Jerusalem

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Hyvä ohjelma Jerusalemin merkityksestä kautta historian. Jumalan suuret ilmoitukset tulleet silloin, kun Jerusalem on ollut suuressa vaarassa.
Ohjelmassa myös profetioita lopun ajoista Jerusalemin näkökulmasta.

https://www.youtube.com/watch?v=r8ULCFF19PQ

-Markku
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olen monesti sanonut että kaikkein helpoin henkientunnistaminen tapahtuu yhdellä kysymyksellä: Mitä olet mieltä Israelin asemasta?

Samoin huomaamme toisen keinon, joka on Jeesus kysymys. Joku saattaa puhua koko ajan profetioista, Jumalasta, rukoilemisesta, sapatin vietosta ja laista sinänsä muttei koskaan, eikä vahingossakaan Jeesuksesta. Sellainen asia kiinnittää ainakin minun huomioni ennen pitkää.

Tämmöstä tuli mieleen näin aamulla ja tiedoksenne, että Omeriin on enää 114 päivää jäljellä.

Laulujen laulu 2:10-13 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule. Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan. Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme. Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
Sinettisormus

Re: Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aamen Jarmo veliseni!
Tuo sanan paikkasi innoitti laittamaan se tähän kokonaan, sillä tuossa yhtenä aamuna, viikolla, pyysin Herralta sanaa ja sain juuri tuon paikan, mutta luvun kokonaisuudessaan:

KORKEA VEISU 2
1. "Minä olen Saaronin kukkanen, olen laaksojen lilja."

2. "Niinkuin lilja orjantappurain keskellä, niin on minun armaani neitosten keskellä."
3. "Niinkuin omenapuu metsäpuitten keskellä, niin on minun rakkaani nuorukaisten keskellä; minä halajan istua sen varjossa, ja sen hedelmä on minun suussani makea.
4. Hän on vienyt minut viinimajaan; rakkaus on hänen lippunsa minun ylläni.
5. Vahvistakaa minua rypälekakuilla, virvoittakaa minua omenilla, sillä minä olen rakkaudesta sairas."
6. Hänen vasen kätensä on minun pääni alla, ja hänen oikea kätensä halaa minua.
7. Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta: älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
8. Kuule! Rakkaani tulee! Katso, tuolla hän tulee hyppien vuorilla, kiitäen kukkuloilla.
9. Rakkaani on gasellin kaltainen tai nuoren peuran. Katso, tuolla hän seisoo seinämme takana, katsellen ikkunasta sisään, kurkistellen ristikoista.
10. Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
11. Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan.
12. Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme.
13. Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
14. Kyyhkyseni, joka piilet kallionkoloissa, vuorenpengermillä anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
15. Ottakaamme ketut kiinni, pienet ketut, jotka viinitarhoja turmelevat, sillä viinitarhamme ovat kukassa.
16. Rakkaani on minun, ja minä hänen - hänen, joka paimentaa liljojen keskellä.
17. Kunnes päivä viilenee ja varjot pakenevat, kiertele, rakkaani, kuin gaselli, kuin nuori peura tuoksuisilla vuorilla.


Koin, että Herra haluaa tämän sanoa meille lohdutukseksi, meille, Hänen morsiammelleen!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Sinetti sisar!

Tuossa on paljon sanomaa tuon morsian-morsiusneito jaonkin ympärillä jakeessa kaksi "Niinkuin lilja orjantappurain keskellä, niin on minun armaani neitosten keskellä." Huomaatteko kuinka nämä jakaa ulkokehään orjantappurat, sisemmäs morsusneidot ja sisimpänä kehässä morsian itse. Nämä tällaiset vihjeet eivät ole helppoja hoksata.
Sinettisormus

Re: Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Kiitos Sinetti sisar!

Tuossa on paljon sanomaa tuon morsian-morsiusneito jaonkin ympärillä jakeessa kaksi "Niinkuin lilja orjantappurain keskellä, niin on minun armaani neitosten keskellä." Huomaatteko kuinka nämä jakaa ulkokehään orjantappurat, sisemmäs morsusneidot ja sisimpänä kehässä morsian itse. Nämä tällaiset vihjeet eivät ole helppoja hoksata.
AA-MEN!!!
Vastaa Viestiin