Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, ystäväni!
Tänään rukouksieni jälkeen sain kuvan, jossa oli muotona kaari. En ymmärtänyt sitä, oliko se jokin muotti tai jotain? Kyselin Herralta ihmeissäni ja kun en ymmärtänyt, olin jo luovuttamassa ja melkein nousemassa ylös, kun sain vahvistuskuvan. Nyt minulle näytettiin vanhaa kivitaloa, jossa oli kaari-ikkuna ja taisi tuon ikkunan alla olla kukkalaatikkokin. Sanoin Herralle: "No, nyt minä ymmärrän, onkin kyse ikkunasta, joka on kaaren muotoinen. Kiitos!"
Eli tämä olisi tämän hetken pohdinta aihe, mitä ikkuna meille symboloi?

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ikkuna unessa edustaa kirkkaita toiveita, avaria mahdollisuuksia ja sisäistä näkökykyä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ikkuna tarkoittaa minulle sitä että kun ikkuna on edessäni, niin siitä näen paikkaan jossa emme vielä ole, vaan se avaa näkymän tulevaan.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lueskelin tuolla noita ikkuna hakuja ja siellä sanottiin juuri noin kuin Jarmo, että ikkuna avaa näkymän tulevaisuuteen. Sitten löysin toisenkin paikkansa pitävän lauseen: Raamattu on ”ikkuna” Jumalaan ja samalla pyhän kanava ihmiskuntaan, armoväline. Tähän on helppo yhtyä.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 84
1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin viininkorjuulaulu; koorahilaisten
virsi.
2. Kuinka ihanat ovat sinun asuinsijasi, Herra Sebaot!
3. Minun sieluni ikävöitsee ja halajaa Herran esikartanoihin, minun sydämeni ja ruumiini pyrkii riemuiten elävää Jumalaa kohti.
4. Löysihän lintunen majan ja pääskynen pesän, johon se poikasensa laskee: sinun alttarisi, Herra Sebaot, minun kuninkaani ja minun Jumalani.
5. Autuaat ne, jotka sinun huoneessasi asuvat! He kiittävät sinua alati. Sela.
6. Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa, joilla on mielessänsä pyhät matkat!
7. Kun he käyvät Kyynellaakson kautta, he muuttavat sen lähteitten maaksi, ja syyssade peittää sen siunauksilla.
8. He käyvät voimasta voimaan, he astuvat Jumalan eteen Siionissa.
9. Herra, Jumala Sebaot, kuule minun rukoukseni, ota se korviisi, Jaakobin Jumala. Sela.
10. Jumala, meidän kilpemme, käännä katseesi, katso voideltusi kasvoja.
11. Sillä yksi päivä sinun esikartanoissasi on parempi kuin tuhat muualla; mieluummin minä olen vartijana Jumalani huoneen kynnyksellä, kuin asun jumalattomien majoissa.
12. Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi; Herra antaa armon ja kunnian, ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat.
13. Herra Sebaot, autuas se ihminen, joka sinuun turvaa!
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tällaisen ihanan ja aiheeseen sopivan, Radion Hartaus tekstin: http://evl.fi/hartaudet.nsf/7ea9c816257 ... enDocument

Rukoilemme:

Pyhä Jumala, rakas Taivaallinen Isä. Kiitos hyvyydestäsi, jota osoitat omassa ja läheistemme elämässä niin monin tavoin. Kiitos siitä, että avaat meille ikkunoita taivaan salaisuuksiin. Kiitos siitä, että olet sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Aamen.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vastaanota Jeesus kokonaan! : http://www.tulta.net/NRK/NRK145.htm

Sef. 3:14-17: Laula, tytär Siion, huuda, oi Israel; ole iloinen ja iloitse kaikesta sydämestäsi, oi tytär Jerusalem. Herra on poistanut sinun tuomiosi, ajanut pois sinun vihollisesi. Israelin kuningas, Herra, on sinun keskelläsi. Et tule enää pelkäämään pahaa. Sinä päivänä sanotaan Jerusalemille: "Älä pelkää, oi Siion, älkööt kätesi hervotko. Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, väkevä, joka pelastaa. Hän iloitsee sinusta ilolla, hän lepää rakkaudessaan, Hän iloitsee sinusta laulaen." (American Standard Version)

Tämä Raamatun kohta on eräs kirkkaimmista ilmestyksistä pelastuksen tilasta, johon Jeesus ON JO NYT VIENYT KANSANSA. Vanhan liiton profeetta nousee tässä ilmestyksen hengessä taivaalliseen näkyyn, joka on vailla vertaansa hänen aikanaan. Hän näkee tuomion jo poistettuna ja siitä avautuu aivan uusi siunauksen virta ja elämäntapa. Tämä näky on ikkuna Jeesuksen kirkkauden todellisuuteen.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.” (1. Joh. 1:9)

Luovu syyllisyydestäsi, ystäväni. Sitä taakkaa sinun ei tarvitse kantaa enää minuuttiakaan. Avaa sydämesi ovet ja ikkunat, ja päästä Jumalan rakkaus sisään. Hän antaa sinulle anteeksi – uudestaan ja uudestaan. Hän antaa sinulle voimia taistella taistelusi voittoon saakka. Jos pyydät – jos kadut – saat anteeksi! Ota se vastaan – nyt!
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä kappale vanhasta ristinpuusta, joka kaiken ylle kaareutuu, niinkuin tuo kaareva ikkuna. Ja alussa lauletaan: "Katsooko Hän vielä ikkunastaan ..." Kuinka sopivaa: https://www.youtube.com/watch?v=Xc3QwGUoPeo
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olet siunattu sisar, Sinetti kun kirjoitat. Moni lukee näitä ja saa niissä oman ruokaosansa
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Jarmo ja siunausta myös sinulle, niinkuin teille kaikille! Olette Rakkaita!
Minä olen tehnyt tänään itku silmässä tätä rakasta työtäni ja puhunut Herralle että Hän ottaisi erään ihmisen käsittelyynsä. Nämä vastaukset ja näkyni ikkunasta, kera tuon kappaleen, joka oli kuin vastaus tuosta ihmisestä, että Hän ottaa käsittelyynsä tuon tuhlaaja pojan.
Hän kirjoittaa tuolla suomi24, Rukouksissa (tehmies24) Jarmo hänet saattaa tietääkin ja ehkä muutkin. En ymmärrä, miksi tästä on tullut niin tärkeä ihminen minulle.
Monet kerrat olen saanut haukut, mutta en pysty irrottamaan otetta hänestä. Silloin kun olen hiljaa, seuraan häntä aika ajoin taustalla rukoillen. Tänään sitten pyysin taas Herraa auttamaan tuota miestä, jos hän ei ole tehnyt Pyhän Hengen rikosta.
Olen taistellut tämän ihmisen puolesta jo muutaman vuoden ja tänään jätin hänet täysin Herralle, että hänelle tapahtuu Herran Tahto.
Sitten laitoin hänellekkin noita samaisia tekstejä ja näkyni ikkunasta, jonka yhtä äkkiä koin jotenkin hänelle. Muistin tai joku muistutti minua tuosta laulusta, vanhasta ristinpuusta ja koin että minun täytyy käydä noukkimassa se hänelle.
Sitä kuunnellessa, näin kuinka se oli kuin vastaus kaikkeen. Katsooko hän vielä ikkunastaan.... sitten laulettiin tuhlaajapojasta, josta olen puhunut tehmiehenkin kanssa... sitten, vanha ristinpuu joka kaiken ylle kaareutuu (Kaari-ikkuna) .... ja minä itkin. Rukoilkaa tekin Tämän murtuneen ihmisen puolesta, että hänelle tapahtuu Jumalan Tahto!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Sinetti... Tuo asenne on mulla ollut jo vuosia omassa hengessäni kuin käskynä. Alistu Jumalan tahdon alle, äläkä pyydä omiasi. Sitä omiani pyytämistä vastaan olen taistellut paljon ja tingannut Jumalan edessä että "miksi en saa ja miksi en saisi, koska tahdon". Asia pitää jättää Jumalan tahdon alle, Hänen omalla tavallaan hoidettavaksi. Hän tuntee ja tietää miten kaikki menee parhain päin.
Ensinnäkin me elämme sellaisia aikoja että kaikki menee kohta uusiksi ja meillä on silti kunnia olla "ikkunalla" katsomassa tulevaa. Näkökenttämme on vain putkimainen, joten antakaamme Jumalan nähdä ne kaikki 360 astetta ja toimia parhaansa mukaan.
Rukouksemme pitää olle lähinnä kiittämällä siunaavia, rakastavia ja kaipaavia, vaikka kuinka itku silmässä tahtoisimme heti ja nyt kaiken, kuten minäkin kaipaan vaimoani ja kuikuttelen siitä varmaan joka päivä Jumalalle. En saa häntä koska en tiedä mikä on se Jumalan tapa... saa alistun sen alle ja odotan vaan vaikka sydämeen sattuu joka ikinen päivä.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukoilen, että tuossakin asiassa, tapahtuu sinulle Jarmo, Jumalan hyvä tahto! Me emme tiedä Hänen suunnitelmiaan, jotka voivat olla meille ylen hyvät. Ja miksei olisi, eihän Hän omilleen skorpiooneja antaisi. Odotetaan Hänen hyvää tekemistään meille, joka päivä ilolla;" Mitä hyvää Herra tänään meille suot?"
Amen.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ps.... jos tuo toivomuksesi tahtosi mukaan toteutuisi, emme voisi tietää olisiko se sitten paremmin, vai muuttuisiko kaikki vielä huonommaksi, joten on parempi antaa tapahtua Jumalan tahto, sillä Hän kyllä tietää, mitä siitä seuraisi, hyvää, vaiko pahaa?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siinäpä se. Parempi tässä maailmantilanteessa vaan pysyä hiljaisessa, ilmaista toki tunteensa... eihän niitä voi olla ilmaisematakaan. Herra tuntee jokaisen pienimmänkin tunteemme ja kaipauksemme, joten kun pysymme rukouksessa ja täydellisessä luottamuksessa Jumalaan, niin kyllä kaikki menee ihan hyvin. Ei Jeesus turhaan sanonut että saatte Hänessä levon! ...ja iloitkaa Herrassa, koska palkkiomme on kuitenkin siellä ikkunan takana, jonka jo näemme ja jonne olemme menossa.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Laitoin juuri Raamatun sydämeni päälle ja pyysin Herraa avaamaan siitä meille ikkunan ja näin Hän avasi sen sanoen katso:

JESAJA 51
1. Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauteen pyritte, te jotka Herraa
etsitte. Katsokaa kalliota, josta olette lohkaistut, ja kaivos-onkaloa, josta olette kaivetut.
2. Katsokaa Aabrahamia, isäänne, ja Saaraa, joka teidät synnytti. Sillä hän oli vain yksi, kun minä hänet kutsuin; mutta minä siunasin hänet ja enensin hänet.
3. Niin Herra lohduttaa Siionin, lohduttaa kaikki sen rauniot, hän tekee sen erämaasta kuin Eedenin ja sen arosta kuin Herran puutarhan; siellä on oleva riemu ja ilo, kiitos ja ylistysvirren ääni.
4. Kuuntele minua, kansani, kuule minua, kansakuntani, sillä minusta lähtee laki, ja minä panen oikeuteni valkeudeksi kansoille.
5. Lähellä on minun vanhurskauteni, minun autuuteni ilmestyy, minun käsivarteni tuomitsevat kansat; minua odottavat merensaaret ja panevat toivonsa minun käsivarteeni.
6. Nostakaa silmänne taivasta kohti ja katsokaa maata, joka alhaalla on, sillä taivaat katoavat kuin savu ja maa hajoaa kuin vaate ja sen asukkaat kuolevat kuin sääsket, mutta minun autuuteni pysyy iankaikkisesti, ja minun vanhurskauteni ei kukistu.
7. Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauden tunnette, kansa, jonka sydämessä on minun lakini: älkää peljätkö ihmisten pilkkaa älkääkä kauhistuko heidän herjauksiansa.
8. Sillä koi syö heidät niinkuin vaatteen, koiperhonen syö heidät niinkuin villan, mutta minun vanhurskauteni pysyy iankaikkisesti, minun autuuteni polvesta polveen.
9. Heräjä, heräjä, pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niinkuin muinaisina päivinä, ammoisten sukupolvien aikoina. Etkö sinä ole se, joka löit Rahabin kuoliaaksi, joka lävistit lohikäärmeen?
10. Etkö sinä ole se, joka kuivasit meren, suuren syvyyden vedet, joka teit meren syvänteet tieksi lunastettujen kulkea?
11. Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
12. Minä, minä olen teidän lohduttajanne; mikä olet sinä, että pelkäät ihmistä, joka on kuolevainen, ihmislasta, jonka käy niinkuin ruohon,
13. ja unhotat Herran, joka on sinut tehnyt, joka on levittänyt taivaan ja perustanut maan, ja vapiset alati, kaiket päivät, sortajan vihaa, kun hän tähtää tuhotaksensa? Mutta missä on sortajan viha?
14. Pian päästetään kumaraan koukistunut vapaaksi kahleistaan: ei hän kuole, ei kuoppaan jää, eikä häneltä leipä puutu.
15. Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka liikutan meren, niin että sen aallot pauhaavat, jonka nimi on Herra Sebaot.
16. Ja minä olen pannut sanani sinun suuhusi, minä olen kätkenyt sinut käteni varjoon, pystyttääkseni taivaan ja perustaakseni maan ja sanoakseni Siionille: "Sinä olet minun kansani".
17. Heräjä, heräjä, nouse, Jerusalem, sinä joka olet juonut Herran kädestä hänen vihansa maljan, joka olet päihdyttävän pikarin juonut, tyhjäksi särpinyt.
18. Ei kukaan kaikista lapsista, jotka hän oli synnyttänyt, ollut häntä taluttamassa; ei kukaan kaikista lapsista, jotka hän oli kasvattanut, hänen käteensä tarttunut.
19. Nämä kohtasivat sinua kaksittain - kuka sinua surkuttelee - tuho ja turmio, nälkä ja miekka; millä voin sinua lohduttaa?
20. Tajuttomina makasivat sinun poikasi joka kadun kulmassa, niinkuin antiloopit pyydyshaudassa, täynnä Herran vihaa, sinun Jumalasi nuhtelua.
21. Sentähden kuule tätä, sinä poloinen, joka olet juopunut, vaikka et viinistä:
22. Näin sanoo sinun Herrasi, Herra sinun Jumalasi, joka ajaa kansansa asian: Katso, minä otan sinun kädestäsi päihdyttävän maljan, vihani pikarin; ei tarvitse sinun siitä enää juoda.
23. Ja minä panen sen sinun vaivaajaisi käteen, jotka sinulle sanoivat: "Lankea maahan, kulkeaksemme sinun päällitsesi"; ja sinä panit selkäsi maaksi ja kaduksi kulkijoille.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!

Tänään, 7.4.2017. kun heräsin ja olin siinä vielä silmät kiinni, sisäinen pimeys ympärilläni, aloin yhtäkkiä nähdä edessäni valoa ja tuo valo muuttui Vanhaksi Kaari-ikkunaksi, jossa oli ristikko. Se oli kuin Ikkuna, noissa vanhoissa kirkoissa tai temppeleissä. Ajttelin, josko se oli minun sisäisen temppelini Ikkuna, josta tulvi valoa? Ja tuo Valonlähde, on Herrani, Jeesus Kristus!

Siunausta ja Herran Kirkkautta ja Valoa Päiväänne!
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ps. laitoin tuon näkyni, tähän vanhaan Ikkuna ketjuun, kun olen nähnyt näitä ikkuna näkyjä ennenkin, harvakseltaan ...
Sinettisormus

Re: Näky; Vanhan kivitalon kaari-ikkuna

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne
kutsun arvoisesti, aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus
teitä tulemaan toimeen keskenänne. Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen
luoma ykseys. On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo,
johon teidät on kutsuttu, on yksi. Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste! Yksi on
Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.
Mutta kukin meistä on saanut oman armolahjansa, sen jonka Kristus on nähnyt
hyväksi antaa. ... Hän antoi seurakunnalle sekä apostolit että profeetat ja
evankeliumin julistajat, sekä paimenet että opettajat, varustaakseen kaikki
seurakunnan jäsenet palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen. Kun me
kaikki sitten pääsemme yhteen ja samaan uskoon ja Jumalan Pojan tuntemiseen
ja niin saavutamme aikuisuuden, Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden,
silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opin tuulten
heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita. Silloin me
noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen,
häneen, joka on pää. Hän liittää yhteen koko ruumiin ja pitää sitä koossa kaikkien
jänteiden avulla, kunkin jäsenen toimiessa oman tehtävänsä mukaan, ja näin
ruumis kasvaa ja rakentuu rakkaudessa. (Ef. 4:1-7, 11-16)

Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät
keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat. Pelko levisi
ihmisten keskuuteen, ja apostolien kätten kautta tapahtui monia ihmeitä ja
tunnustekoja. Uskovat pysyttelivät yhdessä, ja kaikki oli heille yhteistä.
He myivät talonsa ja tavaransa, ja rahoista jaettiin kaikille sen mukaan kuin
kukin tarvitsi. Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan
he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin. He
ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti
heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat. (Ap. t. 2:42-47)

Missä on meidän YHTEYTEMME? Olemmko KADOTTANEET sen?

Kuva
http://www.jeesuscafe.fi/files/3113/589 ... ys-300.jpg
Vastaa Viestiin