Uni: Karhu ahdistelee ja hyppy ikkunan läpi hirsimökkiin

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Samuli

Uni: Karhu ahdistelee ja hyppy ikkunan läpi hirsimökkiin

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Näin viimeyönä omituisen unen. Unessa kuljeskelin, jossain mäkisessä lumisessa maastossa . Sitten huomasin, että karhu tulee perässä pahat mielessä. Luulen, että se etsi ja jahtasi myös muita kuin minua. Lähdin sitä karkuun. Yritin etsiä jotain paikkaa, mihin pääsisin turvaan. Mutta olin tosiaan jossain mäkisessä paikassa, missä ei ollut asutusta. Sitten hokasin, että tuosta läheltä alkaa tuollainen mäki josta voi laskea. Laitoin sukset jalkaan ja laskettelin kovaa vauhtia alas mäen rinnettä, ja ajattelin ettei karhu ainakaan heti saisi kiinni. Tulin alarinteelle ja näin lähellä sellaisen vanhan kelo tai hirsimökin. Ovet ei olleet auki, mutta löysin yhden ikkunan, josta voisi yrittää sisään. Näin, että karhu taas lähestyy, joten ajattelin tästä täytyy nyt mennä, sukelsin sitten ikkunan läpi, sirpaleet vähän lensivät sinne tänne ja pääsin mökin sisälle. Ikkuna-aukko oli niin pieni, ettei karhu päässyt siitä sisään ja olin turvassa.

Uni varmaan muutoin kertoo omasta elämästäni, mutta tuo lasin läpi hyppääminen turvaan herätti kiinnostuksen.

Juutalaisissa häissä poljetaan lasi rikki ja onnitellaan.
"If you are having a Jewish wedding, you probably have to break a glass. You can forgo almost every other element, but if you don't break glass, folks will not believe you are really married."
"As this glass shatters, so may your marriage never break."


Toisaalta ikkunasta tulo viittaa myös varas vertauksiin.
Ilm, 3:3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.

Unen ikkuna tuntui tämän kaltaiselta. Ulkoa se tuntui ahtaalta, niin että juuri mahduin siitä läpi, sisältä avarampi.
1Kun. 6:4
Ja hän teki temppeliin sisäänpäin avartuvat ikkuna-aukot. (Salomon rakensi temppeliä)
Biblia (1776)
Ja teki akkunan huoneen päälle, sisältä avaraksi ja ahtaaksi ulkoa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni: Karhu ahdistelee ja hyppy ikkunan läpi hirsimökkiin

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kristusturva! Kyllähän meitä ajaa moni asia, kuten minäkin avauduin nuoruudestani ja menneisyydestäni. Siellä haamut ovat heti perässä syyttämässä ja ahdistelemassa. Se on juuri se Mooseksen sauvan nokassa oleva käärme, johon meidän kannattaa katsoa. Oman syntisyytemme keskellä on armo. Mikäli herekämme siitä pois, niin katsomme joko niitä perässä vaanivia purevia käärmeitä tai itsemme menestystä, joka taas vie meidät myrkkykäärmeen luo kuolemaan. Emme me voi muuta kuin tuijottaa vapahtajaamme syntisyytemme kautta. Siinä on pelastuksemme. Pakenemme karhua sinne tupaan, jonne syyttäjä ei pääse.
Muutenkin tuossa oli kiva kuvaus "ahtaasta portista" jonka läpi pitää sukeltaa. Sinne ei kookkaat otukset pääse isoine egoineen.
Sinettisormus

Re: Uni: Karhu ahdistelee ja hyppy ikkunan läpi hirsimökkiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Samuli unestasi, jota tuossa jo hieman availitte, kuten tuo kapea portti (ikkuna). Talvi kuvastaa maailman kylmyyttä ja tuo karhu olosuhteita tai naapuri maatamme tuolla idän puolella. Lohduttavaa tuossa unessa oli että sinä selvisit tuosta ahtaasta ikkunasta/portista sisään ja pääsit turvaan ja niin käy meidän kaikkien jotka tunnustamme Herramme Jeesuksen Kristuksen!
sisar

Re: Uni: Karhu ahdistelee ja hyppy ikkunan läpi hirsimökkiin

Viesti Kirjoittaja sisar »

Matt. 7:14
mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Ap.t. 14:22 ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan."
Vastaa Viestiin