Näky; Valkopartainen

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom! Te kaikki Rakkaat!

Illalla kun kävin rukoukseen ja nukkumaan, uni pakeni minusta. Koko iltapäivä ja ilta, olin Jumalan lumoissa. Siionin vuorella, Isän, Jumalan, joka on Abrahamin, Iisakin ja Jakobin Jumala. Mooses oli myös mielessäni, miten Jumala teki vahvaa työtään hänessä. Mooses on oiva esimerkki meille Jumalan voimasta ihmisessä.
Kun sitten yritin nukkua, en pystynyt. Jollain tasolla koin väsymystä, mutta sydämeni ILOITSI! Olin kuin matkaan lähdössä, mieli oli malttamaton ja iloinen.Kiittelin Herraa, kuinka Hän oli valmistanut huoneen minullekkin ja pian pääsisin sinne. Mielessäni soi: Pyhän kosketus!
Pari tuntia kai siinä meni, ennenkuin uni pääsi voitolle.

Aamulla sitten heräsin edelleen omalta vuoteeltani. Ja näin kuvan, jossa Valkopartainen ja hiuksinen mies seisoi Vuorella, jonka rinteeseen oli tehty tai kallioon, kiviset portaat ylös ja tuo valkopartainen, valkoisissa vaatteissaan seisoi niillä, viittoen käsillään rappusia ylöspäin...
Nukahdin kuitenkin vielä hetkeksi, yön valvominen oli ottanut veronsa.
Kun heräsin sitten uudelleen, sain samaisen kuvan, mutta rappusilla seisoi nyt mies jolla oli yllään mielestäni valkoinen vaate alla ja punainen viitta sen yllä ja päässään hänellä oli tuollainen liina ... hänkin viittoi noita rappuja ylöspäin.
Ajattelin, että jos hän oli Jeesus, oli ihmeellistä nähdä hänen päässään tuo pääliina? En ole koskaan nähnyt Jeesuksesta sellaista kuvaa, mutta hän Mooses tai vaikka Abraham?
Kun olin siinä vuoteellani rukoillen ja kuunnellen, mielessäni soi kokoajan: Siunattu varmuus! https://www.youtube.com/watch?v=6nT6xlFiMpE

Siunausta Päiväänne!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 13 Tammi 2017, 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mahtavaa!! Halleluja Jeesus Kristus! Kertakaikkiaan hieno näky.
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja tuo iltayöstä oleva tunne, minä siis RIEMUITSIN! Oli vaikeaa olla paikallaan kun vierellä oli kuorsaava mieheni, joka aamusta oli töihin lähdössä. Olisin halunnut nousta ylös ja tanssia ja ylistää, sillä koin, että olin aivan juuri lähdössä! :D
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuossa just maililla Markku veljelle tilitin kun olen ollut aika allapäin ja vaitonainen, ahdistunut ja muutenkin alamaissa. Niin eilen illalla kävelin vessaa kohti ja henki sanoi minulle että miksi pelkäät, johon vastasin hetken mietittyäni että Herra sinun ankaruutesi vuoksi. En saanut vastausta mutta sydämessäni tuli sellainen tunne että se on aivan oikein, se tunne pitää minut nöyränä ja oikealla tiellä. Kysehän ei ole pelastuksesta, vaan tämän maailman asioista, pitääkö minua vielä laittaa pienemmäksi koska olen aikamoinen jukuripää varmasti.
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

10 Heinä 2016, 09:30
Tänä aamuna, vähän ennen ylösnousuani sain kauniin kuvan. Se oli kuin joku vanha maalaus, tosin ei voi tietää oliko se edes maalaus, mutta siinä istui kolme miestä maassa, Jeesuksen aikaisissa vaatteissa. Kaksi tummapartaista istui molemmilla sivuilla, katseet toisiinsa päin, siis sivuttain minuun nähden ja heidän takanaan, mutta minuun nähden, katse keskelle, istui valkopartainen mies.
Näytti, että heidän keskellään olisi ollut liina, ehkä he aterioitsivat,en sitä voi sanoa varmaksi. Ensin nousi mieleeni kuva ehtoollisesta, mutta sitten ymmärsin että näitä miehiä on vain kolme ja siitä määrästä, nousi mieleeni kohta Raamatusta, jossa Moose,Jeesus ja Elia olivat yhdessä.

Muistin tuon näkyni, viime heinäkuulta, tai oikeammin se tuli äsken vastaan minua, kuin ojennettuna, muistuttaen!
Olenkin Jarmo ihmetellyt, miksi olet niin hiljaa? Mitä tapahtuu? Tosin tämä koko foorumi on ollut niin hiljaa, se on kuin jäässä! Eilen jo meinasin kuuluttaa kovaan ääneen; MIHIN ON KADONNUT YHTEYTEMME; JEESUKSESSA KRISTUKSESSA!!!
Ei Herra halua meidän vaipuvan synkkyyteen tai syvyyden kuiluihin, jos HÄN asustaa sydämissämme.
Amen!

Kuva

NOUSKAA YLÖS JEESUKSESSA KRISTUKSESSA joka on HERRAMME!!!
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 71
1. Sinuun, Herra, minä turvaan, älä salli minun joutua häpeään
iankaikkisesti.
2. Pelasta minut, vapahda minut vanhurskaudessasi, kallista korvasi minun puoleeni ja auta minua.
3. Ole minulle kallio, jolla saan asua ja jonne aina saan mennä, sinä, joka olet säätänyt minulle pelastuksen. Sillä sinä olet minun kallioni ja linnani.
4. Jumalani, vapauta minut jumalattoman kädestä, väärän ja väkivaltaisen kourista.
5. Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani.
6. Sinä olet minun tukeni syntymästäni saakka, sinä päästit minut äitini kohdusta; sinua minä alati ylistän.
7. Monelle minä olen kuin kummitus, mutta sinä olet minun vahva suojani.
8. Minun suuni on täynnä sinun kiitostasi, täynnä sinun ylistystäsi kaiken päivää.
9. Älä heitä minua pois minun vanhalla iälläni, älä hylkää minua, kun voimani loppuu.
10. Sillä minun viholliseni puhuvat minusta; ne, jotka väijyvät minun henkeäni, neuvottelevat keskenänsä:
11. "Jumala on hänet hyljännyt; ajakaa häntä takaa ja ottakaa kiinni, sillä auttajaa ei ole".
12. Jumala, älä ole minusta kaukana, Jumalani, riennä minun avukseni.
13. Joutukoot häpeään ja hukkukoot ne, jotka vainoavat minun sieluani; peittäköön häpeä ja pilkka ne, jotka hankkivat minulle onnettomuutta.
14. Mutta minä odotan alati, ja yhäti minä sinua kiitän.
15. Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne.
16. Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan.
17. Jumala, sinä olet opettanut minua hamasta nuoruudestani, ja yhä vielä minä sinun ihmeitäsi julistan.
18. Älä, Jumala, minua hylkää vanhaksi ja harmaaksi tultuani, niin minä julistan sinun käsivartesi voimaa nousevalle polvelle, sinun väkevyyttäsi kaikille vielä tuleville.
19. Jumala, sinun vanhurskautesi ulottuu hamaan korkeuksiin, sinun, joka teet niin suuria. Jumala, kuka on sinun vertaisesi?
20. Sinä, joka olet antanut meidän kokea paljon ahdistusta ja onnettomuutta, sinä virvoitat meidät jälleen henkiin, ja maan syvyyksistä sinä tuot meidät takaisin.
21. Anna minun arvoni kasvaa ja lohduta minua jälleen.
22. Niin minä myös ylistän harpulla sinua, sinun uskollisuuttasi, minun Jumalani, soitan kanteleella kiitosta sinulle, sinä Israelin Pyhä.
23. Minun huuleni riemuitsevat, kun minä sinulle soitan, ja myös minun sieluni, jonka sinä olet lunastanut.
24. Minun kieleni julistaa sinun vanhurskauttasi kaiken päivää, sillä häpeään ja pilkkaan ovat joutuneet ne, jotka hankkivat minulle onnettomuutta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Sinetti rohkaisevista sanoista ja muistutus tuosta näystäsi, joka kyllä kuvastaa meitä täällä.
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Tämä täytyi noukkia, kun tuntui, että tämäkin kuvastaa meitä täällä ja tätä hiljais eloa, joka taitanee tuossa mittakaavassa mahtua "YHTEEN ARKKIIN". :D
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ääni kysyi Jarmolta: Miksi pelkäät?
Tuo ei ollut turha kysymys ja tämä laulu vastatkoon tähän; Älä pelkää: https://www.youtube.com/watch?v=pr9EaucGmFE
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Pelkohan on epäuskon vivahde. Emme koskaan voi luottaa Jumalaan täysin jotta voisimme elää kuin sanassa kehotetaan.
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

TÄMÄ PSALMI91, SOPISI MEILLE RUKOUKSEKSI; JOKA IKISEEN PÄIVÄÄN!


PSALMIT 91
1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Muutama vuosi sitten olin eräässä kokouksessa. Tuolloin en ollut vielä käynyt kasteella.
Menin rukoiltavaksi ja tämän rukoilijan rukoillessa, sanoi hän lopuksi, yllätyksekseni: "Sinä tunnet kyllä hyvin Jeesuksen, mutta Jumala sinulta on unohtunut..."
Koin sen tuolloin hienoisena loukkauksena, sillä tunsinhan minä mielestäni myös Jumalan, Taivaan Isäni. Mutta ihminen kyllä voi helposti muuttua Jeesus keskeiseksi, että Jumala hyvinkin jää taka alalle. Eilen tuo asia oikeastaan avautui täysin. Ymmärsin, että minun tulee myös pitää Jumala kaikessa etualalla, Poikansa Jeesuksen kanssa. Kehotankin, että nostatte myös Jumalan sieltä takaa, nostamaan Hänet aivan etulinjaan. Olemme ehkä liian Jeesus keskeisiä, mikä on sinällään hyvä jos Jumala ei unohdu johonkin kauas taakse. Toivottavasti ymmärsitte ajatukseni?
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ehkä on tarvis tunnustaa uskomme Jumalaan uudellenkin, niinkuin HerranNimessä eräänä päivänä koki. Nostetaan Jumala arvoiselleen paikalle, Poikansa viereen:
Tuli yhtäkkiä kova tarve tunnustaa usko, tunnustakaa tekin:

Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän, yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tuolta suomi24:ltä tällaisen kirjoituksen ja koin sen niin sopivaksi tämän päivän aiheeseeni, että oli pakko tuoda se tänne:
Uni Jumalan lähetyksestä

Faceboosta

13.1.2017 7:45
Missiologia . Uni Jumalan lähetyksestä
Näin unen joka pisti miettimään Jumalan lähetystä ja pelastussuunnitelmaa .
Olimme koulussa ja opettaja oli mennyt jonnekkin. Menin sitten taululle piirtämään miten Jumalan lähetystyö lähti liikkeelle. Piirsin kuvia ja kirjoitin Jumalan valinnasta ja pelastuksesta. Lähetys ja pelastus on lähtenyt Jumalasta. Lähetys ja pelastus on lähtenyt ylhäältä alas . Ihmiset eivät voineet saavuttaa pelastusta koska synti erotti ihmiset Jumalasta. Jumalan täytyi lähettää pelastus ja Vapahtaja maailmaan. Hän lähetti Poikansa maailmaan syntisten ihmisten Vapahtajaksi. Sana tuli lihaksi . Jumala tuli ihmseksi ja tuli asumaan ihmisten keskelle ja pelastamaan heidät. Hänelle annettiin nimi Jeesus , koska tuli Vapahtajaksemme. Hän on myös Herra ja Kristus . Itse Jumala tuli Vapahtajaksemme maailmaan.
Valinta maailmasta
Miten Jumalan on valinnut ihmiset maailmasta . Jumalan lähetti Poikansa maailmaan ja antoi Hänelle ihmiset maailmasta. Tuossa unessa käsittelin Johanneksen evankeliumin kautta missiologiaa jonka nimen kirjoitin taululle tuossa unessa.
En ajatellut näitä asioita ennen nukkumaanmenoa ,mutta lähetystyö on ollut uskoontulosta asti ollut sydämellä. Minut on myös siunattu yhdessä muiden uskovien kanssa lähetystyöhön v. 1991 Nurmossa "Anna palaa" nuorten tapahtumassa.
Samuli

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kun rukoilette, kenen puoleen käännytte? Ja Kiitos taas Sinettisormus, kun tuot meille kaikessa kärsivällisyydessä taivaallista sanomaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukoillessani käännyn Jeesuksen puoleen, niinkuin meitä on opetettu, mutta pitäisi pyytää, että Jeesus veisi tuon rukouksemme, allekirjoitettuna, Jumalan puoleen.... mutta, tuleeko useinkaan näin tehtyä?
Sinettisormus

Re: Näky; Valkopartainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus on avannut meille pääsyn Jumalan luo. Jeesus lupasi, että Jumala kuulee meitä kun pyydämme Jeesuksen nimessä. Kun rukoilemme Jeesuksen nimessä tunnustamme, että voimme tulla Jumalan eteen ainoastaan Jeesuksen kautta. Jeesuksen nimessä on voima ja Jeesus on luvannut, että saamme käyttää Hänen nimeään rukouksessa lähestyessämme Jumalaa.
Vastaa Viestiin