Näky: kirjakäärö

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4903
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Eero »

Huomenta,

näin eilen illalla unen rajamailla kaksiosaisen näyn: ensin oli ylhäältä päin kuvattuna mustaksi palanut kuoppa maassa, niinkuin siihen olisi iskeytynyt jotain. Kuopan sisällä näkyi rengas tai putken pää. Kuopan vierellä oli ruskeaan munkkikaapuun pukeutunut harmaapartainen mies. Tähän tilanteeseen liittyi sanoja, mutta en saanut niistä selvää.

Sitten näytettiin kiinnirullattua kirjakääröä, jonka toisessa päässä näkyi kuin kynttilän liekki. Itse käärö ei siis ollut tulessa, vaan se tuli toisesta pidikkeestä. Tähän liittyivät sanat "Herralle lauletaan ylistystä".

En ole varma oliko tämä vain omaa mielikuvitusta, mutta ajatus näyssä oli se, että nämä ovat juuri nyt ajankohtaisia tapahtumia, toinen maan päällä ja toinen Taivaassa. Sota Taivaassa, säkkipukuinen todistaja ja sinettien aukaisu?

Herran Jeesuksen Siunausta kaikille, tule Herra pian!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Johanneksen ilmestys 12
1. Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
2. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.
3. Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri, tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja sen päissä seitsemän kruunua;
4. ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
5. Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
6. Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.
7. Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8. mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
9. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10. Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
11. Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12. Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
13. Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.
14. Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä.
15. Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi.
16. Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.
17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
18. Ja se asettui seisomaan meren hiekalle.
Sinettisormus

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jarmolta: (Matteus 27:47)
Sen kuullessaan sanoivat muutamat niistä, jotka siinä seisoivat: "Hän huutaa Eliasta".
TODISTAJA NOUSEE SUOMESTA ENNAKOIMAAN ELIASTA

Tässä jakeessa puhutaan toisesta säkkipukuisesta todistajasta, jolle annoin työnimenkin, "Pohjolan Valo" ja joku toinen profetia tunsi sen nimeksi "Solna Polaris" ja varmaan löytyy muitakin. En ole ainoa Jumalan... siis jotain.. en yhtään mitään, vaan Jeesus Kristus on ja voi antaa ja ottaa kerskailijalta myös pois.
Tämä Pohjolan Valon profeetta, äärimmäisen alas nuotionpohjalle tuhkaan sonnustautunut Jumalan ja ihmisten edessä nöyrtynyt mies nousee Inarin järven rannalta, suuren veden ääreltä, paljojen vetten ja kalansaaliitten rannalta. Melkein kuin Genesaretin järeven rannoilta, Kapernaumista, mutta eteläpäästä. Hänen veneessään ei ollut pelastusrengasta ja sellaisen hän tulee saamaan. Hänen veneensä ja pelastusrenkaansa on Jumalan pelastussanoma, jolla hän kalastaa vielä paljon kaloja Taivastenvaltakuntaa varten.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 21 Syys 2016, 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuudennen luvun tekstissä kuvataan kirjakäärö, jossa on seitsemän sinettiä, jotka ylösnoussut Jeesus avaa yksi kerrallaan. Kirjakäärön sinettien avaaminen kuvastaa Raamatun ennustusten toteutumista. Sen merkitys on vastaava kuin Sakarjan kirjan viidennessä luvussa kuvatun lentävän kirjakäärön, joka sisältää koko maailmaa koskevan kirouksen.
Sinettisormus

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sinulle tuomastasi näystä, HerranNimessä. Ole siunattu Jeesuksessa Kristuksessa!
Pigeon
Viestit: 895
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kerron, vaikka ei välttämättä liity tähän, mutta tästä tuli mieleeni.. Näin reilu viikko sitten erikoisen "kuvanäyn", jota ihmettelin pitkään, mitä se mahtoi tarkoittaa. Kuva oli bussipysäkiltä, jossa oli kolme maahanmuuttajaa(siksi ne koin) ja he vaikeroivat ja vääntelehtivät tuskissaan kivusta. Heillä oli pieniä, mustia kuoppia ihossa. Kuvassa oli ambulanssi ja yksi ensihoitaja, joka kuvassa hoiti yhden tällaista pientä mustaa "palovammaa", mutta merkillistä oli, että ensihoitaja oli pukeutunut kuin astronautti. :?:
Sinettisormus

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. itseasiassa, voisin hyvinkin liittää tämän aloituksen näkyyn sopivaksi. Tuo bussipysäkki voisi kuvastaa juuri tuota, että kyse on maahan muuttajista ja maailman koettelemukset tulee kovenemaan, tuoden mukanaan myös tuota tuskaa ja kipua. Molempien näyssä oli tuota "mustaa palanutta". Kiitos Pigeon myös tuodusta näystäsi. Ole siunattu Herramme nimeen!
Sinettisormus

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sitten näytettiin kiinnirullattua kirjakääröä, jonka toisessa päässä näkyi kuin kynttilän liekki. Itse käärö ei siis ollut tulessa, vaan se tuli toisesta pidikkeestä. Tähän liittyivät sanat "Herralle lauletaan ylistystä".
...tuosta nousi ajatus, että Herra haluaa ja todella kehoittaa meitä paneutumaan Hänen Sanomaansa Raamatussa. Muistui mieleeni, aivaan kun joskus olisin jossain nähnyt tuollaisen kirja/kirjekäärön, jonka päässä oli pidike johon oli aikanaan voinut laittaa pienen tulen, kuin lukuvaloksi.

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näen tässä aloituksen näyssä yhteyden tuohon Jarmon näkyyn, josta toin osan tuonne ylle. En tiedä miten Jarmo itse tästä tuumaa?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ah, ihana aihe... ja miksi juuri tänään minua puhuteltiin ja sain sanoman tästä aiheesta näin:
"Sinettien avaaja aukaisee sinetit, eikä sulje niitä enää mutta pasuuna kun kuuluu, se soi ja vaimenee sitten".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4903
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Eero »

Juuri tuota Ilmestyskirjan kohtaa mietin, mutta kerroit Sinettisormus paljon symboliikkaa, jota en osannut aavistaakaan. Myöskään tuo Sakarjan kirjakäärö ei oe tuttu, täytyy tutkia enemmän.

Mitään paikkaa tuolle näylle ei annettu, mutta olen lukenut kyllä Jarmon kirjoituksia ja uskon, että profeetta nousee Pohjolasta. Saa nähdä tapahtuuko mitään, ajankohta tuntui olevan "nyt" tai "heti" ja tuntui myös että näky olisi jatkunut, jos en olisi havahtunut. Toivottavasti jatkoa tulisi. Herra tule pian!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Näen tässä aloituksen näyssä yhteyden tuohon Jarmon näkyyn, josta toin osan tuonne ylle. En tiedä miten Jarmo itse tästä tuumaa?
Kiitos Sinetti sisar!

Minun täytyy vaan sanoa se minkä olen saanut ymmärtää omassa hengessäni, kun Pyhä Henki sitä on puhutellut. Jokaisen pääteltäväksi jää, oliko se Pyhä Henki vai sellainen joka sitä matkii. Tämä siis on jokaisen oikeus totta kai...

Mutta minä olen saanut ymmärtää että kun Jeesus nousi kuolleista, se hetki ei enää kestänyt syyttäjää Taivaassa, vaan siellä syntyi valtaisia ristiriita. Kun luette vanhaa testamenttia, niin siellähän saatana ja muut Jumalan pojat kävivät aina Jumalan edessä syyttämässä ihmisiä. Tämä aika oli päättynyt ja saatana ei enää omistanut maailmaa, joten syyttäjä vaihdettiin puolustajaan, joka JUURI OLI LUNASTANUT MEIDÄT KAIKKI.
Taivaassa syttyi sota, joka kesti 40 päivää, jonka ajan Jeesus joutui odottamaan maan päällä ja kun saatana heitettiin enekelineen maan päälle, Jeesus temmattiin pois, kuten Matteus 28. luvun lopusta voidaan lukea. JA SIINÄ HETKESSÄ AVAUTUI ENSIMMÄINEN SINETTI...

Sitten kun lukee näitä kaikkia sinettejä, niin niissä nähdään koko pelastuksen perusteet ja mitä kautta jne.

mm. toisesta sinetistä Jeesus itse sanoi ettei hän ole tullut tuomaan maahan rauhaa, van miekan. Se on tulipunainen hevonen miekka kädessä ja siihen liittyvät kaikki kauhut. Näissä kauhuissa kuitenkin on aina pelastus, valkoinen hevonen mukana.

Sen sijaan mitä tapahtuu mustan ja hallavan hevosen kautta, niin niissähän näkyy ennenkaikkea juutalaisuus ja tekojen uskonto. Sillä millä sinä mittaat, sillä mitalla sinua mitataan. Musta hevonen on ankara laki, jota seuraa aina vain tuonela ja kuolema. Eikä kukaan siitä selviä... kunnes TAAS JOS LÖYDÄT VALKOISEN HEVOSEN.

Hevonen viittaa ratsastajan näkökulmasta pitkiä aikoja. Hevonen jaksaa juosta kauas ja on suurten pitkien aikojen taittaja. Siksi nämä KAIKKI AVATTIIN MIELESTÄNI JUURI SILLOIN. Heti kun Jeesus oli nousuut Taivaaseen. Silloin avattiin neljä sinettiä.

Sen sijaan viiden on morsiamen sinetti ja kuudes ja ennen kaikkea seitsemäs on säkkipukuisten sinetti. Niissä täyttyy koko Kristusruumis hamaan Jeesuksen paluuseen saakka. Sillä jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa, siihen ei toisella kuolemalla ole valtaa. Ensimmäinen ylösnousemus oli Hanokilla, Elialla, Jeesuksen ajan ylösnoussilla, jotka lukevat Matteus 27. luvussa "haudat avautuivat ja monien ruumiit nousivat". He olivat ennen uutta liittoa kuolleet Pyhät. Heitä on valtavan suuri lauma, mm. ne ensimmäiset 12 vanhinta. Syy siihen on se että uskon että toiset 12 vanhinta on vielä alttarin alla "Paavali ja 11 opetuslasta". Perusteena siitä on myös ilmestyskirjan näky siitä koska Johannes oli yksi vanhimmista itse siellä. Se oli näky, jossa Johannes oli ajsata jo poissa, kuten huomaatte jos luette. Siellä kaikki puhutaan menneessä ajassa.

Toivottavasti sain sanottua riittävästi ja ymmärrettävästi. Pelkään aina olevani hieman liian nopea sanomaan ja jää perustelut tekemättä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

HerranNimessä kirjoitti:...olen lukenut kyllä Jarmon kirjoituksia ja uskon, että profeetta nousee Pohjolasta...
Amen! On ihana kuulla kun joku uskoo tähän, koska en voi edes kuvailla teille, kuinka vaikea minun oli uskoa se tarina kun se annettiin minulle Rauno Helpin kokouksessa Tuusulassa heinäkuussa 2006. Aloin nimittäin uskoa siihen vasta myöhään syksylllä 2006 ja silloinkin hiukan arkaillen.

Kyllä mä nyt ymmärrän miksi se piti antaa ja miksi julistaa. Ei sillä profeetalla olisi aikaa sanoa kuka hän on ja kun katsomme Raamattua sillä silmällä, niin sielläkin oli joku joka ensin kertoi profetoimalla kun joku isompi profeetta tulee. Tässä kohtaa minä olen se pikkuprofeetta joka julisti isomman tulemisesta. Se on mielestäni loogistakin, koska se estää minua korottamasta itseäni mitenkään.

Tulee silti aina vähän kiusaantunut olo, koska haluasin vain Jeesuksen luo, enkä mitään muuta. TULE HERRA JEESUS JO!! Väsyttää ja voimat on lopussa.
Sinettisormus

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja mitä tuo kaikki yhteenvetona tarkoittaakaan? Sitä, että Jeesus Kristus tulee PIAN!!!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jos vielä haluan tiivistää saamaani ymmärrystä sineteissä, niin kun viides sinetti on armon luvun kautta morsiamen sinetti. Kuuden on ihmisen luku ja on siis selkästi häävieraiden, tännejäävien Laodiekan surakunnan sinetti. Ja lopuksi seitsemässä sinetissä täyttyy Jumalan lupaus, kuten sekin siinä ilmenee kun luet sen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ja ai niin... kun tänään juuri puhutti se sanoma sydäntäni että "sinetit vataan muttei niitä avaaja sulje, mutta kun pasuuna soi, niin sen soiminen loppuu aikanaan". Tällä sanomalla on iso merkitys, koska käsitän sen niin että vuonna noin 33 jKr. avattiin sinetit 1-4 ja kun yläsotto tapahtuu, niin yhtä nopeassa tahdissa avataan sinetit 5-7

Punnitkaa tämä sydämissänne!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Rakkaat uskonystävät. Vaikka mulla on vahvat mielipiteet, niin se johtuu uskostani niinhin mielipiteisiin. Varmaan sillä merkityksensä on. Jumlaa on niin valtavan kaikkitietävä. Mutta älkää luulko että olen vahva ihminen. Olen varmaan lihassani paljon heikompi kuin teistä monikaan. Vain henkeni on vahva ja uskoni on vahva hengessä. Anteeksiantamus on myös muodostunut vuosien saatossa hengen vahvuudeksi koska olen saanut kokea niin järkyttäviä asioita läpi koko elämäni, aina lapsuusvuosista alkaen. En halua kerjätä keneltäkään myötätuntoa, koska jokaisella meillä on omat kiirastulemme ja jokainen täällä voi varmaan sanoa että "tietäsitpä vaan". Joten ollaan itsellemme myös armollisia ja antakaa vain kaikki Jeesuksen Kristguksen ristin juurelle. Siihen meidän on hyvä luottaa, kuten tuossa yllä Sinettisormus teki lyhyen johtopäätöksen. TULE HERRA JEESUS!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4903
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Jarmo kirjoituksestasi sineteistä, uskon myös että ensimmäiset neljä sinettiä on jo aukaistu ja niiden vaikutus tapahtumassa maailmassa koko ajan. Mietin, että mun näkemässäni oli ristiriita, koska käärö oli kiinni, mutta en tiedä voiko siitä vetää mitään johtupäätöksiä. Joka tapauksessa tunsin, että siinä tilassa oli enkeleitä ympärillä.

Uskon myös että näkyjä tulee ihmisille lisää ja ne voimistuvat. Ja vaikka jotkut niistä olisivatkin eksyttäjästä, niin luulen että Jeesukseen uskova ja Hänen kauttaan koetteleva ihminen ei voi saada pelkästään vääriä viestejä.

Olen "ymmärtänyt" odottaa Herraa vasta muutaman vuoden, joten aika on varmasti pitkä niille jotka ovat odottaneet jo kymmeniä vuosia. Toisaalta olen huomannut, että usko jotenkin uudistuu tai voimistuu joka päivä, varsinkin kun ymmärtää, että valmiina tulee olla koko ajan. Siitä huolimatta tässä ajassa on mielestäni jotain mitä ei voi pistää sanoiksi, niin kuin kaikki kieppuisi kohti yhtä pistettä, jossa sinetit avataan ja niin kuin Jarmo sanoit, nopeassa tahdissa. Tulisipa se hetki jo ja toisaalta ehtisipä mahdollisimman moni vielä vastaanottaa Pelastuksen. Maailman on niin unessa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4903
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja Eero »

Herran siunausta sinulle Jarmo ja kiitos tästä palstasta!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky: kirjakäärö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

HerranNimessä kirjoitti:Mietin, että mun näkemässäni oli ristiriita, koska käärö oli kiinni, mutta en tiedä voiko siitä vetää mitään johtupäätöksiä.
Tähän ISO AMEN, siksi koska kun ajattelet kirjakääröä ja miten se kuvattiin:
Ilm. 5:1-14 Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen. Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen. Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset, ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat, ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.
Se oli sisältä ja päältä täyteen kirjoitettu! Sen sisällä oli sinettejä, jotka siis avasivat kirjaa lisää.

No mitä sinetin avaaja tekee, kun se on saanut neljä ekaa avattua ja luettua, hevoset 4kpl lähti. Hän sulkee käärön mutteiu sinettejä koskaan voi sulkea. Ne jäävät voimaan ja niissä luettu sana lähtee liikkelle. Kirjakäärö siis unessais saattoi olla neljää sinettiä verran avattu ja se aukeaa vetämällä kääröä sen verran että se viides sinetti pitää murtaa.
Vastaa Viestiin