Näky; Tuolit ja kenkä

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom te rakkaat ystäväni, siskot ja veljet!
Tänä aamuna näin kolme näkykuvaa, kaikki hieman eriaikaan.
1. Ensin näin n. 10:sen puutarhatuolia, jotka olivat sellaisia vanhanajan metallisia tuoleja.
2. Toisena näin kuvan sellaisesta mustasta kengästä, jossa on päällä sidontanarut, vähän samanlainen kuin armeija käyttää, olisiko maihinnousu kenkä.
3. Sitten kyselin Herralta juuri ennen ylösnousuani noista tuoleista, että hän vahvistaisi ne minulle ja samassa näin vanhan, mutta pehmeän nojatuolin, aivan kuin selittämään jotakin ja nyt niitä tässä olen pähkäillyt...

Katsotaan saammeko yhdessä avattua noita kuvia, nostaako jollekkin jotain mieleen?
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 22 Heinä 2016, 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nuo puutarhatuolit oli tyyliltään vähän tämmöisiä kuin tässä kuvassa, mutta ne olivat vanhoja ja se näkyi värissäkin, niissä oli sellaista vihertävää sävyä tullut ulkonaolosta ja ne näyttivät metallituoleilta. Ne oli asetettu näyssäni hieman kaarevasti riviin jonkun nurmialueen reunaan: http://www.vastavalo.fi/albums/userpics ... koossa.jpg

Nojatuoli taas oli lähelle tätä kuvassa olevaa tyyliä, mutta melko tumma ja ehkä nahkaa: https://asiakas.kotisivukone.com/files/ ... _large.jpg

ja Kenkä edusti tätä tuttua tyyliä, tosin pohja ei ollut noin paksu kuin näissä nyky kengissä: http://crop.kaleva.fi/9dKYnT0v_mEsV_AYK ... rmeija.jpg
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 22 Heinä 2016, 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

En tiedä onko tämä oikea tulkinta, mutta itselleni tuli mieleentuolien tarkoittavan ihmisiä

Samoin tuo pehmeä nojatuoli.

Ehkä Jumala haluaa meidän täällä palstalla(kin), olevan vähemmän kovia ja jäykkiä. Ehkätuo armeijamallinen kenkä voisi kuvata juuri sitä jäykkyyttä, armeijahenkisyyttä.

Tuo pehmeä nojatuoli olet ehdottomasti sinä, Sinetti. Sinä et ikinä sano kovasti etkä ilkeillen. Minä itse en ole kaikissä näissä mm. opillissa- tai lopunajallisissa asioissa kanssasi samaa mieltä, mutta luen aina mielelläni sinun Jumalalta saamiasi viestejä.

Tuo laittamsi kuva tuoleista oli hyvä. Ensimmäinen mieleeni tuleva ajatus oli rukoilevista ihmisistä, yhdessä. Nuo "tuolit" olivat minusta "nöyriä" kun olivat kumartuneet "päät" yhteen.

Kiitos Jumalalle, että Hän antaa meille näitä unia ja näkyjä, niitä on mukava pohtia.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos AO, jotain tuollaista minäkin ajattelin, nuo puutarhatuolit, kokoontumista yhteen, levosta käsin, Herran kauniissa puutarhassa ja lepoa osotti tuo noja tuolikin ja jaloissamme nuo alttiuden kengät evankeliumille, jota rauha sydämessämme julistamme.
Nuo kuvan tuolit ei näyssä olleet noin päällekkäin, "päät" yhdessä, vaan ne olivat rivissä ja rivi oli hieman kaareva.
Joo, muistan jo suomi24:ltä, ettemme ole aivan kaikesta olleet samaa mieltä, mutta se ei ole onneksi ystävyyttämme haitannut. Yritän tehdä julistuksestani riittävän yksinkertaista, en halua julistaa liian vaikeasti asioita, enkä taitaisi osatakkaan, kaikki mitä teen omassa julistus työssäni, pohjautuu rakkauteen, Jeesuksessa Kistuksessa, se on kutsumukseni.
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

15. Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,
16. ja puutarha on metsän veroinen. Ja erämaassa asuu oikeus, ja puutarhassa majailee vanhurskaus.
17. Silloin vanhurskauden hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti.
18. Ja minun kansani asuu rauhan majoissa, turvallisissa asunnoissa, huolettomissa lepopaikoissa.
Jesaja 32.
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt.” (Matt. 11: 28-30)
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rakkaudettomuus on lisääntynyt maailmassa, valitettavasti. Olen käynyt joskus kokouksissa ja kun olen tällainen avoin, saatan alkaa puhumaan kenelle tahansa ja tuossa tilanteessa uskon puhuvani uskovalle ihmiselle. Mutta niin monesti olen saanut pettyä, kun vastaukseksi saattaa tulla vihainen katse tai käännetään vain selkää. Siinä kohtaa hätäännyn ja mietin tuon ihmisen tilaa, josko hän oikeasti on uskova, koska rakkaus puuttuu sydämestä ja saan vain penseyttä vastaukseksi.
Ehkä Herra haluaa meitä varoittaa tällaisesta. Että jos todella uskomme häneen, on hänen rakkautensa myös sydämissämme jota saamme osoittaa, niin puheissamme, teoissamme kuin myös täällä kirjoituksissamme. Keskustellaan Kristuksen läsnäolosta käsin, levossa ja levollisin ja rakkaudellisin mielin.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Jotenkin jäin tuossa sinetin näyssä kiinni noihin sotilaskenkiin.... tuli mieleen, että nuo tuolilla istuvat tuovat sodan maailmaan. Rautatuolit voisivat viitata raudan lujuuteen, mistä mm. Daniel puhui:
Dan 2:40 Ja neljäs valtakunta on tuleva, luja kuin rauta; niinkuin rauta musertaa ja särkee kaiken, niinkuin rauta murskaa, niin se on musertava ja murskaava ne kaikki.
eikös niitä pahoja kuninkaita ollut myös kymmenen...
Dan 7:7 Sen jälkeen minä näin yöllisessä näyssäni, ja katso, oli neljäs peto, kauhea, hirmuinen ja ylen väkevä; sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin kaikki edelliset pedot, ja sillä oli kymmenen sarvea.
Nojatuolissa istuva voisi olla kaiken pää...peto?!
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... nousi mieleeni juuri, että nuo puutarhatuolit näyssä oli kuin olisi aseteltu paneelikeskusteluun, ja sitähän me täällä teemme...
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Markku nostatti kylmiä väreitä ajatuksillaan ;) , mutta näin kyllä niissä ajatusta myös tuohon suuntaan. Joskus saatamme ajatella lliaksi, ettei ole mitään hätää, rauha ... rauha.. ja olemme tuudittautuneet omaan turvapaikkaamme, emmekä näe pahan väijyvän aivan vierellämme. Tosin Herrassa saamme olla turvassa ja levossa ja maailman pahuuskin näkyy tänään liiankin hyvin, jopa täällä kotikonnuillamme.
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
Efes.6.
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kuten näemme, tuossa sanassa puhutaa Jumalan koko sota-asusta, olisiko nuo kengät tarkoittaneet vertauskuvallisesti sotilaan kenkiä, sotilaan, joka taistelee Jumalan armeijassa?
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totisesti, pitäkäämme kiinni tuosta Suuresta Rakkaudesta, ei siitä minkä maailma antaa, vaan siitä, minkä Kristukselta saamme.
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä väliin ilahduttavan kaunis kappale; Askeleet: https://www.youtube.com/watch?v=-J55e25tAHk
olli

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja olli »

Nyt itsekuria noihin lainauksiin; ja laittakaa yleiset kommentit oikeaan ketjuun, eli "Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms". Ne näkyvät siellä jokaiselle uusina viesteinä, eikä sitten joka ketjusta tule sillisalaattia jossa on milloin mistäkin aiheesta tekstiä.

Tavoite olisi että kussakin ketjussa keskustellaan ketjun aiheesta.
Samuli

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Minulle tuli näistä tuoleista mieleen, että joukko (pelastussanomissa, Sinetin raamattupiiri ja/tai jokin muu) on kuulemassa Herramme opetusta Hänen puutarhassaan, niin kuin sen pitäisi olla, eli suoraan Häneltä sanan ja Hengen kautta. Kyseessä olisi ilmeisesti nyky hetki tai sitten pian tuleva hetki. Joka tapauksessa jotenkin koen sen rohkaisevaksi.

Pehmestä tuolista ja" kovista" kengistä tuli mieleen, että ehkä osa on kaivautunut liian mukavaan olotilaan, eikä välttämättä ole itseään altistanut Herran tahdolle ja olisi aika pukea nuo kunnon kengät jalkaan ryhtyä tekemään sitä mitä Herra kultakin tahtoo.
olli

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja olli »

Mielenkiintoisen kuvan toitkin esiin, Samuli. Tämä on nykyaikana niin totta.
Vastaa Viestiin