Näky; Vartiopaikka

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kävin juuri tuolla päivittäistä sivustolla, lukemassa Jarmon uusinta tekstiä ja samalla muistin, että jossain unen rajamailla, tänä aamuna, näin kuvan vartiopaikasta, tuollaisen jossa sotilas seisoo aloillaan, olisiko se jokin vartiokoppi, pienellä katoksella. Tuo kuvani koppi oli valkoinen, punaisella katoksella.
Tämä kohta Jarmon tekstistä nosti tuon vartiopaikkani kuvan näkyviin:
Luukas 12:35-36 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.

Tämä sanoma koskee kaikkia uskovia kaikkina aikoina, joka päättyy siihen selvään tietoon että armoa on loppuun asti, aina siihen hetkeen kun Jeesus tulee näkyvällä tavalla. Tämän saman asian kertoo myös Danielin 12. luvun loppujakeet. Kun Jeesus palaa häistään, hän kokoaa omansa kuin kanaemo heidät siipiensä suojaan.

Luukas 12:37 Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.

Mutta entäpä jos lähdetään heti perään ruotimaan nämä vartiovuorot, jolloin ensimmäinen kysymys kuuluu, miksi niitä on selkeästi kolme? ...ja puhutaan Jeesuksen paluusta näkyvällä tavalla, niin ei kysytä edes tuleeko tämä ensimmäisellä, vaan äärettömän viisas lauserakenne paljastaa että Jeesus tulee vasta kolmannella vartiovuorolla. Miksi näin? Katso:

Luukas 12:38 Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat.

Tässä kohtaa täytyy oikeaan aikaan teroittaa, keitä ovat nämä vartioivat ihmiset? No sehän selvisi jo edellisistä jakeista. He ovat niitä jotka palavasti kupeet vyötettyinä odottavat.
No mitä ovat nämä vartiovuorot? Vertauskuvassa vartioiva vuoro lopettaa vartioimasta seuraavan vuoron vapauttamalla tämä vuorostaan. No mutta kun kyse on Jeesuksen paluun odottamisesta, niin ei vartija lakkaa odottamasta, ellei se pääty siihen että vartija vapautetaan ylhäältä.
No jos ylipäätään puhutaan yhdestä Jeesuksen näkyvästä paluusta, niin nämä jakeethan suoraan paljastavat että paluu on kolmannella vuorolla ja samalla se paljastaa sen että vuoroja on tietysti myös kolme.

Luukas 12:39 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä hetkellä varas tulee, hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan.

Raamattu ei siis ole tässäkään kohtaa tehnyt mitään typeriä vartiovuoroja vain siksi että joku saa niitä ihmetellä, vaan kyllä nämä on meille tarkoitettu vihjeeksi, mitä tuleman pitää. Vartiovuoroja on kolme, jossa morsian vartioi ensin, sitten jää viisaat neitsyet vartioimaan toista vuoroa ja tyhmät neitsyet jäävät kupeet vyötettyinä odottamaan loppuun saakka. Näin kaikilla vartiovuoroilla on selvä merkityksensä, eikä sana valu kiville.

Luukas 12:40 Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 14 Loka 2016, 13:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nostanpa tuolta toisesta ketjusta nämä tämän aamuiset muutkin asiani tähän, sillä ne liittyvät asiaan, nyt kun mieleeni nousi tuo Vartiopaikka näky. Aamulla en kokenut vielä tarvitsevani uutta aloitusta, mutta asia muuttui, kun luin tuon Jarmon, muistia herättävän sanoman:

En halunnut tehdä tästä omaa aloitusta, mutta ajattelin tämän laittaa, kun tämän kaltaisia täällä on monikin kokenut. Nyt ei soinut puhelin, eikä tullut tekstiviestiä, mutta ovikello soi läpi uneni, niin että heräsin. Eikä unessa ollut mitään tuollaista menossa. Meidän ovikello on sellainen leijonanpää kolkutin, mutta ovikello joka minut herätti, sanoi: PIM POM! :D
Koin että tämä kuuluu taas sarjaan; yksityiviestejä.
Luukas 12:35-36 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
Siunausta ja Rauhaa kaikkien päivään!

Minulle nousi tuosta ovikellosta, juuri tuo sama sananpaikka, mutta kerkisit tuomaan sen ensin ja hyvä niin. Ajattelin, että Herra käytti nyt ovikelloa, kun niin monella se nykyään on. Ehkä vain täällä maalla vielä kolkutellaan. :)


Samuli »
Heh samaa ajattelin :) Jeesuksen huumoria.
Meheni eilen katseli Tv:stä biljardia, minua se ei liioin kiinnosta, enkä siitä ymmärrä, mutta katseeni kiinnittyi tuohon alueeseen missä ilmoitettiin heidän pisteet ja niiden välissä oli suluissa näin; (7). Aivan samoin kun ketjun aloituksessa näin tämän foorumin yksityisviestit ilmoitettuna, tuolla yläreunassa, (7).
Koin sen Herralta joksikin merkiksi. :P
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 14 Loka 2016, 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja Samuli tuolla toisessa ketjussa vastasi tähän näin:
Aamen Sinetti!

Tuntuu siltä että olemme tässä kohtaan! Herran kansaa kootaan.

Ilm 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
4:1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."
Sinettisormus

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

1. Minä seison vartiopaikallani, asetun varustukseen ja tähystän,
nähdäkseni, mitä hän minulle puhuu, mitä hän valitukseeni vastaa.
2. Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".
3. Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.
Habakuk 2.
Sinettisormus

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus opettaa Rukoilemaan:

Kuva

Eikö Rukoilu ole Vartiointia parhaimmillaan?
Sinettisormus

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Isä meidän

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.
Samuli

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tässä vielä vahvistus. ;)

Katsoppa kuinka sanan paikka sopii tähän kuvaan jonka laitoin tuolle toisaalle.
12:35 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa;
12:36 ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
12:37 Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.

Onko lampussa öljyä?

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Kiitos Samuli veli, tämä sopii tähän mainiosti, vahvistaen. Siunausta sinulle!
näkymätön ninni

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Sinetti kysyy:
Eikö Rukoilu ole Vartiointia parhaimmillaan?
Ninni vastaa:

Totisesti on! :)
näkymätön ninni

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Efe 6:
11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
sisar

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja sisar »

Shalom!

Oli tarkoitus kirjoittaa tähän ketjuun jo aiemmin, mutten ehtinyt.

Aiheeseen liittyen, koko menneen viikon sisimmässäni pyöri rukous psalmin 130 sanoin:
"130:5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
130:6 Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua. "

Voi Jeesus, tule pian.
Sinettisormus

Re: Näky; Vartiopaikka

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

MARANATA! JEESUS KRISTUS! MARANATA! Kiitos sisar tuosta vahvistavasta sanomastasi!
Vastaa Viestiin