Näky; Kärsivä Jeesus

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Samuli

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kiitos Sinettisormus tuosta unen jaosta. Näinhän tuo menee. Kyllä sitä uskoa koetellaan ja kyseenalaistetaan. Sinua verrataan muihin ja muita sinuun. Miksi uskovat ovat sitä tai tätä. Ja kuitenkin sinä vastaat vain omista tekemisistä ja sanoista. Mutta nämä hetket ovat myös usein, ehkä jopa hedelmällisiä, kun saa jakaa suoraan sen mihin itse uskoo.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Menit hyvin syvälle totuuteen.... Minulla on kaksi ateistista lapsuudenystävää, jotka siis olivat minun kavereita lapsena, meutteivät koskaan keskenään tuttuja. Olivat nimittäin eri paikkakunnilla, koska muutimme lapsena alueelta toiselle, jossa toinen kaveri jäi ja uusi tuli. Näinpä nämä kaksi mulle ns. "parasta kaveria" jäivät toisilleen tuntemattomiksi. No sitten vanhempana minä tutustutin heidät keskenään, koska olin kumpaankin pitänyt yhtä sen 40 vuotta ja nyt he ovat keskenään kavereita.
Nämä kaksi molemmat tietävät lapuudesta minun adventistisen uskonnon kodissani ja että olen sitten jäänyt ns. uskovaiseksi ja että he kumpikin ovat ateisteja. He eivät näytä ulospäin minulle koskaan että he pitävät minua uskovana jotenkin ali-ihmisenä tms. vaan molemmat omalla tavllaan hyväksyvät uskovaisuuteni ja pitävät sitä oikeastaan minuutena. Mutta tiedä että he keskenään puhuvat aina sillä tavalla että he käyttävät uskoani sellaisena "no se on uskovainen" kommenttia, antaen syyn jollekin asialle.

Mutta esim. Suomi24:lla kun yrittää keskustella jonkun ateistin kanssa järkeviä, niin eihän siitä mitään tule, koska sinut tunnetaan uskovaisena. Antipatiat heijastuvat välittömästi kaikessa mitä sanomme. Noiden kahden lapsuudenystävänkin kanssa olen joutunut aina väistelemään uskonasioihin viittaamista, koska tiedän ettei se koskaan herätä mitään fiksua. Siksi annan odottaa heiltä... hehän tietävät kysyä ja pallo on heillä.
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totta Jarmo ja Samuli! Tuo uni herätteli totuuksia, siitä miten meitä uskovina kohdellaan. Jotkut eivät ole tietävinäänkään ja haluavat vältellä kaikkea, mikä liittyy uskoon, etteivät joutuisi ikävään tilanteeseen eli keskusteluun uskosta.
Sitten on näitä, jotka ovat yltiöpäisen kiinnostuneita ja uteliaita, varsinkin metsästävät kaikkea, missä näkyy ihmeitä.
Sitten tuleekin nämä pilkkaajat, aivan kuin tuossa unessa. Kelpaat niin kauan, kunnes sinut määritellään uskovaksi. Sen jälkeen oletkin järjetön, tai ainakin mielesi tulisi tutkia. Satuja kertoileva hihhuli... mutta näinhän Jeesus meille ilmoittikin, että koska häntä pilkattiin, niin hänen seuraajinaan saamme kokea tuota samaa.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 17 Marras 2016, 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näissä tilanteissa uskoamme koetellaan, uskallammeko tuoda uskomme esiin, sopivissa ja sopimattomissa hetkissä.
Minulle on monasti käynyt näin, kun olen ilmaissut uskoni, tavalla tai toisella, mieheni tai lasteni läsnäolessa, että kun olen sanonut sanottavani, kaikkien siinä hetkessä olevien kuullen, heidän ilmeensä ovat olleet paljon kertovia. Eivät he siinä tilanteessa mitään ole sanoneet, mutta ilmeet kyllä ovat paljon puhuvia: - "Olisitko Voinut Olla Hiljaa!"
Ja harvoin noissa hetkissä edes kukaan mitään vastaa, jos on kyse täysin uskomattomista ihmisistä ja tilannekkin vielä sopimaton ... ;)
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämän bongasin tuolta suomi 24:ltä, ja allekirjoitan tämän saman sanoman:
Kuinka lähellä onkaan Herran tulemus, kun siitä ei saa puhua seurakunnissa ilman että tulee viharyöppy niskaan pelottelusta ja nyt tolppajulisteitakaan ei saisi laittaa, vaan ne luetaan laittomiksi.

Taidan tässä kuitenkin totella enemmän Jumalaa, kuin ihmistä.
Oletko sinä valmis Jeesuksen paluulle?

"Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee... Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy'... niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa." - Jeesus (Matt. 24:44-50)
http://www.ksml.fi/kotimaa/Jeesuksen-pa ... 44988250e7
(M.Mattila)
Totisesti tähän törmää alati. Meissä uskovissa on kahtiajakautuneisuus, niihin, joiden Herra vielä viipyy ja niihin, jotka odottavat Häntä joka hetkenä saapuvaksi ja Sana myös kertoo, mitä mieltä Jeesus oli näistä kahdesta ihmis ryhmästä, johin minäkin kuulun, eli niihin odottaviin ... joka hetki odotan, että Herramme Jeesus Kristus saapuisi. En pääse irti tuosta valtavasta kaipuun tunteesta ja valtavasta odotuksesta, enkä haluakkaan irti siitä.
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Näin tänä aamuna näkykuvan karitsan jaloista, etummaisista tai siis niin luulin, mutta sitten minulle näytettiinkin, että sillä oli sarvet siis se näyttikin olevan vuohipukki? Olin tarttumassa noihin jalkoihin, ajatuksena että ne vetäisivät minut ylös :roll: kun ajatuksiini tuli tieto, että ne eivät kanna minua.. ja sitten tulikin tuo pää esiin, joka oli tuo vuohipukki. Heräsin hieman ahdistuneena ja tuo kuva on häirinnyt ajatuksiani tämän aamupäivän..
Rukoilin Jeesusta Kristusta avaamaan minulle tuota näkykuvaa, jonkinlaista selitystä.. avasin raamatun kohdasta Matt.24:15. silmiini osui otsikko Suuri ahdistus.
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo pukki edustaa tuossa eksytystä ja ahdistusta. Minulle hyvin tärkeä sananpakka Matt.25 nousee tästä meleeni. Siinä puhutaan suoraan näistä vuohista ja niiden tekemättä jättämisistä ja lampaista, joihin toivottavasti kuulumme, auttamalla lähimmäisiämme, niillä resulseilla mihin kykynemme, ei siinä aina tarvita edes rahaa. Se että välittää toiselle lähimmäisen rakkautta, kuuntelemalla ja olemalla läsnä, tukien kaikin mahdollisin keinon. Nuo vuohet eivät välitä mistään sellaisesta, niillä on se oma napa lähinnä, syöden ja imien kaiken, mikä vastaan tulee. Näinhän oikea vuohikin tekee, se syö vaikka peltipurkin, sille kelpaa kaikki, mikä ei ole edes hyvää.
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuosta näystäsi vielä nousi tämä, että näit ensin vain nuo jalat, eli sinulle tarjottiin vain osatotuutta, joka sitten osoittautukin valheeksi, kun koko totuus, vuohen pään ilmestyessä, aukeni sinulle. Siis on tärkeää ymmärtää Jumalan Sanan kokonaiskuva, sen koko totuus, eikä tarrautua vain yksinomaan osatotuuksiin, joilla monasti valheita verhotaan. Mitä enemmän tunnemme Jumalan Sanaa, sen vaikeampi meitä on eksyttää. Tässä on opetusta meille kaikille ja niin uskonkin, että Herra halusi sen jakavan kaikille, eikä vain yksin sinun arteeksesi, Pigeon. Meillä on hyvä Jumala, joka pitää omistaan huolta.
Näkysi oli vahva ja opettava.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 17 Marras 2016, 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen. Juurikin näin Sinetti. Tästä nousi paljon mietittävää.. Matt.25 puhutteli.
Eksytys itselleni ehkä suurimpana. Jos ei ole tarkkana ja tunne Jumalan Sanaa kunnolla niin, kuten Matt.24:5 Sillä monet tulevat, minun nimissäni ja sanovat: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monia. Ensin näytettiin tosiaan vain jalkoja, joista ei heti voinut havaita, kenen jaloista oli kyse.
Ei saa tehdä liian hätiköityjä päätöksiä.. koettele kaikki, mistä hengestä mikäkin on! Tämän tunnistan, omaksi heikkoudeksi, toimin nopeasti..välillä liiankin.
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AAA-MEN! Tuo oli kyllä täydellinen sananpaikka näkyysi, kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle! Sillä lopunaikana on paljon valhe Kristuksia.
Matt.24:5 Sillä monet tulevat, minun nimissäni ja sanovat: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monia.
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tuo kuva karitsasta ja vuohesta voisi symboloida tyhmiä ja viisaita neitsyitä.. Siinä he nukkuvat sulassa sovussa, mutta "vuohen jalat ei kanna", vuohella öljy ei riitä.. Matt. 25.
Mielikuvitus alkoi tehdä työtään ;)
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... hyvä mielikuva, Pigeon! Minusta tuo kuva vain oli niin ihanan valloittava ja ajattelin, että siinä me vuohet ja lampaat,elelemme vieri vieressä, tässä maailmassa, aivan kuin mielikuvasi, viisaista ja tyhmistä neitsyistä. :D ... tosin, aina tuo yhteiselo, ei ole täällä maailmassa noin sopuisaa. :(
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Niin, valitettavasti! Tosi elämässä ei ole asiat ihan noin valloittavan ihanasti! :cry:
näkymätön ninni

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Pigeon!

Laittaisitko oman aloituksen tuosta saamastasi näystä! Tärkeää sanomaa sait ja hyvin jo sitä avasitkin! :)
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Ymmärrän Ninni, tämä varmaan sopisi kyllä olemaan ihan omakin aloituksensa, mutta miten? pystyykö tämän loppupään keskustelun jotenkin leikkaa-liimaa tekniikalla siirtämään?? :roll:
Salome1972

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Tavoilleni uskollisena märehdin vielä edellistä aihetta -ks. olen lammas! ;) - kun muut jo menevät eteenpäin.
Olen saanut viime aikoina kokea lähipiiriltäni vastustusta uskovaisuuteni vuoksi. Rakastan lapsiani, mutta tuntuu, että kaikki kodista saatu opetus on hylätty. Puhuttiinkin juuri miehen kanssa siitä, että on vaikea keksiä mitään, mistä olisimme samaa mieltä.
Eutanasia, abortit, avoliitto, sukupuolineutraali avioliitto, politiikka, luominen, lasten kasvatus jne. Minun mielipiteeni ja arvoni ovat ihan vanhanaikaisia ja niistä olis hyvä olla hiljaa. En ole. :D
Eikö se ollut niin, että viimeisinä päivinä lapset kääntyvät vanhempiaan vastaan?
Jarmo kertoi, että uskomattomat ystävät hyväksyvät, mutta silti on kokemus siitä, että on ulkopuolinen. Samaa olen kokenut myös.

Viime aikoina olen, vastustuksesta huolimatta, ihan tarkoituksellisesti ilmaissut värini kirkkaasti. Puhun Jumalasta, Herrasta, Jeesuksesta avoimesti. En tietenkään öykkäröi, mutta aika on olla valona ja suolana. Olen huomannut, että mitä enemmän värinsä näyttää, sitä helpompaa se on. Miks aina sanotaan, että pitää kunnioittaa muiden ajatuksia, eikä tyrkyttää omiaan? Miks mun ajatukset olis vähemmän arvokkaita, kuin jonkun muun? Varsinkin, kun ne saavat alkunsa raamatusta.
Salome1972

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Tuli mieleen yks hauska asia vuohista ja lampaista.
Meidän seurakunnassa on tapana mennä lampaiden puolelle istumaan.
Siis kun ovesta mennään niin oikealle.
Mutta onko se lampaitten puoli?
Eikö paimen katso lampaita edestäpäin, eikä käännä selkäänsä? Silloinhan paimenen
oikealla puolella olevat ovat ne, jotka ovelta näyttävät olevan vasemmalla.
Arvatkaa kummalla puolella minä istun? :D
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Asiaa puhut Salome. Ja kiva, kun uskollisesti märehdit edellistä, kun tuo siinä välissä ehkä pitäisikin siirtää siitä pois(pahoittelen), ettei mene asiat sekaisin :roll: Olen huomannut samaa, mitä enemmän luen Sanaa ja ajattelen sen kautta..sen vähemmän minulla on keskustelukumppaneita!
Koska muut haluu keskustella asioista ja ratkaista ongelmia ilman Jeesusta. :(
Mutta olen ajatellut myös, että valitettavasti en pysty auttamaan siinä.. jos haluat minun mielipiteeni, niin sitten siihen vain kuuluu Jeesus.
Toki sosiaalinen elämä on hiljentynyt, mutta toisaalta toinen "maailma" on auennut! :D
Vastaa Viestiin