Näky; Herra kokoaa omansa

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään, kun heräilin, olin vielä kovin uninen. Näin kolme kuvaa, joita olen miettinyt oliko ne näkyjä, vai vain unikuviani. Pyysin Herralta Sanaa jossa olisi samankaltaisuutta noihin näkyihin nähden ja avasin; Hesekiel 11.

1. kuva. Näin suuren teltta alueen, jossa oli paljon katettuja pöytiä ja pöydillä oli liinat ja tarjottavat.
2. kuva. Näin ihmisen, jonka kädet oli kohti ylös taivasta ja jalatkin siinä asennossa, että näytti kuin hän olisi ollut ilmassa.
3. kuva. Näin vuoren rinteen, jonka jyrkässä reunassa kasvoi pieni puu ja tuon puun takaa, joku veti ihmisiä alhaalta, ylös vuoren rinteelle.

HESEKIEL 11
1. Sitten Henki nosti minut ja vei minut Herran huoneen itäportille,
joka on itään päin. Ja katso: portin ovella oli kaksikymmentä viisi miestä, ja minä näin niitten keskellä Jaasanjan, Assurin pojan, ja Pelatjan, Benajan pojan, kansan päämiehet.
2. Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nämä ovat ne miehet, jotka miettivät turmiota ja pitävät pahaa neuvoa tätä kaupunkia vastaan,
3. jotka sanovat: 'Ei ole nyt kohta rakennettava taloja: se on pata, me olemme liha'.
4. Sentähden ennusta heitä vastaan, ennusta, ihmislapsi."
5. Niin Herran Henki laskeutui minun päälleni ja sanoi minulle: "Sano: Näin sanoo Herra: Näin te, Israelin heimo, sanotte, ja minä tunnen, mitä teidän hengestänne nousee.
6. Paljon on teidän surmaamianne tässä kaupungissa, ja sen kadut te olette surmatuilla täyttäneet.
7. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Surmattunne, jotka te olette heittäneet sen keskelle, ne ovat liha, ja tämä kaupunki on pata, mutta teidät minä sen keskeltä vien pois.
8. Miekkaa te pelkäätte, mutta miekan minä annan tulla teidän päällenne, sanoo Herra, Herra.
9. Pois minä vien teidät sen keskeltä ja annan teidät muukalaisten käsiin ja teen teidän seassanne tuomiot.
10. Te kaadutte miekkaan, Israelin rajalla minä teidät tuomitsen; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
11. Ei tämä tule teille padaksi ettekä te siihen lihaksi: Israelin rajalla minä teidät tuomitsen.
12. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra - te, jotka ette ole vaeltaneet minun käskyjeni mukaan ettekä ole tehneet minun oikeuksieni mukaan, vaan olette tehneet niiden pakanain oikeuksien mukaan, jotka ovat teidän ympärillänne."
13. Kun minä ennustin, niin Pelatja, Benajan poika, kuoli. Niin minä lankesin kasvoilleni, huusin kovalla äänellä ja sanoin: "Voi Herra, Herra! Aivanko sinä teet lopun Israelin jäännöksestä?"
14. Sitten tuli minulle tämä Herran sana:
15. "Ihmislapsi, sinun veljesi, sinun veljesi, sukulaisesi ja koko Israelin heimo, kaikki, joille Jerusalemin asukkaat sanovat: 'Olkaa te vain kaukana Herrasta, meille on tämä maa annettu perinnöksi!'
16. Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Koska minä olen vienyt heidät kauas pakanain sekaan ja hajottanut heidät muihin maihin, olen minä ollut heille pyhäkkönä vähän aikaa niissä maissa, joihin he ovat joutuneet.
17. Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.

18. Ja he tulevat sinne ja poistavat siitä kaikki sen iljetykset ja kaikki sen kauhistukset.
19. Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
20. niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
21. Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."
22. Sitten kerubit nostivat siipensä ja pyörät samalla kuin ne, ja Israelin Jumalan kirkkaus oli heidän yläpuolellansa;
23. ja Herran kirkkaus kohosi ylös, pois kaupungin keskeltä, ja asettui vuorelle, joka on itään päin kaupungista.
24. Mutta Henki nosti ja vei minut Kaldeaan pakkosiirtolaisten tykö, näyssä, Jumalan Hengen voimalla; ja näky, jonka olin nähnyt, katosi minulta.
25. Ja minä puhuin pakkosiirtolaisille kaikki Herran sanat, jotka hän oli minulle näyttänyt.
Sinettisormus

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

11. Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan ja korjaan sen repeämät ja pystytän sen luhistumat, ja rakennan sen sellaiseksi, kuin se oli muinaisina päivinä,
Aamos 9.
Sinettisormus

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuona päivänä Herra Jumala pelastaa kansansa, kokoaa omansa yhteen kuin lammaslauman. He loistavat hänen maassaan kuin kruunussa sädehtivät jalokivet.
Kuinka kauniiksi tulee maa, kuinka ihanaksi! Maa tuottaa viljan ja viinin, nuorukaiset ja neidot kukoistavat.
Zacarias 9:16,17
Sinettisormus

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... näin myös viime öisessä unessani kilpikonnan, joka annettiin minulle ja miehelleni. Saimme sen puurasiassa, joka oli kilpikonnalle aika pieni, mutta kuljetukseen sopiva. Tuo kilpikonna oli pyöreä ja vihreä päinen ja sitä sanottiin napsijaksi, mitä se ei kyllä todellisuuteen verraten sitä ollut. Mietin kuinka uskallan sitä hoitaa, sillä tiesin sen leukojen olevan vahvat ja en halunnut sormiani sen leukoihin, sillä tuo kilppari ei ollut kovin pieni. Mietinkin tässä sen symboliikkaa, mitä se voisi edustaa, sillä unessa sen rooli oli aika vahva? Onko ajatuksia?
En löytänyt oikeista kilpikonnista kuvaa, jolla olisi tuollainen lehdenvihreä pää, mutta antakoon tämä veikeä kuva siitä osviittaa, miltä se näytti:

Kuva


... tällaisia selityksiä löysin...

Kilpikonna on tasapainon, suojelun ja hoivaamisen symboli. Olet henkisesti vahva ja vakaa. Osaat suojata itseäsi ja muita ulkopuolisilta uhilta. Sinussa on todennäköisesti äidillistä hoivaviettiä.
Sitkeyteen, terveeseen järkeen, uskollisuuteen ja pitkäikäisyyteen liitettävä kilpikonna on kärsivällisyyden ja rauhallisen etenemisen vertauskuva. Kilpikonnaunet saattavat siten ehdottaa, että on ehkä aika ottaa hieman hitaammin elämässä tai ihmissuhteissa. Kilpikonnan kova panssari on suoja ja turva tai jopa pakopaikka elämän todellisuudelta, se voi myös viestittää tarpeesta oman itsen suojaamiseen.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 18 Marras 2016, 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hannah

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Tällaisen symbolisen merkityksen löysin (origami sivulta): Kilpikonna: pitkäikäisyyden ja suojelun symboli. Kilpikonna yhdistää taivaan ja maan; kuori edustaa taivasta ja neliömäinen alapuoli maata.
Hannah

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Tuli mieleeni tuosta kilpikonnan kilvestä ja sen tarjoamasta suojasta Jeesus Kristus: Hän on kilpi ja suoja.
Sinettisormus

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Hannah, ensin vähän pelkäsin, että mitä tuo eläin voisi symboloida, sillä en koskaan ennen ole sitä unissani nähnyt, mutta nyt se edusti unessa vahvana. Mutta hyväähän tuo näyttää edustavan ja joo, minullekkin nousi mieleen tuo suojakilpi, joka taivaallisessa sota asussammekin edustaa. Efes.6.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Erinomainen jälleen sun näkys... :D Nimittäin kun me menemme sinne jonnekin, "häihin"... niin sen esikuva on lehtimajanjuhla (7-vuotta) vihan ja vaivan ajaksi. Sitten palaamme yhdessä Herran kanssa tänne takaisin ja perustamme sen Jeesuksen tuhatvuotiskauden. Se "siellä jossain" on se sama paikka mistä Jeesus sanoi lähtiessään Matteus 28. luvussa että "minä lähden valmistaman teille sijaa". Siellä ollaan siis väliaikaisesti sen ajan kun sadonkorjuu on kesken. Me olemme uutisvilja, näyte Jumalle siitä millainen sato on tulossa.

Minulle tuli heti mieleen tuosta telttamajoituksista lehtimajanjuhla ja se minun saama uni sieltä häistä maatilalla. Siellä oli myös massoittain ihmisiä, kuin suurina lauttoina he lauloivat ja kantoivat lehviä käsissään ja siirtyivät etupihalta maatilan puutarhaan. Siellä vietämme nuo 7-vuotisen levon täältä meidän ahdistuksesta mutta me vältymme siltä pahimmalta, jonka ne ihmiset kokevat, joille Kristus ei kelvannut tai sitten kelpaisi muttei katumus ja parannuksen tahto.
Sinettisormus

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kiitos Jarmo, kuinka ihanasti tulkitsitkaan tuon näkyni, tuo kuvasi hyvin sitä, mitä näin.
Sinettisormus

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
näkymätön ninni

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Herralle näystäsi Sinetti! :)
tuula

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja tuula »

toissa yönä en saanut unta ja valvoin melkein koko yön. kuulin monta tuntia sellasta, niin kuin olisin kuullut vaimeaa torven soittoa. no sitten viime yönä näin aivan outoa unta. me oltiin miehen kanssa ihan niin kuin jollakin opaste kierroksella niin kuin eläintarhassa, mutta eläimiä siellä ei kyllä ollut. me käveltiin jonkin ryhmän mukana ja ne sättivät siinä ryhmässä, kun juutalaiset keräävät nyt rahaa se kolmannen temppelin rakentamista varten. minun miehenikin muka siinä unessa sitä sätti, vaikka todellisuudessa hän on uskossa Jeesukseen. aivan outo uni. tuolla kierroksella oli porttien (ulosmeno kohtien) vartijoina vain juutalaisia.
tuula

Re: Näky; Herra kokoaa omansa

Viesti Kirjoittaja tuula »

olen taas tänään laittanut merkille kuinka Jeesus pitää meistä hänen omistaan huolen. menin töissä taas lltavuoroon ja ajattelin,että menisipä hyvin tämäkin työvuoro ilman suurempia vastustuksia. noh. työvuoro meni hyvin ja töistä lähdettäessä ajattelin, että Herra anna olla bussissa se vanha kortin lukija.( täällä Helsingissä kun niitä nyt vaihdettu niin että melkein jokaisessa bussissa jo on sellanen)(minusta se on niin monimutkainen käyttää se uus kortin lukija) ilokseni huomasin, että se oli kuin olikin vanha kortin lukija.no mutta näillä jutuilla vaikka ne eivät mitään hurjia juttuja olleetkaan, mutta Herra pitää huolen omistaan vaikka se olisi kuinka mitätön asia.
Vastaa Viestiin