3 x 16 näky!

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Näin tässä jotain aikoja sitten näyn jossa oli kortteli ja paljon ihmisiä ympärillä. Tuli vaan tieto että he valmistautuivat maratoniin. Sitten tuli vain kuva 3 x 16. Tarkoittaako tämä joh3:16 . Jos näkee näyn eikä ite saa siihen selitystä niin onko se Jumalasta vai ei .en ymmärrä miten erotella ne näyt jotka tulevat Jumalalta ,paholaiselta vai omasta itsestä?
Viimeksi muokannut katso7, 27 Kesä 2016, 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Vieras" tuolla laittoi tällaisen näyn:

Olavi Syvännön puhe 30.8.2009

Kangasalan helluntaiseurakunnassa pakanain aikojen täyttymisestä v. 2017

Olavi Syväntö vieraili Kangasalan helluntaiseurakunnassa 30.8.2009 ja kertoi kolmelta taholta tulleestavahvistuksesta, että pakanain ajat täyttyvät 2017.

Olavi kehotti itse arvostelemaan asian, ei siis sanonut sitä ehdottomana Jumalan totuutena.

Olavi näytti Israelin karttaa, johon oli liitetty tietoja Lähi-idän maista ja Israeliin historiaan liittyviä vuosilukuja. Siellä oli viimeisenä 1967 eli Kuuden päivän sota.

Olavi kertoi, että eräs uskovainen pariskunta tutkiskeli karttaa illalla ennen nukkumaan menoa. Mies huomasi, että eihän Kuuden päivän sota ollutkaan viimeinen, vaan siellä oli: "2017 pakanain ajat täyttyvät." Mies näytti sitä vaimolleen, ja vaimokin näki tämän. Aamulla herättyään he katsoivat karttaa uudelleen, mutta nyt sitä 2017-kohtaa ei enää ollutkaan. He tulkitsivat asian näyksi ja ilmoittivat Syvännöille.

Kalervo Syväntö puhui tästä Lahden baptistiseurakunnassa, ja hän sai seuraavana päivänä yhteydenoton puhelimitse. Eräs nainen oli kuullut v. 2005 selvän äänen, että 12 vuoden kuluttua tämä nykyinen maailmanaika päättyy eli v. 2017. Nainen ei kuitenkaan paikan päällä halunnut kertoa asiasta julkisesti.

Olavi lisäsi, että aivan viime päivinä hän sai kolmannenkin todistuksen, kun joku mies oli päässyt vuosilukuun 2017 Raamatun tutkimuksella.

Tuija Suistomaan näkyjä keväällä 2010

Olen kipuillut viimeisten noin neljän kuukauden ajan, mitä tehdä uninäyille, jotka koen Herramme puheeksi. Olen pyytänyt, että minut töytäistäisiin liikkeelle, mikäli on tarkoitus, että näyt tuodaan julki.

Tänä aamuna Herra antoi minulle päivän sanaksi Matteus 10:27! Siksi rohkaistuin kertomaan näyt Teille.

Herra toisti tämän näyn kolme kertaa. Minulle näytettiin risti, josta puuttui keskipalkin oikeanpuoleinen poikkisakara. Risti oli siis juuri sen verran vielä keskeneräinen.

Tiedostin, että risti tulisi olemaan valmis noin vuonna 2017
******************************************************************

Tässä nyt nousee tuo Kangasala ja 3xtodistus, voisiko tuo 16, tarkoittaa tätä vuotta? Tämä on minun spekulointia, mutta tuli näistä taas niin kumma olo, mikäänhän ei ole sattumaa....
Sinettisormus

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.... täällä tapahtuu nyt jotain outoja... olkaa nyt hyvin avoimia ja kuulolla Herran kasvojen edessä. :shock:
Samuli

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Joo huomasin saman... Herra antakoon meille viisautta.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

tää on outoa.
Viimeksi muokannut katso7, 27 Kesä 2016, 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

ne 7 veripisaraa siinä kangasalan vaakunssa. kun ilmestyskirjassa puhutaan niistä 7 Jumalan hengestä jotka on lähetetty kaikkeen maailmaan
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
tuula

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja tuula »

minä näin tänä aamuna sellasen heikon näyn, mutta hyvin muistan sen vieläkin. enkelit seisoivat vieri vieressä ja puhalsivat pasuunaan. näky oli taivaalta. odotin, että olisin kuullut torven ääntä, mutta en kuullut.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Three: this number usually indicates something of importance of significance in God s plan of Salvation By identififying on important in Salvation history.

16: athe number sixteen is sympolize of love and loving christian are to become ato berfect on God s love.

laitoin nää englanniksi koska en osaa kääntää hyvin.
kun siinä aiemmassa viestissä oli siitä rististä mistä puuttu se poikkipúu et jotenkin lopunaika uskovat yhdistyy ne jotka haluaa todellisen rakkauden keskenään. niin se risti tulee myös tältä osin toelliseksi
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Vieras

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

katso7 kirjoitti:Three: this number usually indicates something of importance of significance in God s plan of Salvation By identififying on important in Salvation history.

16: athe number sixteen is sympolize of love and loving christian are to become ato berfect on God s love.

laitoin nää englanniksi koska en osaa kääntää hyvin.
kun siinä aiemmassa viestissä oli siitä rististä mistä puuttu se poikkipúu et jotenkin lopunaika uskovat yhdistyy ne jotka haluaa todellisen rakkauden keskenään. niin se risti tulee myös tältä osin toelliseksi
HELLUNTAIHERÄTYKSEN KIELLETTY PROFETIA

Tauno W. Rantala, Suomen Helluntaiherätyksen pitkäaikainen työntekijä, Helsingin Siion seurakunnan evankelista sai 1996/97 seuraavan profetian, jonka sen saaja ymmärsi olevan helluntaiherätyksen johtavilla paikoilla oleville, mutta jota helluntaiherätyksen lehti Ristin Voitto ei hyväksynyt julkaistavaksi lehdessään (!):

Te minun aseenkantajat ja johtavilla paikoilla olevat; jotka johdatte minun verelläni ostettua laumaa. Teidän tulee panna pois elämästänne se, joka on ollut teille lankeemukseksi pois vanhurskauden tieltä.

Tehkää parannus; ylpeydestä ja inhimillisestä korskamielestä. Lopettakaa toinen toisenne lyöminen, alas painaminen ja kadehtiminen. Myös puhutte pahaa toisistanne ja vitsailette minun sanaani käyttäen. Levitätte valheellista tietoa toisistanne painaaksenne toista alas. On sellaisia, jotka herkuttelevat irstaiden televisio-ohjelmien edessä näin ruokkien aistillista ihmistä.

Myös minä näen keskuudessanne salasynneissä eläjiä, vallan ja taloudellisen edun tavoittelijoita.

Miksi köyhdytätte minun seurakuntiani suurten velkataakkojen kanssa ja näin teette seurakunnistani kykenemättömiä evankelioimaan, kun varat menevät muualle.

Te ette huomioi vähäosaisia vaan varakkaita te arvostatte.

Heittäkää yltänne pois farisealaiskaapu ja pukeutukaa veljelliseen rakkauteen. Antakaa toisillenne sydämestänne anteeksi, sopikaa riidat ja erimielisyydet ja hyljätkää se elämästänne, jonka tiedätte olevan vastoin minun sanaani.
Vieras

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

(napsu)

tähän liittyy myös tämä keskustelu...

"...Veri kuin kaupan..."

viewtopic.php?f=4&t=262
Sinettisormus

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje roomalaisille 12
1. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4. Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5. niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6. ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7. Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8. jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11. Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12. Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13. Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16. Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
Vieras

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Soshannan uni tammikuussa 2013

Olin talossa, jossa oli monia ihmisiä, mielestäni nämä olivat uskovaisia.

Talo oli aivan kuin "sinetöity". Ovea ei enää saanut avata kenellekään. Se oli ehdoton asia.

Lähdin unessa liikkumaan "hengessä" talon ulkopuolelle ja näin, että talon ulko-ovea yritettiin saada auki.

Miehiä ja naisia oli oven takana ja ympäri taloa etsien sisäänpääsyä taloon. Ihmiset huusivat ja kirkuivat kauhuissaan, ryskäsivät ovea ja ikkunoita.

Ikkunat olivat niin vahvoja, etteivät ne särkyneet tai ne oli peitetty jollain.

Nämä ihmiset huusivat, että heidän kuuluisi olla siellä talon sisällä.

Itse ymmärsin, että he olivat tienneet, mitä on tulossa ja he olivat myöhästyneet, ja ovi oli sulkeutunut ja sinetöity.

Talon sisäpuolella olevilla ei ollut minkäänlaista hätää. Heillä oli kaikki tarpeellinen siellä.

Kuljin talosta poispäin. Näin että kyse oli sivistysvaltiosta. En osaa sanoa tarkalleen mikä, vain yleisesti.

Näin että maa oli kauttaaltaan halkeillut. Oli maanvyörymiä, autoja oli törmännyt toisiinsa, vielä jotenkin pystyssä olevissa taloissa oli tulipaloja, kuolleita oli siellä täällä, ja elossa olevat ihmiset huusivat ja itkivät ja juoksentelivat päämäärättömästi sinne tänne.

Tilannetta voisi kuvailla sanoilla ”täydellinen kaaos”. Sitä samaa näkymää riitti niin pitkälle kuin näki.

Heräsin tämän jälkeen.
Vieras

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

(napsu)

Mitä pian tapahtuu?


Norjalaisen Olav Rodgen 11.12.1952 saama profetia uskovien tempaamisesta.


"Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka: otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." Apt. 1:11 \" . . .

sitten meidät temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan, yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa." 1 Tess. 4:14-17

Ilmestys tulevista tapahtumista

mm. Kristuksen seurakunnan ylösottamisesta, jonka Herra on näyttänyt Olav Rogdelle Norjassa. Tämä kirjoittaa:

Ollessani rukouksessa erään veljen kodissa sain ilmestyksen, jonka näkemisestä olin hyvin järkyttynyt. Tämä ilmestys tuli minulle sitä varten ja sillä tavalla, että kirjoittaisin sen paperille. Kun en sitä kuitenkaan tehnyt ja en saanut asialta rauhaa, niin sanoin Jumalalle: "En muista kaikkea, mutta jos ilmestyksen muistiin merkitseminen on tahtosi, niin anna ilmestys minulle vielä kerran!" Noin kahden viikon kuluttua sain saman ilmestyksen uudelleen ikään kuin lukeakseni kirjaa tai lehteä. Kello oli 10 illalla. Sain käsiini lyijykynän ja vanhan kassakirjan. Kirjoitin ja kirjoitin, kunnes kello oli 1 yöllä. En jaksanut enempää;

olinhan puolivälissä 79 vuotta. Pyysin saada levätä ja rukoilin Jumalalta jatkoa seuraavana päivänä tai iltana, että saan tämän valmiiksi. Kului taas viikko, ennen kuin sain jatkoa ilmestykseeni. Kello oli jälleen 10 illalla.

Tästä alkaa ilmestys:

Ilm. 3:10. 1 Tess. 1:10

Kello on 9 aamupäivällä. Rouva Andersen 'istuu radion ääressä ja kuuntelee lastentuntia. Noin neljän viiden minuutin kuluttua ohjelma äkkiä katkaistaan: "Huomiota herättävä uutinen Oslosta!

Kaupunki on pako kauhun vallassa. Poliisiviranomaiset ilmoittavat, että on tapahtunut jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Sangen monta, ei tiedetä kuinka monta lasta ja aikuista on kadonnut tietymättömiin. Viranomaiset eivät voi kuuluttaa, kun kadonneita on niin paljon.

Niitä perheitä, joita katoaminen on koskenut, kehotetaan antamaan mahdollisimman selvä ilmoitus viranomaisille." Muutaman minuutin kuluttua radiosta kerrotaan: "Suurtorilla on kaksi kaupantekijää hävinnyt kesken työtään. Eräs kukkien ostaja kertoo, että hänen maksaessaan kukkia myyjälle tämä hävisi, samalla kun hän oli antamassa vaihtorahaa. Sama ostaja kertoo kuulleensa myyjän sanoneen: 'Kiitos Jeesus!' Ja niin hän oli hävinnyt. Kertoja hieroi silmiään, sillä hänestä näytti kuin sumua olisi ollut hänen edessään. Kukkakauppias oli joka tapauksessa poissa. Siinä samassa alkoi eräs nuori äiti huutaa hirveästi ja riuhtoa tyhjää lastenvaunua. Hän juoksi ja huusi: 'Joku on varastanut lapseni. Se oli kahdeksan kuukautta vanha poika. Missä on poliisi?' Poliisi oli kyllä lähellä, mutta ei hän voinut asialle mitään. Joka puolelta kuului huutoa ja kohua. Joku kauppias juoksi ulos liikkeestään ja huusi: 'Auttakaa, auttakaa, kaksi liikeapulaista hävisi yhtäkkiä myymäläpöydän takaa.' "

Tämä oli vain alkua. "Myös Tukholmasta ilmoitetaan, että suuri joukko ihmisiä on kadonnut samalla tavalla kuten Oslostakin, ja kaupunki on pakokauhun vallassa. Lisäksi Kööpenhamina ja Helsinki ovat ilmoittaneet samaa. Maaseudulta on myös saatu tietoja katoamistapauksista. Joka paikasta on lapsia ja aikuisia kadonnut.

Poliisi ei voi selvittää tätä salaisuutta." "Ulf", sanoo rouva Andersen, "mitähän tämä nyt on?" Hän astelee ulos kadulle ja silmäilee eteensä. Mikä kaunis huvilakaupunki! Kauniita pikkutaloja aitauksen ympäröimänä.

Tuolta tulee rouva Håland. Hän peittää kasvonsa käsillään ja huutaa toivottomasti: "Ruth, Ruth!" Siinä samassa hän huomaa rouva Andersenin ja kysyy häneltä: "Oletko nähnyt ketään vierasta kulkevan täältä? Ruth on kadonnut. Hän istui. rapulla ja katseli, kun minä leikkasin ruusupensasta. Yhtäkkiä hän hävisi.

Hän on poissa. Huusin huutamistani, mutta kukaan ei vastannut. Minusta tuntui, että joku nousi ylös seinää pitkin, mutta olen varmaan pyörryksissä." "Ruth, missä olet? Kuka hänet vei?" Hän itkee katkerasti. "Mutta tuoltahan tulee Andersen." - "Tuletko sinä nyt, tähän aikaan", rouva Andersen kysyy, "kellohan on vasta puoli kymmenen." "En jaksanut enempää. Kaikki on sekaisin verstaalla. Monta työmiestä on hävinnyt salaperäisellä tavalla. Koneet pysähtyivät yhtäkkiä. Luulimme onnettomuuden tapahtuneen. Etsimme heitä, mutta ei heistä näkynyt jälkeäkään.

Silloin eräs, joka on kulkenut hengellisissä kokouksissa ja sanoo itseään kristityksi, aIkoi huutaa: 'Nyt se on tapahtunut, nyt se on tapahtunut!' 'Mikä sitten on tapahtunut', kysyin. 'Jeesus on noutanut omansa', hän itki ja huusi, 'minä jäin jäljelle, jäin jäljelle.' Pyysin häntä vaikenemaan, mutta hän vain yltyi. Oli kauheaa kuulla häntä. Näytti, että monella oli asiat samalla tavalla. Jätin kaikki ja lähdin.

Saamme kuitenkin ylityötä tänään. Kaupungin keskustassa oli suoranainen sekasorto. Liikenne oli aivan lamassa. Monta autonkuljettajaa oli hävinnyt. Raitiovaunut seisoivat paikoillaan pitkissä riveissä.

Ne kuljettajat, jotka olivat jäljellä, yrittivät pujottautua eteenpäin. Ihmiset olivat puolihulluja. He juoksivat edestakaisin ja etsivät omaisiaan.

Poliisi ei voinut mitään." Rouva Håland vääntelee käsiään, itkee ja juoksee kotiinsa. Andersen ja hänen vaimonsa menevät sisälle. Radio antaa lisää tietoja kadonneista: "Monista laivoista on hävinnyt ihmisiä. Kaikki vastasyntyneet ovat kadonneet synnytyslaitokselta. Hoitajat ovat pelon vallassa. Äidit valittavat epätoivoissaan. Monta hoitajaa on myös poissa. Vanhainkodista on useita hävinnyt."

Kello 11 radio kertoo - tällä kertaa Lontoosta, että "kello 9 hävisi koko Isosta-Britanniasta suuri joukko lapsia ja aikuisia eikä heistä ole löydetty jälkeäkään. Tämä on selittämätöntä. Monet papit ovat kutsuneet seurakuntansa koolle. He ovat todenneet, että rukoilevat ja tosi uskovaiset ovat poissa. Monta pappia ja saarnaajaa on kadonneiden joukossa. Eräs piispa jossain suuressa hiippakunnassa on kutsunut koolle pappinsa." Nyt on kolme ja puoli tuntia kulunut ensimmäisestä Oslon tiedonannosta.

Koko ajan on virrannut tietoja katoamisista eri maista. Kaukoidästä Koreasta tulee mitä huomiota herättävin uutinen: Monta tuhatta henkilöä on kadonnut, heidän joukossaan paljon Yhdistyneitä Kansakuntia palvelevia. Kokonaistilanteen kuvaaminen on aivan mahdotonta. Ihmiset ovat pelon vallassa.

On tosin monia, jotka sättivät ja kiroilevat niin Jumalaa kuin lähimmäisiäkin. Eräs mies juoksee kadulle, vääntelee käsiään ja huutaa: "Olkaa varuillanne, olkaa varuillanne! Kohta me katoamme kaikki." - Hän oli kadottanut järkensä. Eräs vanhempi nainen seisoo kädet ristissä ja katselee taivaalle. Hän sanoo: "Ei, ei. Kun emme olleet valmiina Hänen tulonsa edellä, niin ei Hän enää tule ketään noutamaan. Herra Jumala, Jeesus, auta meitä! Nyt se on tapahtunut. Olen ollut uskovainen koko ikäni. En osannut arvata, että Hän näin nopeasti tulisi. En ole ollut kyllin valveilla. "

Iltalehdissä on selostus tapahtumasta. Ihmisiä kehotetaan olemaan rauhallisia. Poliisit ja muut viranomaiset työskentelevät kuumeisesti saadakseen selville kadonneiden lukumäärän. Tiedemiehet ja erikoisesti meteorologit toimivat löytääkseen syyn tähän salaperäiseen tapahtumaan.

Vähitellen alkaa tulvia tietoja Amerikan itävaltiosta. Poliisit ovat saaneet tietoja kadonneista ihmisistä. Vaikeita liikenneonnettomuuksia on tapahtunut, ja monta ihmistä on menettänyt henkensä.

Uutisista päätellen tapahtuma on koskettanut koko maailmaa. Eteläosassa maapalloa on tapahtunut samat asiat kuin pohjoisella pallonpuoliskolla. Hirveä levottomuus hallitsee kaikkialla. Näyttää siltä, etteivät ihmiset uskalla mennä yöksi levolle. Kaduilla puhutaan tapahtumasta hysteerisesti. Tullaan lopulta siihen tulokseen, että kristityt ja kristinusko ovat olleet tapahtuneeseen 'suurimpana syynä. Ne, jotka henkilökohtaisesti tunsivat kadonneita, tietävät kertoa, että he olivat uskovaisia intoilijoita ja viattomia lapsia.

Eräs työläinen virkahtaa: "Nyt on Hans Olsen poissa. Nyt hän on kokenut sen, mistä hän aina puhui, että Jeesus tulee pian ja noutaa omansa pois." "Niin", vastaa joku toinen, "meidänkin joukossa oli yksi tuollainen. Hänkin on poissa. Nyt, täytyy viranomaisten puuttua asiaan ja kieltää kaikki uskontoa koskevat asiat.

Tämä tapaus ei saa toistua." "Oi, ei", huudahtaa yksi joukosta, "tämä ei tule enää koskaan tapahtumaan. Olisimmepa vain kuunnelleet, mitä saarnattiin, niin meidän kohtalomme olisi ollut parempi. Nyt meidän on pakko elää tässä sekasorrossa ja tässä helvetissä, ja vielä pahemmaksi aika vain muuttuu." "Jaha, sinä uskoit heihin, olisit mennyt heidän mukanaan, jotka nyt ovat kadonneet", sanoo eräs. "Toivomukseni on, että olisin voinut", vastaa hän ja menee pois. Joku huutaa hänen peräänsä: "Sinut pitäisi hirttää, ja ne kaikki, jotka puuttuvat mielisairaaseen uskontoon." Seuraavana päivänä lehdet eivät voi antaa tyydyttävää selostusta asiasta.

Kaikki on ja tulee olemaan selittämätöntä. Eri maista on samansuuntaisia tietoja. Lähetyskentiltä kerrotaan, että suuret joukot kristittyjä on kadonnut, joskin myös joitakin on jäänyt jäljelle.

Paljon on pappeja ja saarnaajia jäljellä tilaisuudessa, joka on kokoon kutsuttu. Monta on tosin poissakin. Tilanne on hermostuttava ja masentava. Monet läsnäolijoista ovat onnettomia. Kukaan ei epäröi tapahtumaa. Se oli se ennustettu ylöstempaaminen, joka koski pyhiä, niin sanottu morsiamen ylösotto.

Monet tunnustavat huolimatta teologisesta sivistyksestään ja Jumalan Sanan tutkimisestaan, että he eivät ole koskaan osanneet kuvitella asiaa näin tapahtuvaksi.

He olivat olleet aina vieraita uudestisyntymisen ja lapseuden hengelle. Eräs nuori pappi virkkaa: "En ole koskaan opettanut tällä tavalla. Professorit eivät opettaneet, mitä näinä päivinä on tapahtunut."

Mielipiteet ovat kuohuksissa, joten neuvottelusta ei tule asiallista. Poliisin käännyttyä kokousväen puoleen saadakseen käsityksen katoamisista, kokouksen osanottajat ovat yhtä mieltä hyväksyessään selonteoksi: "Se, mikä on tapahtunut, oli Raamatun mukaan ennustettu niin kutsuttu morsiamen ylösotto, toisin sanoen Jeesus haki omansa pois. Se on kaikki, mitä voimme sanoa." Poliisi ei kuitenkaan anna julki tuota lausuntoa, sillä se ajattelee, että lausuma on tulos hysteerisestä ja hermostuneesta mielentilasta.

Tapahtuma on niin laaja-alainen, että siitä tulee hallitusasia. Kun uskonto ja kristityt ovat tuohon syynä, kirkot ja kappelit täytyy sulkea toistaiseksi, kunnes on saatu enemmän valoa. Probleema on kohdannut kaikkia kansoja, joten siitä tulee yhteinen asia. YK on paras keskus selvittämään ja tutkimaan tapahtuman perusteellisesti.

Kristittyjen piirissä on tilanne masentava. Eilen sunnuntaina olivat rukoushuoneet ja kirkot täynnä ihmisiä. Nyt monet seurakunnat ovat ilman paimenta ja monta jäsentä on myös poissa. Monissa seurakunnissa on vain harvoja jäseniä jäljellä, mutta silti niissä on väkeä. Monet kävijöistä ovat niitä, joita tuo "suuri onnettomuus", niin kuin sitä sanotaan, on kohdannut.

Ihmiset tahtovat kuulla Jumalan sanaa, mutta turhaan. Joku yrittää lukea. "En voi lukea." Toiset itkevät. Suuri yleisö on yksimielinen siitä, että kristinusko on pääsyynä tuohon valitettavaan tapaukseen. He tahtovat saada siihen selvyyden kristityiltä ihmisiltä. Monet ihmiset etsivät apua Jumalalta. He ovat syvästi onnettomia.

Useimmissa kokouksissa vallitsee suoranainen sekasorto. Eräässä paikassa mies pui nyrkkiään ja huutaa papille: "Se on sinun syysi, että meistä niin moni jäi jäljelle. Sinä et koskaan kertonut siitä, että Jeesus tulee noutamaan omansa ja vielä vähemmän sydämen puhtaudesta ja Pyhän Hengen kasteesta, etkä siitä, että kaikki pitää olla selvänä Jumalan ja ihmisten välillä.

Minä tiedän, mikä minulla oli esteenä, vain pikkuasiat, pikkuasiat, mutta, mutta. . . Herra Jumala auta!" "Vaikene", pappi sanoo. Hän luulee täyttäneensä velvollisuutensa. Tällä tavalla toinen syyttää toistaan: itkien ja valittaen.

He kolkuttavat ovelle, mutta se on suljettu.

Tilannetta ei voi kuvailla, millaiseksi se on kehittynyt. Ihmiset ovat tietoisia siitä, että hirvittävä aika on tulossa. Aivan kuin leijuu ilmassa, että kaikki toivo on poissa. Ovi on suljettu, mutta he kolkuttavat ja huutavat, kaikki ne, jotka olivat tyytyneet ulkopuoliseen uskontoon ja sen muotoihin.

Monet ovat olleet mukana toveruuden vuoksi, toiset taas mukana laulun ja musiikin tähden, kaikki ilman uudestisyntymistä, ilman lapsen asemaa ja ilman perintöoikeutta.

Monelle seurakuntaelämä on ollut vain ajanviettoa ilman sisäistä elämää. He kolkuttavat suljetun oven takana: "Herra, Herra, avaa ovesi meille!" Kaiken lisäksi kuuluu hirveä huhu, että kolmas maailmansota saattaa puhjeta milloin tahansa.

Diplomaattiset suhteet Idän ja Lännen välillä ovat katkenneet. Ei kestä kauan, kun idästä tulee tieto, että kommunistit etunenässä kieltävät kaiken kristillisen toiminnan. Se, joka uskaltaa mainita nimen Jeesus, saa kuolemantuomion. Kristillinen kirjallisuus pitää hävittää. Raamattu ensimmäisenä on poltettava.

Merkitsee kuolemaa pitää pienintäkin esinettä, joka jollain tavoin muistuttaa Kristuksesta. Länsimaissa kestää hiukan kauemmin, ennen kuin nämä säännöt tulevat täytäntöön.

Jumalaton enemmistö johtajien ja kansan keskellä on pois suunniltaan ja vaatii, että jotain pitää tehdä. Se voittaa, ja kun kristillisyys oli pääsyynä asioiden kulkuun, niin lopputulos on selvä.

Alkaa hirvittävin aika ihmiskunnan historiassa. Suuri joukko jäljelle jääneistä kristityistä huutaa jatkuvasti Jumalan puoleen. Se ei tahdo seurata viranomaisten määräyksiä.

Kristityt joutuvat vankeuteen ja kuulusteltaviksi kuin Gestapon aikoina.

Jos tahdot kirota ja kieltää Jeesuksen Kristuksen, voit pelastaa henkesi. Tämä on käsky.

Tuhannet ovat järkkymättömiä uskossaan, ja niin alkavat massamurhat, joita ei voi sanoin kuvailla. Monia kidutetaan hirveällä tavalla, kunnes he kuolevat. Ei ole enää oikeutta eikä lakia. Saatana on päästetty irti! Voi maata ja sen asukkaita!

Monet antavat periksi hädän hetkellä. Heillä ei ole paikkaa, mihin menisivät, sillä koko maailma on pahuuden vallassa.

Kaikki kansat ovat yhtä mieltä siitä, että kristinusko täytyy tukahduttaa. Tämän maailman ruhtinas on ottanut vallan. Lapset kavaltavat vanhempiansa kuolemaan. Nyt täyttyy se, mitä on kirjoitettu Luuk. 21:16:ssa. On mahdotonta kuvailla kaikkea tapahtuvaa, mutta Jumala on selvittänyt sen Ilmestyskirjassa.

Näiden onnettomain huuto on: "Herra, lyhennä nämä päivät!"

Nyt on tultu siihen pisteeseen, että ei vain kristinuskoa pidä tukahduttaa, vaan myös juutalaisuus ja juutalaiset pitää lopettaa.

Poliittisesta eripuraisuudesta huolimatta kaikki kansat varustautuvat hyökätäkseen Jerusalemiin. Israel on hyvin varustautunut, joten vastarinta on oleva sen mukainen. Suurin syy hyökkäyspäätökseen on epäluottamus supervaltojen keskuudessa. Yksi pelkää, että toinen saa liian suuren vallan. Lopputuloksena on kauhea verilöyly: Harmagedon.

Silloin tulee Kuningasten Kuningas, Herrain Herra, korkeudessaan ja ihanuudessaan. Ilm. 20:6.

Rakas ystävä, pidä huoli, ettet jää tänne saatanan hallituskaudeksi, vihan ajaksi. Mene Kaikkivaltiaan Jumalan kasvojen eteen, rukoile nöyrästi armoa ja valoa. Vielä tänään on armo, vielä tänään voit sinetöityä Jeesuksen Kristuksen omaksi. Ja pääset mukaan, kun Hän noutaa omansa. Joh. 3:3.
Vieras

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Niilo Yli-Vainion näky v.1956 Alajärvellä (Mauno Saaren kirjasta Saarnaaja, s. 266-267)

Nämä tapahtumat selvisivät minulle tavallaan jo vuonna 1956 Alajärvellä, kun seurakunnan rukoushuonetta rakennettiin. Olin sairas jo, 36-vuotiaana. Tuli ilmoitus, "pääni näky", ei ilmestys eikä uni, vaan näky, yöllä!

Näin suunnilleen hehtaarin kokoisen viljavainion. Seisoin sen reunassa. Minulla oli halu ruveta sitä leikkaamaan, mutta vainio oli vihreä.
Kuva katosi niin kuin filmi katoaa.

Sitten ilmestyi sama vainio taas. Nyt se näytti kypsältä, mutta kun katsoin sitä, siinä oli ohdakkeita ja juolaa. Taaskin minulla oli tunne, että pitäisi ruveta leikkaamaan.

Mutta tämäkin kuva katosi.

Sitten tuli kolmas kerta. Pelto oli muuttunut kullankeltaiseksi. Sellaiseksi kuin pellon pitää leikkuuaikana olla.

Taas kuva katosi ja tuli sitten neljännen kerran. Tuuli nousi, idästä, toi synkkiä pilviä, isoja lonkoja, ne laskeutuivat alaspäin. Minulle tuli tunne, että tulossa on hirmumyrsky.

Juuri silloin lähtivät vanhanaikaiset vankkurit liikkeelle. Tuli miehiä, jotka nostivat hirmuisella kiireellä lyhteitä vankkureille, leikattua viljaa, pilvien alla, tuulessa, mustien pilvien alla.

Siihen päättyi näky.

Olin hereillä ja tajusin sellaisen päivän tulevan, jona Jumalan viljaa kootaan kiireesti, myrskyn alta, aivan samanlaisin vanhanaikaisin keinoin kuin aikaisemmin, kuin alkuseurakunnan aikana.

Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, ajattelin, että herätys alkaa myöhään, niin että pelto on ja vilja on jo kasvanut ja ollut, leikkuuta on mietitty. Ja kun herätys alkaa, se alkaa nopeasti, ihmein, merkein ja tunnusteoin. Sen vuoksi se etenee niin, että kuuroille ei tarvitse huutaa. Ei tarvitse temppuilla eikä keksiä konsteja, ei tarvitse kuin antaa mennä, vanhanaikaisilla vankkureilla, ei tarvitse kuin vain julistaa evankeliumia Jeesuksesta.
Vieras

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tämäkin liittyy tähän...

----------------------------

Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

90-vuotias norjalaisnainen sai näyn vuonna 1968 ja sen kirjasi ylös Emanuel Minos, mutta harkinnan jälkeen hän ei pitänyt soveliaana julkaista näkyä sen radikaalin sisällön vuoksi.

Olosuhteet olivat aivan erilaiset siihen aikaan ja siksi asia unohtui 25 vuodeksi.

Emanuel Minos löysi kellastuneen paperin, johon oli ottanut ylös näyn ja pelästyi lukiessaan mitä nainen oli nähnyt.
Tässä 90-vuotiaan naisen näky vuodelta 1968:

"Minä sain nähdä maailman karttana. Minä näin Euroopan - maasta maahan. Näin Skandinavian ja Norjan. Minä näin asioita, joita tulee tapahtumaan juuri ennen Jeesuksen paluuta, juuri ennen kuin suuri onnettomuus purkautuu ihmisten päälle.

Onnettomuus, jonka vertaista emme koskaan ole kokeneet ja nähneet. Aivan ennen Jeesuksen paluuta ja koettelemusten alkua koemme liennytyksen ajan, jollaista ei koskaan ennen ole ollut.

Tulee rauha ja tämä rauha kestää pitkään.

Tänä rauhanaikana tapahtuu sotavarustusten supistamista monissa maissa, myös Norjassa.

Kolmas maailmansota syttyy tavalla, jota kukaan ei ole odottanut ja odottamattomalta suunnalta, ja me olemme yhtä valmistautumattomia kuin olimme 9. huhtikuuta 1940.

Minä näin kristittyjen keskuuteen tulevan vertaansa vailla olevan välinpitämättömyyden, lankeemuksen tosi ja elävästä kristillisyydestä.

Aikana ennen Jeesuksen paluuta kristityt eivät tule olemaan avoimia tutkistelevalle julistukselle.

He eivät tule kuuntelemaan synnistä ja armosta, laista ja evankeliumista, katumuksesta ja parannuksesta.

Tilalle tulee toista laatua oleva julistus, jonkinlainen onnellisuutta tavoitteleva kristillisyys.

Pitää menestyä ja päästä eteenpäin. Kyseessä ovat aineelliset asiat tavalla, mitä Jumala ei koskaan ole luvannut. Kirkot, vapaakirkot ja rukoushuoneet tyhjenevät yhä enemmän.

Ristin ottamisen ja Jeesuksen seuraamisen julistuksen sijalle tulee viihde, taide ja kulttuuri sinne, missä pitäisi olla herätys, hätä ja parannuskokouksia.

Tämä tulee tapahtumaan suuressa määrin juuri ennen Jeesuksen toista tulemista ja onnettomuus murtautuu päällemme.

Norjaa kohtaa vertaansa vailla oleva moraalin hajoaminen. Ihmiset tulevat elämään niin kuin naimisissa olevat olematta naimisissa. Yhteen muuttaminen ennen avioliittoa lisääntyy suuressa määrin.

Tämä tapa tulee hiipimään kristillisiin seurakuntiin ja tätä ei vastusteta aktiivisesti.

Myös synti luontoa vastaan suvaitaan.

Aivan ennen Jeesuksen paluuta näytetään TV-ohjelmia, joita emme ole koskaan ennen nähneet. TV tulee täyttymään niin hirvittävästä väkivallasta, että se opettaa kansaa murhaamaan ja tekemään lopun toisistaan. Kaduilla kävelemisestä tulee turvatonta.

Kansa tulee omaksumaan sen, mitä he näkevät, eikä silloin tule olemaan vain yhtä vaihtoehtoa televisiossa, vaan tarjonta tulee olemaan laaja.

Televisio tulee toimimaan juuri niin kuin radio. Voimme ruuvata ohjelmasta ohjelmaan, jotka tulevat olemaan täynnä väkivaltaa, ja kansa pitää tätä viihteenään. Pahimmat ajateltavat murha- ja väkivaltakäsikirjoitukset lavastetaan näytettäväksi ja tämä leviää yhteiskuntaan.

Sukupuoliyhdyntäkohtauksia tullaan näyttämään. Kaikista intiimimmät asiat, jotka kuuluvat avioliittoon, näytetään ruudussa.

Tämä tulee tapahtumaan ja sinä tulet näkemään sen toteutumisen. Ne lait, jotka meillä nyt on, tullaan rikkomaan ja kaikista epäsiveellisintä tullaan näyttämään silmiemme edessä.

Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa.

Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt. Tämä tapahtuu aivan ennen Jeesuksen paluuta - ja ennen kuin kolmas maailmansota syttyy.

Siitä tulee lyhyt sota. Kaikki, mitä olen sodasta kokenut, on vain lastenleikkiä verrattuna tähän.

Se alkaa tavallisena sotana, mutta se tulee leviämään ja se päättyy atomipommeihin. Ilma tulee saastumaan niin, ettei sitä voi hengittää, ja tämä kohtaa monta maanosaa.

Amerikka, Japani, Australia - rikkaat maat. Vesi tulee pilaantumaan. Emme voi viljellä maata siellä. He, jotka ovat jäljellä rikkaissa maissa yrittävät paeta köyhimpiin maihin, jotka eivät ole vahingoittuneet. Siellä heitä kohdellaan niin kuin me kohtelemme heitä täällä, eivätkä ole halukkaita ottamaan meitä vastaan.

Minä olen iloinen siitä, etten tarvitse kokea tätä, mutta kun aika lähestyy, sinun on rohkaistava itsesi ja matkustettava ympäri ja varoitettava ja kerrottava kansalle mitä minä olen nähnyt.
Sinettisormus

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo Norjalaisen naisen näky on jo toteutunut pitkälle ja me Jeesusta odottavat voimme todeta, että aika alkaa olla täysi. Jeesus on tuleva pian!
Uskothan sinäkin, Vieras, Jeesuksen tulemiseen hyvinkin pian ja odottamisemme saa iloisen lopun!
Vieras

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sinettisormus kirjoitti:Tuo Norjalaisen naisen näky on jo toteutunut pitkälle ja me Jeesusta odottavat voimme todeta, että aika alkaa olla täysi. Jeesus on tuleva pian!
Uskothan sinäkin, Vieras, Jeesuksen tulemiseen hyvinkin pian ja odottamisemme saa iloisen lopun!
muistui mieleen muutama profetia nää on kun meikäläiselle "tarkoitettu"...

Autoilija erämaassa

Kirjoittanut: näky 3 8.6.2008 klo 12.51

Eräs ihminen ajoi autoa pitkällä tiellä maaseudun halki. Vähän ajan kuluttua hän pysähtyi palvelevalle bensiiniasemalle. Saatuaan autonsa tankin täyteen hän jatkoi matkaansa, mutta joutui pysähtymään luonnottoman pian toiselle huoltamolle.

Toisen huoltamon mies tuli täyttämään bensiinitankkia. Silloin huomasin, että auton polttoainesäiliössä oli repeytymä, josta bensiiniä valui tielle. Siksi ajaja joutui käymään jatkuvasti huoltamoilla.

Lopulta matka johti kuivalle, erämaankaltaiselle tasangolle. Tie kulki sen halki viivasuoraan. Siellä ei ollut huoltamoita, vaan tasanko oli aivan autio.

Polttoaine loppui jälleen, ja autoa ajava henkilö astui autostaan ulos. Bensiiniä ei ollut saatavissa mistään. Silloin hän rukoili. Hänen rukoillessaan auton bensiinisäiliön repeytymä korjaantui, ja sen lisäksi tankki tuli polttoainetta täyteen. Sitten hän jatkoi matkaansa pysähtymättä.

Öljylamppu

Kirjoittanut: näky 4 8.6.2008 klo 17.48

Näin savisen öljylampun, sellaisen joita käytettiin antiikin aikana. Lampussa oli kaksi reikää: suuri ja pieni. Pienessä reiässä oli lampun sydän, joka ulottui öljyyn lampun sisällä. Suuresta reiästä, joka oli lampun keskellä, saattoi kaataa lisää öljyä lamppuun.

Lampussa paloi tuli. Sitten huomasin, että lamppuun kaadettiin öljyä ylhäältä lisää. Sitä ei tullut pienenä norona tai tipoittain, vaan sitä kaadettiin niin runsaasti, että se ryöppysi lampun reunojen ylitse. Voisi sanoa että sitä tuli tuhlaamalla. Kukaan ei kaataisi öljyä lamppuun siten, ellei öljyä olisi rajattomasti saatavilla.

Sitten lampun suuri täyttöreikä alkoi pienentymään. Se pieneni ja pieneni. Tästä huolimatta öljyä kaadettiin koko ajan valtavasti lampun ylle, mutta tietenkin pienempi osa siitä pääsi lampun sisälle, koska reikä oli pienentynyt. Lopulta reikä oli hyvin pieni, ja sitten se katosi kokonaan.

Lamppu oli sulkeutunut. Se oli kasvanut umpeen, ja juuri silloin öljyn tulo lakkasi.
Vieras

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

(napsu)

Arkkipiispa Gustav Johanssonin ennustus vuodelta 1912

Merkillisen ennustuksen on Savo-lehden päätoimittaja-pakinoitsijalle Paavolle kertonut eräs lehden lukijakuntaan lukeutuva henkilö.

“Oli kesä 1912, heinäkuu. Olin kesähuvilallamme. Arkkipiispa Gustav Johansson, joka Kuopion hiippakunnan
piispana ollessaan vv. 1885-1898 oli hänelle virka-asunnon puutteessa omalla kustannuksellaan rakennuttanut itselleen Vaajasalon korkeimmalle paikalle siellä vielä nykyisinkin sijaitsevan piispanlinnan, tuli käymään vanhoilla asuinpaikoillaan ja yöpyi huvilallamme. Olimme kolmisin eräässä huvilamme huoneessa, mainittu kirkonpriimas, äiti-vainajani ja minä. Keskustelimme maailman asioista, tai minä nuorimpana oikeastaan vain kuuntelin, mitä toiset juttelivat.

Tällöin sanoi arkkipiispa äidilleni jotain siihen tapaan, että tuskin kuluu kahta vuotta, kun alkaa maailmansota, ja Saksa, jota vastassa on puoli maailmaa, häviää sodan. Tähän sanoi äitini, ettei hän sitä usko, kun Saksa on niin voimakas sotilasvaltio.

Arkkipiispa sanoi tähän, että niin tähdet kuitenkin ennustavat. Hän harrasti tähtien tutkimista rakennuksen neljäntenä kerroksena olevasta kiikaritornistaan. Mutta niinhän se sitten kävikin.

Elokuun 1. päivänä v. 1914 alkoi ensimmäinen maailmansota, ja Saksa hävisi sodan.

G.J. jatkoi, että kuluu useampia kymmeniä vuosia, mutta n. vuoden 1940 paikkeilla alkaa toinen maailmansota, ja melkein koko maailma on taas Saksaa vastassa, ja Saksa taas kerran häviää sodan.

Mutta Arkkipiispa jatkoi edelleen, ettei tämä sota ole vielä viimeinen kansojen kamppailu, vaan sen jälkeen tulee vielä kolmas, joka on USKONSOTA,

mutta ei uskonsota siinä merkityksessä kuin Lutherin aikoihin, vaan ns. ideologinen sota. Samassa yhteydessä hän puhui keltaisesta vaarasta ja sanoi, että väkiluvultaan liian suuri Kiina lähtee liikkeelle etsimään suurempaa elintilaa.

Arkkipiispa sanoi vuodenkin, milloin tämä kolmas maailmansota alkaa, mutta se oli niin kaukana vuoden 1912 jälkeen, että vuosiluku on häipynyt mielestäni.

Korkea vieraamme ennusti myös, että tämä sota on kauheimpia, mitä koskaan on ollut (atomeista ei silloin tiedetty mitään), ja sanoi myös kuka tuossa kamppailussa lopuksi häviää.

Hän sanoi vielä, että orättvisan får sist och slutligen sitt straff. (Vääryys saa lopulta rangaistuksensa).

Keskustelu kävi ruotsin kielellä.

Kaksi ensimmäistä ennustusta on jo käynyt toteen.

Kuinka tämän kolmannen sitten käynee?

Silloin v. 1912 ei tiedetty mitään nykyisistä kriiseistä eikä uskottu niitä koskaan tulevankaan.”
Vieras

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

(napsu)

Jarmolta juttu joka on tehty ku "mulle"...

26.6.2008

Titanicin pelastusliivistä maksettiin kymmeniä tuhansia

Julkaistu 26.06.2008, klo 06.33

Uppoamattomana pidetyn loistoristeilijä Titanicin matkustajalle tarkoitettu pelastusliivi on myyty huutokaupassa 68 500 dollarin eli lähes 44 000 euron hintaan.

Pelastusliivi on yksi kuudesta Titanicin pelastusliiviksi tiedetystä muistoesineestä maailmassa. Pelastusliivin myi kanadalainen perhe Christie'sin huutokaupassa New Yorkissa. Neitsytmatkallaan ollut Titanic törmäsi jäävuoreen ja upposi Pohjois-Atlantilla huhtikuussa 1912. Onnettomuudessa kuoli noin 1 500 ihmistä, noin 700 tiedetään selvinneen hengissä. Christie'sin huutokauppakamarin mukaan vastaavanlainen pelastusliivi myytiin vuonna 2007 Lontoossa 119 000 dollarin, eli noin 76 000 euron hintaan. Nyt myydyn pelastusliivin hinta-arvio liikkui 60 000:n ja 80 000 dollarin välissä ennen huutokauppaa.

Matkalippu ja taskukello aiemmin kaupan

Kyse on ensimmäisestä Yhdysvalloissa myydystä Titanicin pelastusliivistä. Liivin naruja ei oltu katkaistu, joten sen uskotaan löytyneen rannalta onnettomuuden jälkeen. Huhtikuussa Yhdysvalloissa kaupattiin mm. Titanicin matkalippu ja laivan uppoamisaikaan pysähtynyt taskukello. Esineet kuuluivat Lillian Asplundille, joka oli yksi viimeisiä yhä elossa olevia Titanicilta pelastuneista. Onnettomuuden aikaan ruotsalaissyntyinen Asplund oli 5-vuotias. Asplund kuoli vuonna 2006 99-vuotiaana. Titanicista kertovat esineet ovat aiemmissakin huutokaupoissa tuottaneet suuria summia. Toissa vuonna kuumille kiville menivät pelastusveneiden pronssilaatat. Viimeinen yhä elossa oleva Titanicilta pelastunut on englantilainen Elizabeth Dean, joka oli aluksen nuorin matkustaja. Hän oli vain kahden kuukauden ikäinen onnettomuuden aikaan.

Pelastusliiveistä kohta maksettaisiin paljon, mutta pian niitä ei ole kaupan.

Matka lippu ja kello on myyty jo ennakkoon ??? hmm...

;) :roll: 8-) :mrgreen:
Vieras

Re: 3 x 16 näky!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tämäkin keskustelu liittyy tähän...

Lopunajat mediassa

viewtopic.php?f=3&t=123
Vastaa Viestiin