala, vedet näkivät sinut ja vapisivat, ja syvyydet värisivät.
18. Pilvet purkivat vettä, pilvet antoivat jylinänsä, sinun nuolesi lensivät.
19. Sinun pauhinasi ääni vyöryi, salamat valaisivat maan piirin, maa vapisi ja järkkyi.
20. Meren halki kävi sinun tiesi, sinun polkusi läpi suurten vetten, eivätkä sinun jälkesi tuntuneet.
21. Sinä kuljetit kansasi niinkuin lammaslauman Mooseksen ja Aaronin kädellä.
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Illalla kun kävin nukkumaan ja ennen sitä olin rukouksessa ja läsnäolossa. Ajattelin noita elämän ja kuoleman sanoja elämässämme ja täällä olevaa "Valtavaa hyökkäystä", muistin yhtäkkiä tämän aloituksen näkyni. Josko tässä kerrottiin meille tuosta tulevasta hyökkäyksestä.
Jarmon kanssa tuolla jo ehdimme sanomaankin, että josko USKOAMME koetellaan, uskomme joutuu vaakakuppiin, siksi Herra salli sen tapahtuvaksi? Näin koin ...
Sinettisormus

Re: Sinetti - Musta hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. tuon näynhän näin hieman ennen kun näin tuon punaisen varoitusvalon!
Vastaa Viestiin