Näky; Oksastettu

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Oksastettu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, rakkaat siskot ja veljet ja siunausta teille tähän päivään!
Tänä aamuna Herran läsnäoloon heränneenä sain selkeän kuvan koivun rungosta, jossa oli yksi oksan tynkä ja ymmärsin sen tarkoittavan oksastettua. Tämä on siis sanoma tänään, jota meidän sopii täällä miettiä.

"Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri. Hän leikkaa minusta pois jokaisen oksan, joka ei tuota hedelmää, mutta jokaisen hedelmää tuottavan oksan hän puhdistaa liioista versoista, jotta se tuottaisi hedelmää entistä enemmän. Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät.

Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen.

Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani."
Joh. 15:1-8 [kr92] [kr38]

Kuva
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 31 Elo 2016, 17:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Oksastettu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje roomalaisille 11
1. Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
2. Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
3. "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
4. Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
5. Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
6. Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
7. Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
8. niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
9. Ja Daavid sanoo: "Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,
10. soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan".
11. Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
12. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
13. Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
14. sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
15. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
16. Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
17. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18. niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
19. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20. Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
23. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
25. Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
28. Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
29. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
30. Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
31. samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
Samuli

Re: Näky; Oksastettu

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Aamen Sinettisormus, erittäin ajankohtainen näky. Laitoin eilen linkin tuosta 3 temppelin valmiudesta. Joka kertoo juurikin kuinka valitulla kansalla ei korvat eikä silmät toimi.
7. Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
8. niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".


Meidät on oksastettu jaloon puuhun, vaikka olemmekin pakanoita. No nyt on aika leikata kuivat oksat pois ja vaalia hyviä oksia jotka tuottaa hedelmää. Minkälaisia hedelmiä löydät elämästäsi juuri nyt?
Gal. 5 19-22
Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Kolmannen temppelin käyttöönotto Jerusalemissa mahdollista alle viikossa, jos poliittinen tilanne sitä vaatii sanoo ylipappi Rabbi Baruch Kahane haastattelussa!
http://www.breakingisraelnews.com/74772 ... FrQhrqF.97
Sinettisormus

Re: Näky; Oksastettu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Tuo vahvistaa, Samuli toista kuvaa jonka sain, mutta ajattelin ensin jättää sen pois, mutta kerron kuitenkin. Näin norsun takaa päin ja se ei tahtonut liikkua mihinkään. Niin myös meillä ihmisillä, kun olisi kyse elämässämme olevien asioiden parantamisesta. Olemme kovin haluttomia tekemään noista maallisista asioista parannusta, poistaa/oksastaa niitä pois elämästämme. Olemme jästipäitä kuin tuo norsu, joka ei tahtonut liikkeelle.... senkään korvat ja silmät ei tahtoneet toimia. On vaikeaa luopua asioista, jotka aiheuttavat kaikelaisia maallisia nautintoja.
VainYksinJeesus

Re: Näky; Oksastettu

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Tämä aihe on sama mitä oon juuri rukoillut.
Ja tiedän että en oo niin kuollut omalle itselle, että olisin esimerkiksi oikeasti epäitsekäs.
Tai no ehkä vähän edistynyt siinäkin :D
Oon aijemmin halunnut jättää tuon pienimmän kotiin kun oon käynyt kokouksissa.
No onhan siihen syynsä, kun paljon mukavampi keskittyä kuuntelemaan saarnaa, kuin samaan aikaan lapsen kitinää.
Mutta tuon yön jälkeen kun olin rukoillut tytön puolesta niin sunnuntai kun tuli, niin sain ajatuksen että miks jättäisin lapsen kotiin kun Jeesus vqrmasti haluaisi hänetkin sinne.
Ja mies saisi levätä sen aikaa.
On asioita joissa on parantamisen varaa, ja kun olin tuossa tosiaan kipeenä, 39 asteen kuumeessa ja illalla mies oli ulkona räpläämässä autoaan, siis korjaamassa ja ite halusin vaan päästä nukkumaan. Niin hoidin kyllä tytön iltapalat ym, mutta sitten ajattelin että onhan mulla oikeus päästä kipeenä nukkumaan.

Niinpä mies sitten tuli kyllä sisälle mutta ite sängyssä sitten vielä rukoilin ja mietin sitä,,että onko uskovalla oikeuksia :D oliko mulla oikeasti oikeus tulla sänkyyn ja pakottaa mies sisälle omista jutuistaan :)
No en sen enempää tuntenu huonoa omaatuntoa vaan kiitin Herraa että sain olla hetken hiljaisuudessa vaan Hänen kanssaan.
Se mitä nykyään eniten tarvin on niitä hiljasia yksinäisiä hetkiä.
Yleensä niitäkin järjestyy ihmeesti kun todella niitä tarvin, Herra on hyvä :)
Siunausta teille.
VainYksinJeesus

Re: Näky; Oksastettu

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Mietin myös sitä, kun olen ruvennut "pelkäämään", että joudun ite eksyksiin, harhaan....kun tuntuu että tänä päivänä on vain eksyttäjiä liikkeellä.
Niin eihän eksyttäjä voi kantaa hyvää hedelmää?

Sitten eilen illalla tuli mieleen, kun koko ajan on esillä nämä "suuret" puhujat jotka tuntuu olevan kovin suosittuja, niin ite olen täällä omassa kaupungissa käynyt vain sellaisten evankelistojen kokouksissa, kenestä ei juurikaan puhuta missään.
Mutta useimpien puheet onkin olleet Raamatulliset ja jotenkin he poikkeavat näistä jotka taas vetävät suuria ihmismassoja.
Mutta en osaa sanoa mitä eroa näissä on..
Sinettisormus

Re: Näky; Oksastettu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo aihe on meille monelle niin vaikea. Mutta on ihana kun huomaa, että on voinut jättää jonkin synnin taakseen, eikä enää ensinkään halua sitä, vaan saa näin kirkastua Kristuksessa. Ihmisellä voi olla jokin voimakas himo, josta on voinut olla vaikea irti päästää.
Paholainen kiusaa tuolla himolla/halulla ihmistä, niin että se voi saada aikaan suuriakin vahinkoja, esim. avioliitot alkavat särkyä ja sitä kautta ongelmat lisääntyvät, sillä se haluaa ihmisen siihen viimeiseen turmioon, joka on KUOLEMA.
Itse koin vastaavaa, mutta kun kävin uskonkasteella, huomasin, etten enää halunnutkaan tuota asiaa, vaikka saatana sitä yritti minulle tyrkyttää. Se yritti käyttää miestäni, että tuloksena olisi ollut ero, mutta asiat kääntyivätkin saatanaa vastaan ja sain puhdistua tuosta asiasta, johon minulla ei enää ollut mitään haluja.
Ihmiset, joita saatana käytti, kuten mieheni, eivät enää voineet vaikuttaa tekemisiini ja annoin heidän kantaa omat syntinsä, sillä eliväthän he omassa tahdossaan. Minun ei enää tarvinnut kantaa noita murheita omassani kuin muidenkaan tekemisissä. Olin iloinen, sillä olin puhdistunut tuosta synnistä, joka oli seurannut minua koko elämäni.
Mutta nyt sain nauraa saatanalle, sillä sen aikeet kääntyivät siihen itseensä päin ja minä sain kirkastaa itseäni Kristuksessa. Tusta asiasta muodostui suuri VOITTO KRISTUKSELLE!
(en tiedä ymmärsittekö tästä mitään, kun en voi tätä liian yksityiskotaisesti selittää) ;)
Samuli

Re: Näky; Oksastettu

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tuosta eksytyksen tunnistamisesta sanoisin niin, että sen tunnistaa yleensä ensin hengen tasolla ja myöhemmin sitten järjen tasolla. Sitten eksytyksiä on monenlaisia, osa eksyttää tietoisesti jonkun pahan hengen ajamana. Osa on hyvin helppo tunnistaa, osa taas menee 99% Raamatun mukaan ja vetää sitten kuitenkin jossain ratkaisevassa jutussa kohti väärää suuntaa.
Osa eksytyksestä on inhimillistä eikä missään nimessä tahallista/tietoista. jne. Sanoisin vielä, että eksytystä voi olla se, että vaikka puhuu oikeita asioita ilman Pyhän Hengen johdatusta se kuulostaa siltä kuin luuranko puhuisi.

Sittenhän on vielä erikseen joillakin henkien erottamisen lahja.
Eksytyksen tunnistaa Raamattuun vertaamalla (eli täyytyy itse lukea) ja Pyhän Hengen avustamana sekä rukoilemalla ja pyytämällä apua Herralta. Ja tosiaan jos joku tuntuu sotivan sinussa olevaa Pyhän Hengen antamaa ymmärrystä vastaan, niin älä syö sitä lainkaan.
Vastaa Viestiin