Uni Jeesuksesta

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom! Rakkaat ystävät.
Näin unta viime yönä tai ehkä se oli jo miltei aamua, että olin jossain kylässä ja ehkä asustelin siellä. Oli kesä ja mökkiläisiäkin saapui naapuriin. Kylässä vallitsi sellainen talkoo henki. Seisoin jonkin talon edessä, kun huomasin, että taivas alkoi muuttua kummalliseksi. Seurasin sitä, kun se vaihtoi muotoaan ja kohta näin metsän reunassa, melkein alastoman Jeesuksen. Hän oli paljon korkeampi kuin yksikään puu. Hän seisoi talon vasemmalla puolella. Minä iloitsin Hänet nähdessään ja huusin Hänen nimeään: Jeesus!
Sitten aloin kuulla hiljaista puhetta, mutta se ei ollut Suomea vaan ilmeiseti Hebreaa, kuulin kuinka Jeesus hiljaa puhui. Hän varmaankin rukoili, omalla kielellään, jota en ymmärtänyt. Huusin Hänen nimeään uudelleen: Yeshua Hamashiach!
Sitten Jeesus siirtyi talon oikealle puolelle seisomaan ja oli aivan hiljaa.
Itseasiassa, oli vielä yksi omituinen asia, mitä Jeesus teki. Kun Hän oli siirtynyt tuolle oikealle puolelle ja oli siinä jonkin aikaa hiljaa, Hän meni vielä talon oikeassa nurkassa olevaan sadevesi rännin alle seisomaan, en muista tuliko siinä hetkessä vettä. Tuo oli niin omitusta että en halunnut huomioida sitä. Mutta kyllä silläkin voi olla merkityksensä, ehkä puhditautumisesta tai kasteesta kertoen, mutta tuon jälkeen Jeesusta ei enää näytetty.

Sitten uni jatkui, ilman Jeesusta. Minun piti puhdistaa jostakin kärrystä marjat, se annettiin minun tehtäväkseni, jotka olivat paljon roskan ja erilaisten ötököiden peitossa. Päätin kuljettaa kärryn talon nurkalle ja putsata marjat siellä. Sitten ne muuttuivatkin vaatteiksi ja huomasin että minun on helpompi ottaa vain vaate kerrallaan ja ravistella ne ja näin aloin tekemään... sitten uneni loppui.

Kun olin siinä hereillä näin vielä kuvan, jossa näytettiin muurin päällä olevaa ihmistä, joka kantoi ristiä, tuo kuva oli kuin varjokuva, enkä nähnyt mitään yksityiskohtia.
Tuosta unestani ihmettelin sitä, miksi Jeesus oli niin vähä pukeinen? Tässä meille mietittävää tähän päivään ja hetkeen.
Siunausta teidän kaikkien päivään!

Kuva
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 12 Marras 2016, 12:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sinettisormus

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus ristillä (Joh 19:17-30
Jeesusta lähdettiin viemään. Kantaen itse ristiään hän kulki kaupungin ulkopuolelle paikkaan, jota kutsutaan Pääkallonpaikaksi, heprean kielellä Golgata (17). Siellä sotilaat ristiinnaulitsivat Jeesuksen ja kaksi muuta hänen kanssaan, yhden kummallekin puolelle ja Jeesuksen heidän keskelleen (18). Pilatus oli kirjoituttanut taulun, joka kiinnitettiin ristiin. Siinä oli sanat: ”Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas” (19). Monet juutalaiset lukivat kirjoituksen, sillä paikka, missä Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia. Teksti oli kirjoitettu hepreaksi, latinaksi ja kreikaksi (20). Juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: ”Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas.' Kirjoita, että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'”(21). Pilatus vastasi: ”Minkä kirjoitin, sen kirjoitin” (22).
Ristiinnaulittuaan Jeesuksen sotilaat ottivat hänen vaatteensa ja jakoivat ne neljään osaan, kullekin sotilaalle osansa. He ottivat myös paidan, mutta kun se oli saumaton, ylhäältä alas samaa kudosta (23), he sanoivat toisilleen: ”Ei revitä sitä. Heitetään arpaa, kuka sen saa.” Näin kävi toteen tämä kirjoituksen sana: - He jakavat keskenään vaatteeni ja heittävät puvustani arpaa. Juuri näin sotilaat tekivät (24).
Jeesuksen ristin luona seisoivat hänen äitinsä ja tämän sisar sekä Maria, Klopaksen vaimo, ja Magdalan Maria (25). Kun Jeesus näki, että hänen äitinsä ja rakkain opetuslapsensa seisoivat siinä, hän sanoi äidilleen: ”Nainen, tämä on poikasi!” (26) Sitten hän sanoi opetuslapselle: ”Tämä on äitisi!” Siitä hetkestä lähtien opetuslapsi piti huolta Jeesuksen äidistä (27).
Jeesus tiesi, että kaikki oli nyt saatettu päätökseen. Jotta kirjoitus kävisi kaikessa toteen, hän sanoi: ”Minun on jano” (28). Siellä oli astia täynnä hapanviiniä. Sotilaat kastoivat siihen sienen ja nostivat sen iisoppiruo'on päässä Jeesuksen huulille (29). Jeesus joi viinin ja sanoi: ”Se on täytetty.” Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä (30).
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos Sinetti näystäsi !

Oliko Jeesus siis sinun " etupuolellasi", jossa myös näkemäsi talo oli ?

Ja, tarkoitatko "vasemmalla ja oikealla puolella" sinusta katsottuna, vai niin, että kun Jeesus katsoi sinuun päin, oli talo ensin Jeesuksen VASEMMALLA, jossa myös rukoili, ja sitten talo jäi Jeesuksen OIKEALLE puolen, jossa Hän oli hiljaa ?


Luukas 1:11 " Silloin ilmestyi hänelle Herran enkeli seisoen suitsutusalttarin OIKEALLA puolella."

Luukas 1:19 " Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "MINÄ OLEN GABRIEL, joka seison Jumalan edessä, ja minä olen lähetetty puhumaan sinulle ja julistamaan sinulle tämän ilosanoman."

Rukoileminen on hyvä asia, hiljaisuus/puhumattomuus taas, yleensä, ei ole. (Löytyy myös "poikkeus" tuosta "hiljaisuudestakin".)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Seisoin talon edessä, jonka takana oli tuo metsän reuna, käännyin sinnepäin ja näin Jeesuksen ja Hän oli minusta katsottuna ensin vasemmalla puolella, rukoillen ja sitten minusta katsottuna Hän siirtyi oikealle puolelle ja oli hiljaa.
Sinettisormus

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Itseasiassa, oli vielä yksi omituinen asia, mitä Jeesus teki. Kun Hän oli siirtynyt tuolle oikealle puolelle ja oli siinä jonkin aikaa hiljaa, Hän meni vielä talon oikeassa nurkassa olevaan sadevesi rännin alle seisomaan, en muista tuliko siinä hetkessä vettä. Tuo oli niin omitusta että en halunnut huomioida sitä. Mutta kyllä silläkin voi olla merkityksensä, ehkä puhditautumisesta tai kasteesta kertoen, mutta tuon jälkeen Jeesusta ei enää näytetty.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos, tuo selvensi näyn. Jeesus oli siis ensin "paremmalla" puolella jossa myös rukoili omiensa puolesta. Sitten Jeesus siirtyi "huonommalle" puolen, ja oli ääneti.

En tiedä sopiiko tämä lainaus Sinetin saamaan uneen, mutta laitan kuitenkin sen tähän;

Ilm.8:1 " Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ilm. 22:14 " Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin."

Apost.22:16 " Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Viimeiselle seurakunnalle osoitettu nuhtelu/varoitus Ilmestyskirjassa, Laodikean seurakunnalle;

Ilm.3:18 " Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

Ilm.22:14 puhui vaatteiden pesemisestä, johon myös varoitus Laodikealle osoittaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos AO! Oikein kuvaavat Sananpaikat löysit tuohon. Minusta ne avaavat täydellisesti tuon unessa olevan näyn. Siunausta sinulle, Jeesuksessa Kistuksessa! Kuin myös teille kaikille tavalla tai toisella täällä oleville!

Kuva
Sinettisormus

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja tuossa unessa, minä ihmettelin Jeesuksen Suuruutta, sitä aivan korostettiin unessa ja totisesti, Niin Suuri Hän On!
https://www.youtube.com/watch?v=aGYPfqna-Ac
Sinettisormus

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukoile seuraava rukous ääneen ja totta tarkoittaen:

"Rakas Jeesus, kiitos että olet pelastanut minut. Jeesus tunnustan epäröintini ja epäuskoni Sinua kohtaan. Tunnustan, että olen pitänyt joitain elämäni alueita omassa vallassani. Haluan antautua Sinulle nyt kokonaan. Hylkään vastustukseni ja tottelemattomuuteni. Antaudun sydämeni vapaudesta ja ilosta käsin kokonaan Sinun läsnäoloosi.

Tunnustan, että Sinä olet jo antanut kaikki syntini anteeksi ja kantanut kaikki sairauteni ja kiroukseni. Hylkään kaiken epäuskon, pelon, murehtimisen, katkeruuden, pettymykset ja hämmennyksen. Luotan siihen, että Sinun läsnäolosi kautta elämääni virtaa täydellinen terveys ja uusi voima. Luotan siihen, että Sinä avaat uuden kutsumuksen ja voitelun minulle. Luotan siihen, että Sinä annat minulle yltäkylläisyyden taloudellisen elämäni alueilla. Tule Jeesus, valtaa minut ja ympäröi minut rakkaudellasi, puhtaudellasi ja kirkkaudellasi. Haluan olla kokonaan Sinun omasi. Haluan toteuttaa vain Sinun tahtoasi elämässäni. Kiitos että saan olla Sinun omasi nyt, aina ja ikuisesti. Amen"
Sinettisormus

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun Jeesus alkoi puhumaan tuossa unessa, ihmettelin alkuun, mistä nuo sanat tulevat, ne olivat kauniita ja varmaankin Hebreaa tai Arameaa, joka on Jeesuksen oma kieli. Kun ihmeeltäni en heti löytänyt oikeaa kohdetta, katsoin ylös Jeesukseen ja näin ja kuulin kuinka Hän rauhoittavalla äänellään puhui tuota Sanomaa, joka saattoi olla Rukousta, omalla kielellään.
Äsken nousi mieleen mieleeni, Isä Meidän Aramean kielellä, joten halusin sen myös tänne jakoon:


Abba,
Isä,
Yithqadash sh‘mak.
Olkoon sinun nimesi Pyhä.
Tethe malkuthak.
Tulkoon sinun kuningaskuntasi/valtakuntasi
Teh’wey ra’uthak.
Tapahtukoon sinun tahtosi
Pitthan d-çorak hav lan yomden.
Anna meille tänään meidän tavallinen/arkinen leipämme,
w-Shbuq lan hobenan.
Ja anna anteeksi meille meidän velkamme/syntimme,
Hek ’anan sh‘baqin l-haibenan.
Niinkuin me anna me anteeksi velallisillemme/rakkaillemme,
w-La ‘ul lan l-nisyon.
Äläkä johdata meitä kiusaukseen
Amen.
Aamen. (totisesti, niin olkoon, luja, tosi, varma, luotettava).

https://www.youtube.com/watch?v=ROM5EpC ... re=related
Sinettisormus

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... voinpa hyvin kuvitella, että Jeesus Rukoili tuossa unessa, juuri tämän Isä Meidän Rukouksen.

Kuva
Sinettisormus

Re: Uni Jeesuksesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rauno Helppi - Jeesus ilmestyi minulle: https://www.youtube.com/watch?v=_gPq1gTAzMQ
Vastaa Viestiin