Näky; Iso Tapuli

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Huomenta teille kaikille ja Herran Rauhaa!
Mietin, laitanko tätä näkyäni tai kuvaa, mutta mikä minä olen sitä pidättelemään. Koetellaan yhdessä. Minulla joku ajatus siitä nousi, mutta pyysin siitä Herralta vahvistusta, joten odotellaan ...
Kuva oli hyvin pimeä, kuin yöllä ja kuvassa näkyvät asiat näkyivät kuin varjokuvina. Ensin alettiin näyttää jotakin hyvin suurta rakennelmaa, jota en heti hahmottanut, mutta sitten kuvaa vietiin hieman kauemmaksi, ja näin että se oli kuin jonkin temppelin tai kirkon , todella iso ja pyöreä Tapuli, se kohosi aivan kuin maasta asti, eikä muuta rakennelmaa siitä näytetty. Se kohosi mustana kuvan taustalle ja kohta sen eteen ilmestyi musta auto, sen väriä en nähnyt koska oli niin pimeää, mutta näin senkin kuin varjokuvana. Näin, että se oli poistumassa, koska autossa kuitenkin paloi etuvalot, juuri lähtö suuntaan ...

Että tämmäöistä tänään ... katsotaan saammeko siitä mitään irti? :roll:
Siunausta Päiväänne!
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo Tapulin muoto, näytti jotakuinkin tällaiselta, mutta todella pimeässä nähtynä ja sen katolla oli jotain kapeampaa, mutta en voi sanoa, oliko siellä ristiä, sitä en nähnyt:

Kuva

... ja sitten vielä auto tuohon eteen, pois lähtemässä ja "VALOT" päällä...sen pimeyden keskellä.
olli

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja olli »

Minulle kuvauksestasi tulee mieleen pimeyden nousu, liekö tuo rakennus sitten vaikka moskeija kirkon sijaan (?) ... ja pimeyden nousun aikoihin auto ottaa ne muutamat matkustajat kyytiin...
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri näin Olli, muodoltaan tuo oli kuin moskeija ja nousi sieltä maasta asti pyöreänä, saattoi hyvinkin olla myös moskeija. Tuota minäkin mietin, kumpi se oli, mutta jotain täytyi laittaa aloitukseen. Tuon auton näen hengellisenä kulkuneuvona ja hyvää siinä oli tämä, että se näytti edellään tuota VALOA, tuossa pimeydessä. Ehkäpä meidät pian noudetaan. Kristus valossaan tulee noutamaan, meidät tämän pimeyden ja eksytyksen keskeltä.
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä myös nousi mieleeni, sopivana tähän näkyyn, tuolta Samulin Hanukka ketjusta. Näin Samuli aloittaa:
Tämä Esterin kirja on taas puhutteleva ja ajankohtainen. Ester vietiin Kuninkaan luokse 10 kuussa, ja 10 luukausi saattaa alkaa 30.11-->
Samoiten Hanukkaa vietetään mahdollisesti 25.11 8pv -->. Samaan aikaan voidaan ajatella, että 2 vartiovuoro päättyy ja kolmas alkaa noin vuodenajallisesti katsottuna eli yön pimein hetki. Toisaalta Hanukkaa vietetään voiton, valon ja ihmeiden juhlana, jossa pienikin valo voi loistaa suuresti.
näkymätön ninni

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

MinulIe tuli myös heti mieleen Islamia edustava moskeija, kun luin tuota sinetin tuomaa näkyä. :o

Olisko ollut kuun sirppi katolla??? :roll:
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... en nähnyt mitään symboleja katolla, en ristiä enkä sirppiä, ehkä tämä vain jäi huomaamatta minulta, en tiedä ... :) .. tuosta pyöreästä tapulista, kyllä kohosi keskeltä , jokin kapeampi rakennelma, joihin yleensä tuo symboli kiinnitetään ...
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 26 Marras 2016, 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Voisiko tarkoittaa tuo "kirkon"/tapulin synkkyys kirkon hengellistä tilaa, pimeä, synkkä ja valoton. Se ei ole se valoisa, vuorella oleva kaupunki, joka loistaa ulospäin.

Tuosta autosta ajattelin ensin, että on ruumisauto, mutta sitten myös, että siinä autossa lähtevät viimeisetkin uskovat pois kirkosta. Tuo valo autossa kertoisi näillä ihmisillä olevan valoa, öljyä lampussa, eivätkä siis vaella pimeänä vaikka kulkevatkin tämän maailman pimeydessä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
näkymätön ninni

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Mietityttää tuo näyn synkkyys... siis hyvin mustaa ja jotenkin uhkaavaa... Rakennus kohoaa mustana/synkkänä taustaa vasten ja musta auto lähtee pois rakennuksesta... Lisäksi rakennuksen muoto ei viittaisi kristittyyn kirkkoon...

Islam lähtee leviämään ja on jo leviämässä...

Että tämmöisin ajatuksin tänään... :roll:
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä oli AO, ensimmäinen ajatukseni tuosta näystä, kirkon rappio tilasta joka pimeydessä elää ja sen viimeisetkin valoa kantavat uskovat ovat poistumassa sieltä. Tämä on vain niin vaikea sanoa ääneen, kun itsekkin kuulun kirkkoon, vielä. Olisin varmaankin jo aikoja sitten eronnut siitä, mutta vain mieheni takia siinä olen pysynyt ja onhan meidät siellä vihitty. Mieheni kerran vahvasti toi mielipiteensä eroamisesta kirkosta, enkä ole uskaltanut sitä ottaa asiaksi. Mutta sydämessäni, minut on erotettu siitä, se on semmoinen "sydämen ympärileikkaus", irti kirkosta ja olen monasti Herralle sanonut, että toivon että tämä riittäisi. Minun hengellinen seurakuntani on "Morsius seurakunta", jolla ei ole ihmis käsin rakennettuja seiniä.
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tuo synkkä mustuus/ pimeys voi tarkoittaa myös tuota hetkeä, mitä elämme. Olemme jo yössä, on Hanukan aika, joka on yön pimein hetki, kuten Samuli tuossa tekstissä ilmaisi, ehkä olemme jo hengellisestikkin tuossa ajassa.
näkymätön ninni

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Suomen valtion kirkko on kyllä rappio tilassa, mutta niin ovat myös monet muut kristilliset yhteisöt tässä maassa. Ei enää voi osoittaa sormella pelkästään Luterilaista kirkkoa. Voikin kysyä missä on enää uskovan hyvä olla tänä päivänä? Vapaita suuntia taas uhkaavat erilaiset "voima" opit ym...
Eksytystä on ja tulee olemaan...

http://rovasti.fi/node/266
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä on meille vastausta: Kristus, kirkkauden toivo: https://www.youtube.com/watch?v=e0jblfBImAM

Sinun kirkkautesi voima,
lempeys ja viisaus tulkoon yllemme

Olet kaikkeuden Herra,
täydellinen rakkaus Iankaikkinen

Pelastit meidät vallasta pimeän,
kutsuit meidät valtakuntaasi,
kun verelläsi rauhan toit maailmaan,
avasit reitin luoksesi

Kristus, kirkkauden toivo,
valo elämämme,
asut sydämissämme

Jeesus, Sua me julistamme
koko maailmalle,
olet meidän Herramme

Olet virvoittava lähde,
rauha sydäntemme, parantajamme
Sinulla on kaikki valta,
vapauden tuoja, pyhä Kuningas

Pelastit meidät vallasta pimeän,
kutsuit meidät valtakuntaasi,
kun verelläsi rauhan toit maailmaan,
avasit reitin luoksesi

Kristus, kirkkauden toivo,
valo elämämme,
asut sydämissämme

Jeesus, Sua me julistamme
koko maailmalle,
olet meidän Herramme

Olet ylistetty aina, ylistetty aina
Vapahtajamme
Olet ylistetty aina, ylistetty aina
Pelastajamme

Olet ylistetty aina, ylistetty aina
Vapahtajamme
Olet ylistetty aina, ylistetty aina
Pelastajamme

Kristus, kirkkauden toivo,
valo elämämme,
asut sydämissämme

Jeesus, Sua me julistamme
koko maailmalle,
olet meidän Herramme

Kristus, kirkkauden toivo,
valo elämämme,
asut sydämissämme

Jeesus, Sua me julistamme
koko maailmalle,
olet meidän Herramme
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 26 Marras 2016, 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samuli

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Minusta tuntuu että tässä on kaikki aika lailla oikeilla jäljillä. Kuvaa oikeastaan näitä kaikkia asioita mitä yllä on sanottu.

Tuohon kirkkoon tai seurakuntiin kuulumiseen, se on semmoinen psykologinen juttu ihmisillä, että täytyy kuulua johonkin joukkoon. Siis tietynlainen perustarve. Minäkään en kuulu varsinaisesti mihinkään maanpäälliseen seurakuntaan, mutta kovasti se tulee monesti puheeksi ja tietyllä tavalla sitä ehkä jopa ihmetellään tai pidetään jotenkin outona. Siis että perusoletus on se, että johonkin pitäisi kuulua. Että jonkun maanpäällisen pitäisi olla sinun yläpuolella jolta ammennat oppisi. Mutta niinkuin Sinettisormus tossa yllä totesi olen sanonut että kuulun siihen yhteen seurakuntaan johon kaikki uskovat kuuluvat. Se on Kristuksen morsian. Ja jos Herra minut johdattaa johonkin maanpäälliseen seurakuntaan, niin sitten sinne käy tie.
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. ninni, olet niin oikeassa, ei mikään maallinen, eikä ihmis käsin tehty, ole kuitenkaan pysyvää ja niin kuin sanoin, tuolla ylempänä, tätä tunnustan:
Minun hengellinen seurakuntani on "Morsius seurakunta", jolla ei ole ihmis käsin rakennettuja seiniä.
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Samuli sanoi tuossa juuri sitä, mitä äsken ajattelin, että taitaa meidän kaikkien tulkinassa olla jotain perää, että meidän kaikkien tulkinta on tähän näkyyn sopivaa. Eniten toivon, että tuo auto, joka oli juuri lähdössä, tuon pimeyden keskellä, ja edessä loisti Kristuksen VALO. Että tämä tarkoittaisi sitä, että kohta meidät tullaan noutamaan ja on lähdön aika ... Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle, joka meitä tässä pimeydessä johdattaa!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

" Eroaminen" on varsinaisesti sitä, että ei osallistu kirkon vääriin arvovalintoihin ja mahdollisesti vääriin tekoihin ja valintoihin.

Itse erosin evl. kirkosta joulukuussa 2011. Pääsyynä oli se, ettei kirkko selvästi tuolloin irtisanoutunut homoudesta, vaan katseli sitä "sormien läpi".

Vastustan myös "naispapittaruutta". Tästä asiasta Jumala antoi minulle ainoan saamani, siis heräillä ollessani, ilmestyksen," kuvaelman", kesken jumalanpalveluksen kotikuntani kirkossa. Tästä on jo noin 12 vuotta.

Kirkossa tehdään myös paljon hyvää. Siellä on myös paljon todellisia uskovia. Vilja ja luste todellakin kasvavat yhdessä loppuun asti, aivan niin kuin Jeesus sanoi.

Kun erosin kirkosta, niin ei minulla ollut mikään hyvä olla. Jälkeenpäin olen todennut toimineeni oikein, mutta en osaa tästä eroamisesta mitenkään iloita.

Harmittaa se, että kirkon sisälle on päässyt "luikertelemaan" ihmisiä, joista mm. Juudan kirje puhuu.

Ei Vanhassa Testamentissakaan maailmassa ollut Jumalan seurakunta ollut ns. täydellinen, vajavaisista ihmisitä sekin koostui. Mutta, synneilläkin on eronsa. On syntiä jonka puolesta voi rukoilla, että se häviäisi, ja on syntiä jonka puolesta " ei tule/tarvitse/voi rukoilla".....

1.Joh.5:16 " Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava ".


ilm.18:4 " Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
näkymätön ninni

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

ei mikään maallinen, eikä ihmis käsin tehty, ole kuitenkaan pysyvää
Aamen sinetti! :)

Tässä maassa on paljon seurakuntia ja kirkkoja. Ei voida sanoa, että toinen olisi toista parempi, jokaisessa jotain hyvää ja jotain pahaa... On lustetta ja viljaa. On oikeaa opetusta ja väärää. :roll:

Tärkeintä on se oma sydämen suhde Jeesukseen. Sanan tutkiminen ja rukous, jatkuva huokailu Herran puoleen!

Hyvä kommentti Samuli!
Minusta tuntuu että tässä on kaikki aika lailla oikeilla jäljillä. Kuvaa oikeastaan näitä kaikkia asioita mitä yllä on sanottu.

Tuohon kirkkoon tai seurakuntiin kuulumiseen, se on semmoinen psykologinen juttu ihmisillä, että täytyy kuulua johonkin joukkoon. Siis tietynlainen perustarve. Minäkään en kuulu varsinaisesti mihinkään maanpäälliseen seurakuntaan, mutta kovasti se tulee monesti puheeksi ja tietyllä tavalla sitä ehkä jopa ihmetellään tai pidetään jotenkin outona. Siis että perusoletus on se, että johonkin pitäisi kuulua. Että jonkun maanpäällisen pitäisi olla sinun yläpuolella jolta ammennat oppisi. Mutta niinkuin Sinettisormus tossa yllä totesi olen sanonut että kuulun siihen yhteen seurakuntaan johon kaikki uskovat kuuluvat. Se on Kristuksen morsian. Ja jos Herra minut johdattaa johonkin maanpäälliseen seurakuntaan, niin sitten sinne käy tie.
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ensimmäinen Johanneksen kirje 1
1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Sinettisormus

Re: Näky; Iso Tapuli

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

12. Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Joh. 8.
Vastaa Viestiin