Näky; Vanha soutuvene

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään kun olin nousemassa ylös Herrani läsnäolosta, ajatellen ettei tänään näkyä tainnut tulla, samassa näin kuitenkin vanhan soutuveneen, jossa oli perämoottori ja näin kuinka se läksi liikkeelle laiturilta, tummaan ja syvään veteen ...

Koetellaan sitä ensin näin ... jotenkin nousi rukouksemme tuonne kauas Indonesiaan, niitäkö tuo vene lähti viemään?
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 05 Marras 2016, 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Samassa veneessä

"Samana päivänä illan tultua Jeesus sanoi opetuslapsilleen: 'Nyt lähdemme vastarannalle.' Opetuslapset lähettivät väen pois ja nousivat veneeseen, jossa Jeesus jo istui. Muitakin veneitä lähti hänen mukaansa.

Äkkiä nousi kova myrskytuuli ja aallot löivät veneeseen, niin että se oli täyttymäisillään. Mutta Jeesus vain nukkui veneen perässä nojaten päänaluseen. Opetuslapset herättivät hänet ja sanoivat: 'Opettaja, etkö näe, me hukumme!'
Silloin hän nousi, nuhteli tuulta ja käski merta: 'Vaikene, ole hiljaa!' Tuuli asettui, ja tuli aivan tyven. Jeesus sanoi heille: 'Miksi te noin pelkäätte? Eikö teillä vieläkään ole uskoa?'

Silloin suuri pelko valtasi heidät ja he kyselivät toisiltaan: 'Mikä mies tämä oikein on? Häntähän tottelevat tuuli ja aallotkin.'"
Mark. 4:35-41 [kr92] [kr38]

Vene tai sen 'isoveli' laiva symboloivat 'samassa veneessä' matkaa tekevää Kristuksen kirkkoa peräsimessä Kristus itse. Symboliikka tulee esiin esimerkiksi romaanisessa ja goottilaisessa kirkkoarkkitehtuurissa, jossa alttarille johtavaa keskikäytävää kutsutaan laivaksi. Seurakunta on tällöin kokoontunut yhteen 'samaan veneeseen' katse suunnattuna alttarille kapteeni Kristukseen.

Lue lisää lähteestä: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2010-07-12
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eilen kun tuli tuo Sanoma Indonesiasta, olin aivan varma, että olin sen eilen, päivällä jostain lukenut ja yritin hakea tuota linkkiä muillekkin luettavaksi, mutta en vain löytänyt. Tänäänkin sitä etsin, mutta ei löydy, uutista siitä ei löydy, joten ajattelin, olinko saanut jonkin etiäisen kyseisestä asiasta? Ehkä etiäinen unessa tai jotain, olin aivan hämmentynyt ...
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Muistakaa osoittaa kiitosta Herralle, myös Pelastussanomien puolesta.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ihmettelin aamulla tuota näkyäni, jota näytettiin minulle ylhäältä päin. Tuota kuvaa näytettiin kahdessa osassa. Ensimmäisessä kuvassa näytti että joku ihminen astui veneeseen moottorinviereen istumaan ja kohta kuvaa näytettiin uudelleen, eikä veneessä ollut ketään, mutta se lähti omassa voimassaan liikkeelle. Veneen perässä oli moottori, joka on Kristus itse!
Äsken tuon sitten ymmärsin, kun ajattelin tuota venettä seurakuntana, jotka omassa voimssaan yrittävät saada asiat toimimaan, mutta kun seurakunta luovuttaa luottaen uskossa johdon Kristukselle, se lähtee toimimaan kuin itsestään, ilman mitään meille näkyvää. Muistakaamme Rukouksissamme tuo nöyryys, sillä itsessämme emme ole mitään, emmekä mitään voi. Ajankohtaista asiaa Herra taas jakaa.
Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 05 Marras 2016, 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... meinasin heittää itsekkin tuon näyn yli laidan, kun en sitä heti ymmärtänyt, mutta nyt se ihanasti avautui, jatkaen meille tärkeää opetustaan.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen! Samassa veneessä ollaan. Juuri Lassi Erpiön kanssa illalla sanoin hänelle että kun minä en oikein osaa rukoilla, koska minulle tulee aina trave sanoa Jumalalle rukouksessa että nopeuta Taivastenvaltakunnan tuloa maan päälle ja anna näiden asioiden tapahtua, luotan sinuun täysin. Mutta tiedän taas toisaalta että meidän tulee rukoilla ja kantaa huolta lähimmäistemme turvallisuudesta jopa maapallon toisella puolella ja siksi kun tämä asia on Ollille tärkeä, niin se on myös minulle tärkeää. Samassa veneessä siis ollaan kaikki uskovat!
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

En tiedä mistä johtunee, mutta täällä on käynyt kovin hiljaiseksi ... alkaa olemaan yksin puhelua.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sanos muuta! Mä oon seurannu samaa ja toivoisin aktiivisempaa... Joskus sitä tosin on ja silloin on kiva seurata ja osallistua.
Välillä sitä kun on kommentoinut, niin itsestä tuntuu siltä niinkuin sanoisin jotain, mihin kukaan ei viitsi vastata. Ei oikeen tiedä sanoinko väärin jotain vai miksi kukaan ei vaan reagoi.
Olen syksyisin tosi masentunut ja loka-marraskuut ovat aina olleet mulle kuin yö ja kun taas huhti-toukokuu on taas kuin päivä. Niin että nyt olen vähän niinku yössä :( ja vähän vaikeaa kaikki asiat.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sama täällä. Monasti en uskalla vastata, kun olen aina äänessä ja pelkään karkoittavani loputkin täältä. :cry:
... joka ketjun päässä lukee sinettisormus...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Sama täällä. Monasti en uskalla vastata, kun olen aina äänessä ja pelkään karkoittavani loputkin täältä. :cry:
... joka ketjun päässä lukee sinettisormus...
Jep! Tai mä :?
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aamupäivällä en uskaltanut enää vastata mitään, kun halusin, että sinun nimesi jäisi näkyviin, jos houkuttelisi muitakin paikalle, mutta ei auttanut.
En tiedä mitä pitäisi tehdä, että tulisi aktiivisempaa? Eihän tätä näin kauan jaksa itsekkään jatkaa ... lukijoita kyllä käy, mutta se meinaa jäädä siihen, mikä on valitettavaa, sillä näin tämä lisää paineita meille muutamalle, jotka täällä kirjoitamme, ... väsy voi iskeä matkaan.
sisar

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja sisar »

-jarmo- kirjoitti:Sanos muuta! Mä oon seurannu samaa ja toivoisin aktiivisempaa... Joskus sitä tosin on ja silloin on kiva seurata ja osallistua.
Välillä sitä kun on kommentoinut, niin itsestä tuntuu siltä niinkuin sanoisin jotain, mihin kukaan ei viitsi vastata. Ei oikeen tiedä sanoinko väärin jotain vai miksi kukaan ei vaan reagoi.
Olen syksyisin tosi masentunut ja loka-marraskuut ovat aina olleet mulle kuin yö ja kun taas huhti-toukokuu on taas kuin päivä. Niin että nyt olen vähän niinku yössä :( ja vähän vaikeaa kaikki asiat.
Haluaisin itse osallistua enemmän keskusteluihin, mutta tuntuu, ettei ole mitään "fiksua" sanottavaa. Olen aina ollut parempi kuuntelija kuin puhuja.

Kiitos Sinettisormukselle ja HERRALLE tänne tuoduista profetioista ja näyistä. ne antavat voimaa jaksaa päivä kerrallaan. Ja toki kaikille muillekin.

Herra antoi varat tämän palstan jatkumiselle. Niinpä vetoankin teihin rakkaat sisaret ja veljet. Rukoillaan tämän palstan puolesta ja sen puolesta, että Herra saisi puhua meidän kirjoitustemme kautta. Tuokaa rohkeasti esille asioita, joita Herra laskee sydämellenne.

Ensimmäisestä Korinttolaiskirjeestä:
14:26 ...Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

Roomalaiskirjeestä:
12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
12:6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
12:7 jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
12:8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
12:9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
12:10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.

Kirjeestä kolossalaisille:
3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

Efesolaiskirjeestä:
5:18 ... täyttykää Hengellä,
5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Herra, me olemme tyhjiä astioita. Täytä meidät Hengelläsi ja käytä meitä Sinun tahtomallasi tavalla. Tulkoon Sinun valtakuntasi, tapahtukoon Sinun tahtosi.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ISO AAMEN, sinulle sisar! Tulkaa rohkeasti kirjoittamaan ja ihan omana itsenänne, ei me täällä pappeja kaivata, Jeesus on ylipappimme ja me muut seurakuntalaisia keskenämme ja rakkaita siskoja ja veljiä. Rohkeutta peliin. Kiitos sisar ihanasta kommentistasi! Olette siunattuja!
Täällä oikeasti on tapahtunut Herralta saatuja ihmeitä. Älkäämme antako tämän kaiken kuivua kokoon, vaan tulkaa juttelemaan kaikesta, niinkuin puhutte kelle tahansa ystävällenne. Me olemme avoimia täällä, ottamaan vastaan monenmoista sanomaa ja viestiä.
näkymätön ninni

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos sisar noista yo. Sanan paikoista!

Niinkuin Jarmo ja Sinetti tuolla jo totesivat ´, niin täytyy sanoa, että minuakin masentaa tämä pimeä vuodenaika! Väsyttää!!!
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen ninni, niin väsyttää, mutta jos me kaikki hiljenemme, niin meistä tulee talviuniaan nukkuva seurakunta, ja sehän olisi vihtiksestäkin hauskaa. Ei siis anneta sille rupinaamalle sitä iloa, vaan iloitaan toisistamme ja yhteydestämme! Amen? ;)
AAA-MEN!!!
sisar

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja sisar »

Sinettisormus kirjoitti:Amen ninni, niin väsyttää, mutta jos me kaikki hiljenemme, niin meistä tulee talviuniaan nukkuva seurakunta, ja sehän olisi vihtiksestäkin hauskaa. Ei siis anneta sille rupinaamalle sitä iloa, vaan iloitaan toisistamme ja yhteydestämme! Amen? ;)
AAA-MEN!!!
Totisesti AAMEN!
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Näky; Vanha soutuvene

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kyllä me täällä ollaan, ilmeisesti kaikki enemmän vähemmän kaamosmasennuksen kourissa.
Kiitos Sinettisormus, Jarmo ym. kun jaksatte..ja pahoittelen aktiivisuuden hiipumista, mutta hengessä ollaan mukana, vaikka se ei aina lämmitä.. tiedän :roll:

En ehdi kääntämään, mutta tämä kirvoitti hymyn huulille minulla tänään.
"Täällä puhuu kapteeninne. Lento 777 taivaaseen valmiina nousuun!" :D
(toivottavasti linkki alla)

https://m.youtube.com/watch?v=sGA8_ApC3Ik
Vastaa Viestiin