Näky; Jeesus - Paimen

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom teille ja Siunattu olkoon tämä päivä kaikille!

Herätessäni näin kuvan, jossa oli Paimen istumassa kedolla, näytti että oli jo ilta hämärä. Sitten tämä Paimen kallisti hieman itseään lepoasentoon, takanaan olevaan mättääseen tai johonkin vastaavaan ...

Tuon tähän kuvan, joka muistuttaa paljon tuota nähtyäni.

[img]http://herätysseura.fi/wp-content/uploads/2014/02/Hyv%C3%A4-Paimen1-350x248.jpg[/img]
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 15 Tammi 2017, 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"'Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo. Se, joka menee portista, on lampaiden paimen

Hänelle vartija avaa portin, ja lampaat kuuntelevat hänen ääntään. Hän kutsuu lampaitaan nimeltä ja vie ne laitumelle. Laskettuaan ulos kaikki lampaansa hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, koska ne tuntevat hänen äänensä. Vierasta ne eivät lähde seuraamaan vaan karkaavat hänen luotaan, sillä ne eivät tunne vieraan ääntä.'
. . .
'Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta. Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

'Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta.

Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen."
Joh. 10:1-5, 11-16
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Kun on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa…" Näin on. Hyvä Paimen, Jeesus, on voittanut ristinkuolemansa kautta kolme vihollisvaltaa, joiden edessä me olemme voimattomia: kuoleman, synnin ja sielunvihollisen vallan. Kun tämän muistamme, niin kuva Jeesuksesta paimenena, joka kulkee edellä ja lampaista, jotka seuraavat, voi avautua uudella tavalla. On siis sellainen Hyvä Paimen, Jeesus, jota seuraten saa kulkea perille asti, yli kuolemankin rajan, taivaaseen. On Hyvä Paimen, joka antaa synnit anteeksi, armosta. On Hyvä Paimen, joka ei tahdo yhdenkään joutuvan kadotukseen, vaan etsii uskon tieltä pois eksyneitä. Usko sinäkin Jeesukseen. Hän tahtoo johdattaa sinunkin elämääsi oikeaa tietä.
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Psalmi 23; Herra on hyvä Paimen: https://www.youtube.com/watch?v=bRiD89OVq40

PSALMIT 23
1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Sinettisormus kirjoitti:Shalom teille ja Siunattu olkoon tämä päivä kaikille!

Herätessäni näin kuvan, jossa oli Paimen istumassa kedolla, näytti että oli jo ilta hämärä. Sitten tämä Paimen kallisti hieman itseään lepoasentoon, takanaan olevaan mättääseen tai johonkin vastaavaan ...
Hieno lohduttava näky, kiitos kun jaoit!
1. Piet. 2:25
Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Markku ja olkaat hyvät! Nousi mieleeni Markku, että tämä Psalmi 23, on lohdutukseksi myös tädillesi, Sirkalle!
Se on kuin keidas, johon saa käydä lepäämään.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Sinettisormus kirjoitti:Kiitos Markku ja olkaat hyvät! Nousi mieleeni Markku, että tämä Psalmi 23, on lohdutukseksi myös tädillesi, Sirkalle!
Se on kuin keidas, johon saa käydä lepäämään.
Todellakin! Itseasiassa lohduttaa meitä kaikkia, ei tässä niin hyvin mene itselläkään, Jeesus vahvistaa meitä kaikkia.
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Levätään Herran käsivarsilla, kuunnellaan kuinka Hän sydämeemme puhuu.
Hyvä On: https://www.youtube.com/watch?v=G_kWBxj1d94
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala!

Hän rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme, niin että me häneltä saamamme lohdutuksen voimalla jaksamme lohduttaa muita ahdingossa olevia.

Niin kuin Kristuksen kärsimykset ovat tulleet runsaina meidän osaksemme, samoin on Kristus tuonut meille runsaasti lohdutusta. Jos me olemme ahdingossa, se koituu teille lohdutukseksi ja pelastukseksi. Jos saamme lohdutusta, myös te rohkaistutte kestämään samoja kärsimyksiä, joita me saamme kokea. Me luotamme lujasti siihen, että te kestätte. Tiedämmehän, että niin kuin te saatte osanne kärsimyksistä, saatte myös lohdutuksesta osanne."
2. Kor. 1:3-7
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

eesus sanoo: "Minä olen tie ja totuus ja elämä." Joh. 14:6.
Hän on tullut maailmaan rakkaudessaan lohduttamaan ja antamaan toivoa jokaisen elämään surun, ahdistuksen, jopa toivottomuuden keskellä, kun maallinen tuki ja toivo ovat menettäneet merkityksensä.
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Psalmi 139; Herra sinä tunnet minut: https://www.youtube.com/watch?v=Xmbc2kHQVUc

PSALMIT 139
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
minut.
2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
17. Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
18. Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
19. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
20. Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi - nuo sinun vihollisesi.
21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
22. Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
23. Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuo on uskon perusta ja lohduttavaa kaikella tavalla kun tietää luojansa tietävän kaiken itsestämme.
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sitten ei travitse muuta tietää kuin sen että luojamme tarkoittaa meidän parastamme ja luottaa siihen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sellainen on Abrahamin usko!
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AAA-MEN JARMO!!!
Herra kädelläsi: https://www.youtube.com/watch?v=ABmbQWPOYtk
katso7
Viestit: 1421
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Aabrahamin usko oli se että hän totteli Jumalaa oli valmis uhraamaan oman poikansa. .koska hän oli sen valmis tekemään eli uhraamaan poikansa ja sanoi Jumala on voimallinen hänet kuolleistakin herättämään..häntä sanottiin Jumalan ystäväksi Usko ilman tekoja on kuollut.te olette minun ystäviäni kun teette mitä.minä.käsken teidän tehdä.Ei raamattu huvikseen sano että jalopuera juudan sukukunnasta on voittanut.Mun Jeesus on muutakin kuin hänen sylissään istuva lammas.Taistelu kuuuu koska meitä hallitsee toinen on osamme voithan olla tierystii rapsutettavana loppuikäs mutta sotilasta susta ei tule.taidankin ruveta laittaan niitä leijonakuvia jos osaan.Jeesus on sekä karitsa että jalopeura. Ja vielä jätti isänsä kodin ja lähti siitä maata kohti jonka perusta on Jumala siinä sitä on uskoa esimerkiksi meille.kyllä paimen muutakin tekee sillä on sekä vitsa että sauva kummallinen käsitys Herra Sebaotista joka aina pitäs vaan hoitaa.taistelunbjälkeen meet Paimenen luo haavoinen mut jos oot aina vaan paijattavana ja haavoilla ei ole ihme....
Viimeksi muokannut katso7, 15 Tammi 2017, 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Näky; Jeesus - Paimen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joskus, on hyvä olla vain levossa Herrassa...

Kuva
Vastaa Viestiin