Näky; keltainen koivun lehti

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalomia teille kaikille!
Tuula tuolla kertoili taistelustaan flunssaa vastaan, sama täällä, kurkku kipeänä ja välillä tuntuu että olisi kuumettakin ja 60vuotis juhliakin pitäisi tässä puolisolle rakennella.

Tänään sain oudon näyn, jonka jo meinasin hyljätä. Sanoin Herralle, että anna ymmärrys tähän ja vahvista tuo näyksi, muuten en voi pitää sitä minään.
Näin aivan kuin mustan tv ruudun ja sen keskelle ilmestyi syksynlehti, keltainen (KELTAINEN=JUMALAN KUNNIA) koivun lehti. Aivan kuin joskus olisin jostain kuullut että koivu voisi symboloida morsianta?
Sitten tuo koivunlehti käärityi pituus suunnassaan ja siitä tuli kuin raketti, pudottautuen ensin vauhdilla kuvan alareunaan ja sieltä nopea ylös nousu, reunoja myöden, kuin kello, mutta vastasuuntaan ... oliko tuo tempaus?

Sitten näin tämän Tuulan viestin ja koin sen vahvistukseksi näkemälleni ja se auttoi tämän tuomaan tänne.

Tässä vielä tuo Tuulan saama viesti:
minulle vain annettiin ajatuksiin, sanat, että kohta hän ottaa poissa saaran. ja käsitin sitten että joku uskova nainen. ei kuitenkaan välttämättä saara niminen vaan uskova kuitenkin. voisi tarkoittaa että hän ottaa elian vaunuilla poissa.joten mielenkiinnolla ainakin omaa ympäristöäni nyt seuraan, kuka häviää.vai olenko se minä. eihän sitä voi kukaan tietää. :roll

ViestiKirjoittaja tuula » Tänään, 03:37
vielä menen tarkemmin tuohon saaraan. eli tuo uskova nainen voi olla että hän lukee saarasta(tuosta abrahamin vaimosta)jotakin tekstiä taikka kirjaa ja kun hän on sen lukenut, niin hänet otetaan poissa.
Siunausta ja Herran Rauhaa päiväänne!

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 18
1. Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui
telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan.
2. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan
3. ja sanoi: "Herrani, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohitse.
4. Sallikaa tuoda vähän vettä pestäksenne jalkanne ja levätkää puun siimeksessä.
5. Minä tuon palasen leipää virkistääksenne itseänne, ennenkuin jatkatte matkaanne, sillä kaiketi sitä varten olette poikenneet palvelijanne luo." He sanoivat: "Tee, niinkuin olet puhunut".
6. Ja Aabraham kiiruhti majaan Saaran tykö ja sanoi: "Hae joutuin kolme vakallista lestyjä jauhoja, sotke ja leivo kaltiaisia".
7. Sitten Aabraham riensi karjaan, otti nuoren ja kauniin vasikan ja antoi palvelijalle, joka ryhtyi nopeasti sitä valmistamaan.
8. Ja hän otti voita ja maitoa sekä vasikan, jonka hän oli valmistuttanut, ja pani ne heidän eteensä; itse hän seisoi heidän luonansa puun alla sillä aikaa, kuin he söivät.
9. Ja he kysyivät häneltä: "Missä vaimosi Saara on?" Hän vastasi: "Tuolla majassa".
10. Ja hän sanoi: "Minä palaan luoksesi tulevana vuonna tähän aikaan, ja katso, vaimollasi Saaralla on silloin oleva poika". Mutta Saara kuunteli majan ovella hänen takanansa.
11. Mutta Aabraham ja Saara olivat iäkkäät, eikä Saaran enää ollut, niinkuin naisten tavallisesti on.
12. Sentähden Saara naurahti itseksensä ja ajatteli: "Heräisikö minussa, näin kuihduttuani, vielä halu? Ja myös minun herrani on vanha."
13. Mutta Herra sanoi Aabrahamille: "Miksi Saara nauroi ajatellen: 'Synnyttäisinkö minä todella, minä, joka olen näin vanha?'
14. Onko mikään Herralle mahdotonta? Tähän aikaan minä palaan luoksesi tulevana vuonna, ja Saaralla on silloin poika."
15. Ja Saara kielsi sanoen: "En minä nauranut"; sillä hän pelkäsi. Mutta hän sanoi: "Ei ole niin; sinä nauroit".
16. Silloin miehet nousivat siitä ja kääntyivät Sodomaan päin, ja Aabraham kulki heidän kanssaan saattaaksensa heitä.
17. Ja Herra sanoi: "Salaisinko minä Aabrahamilta, mitä olen tekevä?
18. Onhan Aabrahamista tuleva suuri ja väkevä kansa, ja kaikki kansakunnat maan päällä tulevat hänessä siunatuiksi.
19. Sillä minä olen valinnut hänet, että hän käskisi lapsiansa ja perhettänsä, joka jää hänen jälkeensä, noudattamaan Herran tietä ja tekemään sitä, mikä vanhurskaus ja oikeus on, jotta Herra antaisi Aabrahamille tapahtua, mitä hän on hänelle luvannut."
20. Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat.
21. Sentähden minä menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut, vai eivätkö; minä tahdon sen tietää."
22. Ja miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen.
23. Ja Aabraham lähestyi häntä ja sanoi: "Aiotko siis hukuttaa vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa?
24. Entä jos kaupungissa on viisikymmentä vanhurskasta; aiotko hukuttaa heidät etkä säästä paikkaa siellä olevain viidenkymmenen vanhurskaan tähden?
25. Pois se, että sinä näin tekisit: surmaisit vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa, niin että vanhurskaan kävisi samoin kuin jumalattoman! Pois se sinusta! Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?"
26. Ja Herra sanoi: "Jos löydän Sodoman kaupungista viisikymmentä vanhurskasta, niin minä heidän tähtensä säästän koko paikan".
27. Aabraham vastasi ja sanoi: "Katso, olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen tomu ja tuhka.
28. Entä jos viidestäkymmenestä vanhurskaasta puuttuu viisi; hävitätkö viiden tähden koko kaupungin?" Hän sanoi: "En hävitä, jos löydän sieltä neljäkymmentä viisi".
29. Ja hän puhui vielä hänelle sanoen: "Entä jos siellä on neljäkymmentä?" Hän vastasi: "Niiden neljänkymmenen tähden jätän sen tekemättä".
30. Aabraham sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että vielä puhun. Entä jos siellä on kolmekymmentä?" Hän vastasi: "En tee sitä, jos löydän sieltä kolmekymmentä".
31. Mutta hän sanoi: "Katso, minä olen rohjennut puhua Herralleni. Entä jos siellä on kaksikymmentä?" Hän vastasi: "Niiden kahdenkymmenen tähden jätän hävittämättä".
32. Ja hän sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että puhun vielä tämän ainoan kerran. Entä jos siellä on kymmenen?" Hän vastasi: "Niiden kymmenen tähden jätän hävittämättä".
33. Ja Herra lähti pois, senjälkeen kuin hän oli lakannut puhumasta Aabrahamin kanssa, ja Aabraham palasi kotiinsa.
Sinettisormus

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuosta nousi se, että Saara oli jo vanha, kuin tuo keltainen koivun lehti.
Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle, sinä annoit ymmärryksen ja vahvistuksen, sisareni Tuulan kautta! Ylistetty olet Sinä! MARANATA!!!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 21 Loka 2016, 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
tuula

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja tuula »

aamen sinetti. valtava näky sinulla todellakin. tänään hain taas 3 päivää lisää sairaslomaa. todella sitkeetä tänä vuonna tuo flunssa. jo viikon olen sairastanut. tiistaina menen sitten töihin, jos ei sitä ennen satu olemaan, että mennyt keuhkoihin asti. voimia sinulle syntymäpäivien järjestelyssä. todella mielenkiintoisia aikoja eletään. kukahan tuo saara on, joka pääsee elian kyydillä kotiin.
Sinettisormus

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Paranemisia ja voimia sinullekkin Tuula. Minä ajattelin tämän näin, kuin tuossa linkittämässäni Peltolan tekstissäkin oli selitetty:
" Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar. Hagar tarkoittaa Arabiassa ole­vaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa (4:24-25).
Saara voi siis tarkoittaa liittoa, joka synnyttää vapauteen. Eli Saara= me jotka elämme uskossa vapaina emmekä orjuudessa. Se voi olla vertauskuvallisesti ilmoitettu, tuo sinun sanomasi, ei siis vältäämättä vain yksi "Saara", vaan, kaikki, me, jotka olemme Saaran kautta syntyneet vapauteen. Emme ole Haagarin jälkeläisiä, jotka ovat syntyneet orjuuteen.
tuula

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja tuula »

niin sinetti. mielenkiintoisesti näet tuon minun saaman sanoman.
Sinettisormus

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tuo on vain minun tulkintani, kuinka sen näen, sinun kokemasi voi olla yhtä oikea.
Sinettisormus

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mekin olemme Aabrahamin lapsia uskon kautta Jeesukseen.. Emme enää tarvitse lain töitä. Emme ympärileikkausta ei sapattia säännöksineen ei niitä satoja raskaita lain pykäliä mitä judaistit sälyttivät ihmisten päälle auttamatta ketään. Tämän päivän fariseukset eivät elä vain Israelin judaistien parissa vaan niitä löytyy kaikkialta.

Aabraham Saara ja Iisak olivat lupausten lapsia samoin Jaakob. Entä sitten Hagar ja Ismael, He edustavat orjuutta niin silloin kuin nykyäänkin. Siionin vuori kertoo Kristuksesta ja rististä ja Siinain vuori lain orjuudesta lain kirouksesta.

Meitä ei lähdetä yksilöinä erottelemaan, vaan olemme Aabrahamin jälkeläisiä, Saarasta syntyneitä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos Sinetti mielenkiintoisesta näystäsi. Mutta, voisitko hieman täsmentää tätä kohtaa, en osannut mielessäni hahmottaa kuvaa kertomasi mukaan;

" reunoja myöden, kuin kello, mutta vastasuuntaan" ??
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ja, minusta viestisi oli jollekin henkilökohtainen.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... siis tuo kääröllä oleva lehti, joka näytti jo raketilta, oli ensin kuvan keskellä, siitä se nopesti putosi alas ja alhaalta se alkoi nousta nopeasti ja kaarevasti ylöspäin, kohti kuvan oikeaa reunaa ja kokoajan siellä reunan tuntumassa, se kohosi ylös ja ylhäällä sen suunta jatkui kohti kuvan vasenta reunaa, aivan kuin kellon viisari, mutta väärään suuntaan ... aivan kuin jokin voima olisi sen tempaissut liikkeelle, olikohan tämä vieläkään selvää, tämä oli kovin symbolinen näky.
Sinettisormus

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. ja vielä huom. katselin sitä edelleen kuin tuolta mustalta tv ruudulta, joka ei ole pyöreä kuin kello, mutta tuon kellon avulla yritin kuvata sen liikkuma rataa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ahaa, nyt aukeni tuo kuvaus enemmäm. Siis, raketin lentorata oli kellotaulun muotoinen, mutta alkaen alhaalta se liikkui alhaalta lähtien "kellotaulun" oikean reunan kautta ylöspäin, ikään kuin VASTAPÄIVÄÄN, verrattuna kellon viisareiden normaaliin kulkusuuntaan. Ylhäällä raketti eteni sitten vasemmalle, mutta ei ilmeisesti kuitenkaan enää alaspäin, vaan pysyi ylhäällä.

Käsitinkö oikein näkysi ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri näin, nyt ymmärsit sen oikein ja kuvan näyttö loppui kun se oli tuolla vasemmalla ylhäällä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos. :)

Tuosta vastapäivään liikkumisesta tuli mieleeni; kellojen siirtäminen taaksepäin, kesää kohti, kun kuun lopussa siirrymme ns. talviaikaan, eli normaaliaikaan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Mikä voi lennättää lehden ilmaan, no tuuli tietenkin ja tuulihan on Raamatussa Pyhä Henki.
Jokin Pyhän Hengen tekemä työ kyseessä?!

Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Katson7

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Katson7 »

Keltainen koivun lehti maassa ei minulle kovin elävältä vaikuta. Se että se on vielä puun lehti joka lojuu maassa mädäntymistä odottaen kertoo minulle kuolemaa. Yellow is found in only four verses bible .the first three are in Leviticus where yellow is first found in reference to our spiritually dead and dying condition. Yellow means also lepracy eli spitaalia synnin spitaalia.Jos olemme kiinni elämän puussa emme todellakaan ole maassa vaan taivaassa. Elämän puut ovat vihreitä se on elävän elämän merkki. Menin tossa tänään käymään yhen vahustentalon vanhuksen luona siinä luki että tervetuloa ja siihen oli piirretty 3 keltaista koivunlehteä. Se puhutteli minua ja ajattelin asiaa toiselta kannalta. Aivan kuin se olisi sanonut odotamme täällä kuolemaa. Juutalaiset merkittiin keltaisella tähdellä ja huudettiin spitaalinen. Meidän maailmamme on täynnä maahan pudonneita keltaisia kuolleita lehtiä joiden pitäisi meidän sydämemme sanoman kautta ikuisesti olla vihreitä Patric Tiainen sanoi jossain saarnassaan että tähkät ovat jo mädäntymässä ja siinä kunnossa että ne putoavat maahan jos niitä ei kerätä.
Ps 52:10 Mutta minä olen kuin viheriöitsevä öljypuu Jumalan huoneessa..
Ps 92:14 he viheriöitsevät meidän Jumalamme kartanoissa
San 11:28 ...vanhurskaat viheriöitsevät kuin lehvä
Jumalan Sana on kuin kulta se ei kyllä maassa loju ihmisten tallattavana!
Samuli

Re: Näky; keltainen koivun lehti

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Jos tämä näky koskee aikaa, niin se on nyt, kun katsoo ulos, niin ei tuolla koivuissa enään paljoa ole lehtiä jäljellä.
Huom. Jumala on luonut myös vuoden ajat, eikä niistä mikään ole toista vähempiarvoinen, vaan kaikkea tarvitaan. Myös näitä syksyn kellastuneita lehtiä, jotka muuttuvat sitten maassa ravinteikkaaksi mullaksi, josta sitten kevään tullen kohoaa uusi kasvusto.
Vastaa Viestiin