Näky; Kärsivä Jeesus

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, te rakkaat siskot ja veljet, sydämeni ystävät ...

Tänään, kun olin Herran läsnäolossa, en tiedä, voinko sanoa sitä näyksi, mutta näin hyvin tumman kuvan, Jeesuksen kuolin hetkestä. Tuo tummuus osoitti ehkä sen mustan ja synkän hetken kun tuo tapahtui, mutta näin Hänen suuren kärsimyksensä, kun Hän suu auki, huusi ilmoille kärsimystään ja tuskaansa. Ääntä en kuullut, mutta tuo kuva puhui enemmän kuin tuhat sanaa.
Sitten näin vielä kuvaa, jossa ihminen rämpi polviaan myöten lumessa, jonka näen maailman kylmyytenä.
Rakas Jeesus Kristus, minä kiitän sinua syvältä sydämestäni, kaikesta tuosta, mitä olit valmis tekemään meidän puolestamme ja kärsit vuoksemme tuon suuren tuskan. Tiedän että sydämessäsi kärsit kuitenkin enemmän meistä ihmisistä, syntiä tekevistä, vailla pelastus mahdollisuutta. Ei voi olla suurempaa Rakkautta, kuin tuo Rakkauden tekosi vuoksemme.
Kiitos ja Kunnia sinulle, Jeesus Kristus!
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jokainen voi löytää Raamatusta aivan omat jakeensa, joiden äärellä hän löytää rohkaisua ja saa voima jatkaa matkaansa elämän tiellä. Poimimme sieltä vain joitakin lohdutuksen sanoja ja opetuksen sanoja:

1. Kärsimys on kasvatusta ja kuritusta. "Jumala kohtelee teitä omina poikinaan. Onko sellaista poikaa, jota isä ei kurittaisi? (Hepr 12:7).

2. "Jos minä olen langennut, niin minä nousen; jos istun pimeydessä, on Herra minun valkeuteni. Minä tahdon kantaa Herran vihaa, sillä minä olen tehnyt syntiä häntä vastaan, siihen asti että hän minun asiani toimittaa ja hankkii minulle oikeuden. Hän tuo minut valkeuteen, minä saan nähdä hänen vanhurskautensa" (Miik 7:8-9).

3. Ilman kärsimystä uskova ei voi elää Jumalan tahdon mukaisesti. Vasta ruumiillinen kärsimys irrottaa meistä synnin otetta (1 Piet 4:1-2).

4. Vasta monenlaisten kärsimysten keskellä usko osoittautuu, paljastuu aidoksi. Kuten kultaa koetellaan tulessa, samoin kärsimykset koettelevat meitä (1 Piet 1:6-7).

5. Älä uhittele Jumalaa vastaan äläkä katkeroidu. Anna Jeesuksen esimerkin ohjata asenteitasi. Hänestä sanotaan, ettei hän kärsiessään "uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee" (1 Piet 2:23).

6. Kärsimysten eräs tarkoitus on tehdä minut Herralle hedelmää kantavaksi ihmiseksi. Opettele tulkitsemaan kärsimyksiäsi niin kuin Joosef. Hän antoi pojalleen nimen Efraim, "sillä Jumala on tehnyt minut hedelmälliseksi kärsimysteni maassa" (1 Moos 42:51).

7. Meidän esikuvanamme tulee olla vastoinkäymisten kestämisessä ja kärsivällisyydessä profeetat (Jaak 5:13).

8. Kun meillä on kärsimyksen aika, silloin meillä on rukouksen aika (Jaak 5:13).

9. Jokaisen elämässä on erityisen vaikeita kärsimysten jaksoja. Aikakirjan sukuluettelossa kerrotaan erään pojan saaneen nimen Beria, Onnettomuus, koska hän oli syntynyt "perheensä onnettomuuden aikana" (1 Aik 7:23, KR38). Silloin näyttää siltä kuin vaikeudet kasaantuisivat. Näinhän kävi Jobille. Silloin saattaa olla vaara ajautua masennukseen tai jopa psykoosiin.

10. Ratkaisevaa on oppia luottamaan siihen, että kaikissa elämämme kärsimyksissä, myös niissä, jotka ovat syntiemme ja lankeemustemme seurausta, Kristus kärsii kassamme..

11. Kun joudut kärsimään, niin anna silloin tietoisesti elämäsi "uskollisen Luojan haltuun" ja palvele kärsivällisesti ahdistustesi keskellä lähimmäisiäsi (1 Piet 4:19). "Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan" (Ps 91:15)

12. "Kaikissa heidän ahdistuksissansa oli hänelläkin ahdistus, ja hänen kasvojensa enkeli vapahti heidät" (Jes 63:9). Jos opimme kärsimään omat kärsimyksemme yhdessä Kristuksen kanssa, silloin huomaamme kyllä, etteivät sittenkään tämän "nykyisen ajan kärsimykset ole mitään sen kirkkauden rinnalla, joka vielä on ilmestyvä ja tuleva osaksemme" (Room 8:17-18). Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. (Jes 30:20)

13. Kohtaa avoimen silmin Raamatun vakavat varoitukset: "Älköön kärsimyksen polte houkutelko sinua pilkkaamaan, älköönkä lunastusmaksun suuruus viekö sinua harhaan" (Job 36:18). "Varo, ettet käänny vääryyteen, sillä se on sinulle mieluisampi kuin kärsimys" (Job 36:21).

14. Hyvä on Herra, turva ahdistuksen päivänä, ja hän tuntee ne, jotka häneen luottavat. (Nah 1:7).

Lähde: http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/te ... emat3h.htm
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin alhaalla ei kukaan kulje: https://www.youtube.com/watch?v=b_2S7N5BmE8
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sama Vanha Ristinpuu: https://www.youtube.com/watch?v=v-P9HxoTIM8


HYMNI

Katsooko Hän vielä ikkunastaan
vain nähdäkseen yhden eksyneen?
Juokseeko Hän vielä meitä vastaan,
kun tuhlaajan näkee palaavan?

Lausuuko Hän vielä syytetylle:
"Armahdetaan tänään kahleistaan?"
Antaako Hän puhtaat vaatteet ylle,
kun syntinen tulee itkien?

Sama vanha ristinpuu
kaiken ylle kaareutuu,
risti vain, ei kestä mikään muu.
Ei ole muuta pysyvää,
jälkemmekin häviää.
Risti vain jäljelle jää.

Huomaako Hän, kuinka kaiken tuhlaan?
Näkeekö sen, kuinka harhailen?
Kutsuuko Hän silti minut juhlaan
ja tulla saan kotiin uudestaan?

Sama vanha ristinpuu
kaiken ylle kaareutuu,
risti vain, ei kestä mikään muu.
Ei ole muuta pysyvää,
jälkemmekin häviää.
Risti vain jäljelle jää.

Säv./San. Pekka Simojoki
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olipas väkevä aloitus! Kiitos Sinetti, sillä tuo puhuttaa kaikkia varmasti.
Minäkin näin jotain erikoista viime yönä. Siinä unessa oli kuin olisin ollut todellisena elävänä siellä mutta silti tiesin unessa että tämä on vain unta. Taivaalla näkyi suuria merkkejä. Ne merkit muodostuivat pilvistä kuin joku olisi veistänyt niistä patsaita. Sitten haudat avautuivat, puut lensivät juurineen korkealle ja putosivat maahan kun ihmisten ruumiita lensi haudoistaan suoraan ylös niin ettei niitä ehtinyt erottaa. Tätä kesti hetken ja sitten minua alkoi tärisyttää ja tunsin kun minua oltiin tarttumassa ja nostamassa pois. Sitten tiesin kuitenkin että tämä on unta ja petyn taas kun tiedän etten päässytkään pois. Sitten heräsin ja katsoin kelloa, se oli 07:30
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Jarmo, että jaoit unesi meille, se oli todella ihana, tätä me odotamme, ALATI:

1,Tess.4:

16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Herran tulon ajankohtia vaikuttaa olevan yösydämen aika sekä toisen ja kolmannen yövartion aika, joihin Ilmestyskirjasta löytyy vastaavat kuvaukset. Samaan viittaa myös 1. Tess.4:16 ”käskyhuudon, ylienkelinäänen ja Jumalan pasuunan …” http://www.pelastussanoma.fi/savy.nordgren/Luuk.12..htm
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

sinetin ja jarmon unet molemmat kertoo tempauksen olevan lähellä. Jeesus ristillä on 9.hetki.
Pigeon
Viestit: 891
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Nuo kaksi näkyä kyllä tukevat toisiaan.. ja Sinetin näystä tuli mieleeni myös, että jokin kova luonnonmullistus on myös ihan oven takana.."tyyntä" myrskyn edellä, tunne, joka on ollut jo pitkään. Ja, miksei Jarmonkin unesta tuo mullistus nouse esille, todellakin..ja lopullinen pelastus!
Se on täytetty!
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Pigeon ja Markku!
Todella tuo näky oli niin pimeää, kuin tuo 9. hetki ja Jarmon uni toistaa sitä eri näkökulmasta. Sitten Pigeon sanoit: .."tyyntä, myrskyn edellä".
Juurihan näin tuon näyn tuosta tuulimyllystä, joka kuvassa oli vielä kovin paikoillaan, oli siis tyyntä ... näin nämä vahvistavat toinen toisiaan!
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aivan kuin laitoin tuonne Taivaan merkki ketjuun tämän Sanan; 1. Korint. 15:

51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vapahtajamme Jeesus Kristus.
Sinä olet tie, totuus ja elämä.
Ilman sinua kuljemme omia teitämme
ja kadotamme päämäärän, ikuisen elämän.
Varjele, ettei yksikään päivä
vieraannuttaisi meitä sinusta
eikä se, mikä on katoavaista,
himmentäisi katoamattomuutta.
Valaise meitä ristisi valolla,
jotta ymmärtäisimme,
miten paljon tänäänkin meitä rakastat.
Sinulle olkoon ylistys ikuisesti.

Aamen
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Golgatan veressä voima on: https://www.youtube.com/watch?v=-j_6GNRCuqQ

Golgatan veressä voima on,
Voima niin siunattu verraton.
Pyhässä veressä Jeesuksen
Voima on suuri ja ihmeellinen.
Golgatan veressä voima on,
Voima niin siunattu verraton.

2.
Veri voi puhdistaa syntisen,
Veri voi uudistaa jokaisen.
Pyhässä veressä Jeesuksen
Voima on suuri ja ihmeellinen.
Veri voi puhdistaa syntisen,
Veri voi uudistaa jokaisen.

3.
Väsyneet kulkijat tulla saa,
Sairaat ja heikot hän parantaa.
Pyhässä veressä Jeesuksen
Voima on suuri ja ihmeellinen.
Väsyneet kulkijat tulla saa,
Sairaat ja heikot hän parantaa.

4.
Karitsan häihin jo kutsu soi,
Karitsan häät kohta alkaa voi.
Pyhässä veressä Jeesuksen
Voima on suuri ja ihmeellinen.
Karitsan häihin jo kutsu soi,
Karitsan häät kohta alkaa voi.

Hengellinen laulukirja nro 187
Tekijä tuntematon
Paavo Virtanen 1967



Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen
ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit
anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.(1.joh.1:9)

Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä (1.Joh. 1:1-10)

Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa;
sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille
annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
Ap.t. 4:12
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tunne siinä unessa oli sellainen kun katsoin taivaalle, että NO VIHDOIN ja sitten tuli sellainen tunne sydämeen että siinä oli jotain yliluonnollisen suurta kunnioitusta, kun koko maailmankaikkeuden Herra astuu tuonne pilviin odottamaan meitä. Sitä suurta juhlallisuuden tunnetta on vaikea kuvailla.
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään, jostakin syystä, minun eteeni on tullut vähän väliä nro. 22.

KAKSIKYMMENTÄ KAKSI (22). Lukuun 22

päädytään, kun luvut 3, 7 ja 12 lasketaan yhteen.


Evankeliumeista on laskettu Messiaan 22 hyvää tekoa.


Jerusalemin Temppelin seitsenhaaraisen lampun
(מנורה menorah) varresta lähti kuusi haaraa, joista
jokaisessa oli kolme mantelinkukan muotoista
kukkakoristetta (= 18) ja kun myös lampunvarressa
oli neljä samanlaista koristetta, niiden yhteismäärä
oli 22 (2Moos 25:31-34).


Sananlaskujen kirjassa on kelpo vaimon ylistyksessä
22 jaetta (31:10-31). Sama määrä niitä on myös
apokryfikirjoihin kuuluvan Siirakin kirjan loppuluvun
rukouksessa (51:1-22).


UT:ssa on Ilmestyskirjassa 22 lukua.


TaNaKh'ssa eli VT:ssä oli alkujaan 22 kirjaa tai
tarkemmin, kirjakääröä.


Heprean kirjaimistossa on 22 kirjainmerkkiä.


Salomolla 22000 nautaa.


"Tav" on heprean 22. aakkonen. Tav = merkki, risti ja 400. DANILO VALLA opettaa.
http://www.tv7.fi/vod/player/5365/

TAV
http://www.ancient-hebrew.org/alphabet_letters_tav.html
Pigeon
Viestit: 891
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Sinetti, tuo tuulimylly sopi tuohon ajatukseen/ tunteeseen todella..
Jokunen vuosi sitten koin tempauksen jotenkin niin kaukaisena ajatuksena.
Nyt on ahdistus tästä maailmasta ja sen menosta, niin lähipiirissä, kuin ihan uutisia seuraamalla lisääntynyt kuukausi kuukaudelta, viikko viikolta sellaista tahtia, että pitää todella rukoilla jaksamisen puolesta..
Toivottavasti viimeisiä metrejä viedään!
Tapahtukoon kuitenkin Herramme tahto, jotta kaikki ehtivät mukaan, jotka tarkoitettu on.
Nämä Sinetin ja Jarmon näyt antavat kuitenkin toivoa, että ei enää kauaa :roll:
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

22 vuotta ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Näky; Kärsivä Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom. teille kaikille, Rakkaille!

Näin unta, jota en kokonaan muista, mutta eräs kohta nousi unessani mieleen. Olimme erään, uskovan ystäväni luona, ja siellä oli muitakin hänen ystäviään, jotka olivat minullekkin tuttuja.
Ystäväni myi kaapeistaan pois kankaita, että sai tilaa, kun hänelle oli tulossa jotkin juhlat. Hän laittoi meille myös ruokaa ja kutsui kaikkia syömään. Kun sitten menin pöytää kohti, katselin ihmisten tunnelmia ja eräs tuttu, vanha mies alkoi heittämään minulle mitä ihmeellisempiä kommenteja, haluten näyttää minulle, että oli saanut kuulla uskostani. Nuo olivat pilkkaavia kommentteja joissa vähäteltiin minua. Mutta en jäänyt arkana hiljaiseksi, vaan latasin hänelle täysillä takaisin:
” On se kumma, kun ihmiset ei tiedä toisen uskosta, niin he käyttätyvät tämän edessä kunnioittavasti, keskustellen kaikkea järkevää ja pitäen häntä täysijärkisenä. Mutta kun saadaan tieto että tämä on uskova, häneen suhtautuminen muuttuu, aletaan pilkkaamaan ja pidetään vähä-älyisenä!”

Ystäväni kertoi, että oli maininnut uskostani ja oli pahoillaan siitä. Minä kuitenkin sanoin hänelle, että ei se haittaa, eikä se ole salaisuus, mutta ihmettelen ihmisten käytöksen muutosta, kun usko toisessa ihmisessä tulee julki. Tässä se tärkein unestani, jotenkin se mielestäni sopii hyvin jatkoksi tuohon eiliseen näkyyni, kärsivästä Jeesuksesta. Sillä hänkin koko pilkkaa ja niin on myös meidän osamme.
Vastaa Viestiin