Sanat: Aurinko, kuu ja 7 tähteä!

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Sanat: Aurinko, kuu ja 7 tähteä!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Tästä on jo yli puoli vuotta aikaa. Kun keskellä päivää nämä sanat vain iskeytyivät tajuntaani. Myöhemmin vasta tajusin että Joosef ei puhunut 7 tähdestä vaan 11 tähdestä ja minä kuulin vain sen 7 tähteä? En sitä ymmärtänyt enkä vieläkään ymmärrä? Onko jollain viisautta mitä tämä voisi pitää sisällään?
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sanat: Aurinko, kuu ja 7 tähteä!

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Itsellenie tuli ensin mieleen Otava, mutta sitten ajattelin Ilmestyskirjaa;

Ilm.1:16
Ja hänellä oli oikeassa kädessään SEITSEMÄN TÄHTEÄ, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin AURINKO, kun se täydeltä terältä paistaa.

1:20
Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa.

Samoin Ilmestykirja puhuu auringosta;

Ilm.6:12
Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja AURINKO meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,

10:11
Ja minä näin erään toisen, väkevän enkelin tulevan alas taivaasta; hänen verhonaan oli pilvi, ja taivaankaari oli hänen päänsä päällä, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin AURINKO ja hänen jalkansa niinkuin tulipatsaat

Kuusta pulestaan;

12:1
Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja KUU hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä

8:12
Ja neljäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kolmas osa auringosta ja kolmas osa KUUSTA ja kolmas osa tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmas osa niistä pimeni ja päivä kolmannelta osaltaan oli valoton, ja niin myös yö.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sanat: Aurinko, kuu ja 7 tähteä!

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

En tiedä miksi Jumala antoi sinulle nuo sanat, mutta kyllä vaikutta Herralta Jeesukselta saaduilta.

Aurinko = Kristus

kuu = aika

7 tähteä = 7 paimenta

Kuu jalkojen alla tarkoittaa tätä meidän kristillistä seurakuntaa ajassa, se on Iankaikkinen, mutta vielä olemme ajan ja lihamme "vankeja".

Ilmestyskirja puhuu rangaistuksista ja tuomioista, ja varoituksista. Ehkä Jumala haluaa kiinnittää huomiotamme sinne ??
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Sanat: Aurinko, kuu ja 7 tähteä!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Raamatulliset sanat TOTISESTI ovat.
olli

Re: Sanat: Aurinko, kuu ja 7 tähteä!

Viesti Kirjoittaja olli »

Minä ymmärtäisin tuon merkityksen lähinnä sellaiseksi että se voisi puhua ajan loppumisesta.

Aurinko ja kuu osoittavat aikoja.
1 Moos 1 kirjoitti:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
Seitsemän tähteä taas mielestäni viittaa seitsemään vuosituhanteen; saman kuvan saamme myös seitsemästä luomispäivästä joka kertoo meille kuuden vuosituhannen ajasta joka kuluu siihen että työ on tehty ja tullut valmiiksi, ja seitsemännestä vuosituhannesta joka on juuri alkamassa, jolloin me saamme levon, sen sapatinlevon, johon Israel ei koskaan päässyt.

Kun seitsemäs tähti alkaa kajastaa, on aika todella lähellä. Ja senhän me tiedämme muutenkin. Tule, Herra Jeesus.
Sinettisormus

Re: Sanat: Aurinko, kuu ja 7 tähteä!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totisesti! Amen Olli! Tuon tahdon allekirjoittaa!
Vastaa Viestiin