Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

30.12.2016. Shalom! Teille kaikille!

Tänä aamuna, heräilin vähän aikaisemmin hetkeksi ja näin kuvan jossa nainen istui keskellä Taivaaseen johtavia portaita, pää painnuksissa ja kädet yhdessä polvienvälissään, … Koin, että tässä oli jonkinlaista väsymystä ja seisahtuneisuutta. Nainen kyllä oli uskova ja odotti Jeesusta saapuvaksi, mutta hänen oma matkansa kohti taivaan kotia oli seisahtunut.
Meidän tulisi edetä uskontiellä loppuun asti, ottaen uskonaskelia ja sitä kautta saamme uskossamme kasvaa, sillä se ei lopu, niin kauan kuin olemme täällä maailmassa.
Nukahdin vielä uudestaan ja kun heräsin ja rukoilin Herran puoleen, näin vielä toisen kuvan, jossa mies, tummissa vaatteissaan, käveli jossakin kadulla, se näytti satama alueelta, en tiedä... Miehen kävely oli hyvin rentoa ja pitkin askelin hän kulki eteenpäin, mutta aina välillä vilkaisten taakseen …
Kun kuljemme elämämme matkaa, uskossa Jeesukseen ja olemme saaneet entisen elämämme synnit anteeksi, ei meidän tarvitse vilkuilla enää menneitä, vaan saamme elää tässä hetkessä.
Tämä on kin hyvin sopivaa sanomaa tänään tänne Pelastussanomiinkin, kuin muutenkin yleiseti, tuntuu että uskovilla, on jokin seisahtuneisuuden hetki ja moni vilkuilee sinne menneeseen, vaikka pitäisi luottaa Herraan, että olemme saaneet syntimme anteeksi, kun olemme sitä pyytäneet parannuksen hetkellä.
Amen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Yhdyn täysin tähän näkyyn!
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pelastus on viiden askeleen mittainen matka; sinun tulee vain ottaa ensiaskeleet. Alla on lueteltu kukin näistä askelista. Kuhunkin askeleeseen on liitetty Raamatun jae. Nämä jakeet ovat Jumalan puhetta sinulle. Lue ne ajatuksella Raamatusta. Kulje tämä viiden askeleen matka kuunnellen, mitä sydämesi puhuu sinulle

Askel 1. Olet syntinen. Room. 3:23
2. Jumala teki jo jotain. Joh. 3:16
3. Vastaanota Kristus. Joh. 1:12
4. Tunnusta syntisyytesi ja kadu sitä. 1. Joh. 1:9
5. Tunnusta ja usko, että Jeesus on pelastaja ja Herra. Room 10:9,10
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Raamatusta Toisen kuninkaiden kirjan viidennestä luvusta löytyy mielenkiintoinen kertomus Syyrian kuninkaan sotapäälliköstä nimeltä Naeman. Naemanin tarinasta nousee esiin ainakin seuraavia tärkeitä teemoja: 1. ihmisen ottamien uskon askelien tärkeys Jumalan suunnitelmien toteutumisessa, 2. ihmisen ylpeys esteenä Jumalan tahdon toteutumiselle ja kaikkein tärkeimpänä, 3. Jumalan johdatus ja huolenpito.

Eräässä keskustelussa saimme kokeakkin tämän Naemanin kertomuksen kautta, johdatusta Herralta myös täällä Pelastussanomassa. Vieläkö joku muistaa? :)
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra rohkaisee ottamaan uskon askeleita, joita Pyhä Henki juuri sinulle puhuu. Hän kehottaa sinua myös olemaan oma itsensä, ja toimimaan siitä käsin.
Herra puhuu rohkeudesta kuunnella ja totella Pyhää Henkeä, sekä luonteen kasvusta kristittynä. Nämä asiat eivät sulje pois toisiaan. Hän muistuttaa 'pystymetsästä' uskoon tulleita, että vaikka vanha elämä on mennyt, niin ei kaikki sinussa ole huonoa: persoonasi ja sinussa olevat lahjat ovat Jumalan antamia.

Kuva
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 30 Joulu 2016, 09:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samuli

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tuli tästä mieleen tuo Ruah sana eli Pyhähenki. Kun kulkee Jumalan tahdon mukaan, niin sillon kulkee siihen suuntaa mihin Ruah Henki kuljettaa ja se on sellaista myötätuulessa kulkemista.
En tarkoita etteikö se väsyttäisi. Kyllähän kulkeminen aina vie voimia, mutta tunnet että kuljet Hengen mukaisesti, jolloin saat voiman Jumalalta eteenpäin menoon. Pyhähenki puhaltaa, antaudu sen vietäväksi, Herran tahdossa.


ruach: breath, wind, spirit
Original Word: ר֫וּחַ
Phonetic Spelling: (roo'-akh)
Short Definition: spirit

Jes.
32:15 Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,
32:16 ja puutarha on metsän veroinen. Ja erämaassa asuu oikeus, ja puutarhassa majailee vanhurskaus.
32:17 Silloin vanhurskauden hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti.
32:18 Ja minun kansani asuu rauhan majoissa, turvallisissa asunnoissa, huolettomissa lepopaikoissa.
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Jarmo ja Samuli kommenteistanne.
Tuossa nousi tällainen ajatus. Kun Herra tulee ja sanoo meille, omilleen: "Ryhdistäytykää, puhdistautukaa ja tehkää parannusta!"
Niin emmekö me Hänen vuokseen sitä tekisi, vai jäämmekö edelleen paikoillemme, kuin emme kuulisi Hänen kehoituksiaan?
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra kutsuu sinua nousemaan hänen läsnäoloonsa, että voit kuulla mitä hän puhuu sinulle! Herra kutsuu edelleenkin sanoen: ”Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhun sinulle”(Hes.2:1). Tule siis ja nouse Jumalan läsnäoloon odottaen, silloin Herran Henki nostaa sinut ja johdattaa sinua.
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olemmeko kuuliaisia /Jumalan palvelijan kuuliaisuus

"Olimme olleet kaupungissa jo useita päiviä, kun sinne saapui Juudeasta Agabos-niminen profeetta. Hän tuli luoksemme, otti Paavalilta vyön, sitoi sillä jalkansa ja kätensä ja julisti: 'Näin sanoo Pyhä Henki: tällä tavoin juutalaiset Jerusalemissa sitovat sen miehen, jonka vyö tämä on, ja luovuttavat hänet pakanoiden käsiin'
Tämän kuultuamme me yhdessä Kesarean uskovien kanssa pyysimme, ettei Paavali menisi Jerusalemiin. Mutta Paavali sanoi: 'Miksi te tuollaista puhutte, miksi itkette ja raastatte minun sydäntäni? Minä olen valmis kahleisiin ja kuolemaankin Jerusalemissa Herran Jeesuksen nimen tähden.'
- - -
Tämän vuoksi, kuningas Agrippa, en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä."
Ap. t. 21:10-13; Ap. t. 26:19 [kr92] [kr38]

Lue lisää: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2011-05-23
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus opetti meitä olemaan kuuliaisia yksinkertaisin sanoin, jotka on helppo ymmärtää: ”Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni”, ja ”Tule – – ja seuraa minua”.
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Tämä on minun rakas Poikani, kuulkaa häntä!" (Mark. 9:7)

Olemmeko me kuulleet häntä? Olemmeko me todella kuunnelleet, mitä Jeesus meille opettaa? Kun Kaikkivaltias käskee meitä kuuntelemaan, mitä hänen ainoa Poikansa meille sanoo, onko meillä varaa olla kuuntelematta? No mitä hän nyt sitten sanoo? Mitä meidän pitäisi kuulla? Avaamalla Raamatun löytää sen kaiken mitä Jeesus meille opettaa, ja sitä meidän pitäisi noudattaa. Yksi isoimmista asioista mitä Jeesus meille opettaa on tämä:



Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi… Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. (Mark. 12:30–31)

Lue lisää: https://sites.google.com/site/jussimake ... /kirkastus
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 30 Joulu 2016, 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samuli

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Amen Sinettisormus. Nimenomaan koska Hän meitä rakastaa, tahdomme tehdä hänen tahtonsa mukaan.
Itseasiassa Pyhähenki muistutti tänä aamuna koiralenkillä muutamasta positiivisesta jutusta, jota olen saanut tehdä Herran johdatuksessa tänä vuonna.
Koska syyttäjä syyttää ja sanoo ei sinusta mihinkään ole ja et ole tehnyt sitä tai tätä. Joskus on hyvä siis katsoa eteenpäin ja taaksepäin ja arvioida missä sitä onkaan. Onko suunta oikea. Hedelmistään puu tunnetaan. Teenkö minä hyvää hedelmää Jeesuksen tahdon mukaan.
Tämä tuli mieleen siitä kuinka tuo mies kuitenkin käveli rennon oloisesti.
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Samuli, tuota minä myös ajattelin ja siitä piti laittaakkin huomautus, että tuossa tapauksessa onkin hyvä katsella myös taaksepäin, kun kertaa opittua ja mihin siitä on päässyt. Unohdin sen sitten laittaa, mutta kiitos sinulle, kun tämän toit.
Mutta noita anteeksisaatuja asioita, ei liioin kannata jäädä murehtimaan, olenko sittenkään saanut anteeksi, vaan luottaa siihen että se on totta! Tässäkin kyllä pätee sitten se, että noista menneistä voi kyllä kertoa, kun käyttää niitä toisen ihmisen tukemiseen ja vertaistuen jakamiseen, kuinka selviytyä, Jeesuksessa Kristuksessa.
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.... kun on nuo ajatukset välillä nopeammat kuin sormet, voi välistä jäädä pois tärkeää mainittavaa ... :D
katso7
Viestit: 1423
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Ajattelin ensin kertoa todistukseni,kuitenkaan en sitä tehnyt.mutta sinettisormuksen näky polvillaan olevasta naisesta ja seisahtuneisuudesta puhutteli minua eri lailla.en tiedä miksi mutta tulin hyvin murheelliseksi kun luin siitä avioliittolaista tämän päivän keskustelussa..voisimmeko tehdä henkilöjoktaisen todistuksen kautta saman verran työtä uskosta osattomolle.jokainen tietää sen itse. haluan uskoa Nouse ole kirkas sillä sinun valkeutesi tulee...kansat vaeltavat sinun(Kristuksen sovitustyön kirkkautta kohti)laki on hyvä mutta lait on rikottu jo paljon aikaisemmin eikä niitä kunnioiteta edes seurakunnissa tarkoitan että sen pitäisi olla meille ilo totella Herraamme.Meillä on sovituksen virka.Pysähtyneisyys sai minut ajattelemaan kuinka olen rukoillut että kaikki uskovat olisivat todistajia jokainen sillä paikalla jonka Jumala on asettanut.Tulin myös murheelliseksi siitä että olen nähnyt 20v aikana homoelämän. kaikki on antekksi annettu enkä puhu siitä enempää .mutta meidän taytyy Jumalan silmin nähdä mitä kätkeytyy pride marssien taakse ja ns.onnellisuuden taakse kärsivä sydän joka kärsii synnin seurauksista.miksi me kykenemme allkirjoittamaan yli 10000 kirjoitusta tätä lakia vastaan(itse sen allkirjoitin sen)mutta en ole nähnyt yhtäkään nettisivua jossa näille ihmisille tarjottaisiin sovitusta sielunhoitoa.saatikka kokouksissa joissa rukoiltaisiin homojen puolesta näin niin paljon valheen pettämiä ihmisiä muutaman bailausvuoden jälkeen kun ei enää kelvannutkaan kenelläkään.jos meillä on hätä juuri tästä laista meillä on myös hata näiden ihmisten sielujen puolesta.Jumala ei erottele syntejä on eri asia koska haureus avaa portit pimeyden voimille.mutta anteeksiannon kanssa sillä ei ole mitään tekemista.ei ole pikku ja isospitaali.laulamme vain pisara Jeesuksen verta eikö se riitäkään näille ihmisille.rukoilen lisää esiin niitä ihmisiä jotka ovat syntisten ystäviä Jeesuksen tavalla.sen tähden että he kuulisivat mitä on todellin ilo.ei ole olemassa homoadeksuaaleja on olemassa vain himoseksuaaleja koska tämä suuntautueisuus on saatana juoni ja ihniset ovat omien himojensa orjia.itkin kun luin sitä avioliitolakia 2017 rukoilin.mielestäni kuva naisesta polvillaan rappusilla puhuu minulle Herra olinko todistajasi täytinkö virkani sovituksen sanoman viejänä vai tuomarina.vain syntynyt voi kasvaa siittiö ei voi kasvaa sen taytyy ensin hedelmöityä PyhästäHengestä todistuksen kautta ja alkaa kasvaa.aikuiseksi jonka aistit ovat tottuneet erottamaan pahan hyvästä.muuten en ole katsellut televisiota vuoteen.mietin täs miksi mulla on. Joskus hengellisesti niin paha olla.Jumala puhui lopeta iltasanomien ja mtv uutisten lukeminen.minulla on sinulle elävvää leipää ja vettä.perkeleen teoilla vaikka kuinka paljon niitä lukisit ei edistä kirkkautta.iJeesus sanoi koko maailma on pahan vallassa.
Siunausta
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1423
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Just tuli muuten tori se myyntipalsta viesti että:
Sinunvirhearviosi on toisen aarre!
Jännä sanonta
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos katso7, vahvasta viestistäsi. Olet saanut Herralta antteksi ja siihin voit luottaa. Koen että juuri sinun kaltaisillasi, on muille hyvin paljon annettavaa, sillä tässä kohtaa voit katsoa taaksesi ja todistaa muille, siitä, mitä Jeesus on tehnyt sinun elämässäsi, kohti parannuksen tietä, olet vertaistukea monille, joilla se on vielä hakusessa ja sinulla jos kellä on siitä tärkeää tietoa, joka tulee oman kokemuksesi kautta. Tämän Herra on varmasti antanut sinun kutsumus tehtäväksi, ei niin, että olisit tuomari heille, ei, vaan rakkauden kautta, kertoisit kuinka Jeesus pelasti sinut kaikesta tästä.
Tämä pätee kaikille muillekkin, mitä kokemuksia teillä onkaan, te voitte jakaa rakkaudellista vertaistukea ja kertomusta siitä, kuinka Jeesus teidät pelasti, tässä on sitä kutsumusta ...
katso7
Viestit: 1423
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Sinettisormus et voi tietää kuinka paljon olet jakanut Jeesuksen rakastavaa sydäntä meille kaikille ja myös minulle.Kittos El sheli! Adonai Elohai. Herra Minun Jumalani!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Näky; Seisahtuneisuudesta ja menneeseen vilkuiluista.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

KIITOS!!!

Katso7, Jeesus itsekkin, koki ja oppi kaiken ensin itse ja vasta sitten alkoi auttaa muita, sillä oppimallaan, jonka Jumala, Hänen eteensä laittoi. Jeesuksen elämä, oli esimerkiksi meille. Meille myös Jumala on laatinut oman suunnitelmansa, jonka me elämässämme kohtaamme ja jos kohtaamme sen hyvin, on se meille kallis aarre, jota voimme jakaa muille.
Vastaa Viestiin