Näky; Susi ja Vuohi

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun heräsin Herran läsnäoloon, minulle kohta näytettiin kuvaa, jossa susi raateli jotakin ruskeavalkoista eläintä. Ajattelin ensin olisiko se lehmä, mutta en saanut siitä selvää ja kyselin sitä Herralta ja juuri kun aloin nousta ylös siitä vuoteeltani, minulle vielä näytettiin jollain mäellä seisovaa vuohta. Ehkä Herra näytti tuon eläimen jota susi raateli; eli vuohi.
Tänään voimme miettiä, mitä nämä kaksi eläintä tuo mieleen?
Siunausta kaikkien päivään!

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.” Matt. 10:16
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus sanoo:
”Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta. Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, koska palkkapaimen ei välitä lampaista. 
Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.” Joh. 10: 11-16

Jeesus ei siis paimenna susia eikä vuohia, vaan lampaitaan, eli meitä, jotka tunnemme hänen äänensä. Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

JESAJA 65
1. Minä olen suostunut niiden etsittäväksi, jotka eivät minua kysyneet,
niiden löydettäväksi, jotka eivät minua etsineet; minä olen sanonut kansalle, joka ei ole otettu minun nimiini: Tässä minä olen, tässä minä olen!
2. Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni uppiniskaista kansaa kohden, joka vaeltaa tietä, mikä ei ole hyvä, omain ajatustensa mukaan;
3. kansaa kohden, joka vihoittaa minua alinomaa, vasten kasvojani, uhraa puutarhoissa ja suitsuttaa tiilikivialttareilla.
4. He asustavat haudoissa ja yöpyvät salaisiin paikkoihin; he syövät sianlihaa, ja saastaiset liemet on heillä astioissansa.
5. He sanovat: "Pysy erilläsi, älä tule minua lähelle, sillä minä olen sinulle pyhä". Nämä ovat savu minun sieramissani, tuli, joka palaa kaiken päivää.
6. Katso, se on kirjoitettuna minun edessäni. En ole minä vaiti, vaan minä maksan, maksan heille helmaan
7. heidän pahat tekonsa ynnä teidän isienne pahat teot, sanoo Herra, niiden, jotka ovat vuorilla suitsuttaneet ja kukkuloilla minua häväisseet; ja ensiksi minä mittaan heille palkan heidän helmaansa.
8. Näin sanoo Herra: Niinkuin sanotaan rypäleestä, jos siinä on mehua: "Älä hävitä sitä, sillä siinä on siunaus", niin teen minä palvelijaini tähden, etten kaikkea hävittäisi.
9. Minä tuotan Jaakobista siemenen ja Juudasta vuorteni perillisen; ja minun valittuni saavat periä maan, ja minun palvelijani saavat siinä asua.
10. Ja Saaron on oleva lammasten laitumena ja Aakorin laakso karjan lepopaikkana minun kansallani, joka minua etsii.
11. Mutta te, jotka hylkäätte Herran ja unhotatte minun pyhän vuoreni, jotka valmistatte Gadille pöydän ja vuodatatte uhrijuomaa Menille -
12. teidät minä määrään miekan omiksi, ja kaikki te kumarrutte teurastettaviksi, sentähden ettette vastanneet, kun minä kutsuin, ettekä kuulleet, kun minä puhuin, vaan teitte sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsitte sen, mikä ei ole minulle otollista.
13. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minun palvelijani syövät, mutta te näette nälkää; katso, minun palvelijani juovat, mutta te kärsitte janoa; katso, minun palvelijani iloitsevat, mutta te joudutte häpeään.
14. Katso, minun palvelijani riemuitsevat sydämen onnesta, mutta te huudatte sydämen tuskasta ja voivotatte mielimurteissanne.
15. Ja te jätätte nimenne kirouslauseeksi minun valituilleni: "Niin sinut surmatkoon Herra, Herra!" Mutta palvelijoilleen hän on antava toisen nimen.
16. Joka maassa itsensä siunaa, siunaa itsensä totisen Jumalan nimeen, ja joka maassa vannoo, vannoo totisen Jumalan nimeen; sillä entiset ahdistukset ovat unhotetut ja peitossa minun silmiltäni.
17. Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
18. vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
19. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
20. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
21. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
22. he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
23. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
24. Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
25. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

huomenta Sinetti ja muut... Tuo vuohi on se sama tuttu erottelu, vuohet ja lampaat. Sana "harvest" käytetään tunnetusti englanninkielessä viimeisten aikojen yhtenä terminä, joka tietenkin tarkoittaa juuri erottelua ja 7-vuotista sadonkorjuuaikaa.
Minulla tulee suuri sääli ja itku kun olen julistanut pelastussanomaa tännejääville lohdutukseksi, eikä nuo kaikki suinkaan selviä. Tämä johtuu siitä ettei nuo kaikki ensi alkuun välttämättä usko morsiamen kadonneen Jeesuksen toimesta, vaan alkavat uskoa salaliittoteorioihin ym. propagandaan, jota jumalattomat julistavat morsiamen todellakin lähdettyä. Se asettaa osan penseistä tännejääneistä (kuten Paavali kirjoittaa, "sitten me, jotka olemme jääneet" temmataan myöhemmin) uskovista vaaran joutua suden suuhun.
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totta puhut Jarmo, olen ollut nämä muutamat päivät lomani jälkeen, huolissani ihmisistä ja heidän käyttätymisistään. Jo tutuksi tulleet ihmiset ovat paljastaneet itsestään saloja, joita heissä ei uskonut oleva, esim. tämä universalismi (jos tuon nyt oikein kirjoitin ;) ). Meillä on liian paljon kaikkia "nismejä" ja itse keksittyjä oppeja, joista Jumala ei puhu Sanassaan mitään.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olemme todistaneet kyllä Raamatun raamatullista profetiaa, joka on koko ajan ympärillämme käynnissä. Rikkavilja kootaan kimppuihin ja nisu viedään aittaan. On ikäväkseni joutunut toteamaan mm. laulujen laulussaa 2:2 "Niinkuin lilja orjantappurain keskellä, niin on minun armaani neitosten keskellä" joka viittaa Matteus 25. luvun neitosiin, joista heistäkin viisi on ymmärtäväsitä ja viisi tyhmää, jotka jäävät vielä vihan ajan loppuun saakka. He ovat se joukko joka näkee kun Jeesus palaa kaikkine puhinensä, morsiamen ja häävieraiden kanssa häistään. Luukas 12:35-36
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tämä kertoo kyllä kaiken.

Ensin morsian:
Joh.ilm. 3:7-13 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa: Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt. Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi. Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Ja sitten tänne jäävät, (5+5) niin tyhmät kuin viisaatkin neitoset:
Joh.ilm. 3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Mutta yhtä kaikki, tämä 5+5 joukko ei ole kadotukseen menvä, eikä ole se tyhimenkään neitsyiden porukka kadotustuomion alla. Se on aika lohdullinen ymmärtää. Eivät he olisi neitosia, jos he olisivat kadotukseen menossa, vaan se susi josta Sinetti alussa puhuu, se menee kadotukseen.
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pyysin Herralta vahvistusta tavalla tai toisella noihin näky kuviin ja äsken kun kävin vilasemassa tuolla 24:llä, huomasin, että siellä oli tehty aloitus paripäivää sitten samasta aiheesta: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14451281 ... enen-aanta!!! Eli ajankohtaista asiaa ja tällä Herra halusi sen vahvistaa minulle.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen, lukasin sen tossa heti nopeesti ja huomasin että ihan samaa kaavaa noudattaa loppupeleissä. Elikkä termit, vuohet, eksyksissä olevat ja tuhlaajapojat ovat kaikki niitä, jotka Jeesus aikoo hakea.
Tässä suurin ero ajattelutavassa kompastutaan ihmisen normaalielämän ja 7-vuotisen erotteluajan ns. "viimeiset päivät" aikojen suhteen. Näiden kahden asian välillä on suhteellisen totaalinen eroavaisuus. Kun ihminen saa elää sen täyden ajan, jonka Jumala kullekin on suonut, niin siinä ajassa ihminen valitsee puolensa. Mutta kun menemme tähän aikaan jossa elämme, se onkin vaihtumassa lopunaikohin, niin tilanne on AIVAN ERI. Ei olekaan enää aikaa, vaan Jeesuksella on erilainen työ, joka tekee tämän mitä ympärillä näemme. Näin on tapahduttava, jotta mahdollisimman moni pelastuisi. Näitä universalismiin ja muihin eksytyksiin on langettava, jotta se pysäytys olisi riittävän suuri, jossa ihminen tajuaa menneensä eksyksiin. Tämä puolestaan on se pelastava alkutekijä, jonka avulla Jeesus kykenee nöyrtyneeseen ihmiseen saamaan oikean suunnan pelastukseen.
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Huomasin kanssa noita eroavaisuuksia tuossa tekstissä, mutta koin sen vain vahvistuksena Herralta, että juuri tästä on kyse, susineen ja vuohineen. :P
En siis niin, että minun ja meidän täytyisi se kaikkinensa allekirjoittaa, vain tuo oleellisin joka vahvistaa, omani näyksi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tämä on se yö joka alkaa: Matteu 26:31 Silloin Jeesus sanoi heille: "Tänä yönä te kaikki loukkaannutte minuun; sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lauman lampaat hajotetaan'.
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"'Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo. Se, joka menee portista, on lampaiden paimen

Hänelle vartija avaa portin, ja lampaat kuuntelevat hänen ääntään. Hän kutsuu lampaitaan nimeltä ja vie ne laitumelle. Laskettuaan ulos kaikki lampaansa hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, koska ne tuntevat hänen äänensä. Vierasta ne eivät lähde seuraamaan vaan karkaavat hänen luotaan, sillä ne eivät tunne vieraan ääntä.'
. . .
'Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta. Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

'Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta.

Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen."
Joh. 10:1-5, 11-16 [kr92] [kr38]
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...juuri tästä on kyse, susineen ja vuohineen...
Kysehän on prosessista, jossa tilanne muuttuu askel askeleelta ja pelastaja korjaa satoaan. Kyllä kyse on prosessista ja siksi näitä erilaisia ja eri tavoin kuvaavia vertauskuvia on niin paljon.
Ajatteles esimerkiksi jos kaikki olisi niin yksinkertaista kuin esim. minun omieni minulle kasvattamani eskatologia menee. Jeesus tulee kerran kuin yllätys ja sitten kaikki ihmiset jaetaan kahtia. EI KERTAKAIKKIAAN OLE REILUA!!! Eikä vertauskuvia tarvittaisi, jos kaikki olisi niin yksinkertaista.
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuomiolle tulee niin vuohet kuin lampaat. Mutta miten vuohi voisi muuttua lampaaksi? Itsessään se ei voi sitä tehdä, sillä lampaaksi synnytään. Vuohet tuomitaan pahojen tekojen mukaan ja lampaat niiden hyvien tekojen mukaan. Miten siis syntyä lampaaksi? Ainoastaan pelastumalla ja uudesti syntymällä Jeesuksessa Kristuksessa ja tunnustamalla Hänet Herrakseen!

Kuva
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 01 Syys 2016, 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Sinettisormus. Nyt osuit naulan kantaan!!! Halleluja Jeesus Kristus. Siksipä Jeesus sanoi ovelle kolkuttaville, menkää pois, sillä minä en tunne teitä... ja jatkoi, menkää ostamaan öljy lamppuihinne ja ostakaa minulta kultaa, tulessa puhdistettua.

Sadonkorjuu Jumalan Moosekselle antaman ohjeen mukaan:
3. Mooses 23:20-22 Ja pappi toimittakoon niiden ja uutisleivän ynnä kahden karitsan heilutuksen Herran edessä. Ne olkoot Herralle pyhät ja papin omat. Ja kuuluttakaa pyhä kokous juuri siksi päiväksi; silloin älkää yhtäkään arkiaskaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin. Kun te korjaatte eloa maastanne, niin älä leikkaa viljaa pelloltasi reunoja myöten äläkä poimi tähkäpäitä leikkuun jälkeen, vaan jätä ne köyhälle ja muukalaiselle. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
Tuossa yllä näkyy, ensin morsian uutisleipänä, sitten pääsato sivuuttaen sen aika juohevasti suoraan sanoihin, ...mutta älkää korjatko koko peltoa, vaan jättäkää köyhälle kulkumiehelle, joka on Jeesus. Se on ironiaa, koska Jeesushan on kaikkea muuta kuin köyhä. Kulkumies kuitenkin, palaamassa kaikkine pyhinensä ja hänelle pitää jättää vielä korjattavaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuosta nousi mieleeni uneni jonka sitten tulkitsit Jarmo, Raamatun mukaan:

15.2.2015

Yritin etsiä muistiinpanoistani tuota unta, jotta saisin sen tarkemmin ja löytyisi sen tarkempi ajankohtakin, mutten sitä löytänyt, en ehkä kirjoittanut sitä koskaan ylös näiden lentävien jäniksien ja oravien takia ... mutta viritän taas muistiani ja koen että tämän näin noin parisen vuotta sitten unessa:
" Olimme korjaamassa satoa kotimme vierellä olevilla pelloilla, katsahdin metsänreunassa oleviin sähkölankoihin ja hämmästyin ja huudahdin: - "Ei voi olla totta....!"
Näin lankojen yllä lentävän jäniksiä ja oravia. Saimme sadon korjattua ja siemeniäkin jäi yli mutta hämmästyksekseni ne piti laittaa pellonreunaan olevaan laihoon, vaikka talvi oli tulossa. Olimme traktorin luona kun näin Jeesuksen tulevan väsyneenä ja ehdotin että hän jäisi meille yöksi, mutta hän kieltäytyi ja halusi vain levätä traktorin lavalla hetkisen. Sitten luokseni tuli mies jolla oli silmät melkein umpeutuneet kiinni, ja olivat kovin rähmäiset. Hän halusi että Jeesus hänet parantaisi mutta sanoin että anna minun ensin koettaa tehdä niin kuin Jeesus teki sokeaa parantaessaan ja jos ei parannusta tule, odotetaan sitten Jeesuksen heräämistä ja niin teimme... ja uni loppui".

Jarmo jatkaa:
3. Mooses 23:9-10 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: "Puhu israelilaisille ja sano heille: Kun te tulette siihen maahan, jonka minä teille annan, ja leikkaatte sen viljaa, niin viekää papille viljastanne uutislyhde.
Uutislyhde on siis morsian vanhassa liitossa, samana päivänä uhrattiin "virheetön vuoden vanha karitsa", joka on Jeesus itse.
Matteus 27:50-52 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
Ylösotto tapahtui samana päivänä, heilutuslyhde pääsiäisenä. Siinä nousi kaikki vanhassa liitossa kuolleet Pyhät.
Sitten 3. Mooses 23 jatkuu jakeilla 15-17 Sitten laskekaa sapatin jälkeisestä päivästä, siitä päivästä, jona toitte heilutuslyhteen, seitsemän täyttä viikkoa, laskekaa viisikymmentä päivää seitsemännen sapatin jälkeiseen päivään asti; sitten tuokaa Herralle uusi ruokauhri. Sieltä, missä asutte, tuokaa heilutusleiväksi kaksi kakkua, jotka on leivottava happamena kahdesta kymmenenneksestä lestyjä jauhoja, Herralle uutislahjaksi.
Näissä jakeissa 15-17 puhutaan morsiamesta tässä kuluvassa ajassamme, joka päättyy UUTEEN RUOKAUHRIIN, kaksi kakkua happamena/synnissä leivottu 1:20 osaa parasta jauhoa ja jälleen uutislahjaksi. Lisäksi 7 vuoden vanhaa virheetöntä karitsaa, ovat ne seitsemän seurakuntaa, joilla on Kristuksen teot ja armo. Siksi ovat virheettömiä.. ja papin omat jakeissa 18-20 Tämä on siis toinen ylösotto Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Sitten tulee tämä lause jakeessa 22 Kun te korjaatte eloa maastanne, niin älä leikkaa viljaa pelloltasi reunoja myöten äläkä poimi tähkäpäitä leikkuun jälkeen, vaan jätä ne köyhälle ja muukalaiselle. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
Juuri tämän vuoksi tämä uni on merkittävä, koska unessa satoa ei saanut korjata pellon reunoja myöden (3. Mooses 23:22) vaan ne oli jätettävä köyhälle kulkumiehelle, joka on Jeesus kun hän palaa häistään ja toivoo löytävänsä vielä uskoa maan päältä.
Sinettisormuksen unessa on monta merkittävää seikkaa, koska esimerkiksi juuri Jeesuksen rooli unessa. Hän nukkui kun vilja oli korjattu ja kielsi korjaamasta pellon reunoilta ja jopa kehotti kylvämään sinne vasten talvea. Sitten hän nukahti leikatun viljan keskelle traktorin lavalle.
Matteus 25:11-12 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
Luukas 12:35-36 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
Jeesus oli unessa Sinettisormuksen näyssä, eikä siis parantanut ennen kuin herää, eli palaa häistään, aivan kuten kahden edelliset Raamatun jakeet asiaa valottavat. Viljalaiho peltojen reunalla on kasvettava ja tultava kullan keltaisiksi, jotta Kuningas voisi saapua, ironisesti "köyhä kulkumies" korjaa syötävänsä pois.
Sinettisormus

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuolla surffaillessani aloituksen mukaan tuli tällainen hyvä foorumi vastaan, jossa puhuttiin asiasta myös hyvin. En tiedä tunnetko hänet Jarmo, mutta uskon että tunnet, sillä teitä yhdistää nuo samat sanat: Site Admin, mitä lie tarkoittavat? Eli kysessä on TurunWeijo: http://ristinvalossa.munfoorumi.com/vie ... f=1&t=3325
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Susi ja Vuohi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olen tossa poissa hetken... palaan kohta.
Vastaa Viestiin