Näky, Henki joka meissä asuu

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje roomalaisille 8
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
12. Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
13. Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
17. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

18. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
19. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
23. eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
24. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25. Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
31. Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
32. Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
33. Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
35. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36. Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.


Kuvan jonka tänään sain, mutta meinasin sen jättää kertomatta. Mutta tämän Sanan myötä, joka tuli eteeni, ymmärsin sen olevan tarkoitetusti annettu kuvanäky; Näin pienen ja kauniin vauvan, joka istui pöydän ääressa(Jeesus on kattanut pöydän eteemme) ja vauvan suusta tuli tai meni vauvaan, kuin näkyvää Hengeä. (tietenkään en nähnyt tuon Hengen kulku suuntaa) Tuo Henki tuli kuin ylhäältä päin vauvan suuhun ja se oli ohutta, juuri silmin näkyvää ... imetään ja sisäistetään tämä Raamatun Sanoma itseemme.


14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Herran Siunausta ja Rauhaa päiväänne!
15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 01 Joulu 2016, 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lauletaan yhdessä: Tule Pyhä Henki: https://www.youtube.com/watch?v=18X1valEl_4
Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kävin hakemassa tuolta Uskon kilpi sivustolta päivän rukouksen, http://www.uskonkilpi.net/vanha/PR127.htm ja kuinkas sattuikaan, se on juuri sopivaa tähän Sanomaan, jota Herra tänään meille jakaa:

Päivän rukous

To 1.12.2016

Rukoilemme tänään yhdessä Pyhän Hengen vuodattamisen puolesta.
Kiitos, rakas Taivaan Isä, siitä että olet Pojassasi Jeesuksessa ilmestynyt meille pelastajaksi. Kiitos, Jeesus, rakas Vapahtajamme, että olet lupauksesi mukaan lähettänyt meille toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, olemaan meidän kanssamme.

Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne, ja hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio. Joh.16:7-8.

Kiitos, että sinä olet lähettänyt hänet ja hän on tullut seurakunnan keskelle. Auta meitä, että emme murehduta häntä. Tule, Pyhä Henki, tule ja asu meissä. Istu Kristuksen vallan valtaistuimella meidän elämässämme ja hallitse meitä. Anna minulle, Pyhä Henki, sinun ihana läsnäolosi tähän päivään. Vaella minun kanssani, johdata minua. Ota Kristuksen omasta ja jaa minulle hänen täyteydestänsä kaikkea taivaallista rikkautta ja viisautta. Anna Kristuksen elävä ja voideltu sana minulle ja auta, että se uskossa sulautuu minuun. Tule, Pyhä Henki, tule, rakkauden henki:

Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen. Room.5:5.

Minä vetoan sinun sanaasi: anna Jumalan rakkauden hengen asua minussa ja toimia kauttani. Auta minua, Herra, vaeltamaan hengessä, elämään rakkauden mukaan. Kiitos, että olet luvannut profetian kautta antaa tälle maalle herätyksen, jonka kautta seurakuntien erilaiset nimikyltit puretaan pois ja niiden tilalle kirjoitetaan tulikirjaimin "Jumala on rakkaus". Tee tämä todella tämän kansan keskellä. Vuodata rakkauden henki sinun omiesi keskuuteen ja anna voimakas hengen yhteys eri kirkkokunnista ja herätysliikkeistä tulevien ihmisten välille, niin että sinun Henkesi karkottaa pois keskuudestamme kaiken korkeakirkollisuuden ja korkealahkolaisuuden ja me alamme puhaltaa yhteen hiileen, rukoilla samassa hengessä ja antaa yhteisestä sydämestä yksimielisen ylistyksen sinulle, joka valtaistuimella istut! Aamen, totisesti! Kunnia Jumalalle, kunnia Karitsalle!

Tule, Pyhä Henki, puhalla Jumalan tuuli. Tuo hengen sateet tämän kansan keskuuteen, meidän sydäntemme maailmaan. Anna sen elävän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksee Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta, ulottaa haaransa meihin asti, puhkaista lähteitä meidän sydäntemme maaperään! Anna sen virvoittaa meidän sisäinen ihmisemme, tuoda meihin Jumalan elämä ja tehdä meistä hedelmää kantavia oksia Kristus-viinipuuhun. Auta meitä, Pyhä Henki, kantamaan hedelmää Jumalalle. Voitele meidät palvelustyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen. Tee meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan hengen. Omasta voimastamme emme kykene, mutta sinussa me olemme väkevät. Viritä meissä palaviksi kaikki hengen lahjat ja jaa meille tahtosi mukaan erilaisia hengellisiä varustuksia ja tehtäviä sekä armolahjojasi.

Pyhä Henki, Jumalan Henki, pue meidät voimalla sotaan. Pue meidät Jumalan koko taisteluvarustukseen ja opeta meidät sotimaan. Tee meistä elävän Jumalan taistelurivien jäseniä. Anna meidän käteemme ne Jumalan sota-aseet, jotka ovat voimalliset tuhoamaan linnoituksia. Opeta meitä käyttämään noita aseita, opeta meitä vastustamaan Perkelettä ja sen joukkoja, työntämään takaisin vihollisen sotajoukot. Vahvista meitä, että olemme kykeneviä seisomaan pahanakin päivänä pystyssä. Kulje, Herra, sinä meidän edellämme, murra meille tietä, raivaa meille polku eteenpäin, kuljeta aina voittosaatossa Kristuksessa. Sinua me ylistämme, sinua Herra, sinä olet suuri ja väkevä, voimallinen sodassa. Ole meille kilpi ja suojamuuri, ole vuorilinna, johon meidät pelastat, kallio, jonka suojiin kätket meidät! Halleluja!

Kun kutsun Herraa, ylistettyä, saan avun vihollisiani vastaan. Ps.18:4.

Herra, me odotamme sinua. Me odotamme, että sinun Pyhän Henkesi vuodatus tämän kansan päälle alkaa jälleen uudella voimalla, niin kuin alkavat kevätsateet ja syyssateet ajallaan. Tule, Herra, virvoita meidät, uudista meidät, sytytä meidät palaviksi Hengen tulesta!

Hyvä, kun jaksoit rukoilla kanssamme, sillä Jumala kuulee rukoukset. Me odotamme sitä tosi helluntaita sydämeemme, joka tulee niin kuin ennen:

Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat. He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle. He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi. Apt.2:2-4.
Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tiistaina, 29.11.2016. kävimme erään uskovan ystäväni kanssa, tuolla Myrskylässä, kuuntelemassa Evankelista, Anne Pohtamo-Hietasta. Minulla oli ollut valtava pysähtyneisyyden hetki, mutta Annen lausumat sanat ja Sanoma oli kuin virkistävä lähde, väsyneelle ihmiselle.
Anne kertoi uskoon tulostaan ja vaikeuksista lapsiensa kanssa, mutta joka kohdassa Jumala häntä kantoi, vaikka ensin näytti, että tuli tilanteita, joista ei voinut enää selvityä, mutta niissä kohdin tuli Jumalan Suuruus ja tarpeellisuus esiin.
Anne kertoi kuinka oli etsikko ajallaan vain ahmimalla lukenut Raamattua, ei vain kyennyt lopettamaan sitä, vaikka mieskin välillä ihmetteli, oliko tarpeen lukea sitä noin paljon?
Anne selitti että siellä oli niin paljon hyvää joka todella kasvatti häntä. Kerran Anne sitten kysyi , että Herra, onko tämä sanasi todellakin kaikki totta, vastaa minulle ja kun hän avasi Raamatun, sain hän Herralta vastauksen, joka piirtyi hänen mieleensä pysyvästi:

PSALMIT 111
1. Halleluja! Minä kiitän Herraa kaikesta sydämestäni hurskasten
kokouksessa ja seurakunnassa.
2. Suuret ovat Herran teot, kaikkien niiden tutkisteltavat, jotka niitä rakastavat.
3. Kunnialliset ja korkeat ovat hänen työnsä, ja hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti.
4. Hän on säätänyt ihmeellisten tekojensa muiston; armollinen ja laupias on Herra.
5. Hän antaa ruuan pelkääväisillensä, hän muistaa liittonsa iankaikkisesti.
6. Hän ilmoitti kansallensa tekojensa voiman, hän antoi heille pakanain perintöosan.
7. Hänen kättensä teot ovat totiset ja oikeat; luotettavat ovat kaikki hänen asetuksensa.
8. Ne pysyvät järkkymättä aina ja iankaikkisesti; ne ovat tehdyt totuudessa ja oikeudessa.
9. Hän lähetti kansallensa lunastuksen, sääti liittonsa ikuisiksi ajoiksi; pyhä ja peljättävä on hänen nimensä.
10. Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.

Voiko parempaa vastausta odottaa? Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 01 Joulu 2016, 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... en tiedä, mitä tunteita tämä tämän aamuinen sanoma Herralta on teissä herättänyt, mutta tämän yksin puhelun edetessä, ole tuntenut Herran kosketuksen Hänen Henkgensä kautta ja kyyneleet vierinneet poskilleni ... kosketa, kosketa, oi Herrani!
Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Samuli

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Näin pienen ja kauniin vauvan, joka istui pöydän ääressa(Jeesus on kattanut pöydän eteemme) ja vauvan suusta tuli tai meni vauvaan, kuin näkyvää Hengeä. (tietenkään en nähnyt tuon Hengen kulku suuntaa) Tuo Henki tuli kuin ylhäältä päin vauvan suuhun ja se oli ohutta, juuri silmin näkyvää ... imetään ja sisäistetään tämä Raamatun Sanoma itseemme.
Kiitos Sinettisormus.

Olin lyhyellä työreissulla, jossa kokoonnuimme uuden tiimimme kanssa. Tiimi on ollut kasassa maaliskuusta alkaen eli n 9 kuukautta. Juttelimme aika vappaamuotoisesti, että miten saadaan kehitettyä hommia eteenpäin ja mitkä ylipäätään on ne jutut mihin meidän pitäisi keskittyä ja kehittää.
Minulla oli koko ajan sellainen tunne, että synnytämme lasta ja että koskahan se putkahtaa ulos. Merkit siitä on nähtävissä. Ensinnäkin koko juttumme on mennyt vähän kuin raskausaika. On helpompia ja vaikeampia päiviä, mitä pidemmälle ollaan päästy sen raskaammalta tuntuu. Kaikilla tiimin 5 jäsenellä oli mehut loppu ja varsinkin tämä vuoden loppu tulee olemaan hyvon raskasta työmäärällisesti. Paljon on saatu tehtyä ja vielä paljon enemmän on tekemättä. Koin tämän hengesssä jotenkin hyvin vertauskuvalliseksi myös tästä ajasta, meistä ja henkien taistelusta. Ja kyllä Pyhä Henki tekee meissä koko ajan töitä, olen siitä kiitollinen ja siitä, että sen saa nähdä ja kokea myös omalla kohdalla, niin kuin myös monissa läheisissä.

Tuo lapsi juttu oli myös läsnä vahvasti viime viikonloppuna, kun olimme viettämässä ystävän synttäreitä. Oli mahtavia keskusteluja isä/lapsi suhteista ja taivaallisen Isän ja lasten suhteista + muista nyky hetken polttavista asioista (kirkkojen tila ja homous yms.). Koin että Pyhä Henki avasi meille hyviä ja syvällisiä keskusteluja.
Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos kuulumisistasi Samuli. Ihmeellistä, että Herra puhuu tänään, todellakin, juuri näiden vauva asioiden kautta. Katso7 sai myös näyn, jossa puhuttiin vertauskuvallisesti, hengellisistä lastenvaunuista, ja kun kerroit Samuli, että teitä on tuossa tiimissä 5 jäsentä, nousi minulle myös katso7 näky, jotenkin liittyväksi tähän. Sanoit, että; mitä pidemmälle on päästy, sitä raskaammalle tuntuu..."
Tuokin näkyy katso7 näyssä. Mutta lohduttavaa on se, että olette Herran turvallisessa johdatuksessa ja ohjauksessa.
Tässä tuo katso7 näky:
Näin aamulla kun heräsin näyn. Näyssä oli lastenvaunut joita työnnettiin eteenpäin. Siinä yhessä lastenvaunussa näkyi olevan ainakin 5 pientä lasta. Lastenvaunujen renkaat olivat lasten painon takia ihan vinossa.
Sinettisormus

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pyhä Henki, sua janoamme! : https://www.youtube.com/watch?v=Er1uR3bsuqY
näkymätön ninni

Re: Näky, Henki joka meissä asuu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Mistä tiedän, että Pyhä Henki vaikuttaa minussa? Miten ilmenee elämässäni Hengen työ? ym...
Näitä kysymyksiä Pyhän Hengen vaikutuksesta moni varmasti kyselee itseltään. Näitä olen myös minä kysellyt. Rovasti Olavi Peltola vastaa mielestäni hyvin näihin kysymyksiin:
MITEN PYHÄ HENKI VAIKUTTAA MINUSSA?

Olen viime aikoina kysellyt sitä, mistä tiedän, että Pyhä Henki vaikuttaa minussa. Miten ilmenee elämässäni Hengen työ? Mitä sisältää käytännössä suhde Jeesukseen? Mitä on tehdä juurta alaspäin? Mitä on salattu elämä Herrassa?

Nuorempana väheksyin Kristinopin vastausta liian yksinkertaisena. Mielestäni siinä Pyhä Henki jäi liian voimattomaksi. Vaadin Hengen työnä jotain valtavaa ja yliluonnollista.

Jumala on armossaan kuitenkin antanut aikaa miettiä asiaa ja tehdä havaintoja jo vuosikymmeniä. Tänään en voi muuta kuin myöntää, kuinka totuudellinen onkaan tuo vaatimaton, vanha määritelmä. Sen mukaan Pyhän Hengen työ tulee ilmi sisäisessä elämässämme kahdensuuntaisena sydämen asenteena.

Yksikään todellinen uskova ei pääse vapaaksi synnistä "ajallisen elämänsä aikana, vaan on jatkuvasti syntinen". Siinä on synnin elämäntilanne. Siksi "Pyhän Hengen työ hänen sydämessään johtaa hänet yhä syvempään synnin tuntoon''. "Hän tuntee joka päivä vaivaa synnistään."

Nuorempana ja kokemattomampana vaadin Pyhää Henkeä poistamaan synnin elämästäni. Todellisena Hengen työnä pidin vain sitä, että voin voittaa synnin ja minusta tulee jo nyt Kristuksen kaltainen puhtaudessa. Tänään en odota muuta kuin että saisin nähdä totuudellisesti ja vaivattuna synnin elämässäni ja niin vaeltaisin aralla tunnolla Herran sanan edessä.

Samaan aikaan kun Pyhä Henki näyttää todeksi synnin, hän haluaa johtaa myös yhä syvempään armon tuntoon. Uskova "näkee, mitä hänen syntinsä on maksanut hänen Vapahtajalleen". Sanoma sovituksesta tulee vuosi vuodelta yhä merkittävämmäksi. "Hän iloitsee siitä, että Vapahtaja niin suuresti häntä rakastaa." Siksi hän "joka päivä parannuksessa ja uskossa kääntyy Kristuksen puoleen".
lue lisää täältä: http://rovasti.fi/node/234
Vastaa Viestiin